[ ACK 2.6 193 KM] Remont silnika, czy podmianka
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
[ ACK 2.6 193 KM] Remont silnika, czy podmianka
Ostatnio na forum pisałem nt. dymienia silnika po dodaniu gazu gdy auto było hamowane silnikiem.
Po kilku podejściach do auta stwierdziłem że problemem są pierścienie olejowe.
Sprawdzona kompresja w silniku to ok. 11,5bar, silnik pracuje na oleju Shell 5w-40.
Obecnie kompletuję wszystkie części które będą mi potrzebne do remontu.
Dodatkowo szukam zakładu w centrum polski w którym splanują mi głowicę i ewentualnie rozwiercą i honują cylindry w bloku na 1-2 nad wymiar.
Oczywiście również rozważam kupno silnika na przekładkę, ale do tego podchodzę bardzo uważnie ponieważ jeden taki silnik stoi u mnie w garażu, i po zdjęciu głowic głowicę są do uratowania, ale blok to już tylko będzie jako stolik, ma takie progi na cylindrach że czuć palcem, pomijając paznokieć.
Moje pytanie koledzy czy ktoś widział w dobrym stanie silnik 2.8 ACK, lub czy ktoś posiada dojście do tłoków nad wymiar 1 lub 2 w dobrych cenach.
Oraz oczywiście czy macie namiary na jakieś dobre zakłady obróbcze.
Jak piszę dopiero się przymierzam, więc na razie ściągam oferty cenowe ceny części i szukam silnika do przekładki, pytanie co sądzicie nt. tego silnika ?
http://moto.allegro.pl/silnik-kompletny ... 99966.html
czy będzie pasował, czy lepiej wyremontować istniejący i mieć pewność czym się jeździ.
Po kilku podejściach do auta stwierdziłem że problemem są pierścienie olejowe.
Sprawdzona kompresja w silniku to ok. 11,5bar, silnik pracuje na oleju Shell 5w-40.
Obecnie kompletuję wszystkie części które będą mi potrzebne do remontu.
Dodatkowo szukam zakładu w centrum polski w którym splanują mi głowicę i ewentualnie rozwiercą i honują cylindry w bloku na 1-2 nad wymiar.
Oczywiście również rozważam kupno silnika na przekładkę, ale do tego podchodzę bardzo uważnie ponieważ jeden taki silnik stoi u mnie w garażu, i po zdjęciu głowic głowicę są do uratowania, ale blok to już tylko będzie jako stolik, ma takie progi na cylindrach że czuć palcem, pomijając paznokieć.
Moje pytanie koledzy czy ktoś widział w dobrym stanie silnik 2.8 ACK, lub czy ktoś posiada dojście do tłoków nad wymiar 1 lub 2 w dobrych cenach.
Oraz oczywiście czy macie namiary na jakieś dobre zakłady obróbcze.
Jak piszę dopiero się przymierzam, więc na razie ściągam oferty cenowe ceny części i szukam silnika do przekładki, pytanie co sądzicie nt. tego silnika ?
http://moto.allegro.pl/silnik-kompletny ... 99966.html
czy będzie pasował, czy lepiej wyremontować istniejący i mieć pewność czym się jeździ.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. kolego stoisz przed dużym wyzwaniem . napisze tak . możesz wyjąć głowice i będziesz wiedział na czym stoisz wtedy możesz zadecydować czy remontować czy kupić drugi na przekładkę .co do tego z aukcji przebieg mało realny więc nie ma co się napalać . jaki masz przebieg u siebie ?. bardzo interesuje mnie ten temat więc informuj na bieżąco co i jak ewentualne koszty bo czeka mnie wyjęcie jednej głowicy i ciekawy jestem faktycznych kosztów . pozdro
ps jmm, szacunek za to QUATTRO z profilu jeśli to twoje
ps jmm, szacunek za to QUATTRO z profilu jeśli to twoje
tylko quatrro !
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Tzn. na dzień dzisiejszy sytuacja jest taka:
Zakupione na początek:
- prowadnice zaworowe FRECCIA(30szt.),
- uszczelniacze zaworowe Cortec (30szt.),
- uszczelki napinaczy elring (2szt.),
- uszczelki pod głowicę elring(2szt.),
- śruby do głowic febi(2kpl),
- zimeringi elring (4szt.),
- zaślepka wałka rozrządu HP (2szt.),
- uszczelka układu wydechowego elring (2szt.).
Dodatkowo będę wkładał parę gratów do LPG:
- podmianka reduktora z Zavoli S na KME Gold,
- podmianka wtrysków z czerwonego Valtec'a na zielone Hany H2001,
- nowe filtry gazu fazy lotne i ciekłej.
Jutro przymierzam się do rozkładania silnika i jak coś będę robił fotki.
Jeżeli chodzi o przebieg to silnik teoretycznie teraz powinien mieć ok. 250000km, ale jak pamiętam miał on problem z zapiekającym się pierścieniem bo dymienie tak szybko znikało, jak się pojawiało. Silnik to APR z 2001r. z Audi A4. Miałem z nim problemy na początku bo silnik leżał w garażu u Niemca przez dwa lata. Po założeniu po paru kilometrach wypluł jedna uszczelkę pod głowicą.
Zakupione na początek:
- prowadnice zaworowe FRECCIA(30szt.),
- uszczelniacze zaworowe Cortec (30szt.),
- uszczelki napinaczy elring (2szt.),
- uszczelki pod głowicę elring(2szt.),
- śruby do głowic febi(2kpl),
- zimeringi elring (4szt.),
- zaślepka wałka rozrządu HP (2szt.),
- uszczelka układu wydechowego elring (2szt.).
Dodatkowo będę wkładał parę gratów do LPG:
- podmianka reduktora z Zavoli S na KME Gold,
- podmianka wtrysków z czerwonego Valtec'a na zielone Hany H2001,
- nowe filtry gazu fazy lotne i ciekłej.
Jutro przymierzam się do rozkładania silnika i jak coś będę robił fotki.
Jeżeli chodzi o przebieg to silnik teoretycznie teraz powinien mieć ok. 250000km, ale jak pamiętam miał on problem z zapiekającym się pierścieniem bo dymienie tak szybko znikało, jak się pojawiało. Silnik to APR z 2001r. z Audi A4. Miałem z nim problemy na początku bo silnik leżał w garażu u Niemca przez dwa lata. Po założeniu po paru kilometrach wypluł jedna uszczelkę pod głowicą.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2012, 18:45 przez krychu30, łącznie zmieniany 1 raz.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Spoko nie ma problemu, obecnie jeszcze w razie czego szukam oferty na tłoki nad wymiarowe żeby później nie kupić szybko i w wygórowanej cenie takiej jak IC gdzie za tłoki nad wymiar 1 krzyknęli około 3-k zł. Normalnie złodziejski ten InterCars się zrobił, dla klientów detalicznych.
[ Dodano: 2012-10-24, 14:17 ]
Wyniki sprawdzenia kompresji na ciepłym silniku:
1 - cylinder 11,45 bar,
2 - cylinder 11,30 bar,
3 - cylinder 11,00 bar,
4 - cylinder 11,25 bar,
5 - cylinder 11,50 bar,
6 - cylinder 11,25 bar.
Próba olejowa:
1 - cylinder 21,00 bar, (dalej nie kreciłem skończył się zakres, chyba za dużo oleju)
2 - cylinder 20,00 bar,
3 - cylinder 17,00 bar,
4 - cylinder 17,00 bar,
5 - cylinder 18,00 bar,
6 - cylinder 17,00 bar.
Wg. w/w wyników uważam głowicę za szczelną natomiast pozostaje sprawdzić teraz stan cylindrów i pierścieni tłokowych.
[ Dodano: 2012-10-24, 14:17 ]
Wyniki sprawdzenia kompresji na ciepłym silniku:
1 - cylinder 11,45 bar,
2 - cylinder 11,30 bar,
3 - cylinder 11,00 bar,
4 - cylinder 11,25 bar,
5 - cylinder 11,50 bar,
6 - cylinder 11,25 bar.
Próba olejowa:
1 - cylinder 21,00 bar, (dalej nie kreciłem skończył się zakres, chyba za dużo oleju)
2 - cylinder 20,00 bar,
3 - cylinder 17,00 bar,
4 - cylinder 17,00 bar,
5 - cylinder 18,00 bar,
6 - cylinder 17,00 bar.
Wg. w/w wyników uważam głowicę za szczelną natomiast pozostaje sprawdzić teraz stan cylindrów i pierścieni tłokowych.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Jestem po zdjęciu głowic. Stan bloku jest myślę w niezłym stanie, brak progu i widać jeszcze honowanie. Jedyne co jest jeszcze to rysy prawdopodobnie zrobione przez zapieczone pierścienie. Więc chyba będę honował i wymieniał tylko pierścienie. Jakoś jedna głowica po stronie pasażera była słabo przykręcona bo jakoś się nie wysiliłem ją odkręcając, no i mogę powiedzieć że nasi tu byli bo uszczelka Victor-rein
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Głowice ściąga się szybciej niż w 2.0 ABT z Audi 80. Po pierwsze lżejsza, i mniej pierdoł dochodzi. Oczywiście jak masz blokady do rozrządu itd. Myślę do tego zabiegu trochę się przygotowałem, bo zawsze liczę na najgorsze. Głowica dla wprawnego to myślę maks. 3h. druga już szybciej.
[ Dodano: 2012-10-25, 11:34 ]
Dziś rano znowu podszedłem do silnika i już nie byłem takim optymistą, tzn. widać że silnik długo stał i te rysy wzdłuż pracy tłoka są wyczuwalne palcem. Dziś jadę w okolicy zobaczyć drugi silnik. Zadzwoniłem też do Pana z auto-szlifu i on krzyknął mi ok. 6000zł za dół z tłokami nad wymiarowymi. Zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej kupić drugi silnik, pierścienie GOETZE to koszt 100zł x 6. wychodzi 600zł + uszczelki itd. Mam na oku silnik 2.8 AMX (sam słupek) tylko czy on będzie pasował zamiast ACK/APR.
[ Dodano: 2012-10-25, 21:31 ]
Zdjęcia z postępu prac sukcesywnie będę zamieszczał w tym albumie.
Album_remont_2.8_APR
[ Dodano: 2012-10-26, 06:33 ]
Czy ktoś zna tego kolegę który opisuje w linku, doszukałem się na forum że on wymieniał ACK na AMX ?
https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=39968
[ Dodano: 2012-10-25, 11:34 ]
Dziś rano znowu podszedłem do silnika i już nie byłem takim optymistą, tzn. widać że silnik długo stał i te rysy wzdłuż pracy tłoka są wyczuwalne palcem. Dziś jadę w okolicy zobaczyć drugi silnik. Zadzwoniłem też do Pana z auto-szlifu i on krzyknął mi ok. 6000zł za dół z tłokami nad wymiarowymi. Zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej kupić drugi silnik, pierścienie GOETZE to koszt 100zł x 6. wychodzi 600zł + uszczelki itd. Mam na oku silnik 2.8 AMX (sam słupek) tylko czy on będzie pasował zamiast ACK/APR.
[ Dodano: 2012-10-25, 21:31 ]
Zdjęcia z postępu prac sukcesywnie będę zamieszczał w tym albumie.
Album_remont_2.8_APR
[ Dodano: 2012-10-26, 06:33 ]
Czy ktoś zna tego kolegę który opisuje w linku, doszukałem się na forum że on wymieniał ACK na AMX ?
https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=39968
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Na PW do niego napisałem wcześniej ale dawno się nie logowal na forum. Kupiłem silnik o oznaczeniu AMX ze skody superb z 2005 roku, z przebiegiem 80 tyś. km, był on zalewany olejem 5w-30, ale ją chyba przejdę na 5w-40.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Dekiel od odmy pod kolektorem ssacym, nie pasuje tzn. z 8 otworów pasują 4 jak pamiętam. Będzie przerobka, jedno co mnie niepokoi to przestawiony rozrzad o 3-4 zęby na glowicach I pekniety stary kolektor wydechowy
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga