Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Falowanie obrotów przy nierozgrzanym siln

Silniki wysokoprężne
MrT4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 paź 2012, 12:23
Lokalizacja: Mielec

[ BRE 2.0 140 KM] Falowanie obrotów przy nierozgrzanym siln

Post autor: MrT4 » 21 paź 2012, 13:47

Witam Was drodzy forumowicze. O falowaniu, szarpaniu na zimnym silniku jest mnóstwo tematów ale u mnie sytuacja jest znacznie inna więc postanowiłem założyć nowy temat.
Problem mój przedstawia się następująco:
Po odpaleniu zimnego auta(rano lub po dłuższym przestoju) i po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymując się np. przed skrzyżowaniem zaczynają mu falować obroty(800-1100), dodatkowo auto dosyć mocno kopci na biało. Wciskając delikatnie gaz i utrzymując go na obrotach około 1000 wszystkie objawy ustają.
Zauważyłem także, że czasami dodając mocniej gazu wciska mnie dosłownie w fotel a czasami idzie "tak sobie". Jest jakby mało elastyczny przy niższych obrotach.
Dodam, że przepływka wymieniona, EGR wyczyszczony, N75 wyczyszczony.
Komputer nie widzi żadnych błędów.
Z problemem tym borykam się już od około roku i nic.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc w uporaniu się z tym problemem
(wydaje mi się ,że po odłączeniu cięgna od EGR- tego przy chłodniczce problemu nie było)- w taki sposób oszukał mnie jeden z mechaników kasując 600pln informując że musiał "poprawić" soft aby wyeliminować właśnie to falowanie.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 24 paź 2012, 17:29

zobacz wtryski i czy ci nie ubywa płynu bo może masz walniętą głowice

MrT4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 paź 2012, 12:23
Lokalizacja: Mielec

Post autor: MrT4 » 24 paź 2012, 21:21

Płynu nie ubywa, wtryski dają niemalże idealnie- głowica już nie pierwsza(teraz jest BKD)
Na pierwszym silniku były identyczne objawy więc to nie motor

[ Dodano: 2012-11-12, 21:37 ]
Wtryski podczas falowania mają spore odchyły od normy:
1. +2
2. +0,9
3. -0,9
4. -2
Po przejechaniu paru km sytuacja wygląda następująco:
1. 0
2. +0,05
3. -0,06
4. 0

Po wypięciu wtyczki od EGR auto pali idealnie i nigdy nie falują obroty
Macie teraz jakieś typy czy nie bardzo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja