Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AGA 2.4 165 KM] Ustawienie rozrządu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 paź 2012, 20:48

Panowie przepraszam, ale wprowadziłem niemałe zamieszanie - B2 to oczywiście strona kierowcy - tak jak piszecie - nie powinienem chyba pisac na forum po alko ;)

19Maaarcin89,
Też masz błąd przerwa/zwarcie, czy coś innego?

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 21 paź 2012, 21:59

Bład nr 17800 czyi tak jak piszesz przerwa/zwarcie do + czy jakos tak

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 26 paź 2012, 12:32

19Maaarcin89 pisze:To jest ciekawe ze wszycy co maja problem z tym czujnikiem to chodzi o bank 2.
Ja mam rowniez ten sam blad od roku i przeszukalem juz chyba caly internet i wszyscy tylko bank 2 a nikt niema problemu z bank 1.
Z tego co ja wiem to bank 2 niby jest od strony kierowcy a nie pasazera (tak czytalem w wielu postach)
Ja wymienilem caly rozrzad i ten blad mam dalej, ostatnio postanowilem sprawdzic czy kable od czujnika do ECU sa nie przerwane i oczywiscie nie rozwalalem calej wiazki bo to bez sensu tylko znalazlem tutaj na forum schemat elektryki (jest w dziale download) i zobaczylem ktore kable ida od czujnika i w jakie piny wchodza w ECU.
Do sprawdzenia użyłem zwykłego miernika , właczylem go na opcje gdzie brzeczy jak sie styknie dwa przewodu i tak sprawdzalem.
Jeden przewod wkladalem we wtyczke od czujnika a drugi we wtyczke od ECU i takim sposobem sprawdzilem czy wszystkie kable przewadza.
U mnie wszystkie kable przewodzily czyli 6 sztuk po 3 sztuki na jedna strone.
Czujnik od strony kierowcy mam wymieniony bo tam niby jest bank 2 a blad jest dalej ale tu widze ze jest sugestia ze bank 2 jest od strony pasazera a tam nic nie robilem tylko sprawdzilem czy przewody nie sa przerwane.
W tym tygodniu zmienie ten czujnik ze strony pasazera i zobaczymy czy cos da.
A jak nic nieda to juz nie wiem co tam moze byc. Rozrzad mam nowy i niby dobrze zalozony.
Wymienie ten czujnik od strony pasazera i jak blad nie zniknie to mam zle rozrzad ustawiony albo nie wiem co juz jest grane.
Ale mowie ja z tym bledem jezdze ponad rok i zrobilem 30.000km i nic sie nie dzieje z silnikiem
zgadzam sie bank 2 jest to strona kierowcy , mechanior miał z tym racje

pozdrawiam

gajkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 kwie 2012, 17:48
Lokalizacja: ostrów

Post autor: gajkus » 28 paź 2012, 19:53

Koledzy do sprawdzenia macie łańcuszki rozrządu i ich napinacze (taki błąd potrafią generować pracujące w złej fazie wałki rozrządu, miąłem taki przypadek, łańcuszek przeskoczony był o dwa ząbki) , jak to jest ok to odjechać przodem i załozyć blokadę na koła od paska rozrządu wtedy będzie 100% pewność. :)

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 paź 2012, 22:18

też właśnie słyszałem że może tak być...mm czy to coś złego? bo jak narazie nie mam zbytnio czasu na takie rzeczy kurde:(

[ Dodano: 2012-10-29, 21:12 ]
kolego 'gajkus' ajak miałeś przeskoczony ten łańcuch o te dwa ząbki to odczułeś to jakoś?silnik inaczej pracował czy coś w tym stylu? bo u mnie pracuje tak jak powinnien,cichutko,nic nie trzesie i żadnych falowań...miał ktoś z was preskoczony łańcuch?może wypowie sie na ten temat...

Lordas89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 26 mar 2012, 00:08
Lokalizacja: Mikstat

Post autor: Lordas89 » 30 paź 2012, 02:15

W mojej audiczce byl uszkodzony fazator . Poprostu nie uciagal lancuszka i magicy podlozyli pod slizg od fazatora makretke. Czyli fazy na glowicy byly ustawione na ciagle obciazenie. Autko dobrze chodzilo tylko przy wlaczeniu tempomatu przy stalej predkosci w odstepach czasowych okolo 10 s lekko zabujalo. Naprawde minimalne odczucie . Potrzeba bylo bardzo dobrej nawieszchni , zeby odczuc to. Tez chcialem wymieniac czujniki itp. Dlugo patrzelismy z mechanikiem co jest dwa razy ustawialismy rozrzad raz on po swojemu a drugi raz z przyzadem do tego. ( moze chce ktos kupic tez przyzad do ustawiania rozrzadu silnik awg. ) w aso chcieli za fazator 3000 zl. Ja znalazlem glowice od 2.4 za 200 zl i wymienilem fazator i juz nie bylo zadnych bledow. A silniczek juz nie buja sie przy rownym tepie :D Sprawdz vagiem czy ci przelacza fazy.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 30 paź 2012, 15:34

tylko problem w tym że nie mam jak tego sprawdzić i nawet gdzie...:( fajnie by było jakby ktoś z forumowiczów mieszkał niedaleko,posiadał vaga i wiedział jak to sprawdzic,a chciałbym wkońcu sie dowiedzieć czy prawidłowo wszystko w silniku mi pracuje...

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 01 lis 2012, 19:13

A wiesz moze jak to sie sprawdza czy przelancza fazy?? Mam vag ale nie wiem jak to sprawdzic

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 lis 2012, 19:24

19Maaarcin89 pisze:A wiesz moze jak to sie sprawdza czy przelancza fazy?? Mam vag ale nie wiem jak to sprawdzic
W teście drogowym 3-ci bieg, od ok. 2k rpm wciskasz do dna, ale bez kickdown'u (jesli to automat) i ciągniesz do odcinki, w tym czasie uruchomione logowanie kanału 090, albo kogoś na prawy fotel i patrzy w lapka, wartości w polach 3 i 4 powinny mieć nie mniej niż 16, optymalnie 21-22.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 02 lis 2012, 08:29

witam.podczepie sie pod temat.ostatnio zakladajac gaz , gazownik powiedzial mi ze prawdopodobnie mam zle ustawiony rozrząd bo komp pokazuje mu podcisnienie 0,6 a powinno byc 0.3. fakt ,obroty falują.na forum podpowiadaja ze lewe powietrze zasysa ale on twierdzi ze przy montazu by znalazl nieszczelnosc.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 02 lis 2012, 11:13

Zagór pisze:
19Maaarcin89 pisze:A wiesz moze jak to sie sprawdza czy przelancza fazy?? Mam vag ale nie wiem jak to sprawdzic
W teście drogowym 3-ci bieg, od ok. 2k rpm wciskasz do dna, ale bez kickdown'u (jesli to automat) i ciągniesz do odcinki, w tym czasie uruchomione logowanie kanału 090, albo kogoś na prawy fotel i patrzy w lapka, wartości w polach 3 i 4 powinny mieć nie mniej niż 16, optymalnie 21-22.
Wczoraj szukalem troche na forum i znalazlem takie cos czy to jest dobry sposob?? Na wolnych tez da rade sprawdzic:

Sprawdzanie układu regulacji faz:

Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.

Na wolnych obrotach
1: 0
3: 3-6°CA
4: 3-6°CA

Podczas jazdy:
1: 1
3: 16-25°CA
4: 16-25°CA

Pole pierwsze to wskaźnik: włączona/wyłączona regulacja faz
Pole trzecie i czwarte: stopień przesunięcia faz

Jeżeli podczas jazdy mamy 6-16°CA w polu 3 i 4 to znaczy, że zawór działa prawidłowo, ale mechanizm nie może osiągnąć pozycji końcowej.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 03 lis 2012, 17:06

Nie, opis dotyczy testu drogowego, możesz go i 2-gim biegu przeprowadzić, mniejsze prędkości :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja