[ A6 C5] [1.9 TDI ] Rurka łącznik kolektora z interkulerem -
- megatomikk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:53
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[ A6 C5] [1.9 TDI ] Rurka łącznik kolektora z interkulerem -
Witam ...
Pomyślałem że i to się przyda bo nie każdy wie - sam szukałem długo przyczyny mianowicie cała lewa strona silnika, kolektor ssący i powoli wydechowy co groziło zapłonem w przyszłości - zalane olejem. Wymienione uszczelki pokrywy zaworów komplet i nadal cieknie.Nie da się jechać w środku bo dym kotłuje jak w piecu a przyczyna banalna można powiedzieć :-D
Pęknięta rura łącząca kolektor ssący z plastikową rurką która ma połączenie z interkulerem, która znajduje się mniej więcej w tym miejscu:
Objawy są następujące:
- jak turbo zaczyna się wkręcać oprócz jego naturalnego dźwięku słychać taki syk nie naturalny dla Audi przynajmniej co powinno zwrócić naszą uwagę już..
- z czasem zaczyna brakować mocy i przyspieszenia
- silnik po przekroczeniu prędkości 120-130 przechodzi w tryb awaryjny i turbo przestaje pracować
- przy dłuższym przyspieszaniu i ruszaniu - każde silniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje czarną chmurę dymu za autem - jak by wtryski siadły..
Byłem po poradę w 3 różnych miejscach i za każdym razem wychodziło to kopcenie na czarno. Koszty rosły co inny Pan czy servis od 50zł do 70 zł za samo podłączenie KTSa lub VAGa celem diagnozy - po czyszczenie turbo ( 300-800zł) , wymianę końcówek i regulację wtryskiwaczy ( 1200zł ) i na końcu najlepsze wymiana wtryskiwaczy koszt ok 8000zł :shock:
Nie dałem za wygraną bo coś mi za drogo ta impreza wychodziła i sam dokładnie zacząłem przyglądać się skąd najbardziej daje tym olejem..i okazało się że ten pechowy łącznik gumowy jest pęknięty i to nieźle w 2 miejscach od spodu.
Na szrocie powiedział mi znajomy że to nagminne w tych silnikach taki materiał guma i gdyby miał to i 5szt dziennie by poszło - koszt u niego 70zł ori używka ale nie ma.. lecz poradził mi tak, jak sam zrobił więc posłuchałem i opłacało się jak nic
Pojechałem do sklepu z częściami do ciężarówek i tam facet uciął mi 5cm takiej rurki - koszt szalony 2,80zł :mrgreen: .
Po założeniu nowej gumy i nowych opasek bo stare oczywiście słabe już są auto ożyło jak by mu ktoś dodał połowę mocy..obroty z miejsca kręci bez problemu do czerwonego i rwie do 3 biegu jak szalone. Nawet wyprzedzanie na 5ce to pikuś
Polecam do samo diagnozowania auta oraz kożystania z forum bo sporo tu dobrych rad i doświadczeń ludzi a nie popłyniecie za radą magików i dobrych pomagaczy
Poprawiłem tytuł tematu dodając info o silniku, którego dotyczy wątek
Pomyślałem że i to się przyda bo nie każdy wie - sam szukałem długo przyczyny mianowicie cała lewa strona silnika, kolektor ssący i powoli wydechowy co groziło zapłonem w przyszłości - zalane olejem. Wymienione uszczelki pokrywy zaworów komplet i nadal cieknie.Nie da się jechać w środku bo dym kotłuje jak w piecu a przyczyna banalna można powiedzieć :-D
Pęknięta rura łącząca kolektor ssący z plastikową rurką która ma połączenie z interkulerem, która znajduje się mniej więcej w tym miejscu:
Objawy są następujące:
- jak turbo zaczyna się wkręcać oprócz jego naturalnego dźwięku słychać taki syk nie naturalny dla Audi przynajmniej co powinno zwrócić naszą uwagę już..
- z czasem zaczyna brakować mocy i przyspieszenia
- silnik po przekroczeniu prędkości 120-130 przechodzi w tryb awaryjny i turbo przestaje pracować
- przy dłuższym przyspieszaniu i ruszaniu - każde silniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje czarną chmurę dymu za autem - jak by wtryski siadły..
Byłem po poradę w 3 różnych miejscach i za każdym razem wychodziło to kopcenie na czarno. Koszty rosły co inny Pan czy servis od 50zł do 70 zł za samo podłączenie KTSa lub VAGa celem diagnozy - po czyszczenie turbo ( 300-800zł) , wymianę końcówek i regulację wtryskiwaczy ( 1200zł ) i na końcu najlepsze wymiana wtryskiwaczy koszt ok 8000zł :shock:
Nie dałem za wygraną bo coś mi za drogo ta impreza wychodziła i sam dokładnie zacząłem przyglądać się skąd najbardziej daje tym olejem..i okazało się że ten pechowy łącznik gumowy jest pęknięty i to nieźle w 2 miejscach od spodu.
Na szrocie powiedział mi znajomy że to nagminne w tych silnikach taki materiał guma i gdyby miał to i 5szt dziennie by poszło - koszt u niego 70zł ori używka ale nie ma.. lecz poradził mi tak, jak sam zrobił więc posłuchałem i opłacało się jak nic
Pojechałem do sklepu z częściami do ciężarówek i tam facet uciął mi 5cm takiej rurki - koszt szalony 2,80zł :mrgreen: .
Po założeniu nowej gumy i nowych opasek bo stare oczywiście słabe już są auto ożyło jak by mu ktoś dodał połowę mocy..obroty z miejsca kręci bez problemu do czerwonego i rwie do 3 biegu jak szalone. Nawet wyprzedzanie na 5ce to pikuś
Polecam do samo diagnozowania auta oraz kożystania z forum bo sporo tu dobrych rad i doświadczeń ludzi a nie popłyniecie za radą magików i dobrych pomagaczy
Poprawiłem tytuł tematu dodając info o silniku, którego dotyczy wątek
Ostatnio zmieniony 30 paź 2014, 16:30 przez megatomikk, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdro megatomikk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 mar 2010, 20:52
- Lokalizacja: Zamość/Kraków
Hej ; wymieniałem to ustrojstwo zawczasu bo już parciało
na ori ; w ASO Marszałek za ten kawałek gumy skasowali 110,54 zł (1H0145834J )
też myślałem o jakimś zamienniku ale w końcu nie było czasu szukać
gdzieś coś słyszałem że jeszcze można zakładać gumy z zestawów tuningowych takie czerwone lub niebieskie.
Także wymyśliłeś nieźle drobnych zostało w kieszeni
na ori ; w ASO Marszałek za ten kawałek gumy skasowali 110,54 zł (1H0145834J )
też myślałem o jakimś zamienniku ale w końcu nie było czasu szukać
gdzieś coś słyszałem że jeszcze można zakładać gumy z zestawów tuningowych takie czerwone lub niebieskie.
Także wymyśliłeś nieźle drobnych zostało w kieszeni
----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.
koledzy nie dajcie sie naciagac na kawalek zwyklej gumy z aso za ponad 100zl. uwierzcie, ze materialy co ida do ciezarowek musza byc naprawde konkretne i tam szukajcie zamiennikow.
jak mi poszedl w AWX waz S'ka od turbiny co w aso 800zl kosztuje to zamowilem zestaw w firmie tuningowej, redukcja, kolanko i rura aluminiowa za 90zl z transportem. dosyc ze wyglada ladniej to rura aluminiowa nigdy mi sie nie przetrze : )
jak mi poszedl w AWX waz S'ka od turbiny co w aso 800zl kosztuje to zamowilem zestaw w firmie tuningowej, redukcja, kolanko i rura aluminiowa za 90zl z transportem. dosyc ze wyglada ladniej to rura aluminiowa nigdy mi sie nie przetrze : )
Ja wczoraj wymieniłem swoją pękniętą rurkę.
Najśmieszniejsza jest rozpiętość cen.
Podzwoniłem po różnych sklepach i wyniki są takie:
ASO - 116 zł
Interparts 120 zł
Titanparts - 60 zł
Intercars - 45 zł
Najwięcej ile mi "zaśpiewali" było 150zł - to już przesada - oryginał + dostarczenie z ASO.
Udało mi się znaleźć tą część za 30zł i tą kupiłem. Wykorzystałem nawet stare opaski bo były w bardzo dobrym stanie.
Moc wróciła (choć nie było znacznego jej spadku), czarna chmura za mną też zniknęła.
Zamiennik wygląda identycznie i również posiada wyżłobienia na opaskę.
PZDR
Najśmieszniejsza jest rozpiętość cen.
Podzwoniłem po różnych sklepach i wyniki są takie:
ASO - 116 zł
Interparts 120 zł
Titanparts - 60 zł
Intercars - 45 zł
Najwięcej ile mi "zaśpiewali" było 150zł - to już przesada - oryginał + dostarczenie z ASO.
Udało mi się znaleźć tą część za 30zł i tą kupiłem. Wykorzystałem nawet stare opaski bo były w bardzo dobrym stanie.
Moc wróciła (choć nie było znacznego jej spadku), czarna chmura za mną też zniknęła.
Zamiennik wygląda identycznie i również posiada wyżłobienia na opaskę.
PZDR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
Ja podjechałem do lokalnego składu z częściami do maszyn rolniczych i kupiłem kawałek przewodu ciśnieniowego o identycznej średnicy za 4zł. Na składzie mieli już pocięty przewód na kawałki 10, 15 itd. cm. Przejechałem już 2,5 tyś. km i wszystko OK. Ważne aby po przejechaniu kilku kilometrów, kiedy w tym czasie guma zrobi się pod wpływem ciepła silnika bardziej miękka i ułoży się lepiej, dociągnąć opaski.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Sory za odkop.
Co myślicie o czymś takim żeby zastąpić fabryczny łącznik?
http://mtuning.pl/Lacznik-silikonowy-D1 ... -8cm,p,713
Bo dużo chcą za ori, a zamienników za bardzo nie ma
Ps ktoś się orientuje jaka średnicę ma ten oryginalny przewód?
Co myślicie o czymś takim żeby zastąpić fabryczny łącznik?
http://mtuning.pl/Lacznik-silikonowy-D1 ... -8cm,p,713
Bo dużo chcą za ori, a zamienników za bardzo nie ma
Ps ktoś się orientuje jaka średnicę ma ten oryginalny przewód?
Chętnie pomogę
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga