Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Parę błędów w silniku - skrzynia w trybie

Silniki wysokoprężne
arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

[ AFB 2.5 150 KM] Parę błędów w silniku - skrzynia w trybie

Post autor: arri » 13 paź 2012, 22:08

Witam,

To mój pierwszy post na forum audi :) w końcu po 3 udanych latach z Oplem zakupiłem Audiczkę i oby nie była gorsza :)

Ale do rzeczy:
Zakupiłem ją parę dni temu od (chyba nie handlarza) osoby prywatnej a6 2.5 TDI quattro w automacie. Cena była kusząca bo teoretycznie miała mieć uszkodzoną skrzynię biegów. Na warsztacie po podpięciu kompa i oględzinach przez osobę zajmującą się tylko automatami doszli do wniosku że automat jest raczej ok i że trzeba zacząć od silnika bo to może być jego wina że skrzynia tak pracuje. Mam opisy błędów od goscia co mi skrzynie mial robic. Swojego Vag'a dopiero odzyskam po weekendzie i zrobie sobie logi sam. Na razie mam tylko to:

- Ciśnienie w kolektorze ssącym
Granica regulacji przekroczona
usterka sporadyczna
(mechanika przestawiania turbosprężarki)

- 00522
czujnik temperatury plynu chlodzacego G62
przerwa/zwarcie

- 00550 008
regulacja początku wtrysku
granica regulacji przekroczona
usterka sporadyczna

- Automatyczna skrzynia biegów 01V
18265 P1857 035
Sygnał obciążenia
brak zgłoszenia od komputera silnika
usterka sporadyczna


reszta to już jakieś pierdoły z którymi chyba dam sobie radę już sam. Co do błędów to tą podciśnieniową regulację trochę dzisiaj rozruszałem mam nadzieje ze cos da - ale faktycznie bylo zapieczone.
Mam nadzieje ze uda mi się samemu te usterki rozwiazac jak zawsze z pomoca na forum :) Ogólnie autko fajnie chodziło tylko jak było zimne poki sie skrzynia w awaryjny nie przestawiala.
Proszę o jakąś pomoc i sugestię co mozna zrobic
Pozdrawiam Serdecznie!
Ostatnio zmieniony 13 paź 2012, 23:09 przez arri, łącznie zmieniany 1 raz.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 13 paź 2012, 22:16

owszem -od złego ustawienia konta wtrysku skrzynia wchodzi w tryb awaryjny- na początek zacząłbym od tego.
jeśli to 1999 rok to skrzynia tiptronic

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 13 paź 2012, 22:25

Tak kolego rocznik 07.1999. Skrzynia tipronic. A można z tym grzebać przed wymianą rozrządu czy nie bardzo? bo w przyszlym tygodniu planuje zakupic komplet z pompą.

A czy od złego kąta wtrysku może pochodzić błąd odnośnie sygnału obciążenia ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 paź 2012, 22:27

kryhawrc pisze:jeśli to 1999 rok to skrzynia tiptronic
Raczej jeśli to quattro to skrzynia tiptronik.

Multitronika z quattro nie było nigdy <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 18 paź 2012, 14:06

arri

mysle ze powinienes wyeliminowac wszystkie bledy ze sterownika silnika - na nastepnym etapie dopiero ewentualnie patrzec na skrzynie biegow.

wydaje mi sie nieprawdopodobnym aby sprzedajacy nie pokusil sie o podstawowa diagnostyke (i usuniecie blahych przyczyn) przed sprzedaza samochodu.... tylko wolał sprzedac taniej.... no, ale trzymam kciuki ze bledy w ECU dadza sie wyeliminowac przez zwykle 'sprawdzenie' kabelkow, lub regulacje .... bo taki 550 to moze w porywach kilka tysi z portfela spokojnie wyciagnac..

na obecnym etapie o skrzyni biegow mozna powiedziec tylko tyle, ze jest zamontowana do samochodu... bo o jej (nie)sprawnosci cokolwiek bedziesz wiedzial dopiero po usunieciu usterek silnika.

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 24 paź 2012, 21:02

Staram się ale czasu brak ciągle w pracy :(

Zrobiłem (chyba dobrze) logi statyczne programem VCDS. Może ktoś kto się na tym zna rzuci okiem :) temperatura silnika wiecej się chyba nie podniesie - podejrzewam termostat więc nie upominajcie że ma być minimum 80 st. bo wiem ;) pozostałe wskazania też wydają mi się dość dziwnie. Na okrągło mam 2 błędy w aucie : 550 i sygnał obciążenia. Jutro czyszczę przepływkę i kombinuję kasę na rozrząd zanim z pompą pojadę gdzieś :/ Turbo wyczyszczone przez pół dnia a na koniec śrubka od geometrii się urwała i zawoziłem do turbiarzy, poskładali zrobili mi wykres wyważyli i oddali twierdząc że jeszcze trochę pojeździć na niej można. Oto logi:

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8d1ad39f32c2f76.html

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1772da69d65622b6.html
lub

Log (0 - 000,003,004)
Log (1 - 011,001,007)
Ostatnio zmieniony 24 paź 2012, 22:22 przez arri, łącznie zmieniany 2 razy.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 24 paź 2012, 22:01

Kolego...zalatw sobie Vaga 311 ( bedzie Ci latwiej ) i przedstaw caly kompel logow.

Do zamieszczenia logow polecam strone :
vaglog.rtnet.pl

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 25 paź 2012, 07:59

arri,
zacznij od prawidlowego ustawienia kata poczatku wtrysku. Obecne ustawienie wiecznie bedzie zglaszac 550 (i tryb awaryjny skrzyni)... Kat nalezy nieco opoznic.

Bardzo dokladna instrukcje znajdziesz tu: a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550

jak ustawisz, wykasuj bledy ze sterownika i daj znac, bedziemy dalej radzic.

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 11 lis 2012, 09:46

No i udało się :) kąt ustawiony w servisie Bosch i koniec problemów ze skrzynią. Przy okazji nie wywala błędu obciążenia (przepływomierza). Jednak wydaje mi się ze z nim i tak jest coś nie tak bo czasem autko przymula i nie redukuje biegów - a to jest zwykle wina przepływki ??

żeby nie zakładać nowego tematu to chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy przepływomierz ma znaczenie przy spalaniu bo 13 l/100 to chyba jak na małe miasto trochę dużo? Jeżdzę delikatnie i chyba silnik trochę przymula. Wczoraj podeptałem w nocy to średnie wręcz spadło :o I czy może czujnik temperatury cieczy nie ma z tym czegoś wspólnego? bo na Vag max pokazuje 47 st. a na desce działa normalnie - termostat wymieniony i owy czujnik też (tylko że febi - wina zamiennika? )

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 11 lis 2012, 14:42

arri

jezeli ECU raportuje 47 stopni temperatury plynu chlodzacego (nie pomylilo Ci sie przypadkiem z temp paliwa ?) - to juz wiesz z czym powinienes obecnie 'powalczyć'. Sugeruje czujnik orginalny.... z ASO.

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 11 lis 2012, 14:48

arri zarówno przepływomierz jak i czujnik temperatury wody wplywa na spalanie, choć czujnik zdecydowania bardziej <okok> Jak mozesz to podeślij nam czujnik dokladnie ten jaki wrzuciles do swojego AFB , bo skoro termostat jest nowy no to cos tu jest nie tak :)

A jeśli chodzi o przepływomierz to jedynie komplet logow (stat. + BS + dynamiczne) moze nam tutaj pomoc ;)

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 11 lis 2012, 22:09

Nie pomylilem sobie kolego ;) Zrobiłem przed chwilą logi ale bez dynamicznych, jutro postaram się zabrać pasażera żeby lapka trzymał :)

BS
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 011)

Statyczne
Log (0 - 004,007,013)
Log (1 - 014,018)
Log (2 - 000,003)

Bardzo proszę o sprawdzenie i ewentualne uwagi.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 12 lis 2012, 07:20

arri,
niesprawnosc czujnika temperatury widac 'jak na dloni' w wskazaniach grupy 7. Fizycznie niemozliwe jest aby przy temperaturze oleju > 100 stopni, plyn chlodzacy mial niecale 50.
Na obecnym etapie proba dalszych logow (nawet statycznych, o dynamicznych nie wspominajac) jest pozbawiona sensu. Proponuje nastepujace czynnosci:
- kontrola wtyczek okablowanie przy czujniku i ECU
- wymiana czujnika na orginalny z ASO (zachowaj paragon - ma rok gwarancji a nawet z orginalnymi 'roznie bywa')
- ponowne zalogowanie statycznie i bs po osiagnieciu przez silnik temp > 85 stopni widzianej przez ECU.

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 14 lis 2012, 18:02

Szkoda gadać z tym czujnikiem, Pojechałem po nowy do ASO. Po Vin wyszło że mam mieć inny i jeszcze wtyczkę przerabiałem :/ no ale jest :) miałem okrągły a niby miał być kwadrat, nie wiem czy różnie mierzą ale kable jakoś porobiłem to teraz wszędzie wyświetla ok. ale 150 zł nie moje.. życie :)

Oto nowe logi z "poprawnymi" temperaturami :)

Stat:
Log (0 - 004,007,013)
Log (1 - 014,018)
Log (2 - 000,001,003)
Log (3 - 011,011)

BS:
Log (0 - 011)
Log (1 - 000,000)
Log (2 - 003,003)
Log (3 - 004,004)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 14 lis 2012, 21:05

arri,
przykro to mowic, ale niestety zycie to Cie dopiero kopnie ... i to chyba na duzo wieksza kwote....

obecnie najistotniejszym problemem sa zdecydowanie zbyt wysokie korekcje (grupa 013 i 014) - niestety nie nauczylem sie jeszcze prawidlowo interpretowac wskazan (oprocz najbardziej jaskrawych), lecz mozna napisac, ze silnik ma wyrazny problem podczas utrzymania obrotow biegu jalowego...to znaczy utrzymuje stabilne, lecz kosztem wyraznie przekraczajacych dopuszczalne normy (+/- 1.5) korekt dawki paliwa dla poszczegolnych 'garnkow'. W tej sytuacji nalezaloby w kolejnosci od najmniej kosztownych:
- sprawdzic nastawy rozrzadu 'na blokadach'
- podniesc dekle zaworowe i zweryfikowac glowna bolaczke starszej generacji 2.5 v6 - czyli inwentaryzacja stanu hydrauliki zaworowej (walki, dzwignie, hydrosztosy)
- zmierzyc kompresje na poszczegolnych garnkach....
- przy okazji wymontowania wszystkich wtryskiwaczy - ktore wypada sprawdzic w odpowiednio wyposazonym serwisie bosch-a.

arri mam nadzieje ze cena naprawde byla 'bardzo kuszaca'.... bo obecnie wyglada na to ze kompletny remont automatu moze wyjsc taniej.... i zwroc uwage ze nadal jestes 'na etapie' silnika... i nie znasz faktycznie kondycji tiptronika, ktory potrafi bardzo przykro zaskoczyc...

mam nadzieje ze sie myle i koledzy z forum mnie 'wyprostuja', bo ja to na razie 'czarno widze'.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga