Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.4 165 km]nastawienie przepustnicy?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

[2.4 165 km]nastawienie przepustnicy?

Post autor: mamar6 » 09 gru 2009, 20:30

witam
Wymieniłem ostatnio akumulator,ale pojawił sie problem z obrotami.Po szukaniu na forum wyczytałem o nastawianiu przepustnicy.Czy możecie mi powiedzieć jak to zrobić ?
Słyszałem że po podłączeniu aku trzeba trzymać noge na gazie,tylko na jakich obrotach?
pozdrawiam

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 10 gru 2009, 18:43 przez mamar6, łącznie zmieniany 1 raz.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 gru 2009, 09:04

Potrzebny jest interfejs i soft. Procedura jest tutaj
Pozdrawiam,
Krisker

sasza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2008, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sasza » 10 gru 2009, 09:27

Tutaj masz w jezyku polskim jak sie przeprowadza adaptacje przepustnicy http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Jesli jednak nie posiadasz kabelka to sam nic nie zdziałasz wiec pozostaje udac Ci sie do jakiegos warsztatu gdzie Ci to zrobią.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 23:26 przez sasza, łącznie zmieniany 1 raz.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 gru 2009, 09:38

Ten link mi nie działa (a kiedyś działał).
Pozdrawiam,
Krisker

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 10 gru 2009, 13:57

krisker pisze:Potrzebny jest interfejs i soft. Procedura jest tutaj
czy nie zrobiona adaptacja moze byc przyczyna nierownych obrotów silnika i gasniecia przy dojezdzaniu do skrzyzowania?
aha i jeszcze jedno,czy da sie zrobić adaptacje na każdym komputerze?czy potrzebny jest specjalny,gdyz nie wiem jaki posiada moj mechanik...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 gru 2009, 14:49

Tak, brak adaptacji może (choć nie musi) spowodować nierówne obroty na jałowym. Komputer może być jakikolwiek, byle by był wyposażony w interfejs i soft :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 10 gru 2009, 14:55

krisker pisze:Tak, brak adaptacji może (choć nie musi) spowodować nierówne obroty na jałowym. Komputer może być jakikolwiek, byle by był wyposażony w interfejs i soft :mrgreen:
no to dobrze,dzwonilem i umowilem sie jutro na komputer.odpowiem co i jak.chyba jest to jedyne normalne rozwiazanie gdyz problem pojawil sie po odlaczeniu aku.
i jeszcze jedno,czy na komputerze pojawi sie blad przepustnicy ze jest do ponownej adaptacji?

PS :moglbys mi powiedziec gdzie sie znajduje przepustnica,bo przed komputerem moze warto by ja wyczyscic?

[ Dodano: 2009-12-11, 12:48 ]
a więc:
bylem dzisiaj u mechanika i na komputerze nie wyskoczyly żadne błędy na co on mi powiedzial ze to nic z przepustnica bo nie pokazał sie błąd.
tlumaczyłem mu żeby zaadoptowal ją ale on stwierdził że najpierw zadzwoni do salonu audi żeby mu powiedzieli co dolega dla mojej A6.
odłączylismy przepływomierz po czym samochód prawie zgasł a więc nie jest to problem z przepływką-jedno ale wyeliminowane.

PS:Może jest ktoś na forum kto ma komputer w UK/Shropshire?

Awatar użytkownika
Bunia_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:51
Lokalizacja: ŻORY/RUGBY UK

Post autor: Bunia_83 » 13 sty 2010, 23:07

Ja mam ale kawalek drogi masz do mnie ale jak co zapraszam <piwo>

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 16 sty 2010, 22:48

dzieki wielkie za propozycje,ale od wczoraj mam juz vaga u siebie w kompie,tylko narazie poszukuje osoby ktora mi troche wyjasni co i jak ;)
Bunia_83 pisze:Ja mam ale kawalek drogi masz do mnie ale jak co zapraszam <piwo>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 maja 2012, 18:16

Panowie dla mojego silnika AFL 2.4 165 KM auto z 1997r robię adaptacje dla przepustnicy DBW gdzie komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 ? Bo w sumie nie wiem jaką mam przepustnicę ale na VAGu mam protokół KWP-1281.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 maja 2012, 19:22

Ale przepustnica zapewne na lince więc nie korzystasz z protokołu tylko z grupy 098 w blokach pomiarowych.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 maja 2012, 20:04

Czyli wykonuje adaptację dla przepustnicy z tradycyjną linką gazu (tak też myślałem). A i tam w instrukcji pisze, że przepustnica bez zaworu regulacji biegu jałowego.Więc mój silnik nie ma tego zaworu tak ? Sorry za tyle pytaĂą ale chcę być pewny :)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 maja 2012, 23:41

xoslox pisze:.Więc mój silnik nie ma tego zaworu tak ?
Twoja przepustnica nie ma tego zaworu. Czyścisz przepustnicę i robisz adaptację.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 maja 2012, 10:35

OK. Dzięki za udzielenie pomocy.

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 04 lis 2012, 14:35

Po adaptacji przepustnicy, gdy przekręcacie zapłon to zawsze jest u Was słychać przez jakieś 15 pierwszych sekund dźwięk, piszczenie, wydobywający się z okolic przepustnicy? Niestety u mnie nie mogę przeprowadzić adaptacji komputerem, bo nie mogę się podłączyć przez OBD i u mnie za każdym razem jest taki dźwięk jakby się stroiła. Czy tak powinno być?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl