Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Problem z wspomaganiem

Układ kierowniczy
lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

[A6 C5] Problem z wspomaganiem

Post autor: lobo94 » 04 lis 2012, 21:41

Siemka. Ostatnio trochę jeździłem na ręcznym i po kolejnym ostrym nawrocie nagle odczułem brak wspomagania. Ale po przejechaniu kawałka już chodziło lżej. I tak czasami jest,że można kręcić jednym paluszkiem,a niekiedy jest tak,że ciężko przekręcić kierownicę dwoma rękoma. Miesiąc temu był zalany nowy płyn wspomagania,bo już było słychać piszczenie,ale ucichło i nadal jest cicho tylko te opory przy skręcaniu. I co wy o tym sądzicie ?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 04 lis 2012, 21:51

lobo94, jaki płyn zalałeś?

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 04 lis 2012, 22:00

zielony,ale nie powiem Ci teraz nazwy,bo bym musiał zerknąć do garażu

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 04 lis 2012, 22:03

lobo94, febi 6162 minerał.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 04 lis 2012, 22:08

chyba tak i co w związku z tym ?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 04 lis 2012, 22:15

lobo94 pisze:chyba tak i co w związku z tym ?
jeśli taki to ok a jak z układem odpowietrzony?
bo takie zachowanie układu może śwadczyć o kończącej się pompie.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 04 lis 2012, 22:19

Tzn,powiem tak. Pojechałem z tym do serwisu,aby wymienili ten płyn i poszło im bardzo szybko z tym. chwilę pokręcili kierownicą i tyle no i nie było w sumie płukania układu,bo stary spuścili,a nowy zalali. poskładali i pokręcili. tyle zrobili. ale pompa owszem mogła być trochę przytarta.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 04 lis 2012, 22:27

lobo94, jak teraz jest ok to użytkuj auto takie zachowanie mogł spowodować uślizg paska przy oporze pompy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 lis 2012, 22:36

daniel1997 pisze:lobo94, jak teraz jest ok to użytkuj auto
daniel1997, no własnie lobo94, załozył ten temat bo nie jest OK :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 05 lis 2012, 07:45

No dokładnie.. Nie jest okey,bo chwilami nie ma wspomagania,a nie jestem pewny czy pompa jest zatarta czy nie,bo mi się wydaję,że powinna hałasować jak się przytrze i zatrze tak? no ale niekiedy działa wspomaganie to nie jest chyba do końca przytarta, nie mam pojęcia :D ja dopiero uczę się 3 rok na elektromechanika :D hahah. Bo w innych tematach pisali o jakimś zaworku przy pompie czy na wężach :D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 lis 2012, 08:38

lobo94, co do samej pompy to albo działa albo nie. To pompa łopatkowa, jak sie łopatki wytrą to po prostu przestaje pompować. Raczej wątpliwe aby raz działała dobrze a raz nie. Byc może jest w pompie jakiś zawór- tu nie pomogę bo nigdy tego nie musiałem rozbierac :) no i jest całe sterowanie przepływem w maglownicy (moze tam cos siedzi ?)
Części samochodowe online - Motostacja pl

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 05 lis 2012, 13:00

Nie mam pojęcia. A dokładniej gdzie znajduje się maglownica? jakie to ma zadanie? Czyli nikt się nie spotkał z takim problemem?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 05 lis 2012, 17:26

lobo94, kolego tak się zastanawiam nad płynem jaki masz zalany czy jest to minerał? miałem taki problem w mercedesie sprinterze kiera kręciła lekko a czasem bardzo ciężko wymiana pompy i wszystko gra.Ale to tylko mój przypadek a jak wiadomo każdy może być inny.Jest na forum podobny temat serwis zalał przy wymianie olej zielony syntetyczny i zaczeły się problemy.Co do wymiany maglownicy tu jest opisane
-a6-c5-wymiana-maglownicy-vt34914.htm pozdrawiam <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 lis 2012, 04:13

lobo94, a sprawdzałeś, czy nie masz tego płynu może za mało? Na nakrętce masz znacznik - na zimnym powinno być w okolicach krechy MIN, a na ciepłym MAX. Przy okazji obejrzyj czy po jeździe płyn nie jest spieniony.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 08 lis 2012, 06:30

Teraz nie jestem pewien ile jest płynu ale na pewno w okolicy max na zimnym silniku,a po jeździe to aż się gotuje,tzn są takie bąbelki itd no jakby wrzał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga