Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] słabe przyśpieszenie do 1900obr

Silniki wysokoprężne
adrian055

[ AKE 2.5 180 KM] słabe przyśpieszenie do 1900obr

Post autor: adrian055 » 22 paź 2012, 18:39

Ponad tydzień temu kupiłem A6 2.5tdi 180km od samego początku dziwiło mnie to że dość późno łapie moc mianowicie 1900obr gdy przekroczy te bariere auto nie do poznania
Wyczytałem na forum że może się dziać dlatego bo wąż od doładowania łapie lewe powietrze sprawdziłem był zamontowany po skosie poprawiłem jest delikatnie lepiej z jazdą
Później wyczytałem że może to byc wina przepływomierza wykręciłem przemyłem i jest znowu lepiej ale miałem wcześniej allroada też 2.5tdi 180km automat i przyśpieszał od niskich obrotów i zaczynam się zastanawiać czy manual tak ma że musi się wkrecić czy dalej jest coś nie tak

podpiołem komputer do vag i był błąd czujnika od pedału gazu usunełem go przejechałem się i narazie jest czysto bez błędów

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 22 paź 2012, 20:58

U mnie tak jest odkąd mam auto już 5 rok:)myślałem że diesle tak maja a nie jest tak że turbo się wtedy załącza?
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 23 paź 2012, 19:42

Auto już od 1400-1500 obrotów powinno iść jak burza, więc pewnie coś niedomaga.
Na pewno ktoś tu Ci pomoże, ale będą się domagać logów. Zrób je, bo inaczej pojawią się opinie, że wróżyć nie potrafi tu nikt ... czasami szkoda ;)

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 23 paź 2012, 23:34

jak kolega wyzej pisze...
Logi Kolego...
U mnie jak auto startowalo od ok 2000 obrotow to winna byla zmienna geometria

adrian055

Post autor: adrian055 » 24 paź 2012, 19:28

Logi na postoju:
Grupy 001,002,003 - http://vaglog.rtnet.pl/drek6_102308.html
Grupy 004,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/drek6_102309.html
Grupy 007,008,009 - http://vaglog.rtnet.pl/drek6_102310.html
Grupy 010,011,012 - http://vaglog.rtnet.pl/drek6_102311.html
Grupy 013,014,015 - http://vaglog.rtnet.pl/drek6_102312.html

Logi podczas jazdy:
Grupy 001,002,003 - http://vaglog.rtnet.pl/drek6_102313.html

Panowie jakie grupy logować podczas jazdy i jak logować te bs-y?
Czy te logi wystarczą do ocenienia problemu?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-10-24, 19:46 ]
W komputerze był też następujący błąd:
550 Regulacja początku wtrysku
przekroczona wartość kontrolna - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 25 paź 2012, 21:25

siemanko <lol> adrian055, najpierw rozgrzej silnik do ~90stopni (w tych logach masz ~70) a potem wykonaj log statyczne + BS <okok>
A jak narazie to powinnienes;
-wyregulowac kat wtrysku u Ciebie jest 3,4BTDC a ma byc okolo 1,6 ATDC, wtedy blad 550 juz sie nie pojawi (wszystko jest na forum co i jak zrobic a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku ... .htm#80890 )
-prawdobonie EGR nie pracuje, przejzyj wezyk z zaworka elektryczego ktory steruje EGRem czy jest szczelny (lub przeplywka jest padnieta ale w AKE raczej jest to malo prawdopodobne)

Narazie to chyba na tyle, najwazniejsze jest zebys rozgrzal porzadnie silnik i wrzucil kpl. logi stat. + nastawy podstawowe 003,004,011(BS) <okok>

Pozdro ;)

adrian055

Post autor: adrian055 » 25 paź 2012, 22:32

silnik był dogrzany tylko czujnik temp jest walniety dzisiaj przyszedł pocztą nowy
zrobie co napisałeś:) dziękuje za odpowiedz

mam jeszcze tylko pytanie czy moge zaślepić EGR???

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 26 paź 2012, 09:19

mozesz...na allegro masz nawet blaszki pod 2.5 tdi...ale jak poczytasz wiecej to dojdziesz do wniosku, ze chyba nie warto.

[ Dodano: 2012-10-26, 09:22 ]
jak mozesz to zrob jeszcze logi BS.

tutaj masz dokladny temat co i jak robic :

allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm

Oczywiscie, zamiesc logi na poczatku statyczne oraz BS aby ocenic po wymianie czujnika

adrian055

Post autor: adrian055 » 29 paź 2012, 17:30

egr zaślepiony auto już się nie dusi ciszej chodzi równiej i nawet nie zapala się już wariująca kontrolka ESP pozostało jeszcze tylko ustawić kąt wtrysku

Pioman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 lip 2012, 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pioman » 30 paź 2012, 12:01

Czujnik temp sobie wymień jeszcze bo jak on przekłamuje to też wyników super nie osiągniesz raczej :/
Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA :)
Plus DVD, ALU 17" z chrom :) i bla bla :)

adrian055

Post autor: adrian055 » 26 lis 2012, 21:12

termostat wymieniony i został wymieniony bez sciągania przodu tylko że na samym końcu przy składaniu obudów śróbka wpadła do rozrządu i żeby ja wyciągnąć musiałem zdemontowac przód gdy zdjęłem obudowe paska rozrządu srubka weszła w sam duł w pasek dobrze że zauważyłem to gdy wpadała tak to bym dziś płakał więc tak termostat zrobiony kat wtrysku ustawiony samochód od samego dołu sie zbiera bez jakich kolwiek oznak zamulenia teraz można cieszyć się z jazdy:))))))))) AKE UZDROWIONY:)))))

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 27 lis 2012, 09:20

Kolego, czy po zaślepieniu EGR'a samochód dłużej Ci się nagrzewa ?

adrian055

Post autor: adrian055 » 27 lis 2012, 16:49

Auto tak samo szybko się nagrzewa ja przynajmniej nie widze różnicy:)

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 27 lis 2012, 17:19

michok w temacie kolegi syyu93 wspomniałem że również mam zaślepiony egr ponieważ on miał dylemat czy zostawić u siebie zaślepiony czy nie.
Pozwolę sobie powtórzyć się w temacie kolegi adrian055 i również powiem że nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy w szybkości nagrzewania się silnika a raczej widzę same pozytywne strony tego zabiegu.

adrian055

Post autor: adrian055 » 28 lis 2012, 19:35

zaslepienie EGR to same zalety jak ktos ma jakies watpliwosci to niech wykreci sobie kolektor i zobaczy co sie wnim dzieje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga