Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJL 1.8 180 KM] - co psuje sie w tych silnikach?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gmcars
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2012, 00:24
Lokalizacja: Buszcza

[ AJL 1.8 180 KM] - co psuje sie w tych silnikach?

Post autor: gmcars » 28 paź 2012, 13:14

Witam
Jakiś czas temu kopiłem A6 Avant quattro 1998r. 1.8t 180ps.
Samochód jest już po wizycie w lakierni, ma wymienione zawieszenie, uporałem się z uszkodzonym sterownikiem ABS oraz z brakiem ogrzewania. Przerobiłem też cały kokpit na wersje z radiem 2 din.

Teraz czas aby zająć się kwestią silnika tak, aby auto odzyskało swój oryginalny wigor, ponieważ jest dosyć konkretnie zamulone, szarpie i ma nierówne falujące wolne obroty
Po diagnostyce komputerowej okazało się ze sonda lambda nie pracuje w ogóle i nie da się przeprowadzić adaptacji przepustnicy.
Sondę trzeba kupić, a przepustnice najprawdopodobniej wyczyścić.

Tu moje pytania:
- jaką sondę kupić? Oryginalną za 300zł czy zaminnik za 100zł?
- jak prawidłowo wyczyścić przepustnice, na co zwrócić uwagę podczas tej operacji i co wyczyścić przy okazji ?

Te dwie usterki ujawniły się podczas badania Vagiem, ale na pewno są też takie, które to są dobrze znane użytkownikom tych silników, może trzeba wyczyścić coś jeszcze jakiś zawór EGR, jakiś dolot powietrza, sprawdzić jakieś wężyki od podciśnienia, które lubią pękać itp.,itd.

Tutaj poprosił bym was własnie o pomoc i podpowiedzenie mi na co zwrócić uwagę i co przy serwisować przy tym motorze.


Pozdrawiam
Greg
THC RALLY SQAD

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 paź 2012, 17:35

gmcars pisze: jakiś dolot powietrza, sprawdzić jakieś wężyki od podciśnienia, które lubią pękać itp.,itd.
Podstawą w tych silnikach jest szczelny dolot i szczelny cały układ podciśnienia. Jakakolwiek nieszczelność będzie skutkowała nieprawidłową pracą silnika.
Jak uporasz się z przepustnicą do sprawdzenia zawór n75 i dv, również mają duży wpływ na moc i pracę na jałowych.

gmcars
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2012, 00:24
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: gmcars » 28 paź 2012, 23:07

okey, a jak sprawdzić czy n75 i DV działają poprawnie?
THC RALLY SQAD

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 paź 2012, 20:03

gmcars pisze:a jak sprawdzić czy n75
Wymontuj go, podłącz do niego napięcie i sprawdź czy pracuje, czy zmienia kierunek przepływu.
gmcars pisze:i DV działają poprawnie?
Wymontuj i sprawdź czy tłoczek lekko pracuje, czy nie stawia oporu. Po wyjęciu powinien być szczelny we wszystkich kierunkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja