Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Problem z rozruchem z rana

Silniki wysokoprężne
4rzesza4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: 4rzesza4 » 02 lis 2012, 21:48

Ok dzieki jutro rano zabiorę się za sprawdzanie <lol>

Awatar użytkownika
Jankes661
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 lip 2012, 19:08
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Jankes661 » 07 lis 2012, 20:36

Takie objawy mogą wskazywać na cofające się paliwo. Sprawdź przewody przelewowe czy się nie pocą. Powodzenia

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 08 lis 2012, 12:38

Witam,mam podobny problem i nie chce zakładać nowego tematu. Otóż problem z odpalaniem mam kiedy temp otoczenia spadnie poniżej 10 stopni i po kilku godzinnym postoju.Samochód odpala po ok 4s kręcenia. Jak odpali pracuje nierówno i głośno,obroty falują i mocno kopci. Po ok 10-15 sek praca silnika już jest równa i cicha. Jak na dworze jest temp powyżej 10 stopni samochód odpala od strzała i pracuje równo.Sprawdzałem świece, przekaźnik i wszystko działa.Wymieniłem również filtr paliwa.Kąt wtrysku w grupie 004BS na LATE oscyluje w granicach 1,8-2,2 ATDC więc jest chyba dobry.Nie wiem już co mam z tym samochodem robić.Ręce opadają.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 13:06

tytus84, objawy które opisałeś wskazuja na pierwszy rzut oka na niedziałające świece żarowe. Jesli jednak jesteś pewny, że one dobrze działają,(tzn. nie tylko swiece sa OK ale również ich sterowanie i w efekcie grzeją jak nalezy) to nastepne podejrzenia miałbym dot. układu wtryskowego (np. lejące rozpylacze) lub słabej kompresji silnika <mysli>

Jesteś pewien, że świece i cała reszta nie tylko sa sprawne same w sobie ale jeszcze grzeją skutecznie ? Tzn. załączają sie i grzeją ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 08 lis 2012, 13:19

Pewności, że świece grzeją skutecznie to nie mam bo ich nie wykręcałem.Sprawdzałem je metodą kabelek do + i do świecy i każda iskrzyła. Rok temu przed zimą wymieniałem cały komplet. Zrobiłem ok 35 tys km.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 13:49

tytus84, no to zobacz, czy przy grzaniu swiec spada Ci napięcie na woltomierzu do ok. 10 V i wskakuje na 12 V dopiero chwile jakąś po zgaśnięciu kontrolki swiec <okok>

Chyba, ze Ci się chce to zmierz napiecie w kapturkach swiec, tzn. czy sie pojawia w czasie świecenia kontrolki. Warto sprawdzić wszystkie wtedy bedziesz miał pewność, że i przewody sa w porządku.

35 tys km to faktycznie niedużo, ja mam w tej chwili 70 tys km i swiece wszystkie zyją poza tym jak wszystkie iskrzyly to można mieć prawie pewnośc że żyją <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 08 lis 2012, 14:18

Z voltomierzem sprawdzone bo w ten sposób go odpalam jak tylko pstryknie przekaźnik i ładowanie pokazuje troszeczke wiecej jak 12,robię tak ponieważ nie działa mi kontrolka świec żarowych.Napięcie na kapturkach mierzyłem miernikiem i na wszystkich jest.Zapomniałem jeszcze napisać że pojawił mi się błąd od czujnika temperatury otoczenia i w sterowniku klimy i silnika,temp na liczniku pokazuje dobrą.Z tego co wyczytałem ten czujnik g17 nie ma wpływu na pracę silnika i jego odpalanie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 18:16

tytus84 pisze:Zapomniałem jeszcze napisać że pojawił mi się błąd od czujnika temperatury otoczenia i w sterowniku klimy i silnika,temp na liczniku pokazuje dobrą.Z tego co wyczytałem ten czujnik g17 nie ma wpływu na pracę silnika i jego odpalanie
tytus84, a nie myslisz, ze czujnik temp otoczenia moze sterować np. czasem grzania świec ???

Bo dla mnie akurat byłoby to dość logiczne <okok>

Po drugie, czujnik temp silnika na zegarach pokazuje właściwie a deugi sygnał dla ECU ?
Sprawdź VAGiem albo odepnij wtyczkę i spróbuj jak odpala <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 08 lis 2012, 21:46

Właśnie odpinałem czujnik temperatury płynu chłodzącego,grzał świece bardzo długo i odpalił tak samo.Muszę się chyba popytać o jakiegoś dobrego magika od samochodów u mnie w mieście bo samemu to chyba nic już nie zrobię

4rzesza4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: 4rzesza4 » 11 lis 2012, 11:00

U mnie jednak przekaznik do wymiany ;)
Wiec teraz pytanie jak sie do niego zabrac? <mysli>

kamil90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:25
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: kamil90 » 11 lis 2012, 14:32

Witam miałem ten sam problem. Okazało się że była to jakaś podkładka koło komputera i nie chciało uruchomić silnika. Teraz już wszystko ok.

Mam pytanko. Co oznacza kontrolka tam gdzie jest napisz "OK" to dziś rano mi wyskoczyło że są podobne do kolein i tak rozpada się w boki :)
Moje auto:
E46 330XD

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2012, 09:32

oli80, trudno powiedzieć <mysli>

Brak grzania swiec najłatwiej zaobserwować podczas samego rozruchu, od samiutkiego początku kręcenia rozrusznikiem <okok>

Na filmiku jest moment już po rozruchu, słychac taki jakby mechaniczny klekot, cichnacy w miarę upływu czasu pracy silnika. Tak na "ucho" to jest klekot typowo mechaniczny, ale wiesz, to tylko moje wrażenie na podstawie nagranego dźwieku <mysli>

Jakbyś nagrał filmik z rozruchu zimnego silnika, najlepiej takiego ktory przenocował obecnie na dworze, to łatwiej byloby coś powiedzieć o świecach <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

florek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 18:00
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: florek102 » 16 lis 2012, 21:45

podpinam sie pod temat... Z rana podgrzewam świece na 2 razy przekaźnik działa bo słychac cykniecie i na voltomierzu podnosi sie wskazówka na 12 i po paru obrotach silnik zaskakuje walac chmura dymu. Najwiekszy problem jest po ponownym odpalaniu silnika gdy zdazy ostygnac, wtedy juz mozna i 10 sek krecic a on ani nie chce pierdnac poczatkowo. Swiece w tym momencie sie wogóle nie nagrzewaja mimo ze jest zimno a auto stoi 8h na dwoze.Mam wrazenie ze czujnik temp tez cos swiruje bo ost ledwo po odpaleniu silnika załaczył mi sie wentylator mimo ze wskazówka temp nie zdazyła drgnac. Jakies pomysły ? świece nówki sztuki, pompa po regeneracji, powietrza nie łapie a auto jak odpali nie słabnie ani nic tylko te odpalanie <wnerw>

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 29 lis 2012, 12:55

Witam ponownie.Problem z nierówną pracą i kopceniem z rana rozwiązany.Wymieniłem wszystkie świece na BERU.Okazało się,że dwie świece były jakby niedokręcone ponieważ cały korpus aż po gwint był w sadzy, a 4 pozostałe świece miały tylko same końcówki okopcone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga