Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ] Odnowa lamp - przednich.

Warsztat
slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 28 cze 2012, 22:43

Lukash pisze:
a ile czasu zeszło Ci ze szlifowaniem ręcznie tych lamp ??
do pół godziny, trzema papierami ściernymi wodnymi - 800/1500/2000 a potem Plast-X z Meguiar's

Awatar użytkownika
Lukash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2010, 11:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lukash » 29 cze 2012, 16:39

o widzisz. to muszę tylko kupić se polerkę bo planuję też korektę lakieru i przelecę ponownie te lampy. ale tym razem nakładkę gąbkową założę.
Robert Ferrari czeka

speton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:25
Lokalizacja: Przemyśl

[A6 C5 ] Odnowa lamp - przednich.

Post autor: speton » 12 sie 2012, 10:49

Witam
A może któryś z kolegów podałby jakieś namiary na firmy które zajmują się regeneracją lamp.
Ja na przykład nie mam gdzie przeprowadzic takiej operacjii sam :(

pozdro

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 12 sie 2012, 14:36

Lukash pisze:z całą pewnością jakimś lakierem bezbarwnym będzie je trzeba potem przelecieć. ktoś w temacie jakiś już polecał.
Tak z czystej ciekawosci zapytam, jak masz zamiar lakierowac lampy, to po co je polerowac?
Co da polerowanie pod lakier?

Wystarczy ze przejedziesz je papierami sciernymi, nie musisz nawet zbytnio drobnych uzywac, jak skonczysz na 600 to pod lakier wystarczy, no ostatecznie 1000. Po lakierowaniu wszystko bedzie gladkie a i sam lakier lepiej bedzie trzymal :)

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 12 sie 2012, 17:43

ElDraque2, z tym, że potem będziesz musiał lakier polerować :)
Fakt rys nie będzie widać, ale lakier ma to do siebie, że siada na rysach i dalej nie będzie idealnie.

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 12 sie 2012, 22:53

biernik pisze:ElDraque2, z tym, że potem będziesz musiał lakier polerować :)
Fakt rys nie będzie widać, ale lakier ma to do siebie, że siada na rysach i dalej nie będzie idealnie.
po papierze 1000, 800 czy nawet 600? troche przesada, wystarczy prysnac 2-3 razy i bedzie jak lustro :)
ok, pojedz na koniec 2000, wiecej nie trzeba.
to co probuje powiedziec, to ze polerowanie pod lakier to strata czasu i pieniedzy, a lakier gorzej sie trzyma.

co innego jak polerujesz i twardym woskiem czy politura syntetyczna zabezpieczasz.

Awatar użytkownika
Lukash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2010, 11:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lukash » 14 sie 2012, 19:49

z tym lakierem to głównie o ochronę UV chodzi by lampy nie płowiały. bo politurą czy woskiem to co jakiś czas będziesz musiał co jakiś czas zabieg powtarzać.
Robert Ferrari czeka

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 15 sie 2012, 11:50

Lukash pisze:z tym lakierem to głównie o ochronę UV chodzi by lampy nie płowiały. bo politurą czy woskiem to co jakiś czas będziesz musiał co jakiś czas zabieg powtarzać.
ok, ale wtedy polerowac nie trzeba.

Polerowanie + wosk lub politura:
- trzeba poprawiac od czasu do czasu, wosk co miesiac, politura syntetyczna jest trwalsza, oba zabezpieczaja przed matowieniem
- wyzszosc polega na tym, ze nic nie zacznie platami odchodzic

Szlifowanie papierem na mokro + lakier:
- teoretycznie mniej roboty i pozostawia bezobslugowy efekt na dluzej
- w prakryce lakier, szczegolnie zle polozony schodzi, takze sie rysuje od piasku, odpryskuje latwiej

Osoboscie wole polerke +politurke (sealant) na lampach.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 24 paź 2012, 23:35

Mam pytanie czy lampa jak jest zółta ale to chyba od tego, że kiedys było autko przerysowane widać jakieś deliaktne ryski na lampie błotniku i zderzaku. Da sie taka lampe przywrócić do czasów swojej świetlności czy tak średnio? chodzi mi o to , ze lampa jest idealnie przeźroczysta ale jest taka jak by stary kawałek folii pozółkła jednak gładka. zrobe zdjęcie rano to dodam wieczorem.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 paź 2012, 00:10

zarzyk, podjedź koło pasażu łódzkiego.. dokładnie w tym miejscu http://goo.gl/maps/8B3MM powiedzą Ci co i jak.. polecam ja tam robiłem lampy jak nowe.. w końcu mam widno przed autem.. a przed regeneracją wydawało mi się, że jest ok
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 25 paź 2012, 00:30

no dobra to w piatek lub sobote jak bedzie otwarte zawitam tam (taki tryb pracy - 3 zmiany) jesli sie uda to lampy beda ogarniete :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 paź 2012, 21:09

zarzyk, papier ścierny, pasta polerska i na jakiś czas będzie ok. W sieci jest miliard filmików i tutoriali jak to zrobić.

Najlepiej jak wymontujesz lampę, rozkleisz i umyjesz od środka (dużo tam syfu) klosz i soczewkę. Jak już będziesz to miał na wierzchu to oddaj do regeneracji odbłyśniki (60PLN/szt) bo na pewno masz je totalnie zajechane.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 25 paź 2012, 22:42

generalnie wiem jak to robic robilem w matizie :) i kilku passeratti (pasaty b5) tylko, że tam z zewnatrz był syf a u mnie jest ładna ale żółta. Podjade tam gdzie arkadiuso, mi polecał jak powiedzą, że to polrka to zrobie sam :) a jak odblask też zółty to wtedy bede sie martwił gdzie oddać czy kupic zamiennik lampy z IC za 220zł i mieć ładnie :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 25 paź 2012, 23:10

zarzyk, jeśli od 2000r. nie robiłeś odbłysków i teraz słabo Ci lampy świecą to raczej będą do regeneracji odbłyśniki. Ja rozklejałem lampę z myślą o ich regeneracji ale jak już dostałem się do środka okazało się, że poprzedni właściciel już się tym zajął bo odbłyśniki były w dobrym stanie (prawie lustereczko). Moim mankamentem są małe soczewki i żarówki h1. Obecnie mam wstawione hidy i dodatkowo wypolerowałem sobie lampy i widoczność się znacznie poprawiła.
PZDR

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 25 paź 2012, 23:14

to wem rozmiem tyko ta lampa jest po stłuczce i jest inego koloru :) nie jest brudna czy cos tylko poprostu zółtajak byś wziął biały przeźroczysty plastik to moja lewa lampa i prawa to zółty idealnie przeźroczysty plastik :) zazwyczaj polerowałem lampy w innych autach to tylko przód (od zewnątrz) był syf matowe chropowante itp po polerce gładkie jak nowki i nawet kolor wracał. a tu struktura faktura lampy idealnie gładka wszystko widac tylko świeci delikatnie na zółto :) ale jak polerka ma pomóc i w tym to nie wiedze problemu :) a odblask pewnie oddam do regeneracji bo wyjdzie taniej :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga