Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Drgania silnika po wrzuceniu D/R

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 lis 2012, 10:03

michok pisze:tx-didi, na tej skrzyni od grudnia/stycznia zrobilem max 10 tys km...
Zadnych baczkow/palenia gumy itp nie bylo.
Po mojemu, to ktoś Ci założył używaną skrzynię :( i wziął kasę za naprawę do kieszeni.
Może nie powinienem tak pisać, bo nie znam ludzi, ale wszystko na to wskazuje :(

Trafiła się skrzynia, to kupili za 1,5k wrzucili, ciebie skasowali na 3,5 i wszyscy (poza Tobą) są zadowoleni.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 lis 2012, 10:08

michok,
michok pisze: Mam nadzieje, ze nie odebrales mojego pytania z cena za remont jako jakis atak...
absolutnie nie :), przepraszam, jezeli ton mojej wypowiedzi na to wskazywal, ale intencje mam szczere.... chociaz, jak zaznaczylem, to tylko spekulacje.
michok pisze: po prostu niedawno sie dowiedzialem, ze remont skrzyni zaczyna sie od 2.500 a konczy na...no wlasnie...7-8 tys...

Mi sie wydawalo, ze 3.5k zl za remont to duzo...ale wychodzi na to, ze jednak nie....
spekulujac dalej .... mysle ze elementem warunkujacym sa ceny czesci - wiec za taka kwote mozna kupic pompe oleju, komplet uszczelnien, olej, filtr, zregenerowac konwerter i.... no wlasnie, tu juz zostaje niewielkie pole manewru, poniewaz juz za sama cene wymienionych elementow przekraczamy 2k pln (warsztaty maja rabaty na czesci, ale zazwyczaj klient placi cene detaliczna). Gdyby doliczyc do tego komplet tarczek (> 500 pln) oraz simmeringow polosi, i walu (dla quattro) to kolejne pare stowek dojdzie i powoli dochodzimy do ceny 3k. Ale trzeba to wszystko jeszcze rozlozyc i zlozyc do kupy, o ile samo wyjecie i zamontowanie skrzyni nie jest operacja bardzo drogą (np przy wymianie samego konwertera), to juz za rozlozenie skrzyni na 'czynniki pierwsze' i poskladanie trzeba troche zaplacic.

mysle wiec ze cena 3500 jest wyjatkowo atrakcyjna..... jezeli wszystkie powyzsze czesci zostaly wymienione... albo kompletnie bandycka - jezeli nie zostaly...

michok,
uwazam ze koledzy maja racje - powinienes uderzyc do warsztatu, ktoremu powierzyles samochod do naprawy, bez wzgledu gdzie wysylali skrzynie i probowac z nimi to wyjasnic. Zwlaszcza ze powoli uplywa rok....

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 10:29

Zagór, z tym samym warsztatem mialem do czynienia podczas wymiany walkow, co 1 walek "mial wade fabryczna"...
tx-didi, skrzynia byla robiona 2 razy juz w SAMKO...za 1 razem pojechal tam sam ojciec ( skrzynia padla pod warsztatem :) ).
Podobne objawy i kosztorys ( pompa + sprzeglo ), ale to bylo 6-7 lat temu...

Teraz nawet 10 tys km nie wytrzymala..

Wlasnie problem polega na tym, ze ja juz nie chce miec z tym warsztatem nic wspolnego...
Warsztat ten znajduje sie w Terespolu a aktualnie mieszkam/pracuje w Warszawie...z tego co wiem, to SAMKO rowniez miesci sie w Warszawie...zobaczymy co z tego wyjdzie.

Jezeli nie sprzedam tego szrota komus ( oczywiscie powiem ,ze skrzynia jest do remontu ), to wtedy :
http://allegro.pl/multitronic-automat-n ... 88652.html
Mam nadzieje, ze robia tipy:).


p.s. dzwonilem juz do warsztatu ktory byl polecany w tym temacie :
usluga-przekladka-skrzyni-automatycznej ... t47584.htm

Robia swapy bez zadnych problemow...okres oczekiwania od 1.5 tyg do max 2 tyg... cena 3200 zl.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 11:22

tx-didi pisze:mysle ze elementem warunkujacym sa ceny czesci - wiec za taka kwote mozna kupic pompe oleju, komplet uszczelnien, olej, filtr, zregenerowac konwerter i....
tx-didi, weź pod uwage jeszcze jedno: nigdy nie wiesz jakie części dostaniesz nowe a jakie pochodzące z rozbiorki innych uzywanych skrzyń, bo jest tego pełno na rynku <okok>

Klient chce nizszą cene, więc ją bedzie miał <okok>
Przecież użytkownik nie jest w stanie niczego sprawdzić ani udowodnić. Jeśli coś padnie szybko to skrzynia z pewnoscią trafi z powrotem na gwarancji do tego samego warsztatu. Jeśli padnie po kilkudziesieciu tysiącach to jak udowodnić, że przebieg elementu uszkodzonego jest większy (czyli, że była używka zamontowana ?)

Chociaż w niektórych przypadkach to może byc lepsze, tzn. stary, europejski oryginał ZF niz nowy , chinski <luzik>

Z moich doświadczen z tipem trzeba gdy tylko jeszcze jest gwarancja - korzystać z niej. Jesli się skończy a nie jesteś zadowolony, to co najwyżej można opisać w dziale "Nie polecam" i zmienić naprawiaczy na innych <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 11:49

Mala poprawka...Gwarancja konczy sie pod koniec stycznia. ALe to i tak niewiele zmienia...

Mam przeczucie, ze bedzie ten manual :).

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 11:53

michok pisze:Mala poprawka...Gwarancja konczy sie pod koniec stycznia. ALe to i tak niewiele zmienia...
Dlaczego ?

Oddajesz do naprawy w ramach gwarancji o i od tej naprawy znowu masz 1 rok gwarancji ! <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 lis 2012, 11:53

michok pisze:Mala poprawka...Gwarancja konczy sie pod koniec stycznia. ALe to i tak niewiele zmienia...

Mam przeczucie, ze bedzie ten manual :).
Ja bym pojechał do Tych co Ci to robili, i kazał im to naprawić, jak nie są w stanie to oddał to do Midparts, wziął na naprawę FVAT i kazał tamtym zwrócić koszty - koniec.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 12:33

Dzwonilem do warsztatu w ktorym zostawilem uszkodzony samochod... Nie maja faktury, ja tez nie mam ( bo po co byla niby potrzebna skoro serwisujemy tam samochody od 10 lat... ) takze nie ma teoretycznie zadnego potwierdzenia, ze skrzynia byla tam wyjmowana i zawieziona do SAMKO.

Mechanik powiedzial, ze jakis papierek ( co bylo wymienione ) ma ale musi go znalezc...znajac czlowieka i jego organizacje, watpie czy ogarnie...

Nie moge jechac do SAMKO, gdyz nie mam zadnego potwierdzenia remontu skrzyni...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 lis 2012, 12:47

No to pięknie... dawać tyle $$ na przysłowiową 'gęmbę' <zalamka>

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 13:13

znasz czlowieka 20 lat, i od ok. 10 lat serwisujesz auto u niego to jakies tam zaufanie jest...Coz, czlowiek sie uczy na bledach...szkoda, ze tak kosztownie ;/.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 13:18

michok pisze:znasz czlowieka 20 lat, i od ok. 10 lat serwisujesz auto u niego to jakies tam zaufanie jest...Coz, czlowiek sie uczy na bledach...szkoda, ze tak kosztownie .
michok, no ale w takim razie nie odpuszczaj mu !!!

Wrzuc mu ten problem na jego łeb i już ! Niech on się martwi jak to załatwić !
To on powinien zglosić reklamację na skrzynię !
Części samochodowe online - Motostacja pl

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 lis 2012, 13:27

Zgadzam sie z Romanem. Posredniczyl przy naprawie, wiec rowniez reklamacje powinny byc zalatwiane za jego posrednictwem

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 14:03

Doskonale was rozumiem, ale mam dylemat, czy w ogole jest naprawiac ta padake...

Moge oddac na gwaracji, jakos to wygrac a przy okazji wyjdzie, ze padlo cos co nie bylo robione i wtedy znowu 2-3 tysie poleca...

Za ta kase wole bezproblemowego manuala i spokoj na lata.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 lis 2012, 14:20

michok, ja bym jednak próbował 'podciągnąć' to pod gwarację (i to u wykonawcy, a nie podwykonawcy)... spróbować warto... bo tak to wydałeś $$ i znów wydasz, a tamte to tak jak byś wyrzucił w przysłowiowe błoto :(

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 15:41

Poinformuje mechanika aby uprzedził Samko o moich problemach...

0x4B25A, co rozumiesz w tym wypadku " podciągnąć pod gwarancję" ?

Rozumiem w wypadku np. wadliwego wałka rozrządu można uwalić silnik...

A tak jak powiedzą mi, że np. nie ruszali sterownika hydraulicznego a przyjmijmy, że to on jest wszystkiemu winny to tylko zapłacę skromy 1000-1500 zł za demontaż/rozebranie/nowy olej/montaż skrzyni...

Dziękuję za rady ! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja