Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Wymiana automatu na manual

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
waldis75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 21:44
Lokalizacja: Turek

[ TIP] Wymiana automatu na manual

Post autor: waldis75 » 05 lis 2012, 20:12

Witam, wiem że ten temat już był poruszany na tym forum, ale ja mam pytanie do kogoś kto zrobił to sam od początku do końca, lub do kogoś kto dokładnie wie jak to zrobić. A mianowicie tak: mam A6 C5 z 1999 roku 2.5 TDI ze skrzynią tiptronic,która zaczyna sie sypać i chciałbym zrobić zmiane na manuala 6 biegowego, dodam że posiadam całe auto rozbite na części tyle że z 1998 roku. I teraz tak, jak to jest z tą zmianą kodowania, co trzeba przekodować, sterownik silnika, zegary, ABS, czy jescze coś? Bo niektórzy pisali że próbowali , ale nie przyjmowało im kodowania, a i co jeszcze z tempomatem, czy jak założe manuala to będzie działał? Jutro podam oznaczenia obydwu silników. Za odpowiedzi z góry dziękuje.

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 05 lis 2012, 21:26

Witaj, przekodować musisz tylko ECU (sterownik silnika) i sterownik ABS reszta pozostaje bez zmian. Co do tempomatu to musisz podłączyć czujnik położenia sprzęgła inaczej tempomat nie będzie działał. Co do kodown to zdarza się ze sterownik nie da się kodować wtedy po najprostszej linii oporu trzeba go wymienić.Co do ogólnej przekładki to zaopatrz się w dobrego elektryka bo podłączenie świateł cofania czy czujników PDC to pikuś w porównaniu do zgrania wiązki elektrycznej pod manual.

Awatar użytkownika
waldis75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 21:44
Lokalizacja: Turek

Post autor: waldis75 » 05 lis 2012, 21:48

A jeśli bym przełożył sterownik silnika z tej rozbitej audi? No i zegary chyba też , bo o ile dobrze sie orientuje to immo tu jest w ecu i zegarach. Popraw mnie jeśli sie myle. A z tą instalacją to naprawde aż tyle zabawy? Słyszałem że kostka od prędkościomierza pasuje, żeby zapaliła to wystarczy zrobić mostek na jakimś przekazniku bodajże nr 4, a ze światłami cofania też podobno nie ma tragedii.

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 05 lis 2012, 22:20

kolego immo jest w zegarze ale Ty ani pompy vp44 ani zegarów nie zmieniasz wiec kodowanie jest zbędne... zbędne jest przekładanie sterownika ECU no chyba ze stary nie będzie chciał się kodować... Sama instalacja nie jest problemem jeżeli ktoś ja ogarnia ;D Cala instalacje idzie przerobić w 1.5 h ;D

Awatar użytkownika
waldis75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 21:44
Lokalizacja: Turek

Post autor: waldis75 » 05 lis 2012, 22:44

A to nie wystarczy wywalić komputera od skrzyni, i podłączyć predkościomierza, wstecznego i zrobić tego mostka na przekazniku żeby zapalało, no i kodowanie? A zegarów też nie trzeba przekodować żeby nie wyświetlały na dole położenia biegów od automatu?

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 05 lis 2012, 22:51

ÂŻeby zapalało to tak wystarczy... żeby jeździło to nie wystarczy... W automacie jest inna wiązka niż w manualu. Polozenie biegow zniknie po odłączeniu sterownika skrzyni i zmianie kodowanie ECU.

Awatar użytkownika
waldis75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 21:44
Lokalizacja: Turek

Post autor: waldis75 » 05 lis 2012, 23:03

No to zrozumiałe że jest inna,automat ma sterownik, a manual jest bardzo prosty i nie potrzeba tylu klabli. A możesz coś więcej i dokładniej na temat tej wiązki na skrzynie? Co trzeba przerobić?

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 05 lis 2012, 23:18

W tym Ci kolego już nie pomogę bo sam już tego nie robiłem... niestety nie wszyscy chcą się taka wiedza dzielić....

Awatar użytkownika
waldis75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 21:44
Lokalizacja: Turek

Post autor: waldis75 » 05 lis 2012, 23:54

OK dzieki kolego za wszystkie informacje, może znajdzie sie ktoś na forum kto to robił od A do Z i będzie chciał sie podzielić wiedzą. Czytałem troche na forum i większość ludzi miała tylko problemy z kodowaniem.

[ Dodano: 2012-11-06, 17:52 ]
Witam ponownie. I co ma ktoś jakieś wiadomości co do zmiany tego auyomatu na manuala?

edi19881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2012, 14:09
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: edi19881 » 19 lis 2012, 16:39

POLECAM TEN WARSZTAT ROBIA TO IDEALNE JEZDZE TAKA AUDI JUZ 4 LATA I WSZYSTKO JEST OK http://moto.allegro.pl/tiptronic-automa ... 81562.html

Awatar użytkownika
waldis75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 21:44
Lokalizacja: Turek

Post autor: waldis75 » 23 lis 2012, 18:37

Dzięki edi 19881 ale ja chciałem to zrobić sam, i dlatego pytam jak jest z tym kodowaniem.

Awatar użytkownika
patras26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2012, 23:14
Lokalizacja: świeci

wymiana automat na man

Post autor: patras26 » 10 kwie 2013, 09:52

ogarniam taie tematy zadzwon 698 648 624 <wnerw>
te oczy widzą wszystko

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl