Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Uszczelka pod głowicą?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Wajcheuszy

[ AFB 2.5 150 KM] Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Wajcheuszy » 22 cze 2012, 09:04

Siemka chłopaki, znowu problemik z moim nieszczęsnym AFB:( Pewnego razu moja żona jechała autostradą średnio 170km/h gdy rozerwało wąż chłodzący od chłodniczki oleju (chyba powrotny), ten który leci koło kolektora wydechowego lewej głowicy.
Po wymianie węża mam problemy z chłodzeniem: Gdy zbiorniczek jest zakręcony, silnik przekracza 90 stopni, ciśnienie w zbiorniczku jest wysokie a chłodnica zimna. Gdy odpuszczę ciśnienie, wyrzuca trochę wody i chłodnica momentalnie robi się gorąca. Tak jakby był korek powietrzny, ale problem za każdym razem się powtarza.
Znowu gdy jeżdżę z otwartym zbiorniczkiem jest w porządku, ale co ok 20 km muszę dolewać wody.

Celowo piszę o tym w dziele silników, bo podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Macie inny pomysł, dlaczego tak się dzieje? Jakiś zator w ukł chłodzenia?
Dodam jeszcze, że oleju nie przybywa, a w zbiorniczku nie ma śladu oleju... Jeśli to uszczelka, to jak można zdiagnozować pod którą głowicą? :p

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 22 cze 2012, 10:08

takie glupie pytanie...odpowietrzyles uklad chlodzenia ?

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 22 cze 2012, 11:07

No jak Piotruś się wypowie to nie pozostawi cienia wątpliwości:p
Korek... Wie ktoś przy jakim ciśnieniu powinien popuszczać? Chociaż jak jeżdżę z lekko wkręconym to też inaczej jest... Sam nie wiem:/
Michok, układ to ja odpowietrzam dwa razy dziennie;) Nawet czujnik wyciągam żeby ładnie się wypełnił....
Rozbierać wszystkie węże i sprawdzać drożność? Znacie jakiś cud środek do czyszczenia układu?

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 22 cze 2012, 13:42

Wajcheusz pisze:No jak Piotruś się wypowie to nie pozostawi cienia wątpliwości:p
Korek... Wie ktoś przy jakim ciśnieniu powinien popuszczać? Chociaż jak jeżdżę z lekko wkręconym to też inaczej jest... Sam nie wiem:/
Michok, układ to ja odpowietrzam dwa razy dziennie;) Nawet czujnik wyciągam żeby ładnie się wypełnił....
Rozbierać wszystkie węże i sprawdzać drożność? Znacie jakiś cud środek do czyszczenia układu?

Calkiem niedawno mialem taka akcje, ze gdzies mi ubyl plyn chlodniczy...zajechalem do mechanika i oni zbadali mi szczelnosc ukladu czyms takim :
http://allegro.pl/tester-do-badania-szc ... 44256.html
Moze masz gdzies jeszcze jakas nieszczelnosc ?

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 22 cze 2012, 23:48

No fajny patencik :) Nieszczelność usunąłem, chyba że jeszcze jest jakaś o której nie wiem. Tylko jak rzeczywiście jest luka w uszczelce do nacisnę wody do któregoś gara :/

igork
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2012, 14:58
Lokalizacja: Łomża

Post autor: igork » 21 paź 2012, 09:46

oli80 pisze:Co do uszczelki ta na 90% nie ona,w 2.5 tdi jest uszczelka cała metalowa i dociśnięta bardzo gęsto na krutkim
odcinku (3 cylindry).Więc prędzej pęknie głowica lub sie zwichruje w wyniku przegżania.Niestety sposobu na ustalenie która to głowica nie znam,może Piotruś sie wypowie <luzik>
Czyli mam się nie martwić, że to uszczelka? :) Takie pytanie przed opisaniem problemu :)
O co chodzi:
W moim układzie chłodzenia zaraz po wymianie (parę dni, samochód był tylko w jednej trasie - ok 250km) znów płyn ma kolor ceglasty (pewnie zmieszany z olejem) Nie mam objawów typowych dla UPG (poza tym czytam że w tym silniku jest metalowa). Ale czytałem w tym temacie, że:
driver09 pisze:teraz już wiem , zanim zabierzemy się do wymiany uszczelki pod głowicą należy sprawdzić jeszcze parę innych opcji takich jak chłodniczka oleju ,albo ona albo jej uszczelnienie wtedy też może się pojawić olej w zbiorniczku . Jest jeszcze jedna opcja jeżeli auto jest z automatyczną skrzynią wtedy olej ze skrzyni jest chłodzony w chłodnicy w której jest płyn i jeżeli chłodnica jest uszkodzona też możemy się spodziewać oleju w zbiorniczku , ale to połowa problemu bo jeśli to ten przypadek to trzeba uważać żeby nie zajechać skrzyni . takie są moje przypuszczenia ,
Tak więc proszę o pomoc, gdzie znajduje się chłodnicza oleju i jak sprawdzić szczelność, bo nie mam żadnych wycieków. Poziom płynu jak i oleju w normie. Podejrzewam właśnie mieszanie się z olejem ze skrzyni. Zbiorniczek tylko mam czarny od tego wszystkiego. A na korku od zbiorniczka rdzawy kolor.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 paź 2012, 10:12

chlodnice oleju z tiptronika masz w glownej chlodnicy (zobaczysz bez klopotow dwa krućce po jednej stronie chlodnicy, na gorze i dole)

chlodnica oleju silnikowego znajduje sie na bloku silnika z lewej strony (prawej stojac przed samochodem), przykrecona do lapy napinacza paska wielorowkowego (nieduza puszka - dochodza do niej dwa weze wodne).

igork
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2012, 14:58
Lokalizacja: Łomża

Post autor: igork » 21 paź 2012, 10:36

Ok. A jak sprawdzić nieszczelność i być pewien że na przykład miesza się z olejem ze skrzyni?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 paź 2012, 11:31

igork,
nalezy odsunac pas przedni, wyjac weze od tipa z chlodnicy (uleje sie troche oleju...) i zrobic probe cisnieniowa chlodnicy (nie jestem pewny czy bedzie wystarczajaco duzo miejsca, gdybys nie odsuwal pasa).

mala uwaga - jezeli masz podejrzenia ze to olej z tipa i istnieje ryzyko ze woda dostaje sie do tiptronika - zaprzestalbym eksploatacji samochodu lub, jezli musisz jezdzic, znaczaco ograniczyl (nie mozna dopuscic do przegrzania oleju w skrzyni) - gdyby okazalo sie ze faktycznie chlodnica jest nieszczelna, bezwzglednie olej w skrzyni nalezy wymienic - najlepiej w calosci....

igork
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2012, 14:58
Lokalizacja: Łomża

Post autor: igork » 21 paź 2012, 14:14

Ok, ale wtedy byłby widoczny olej w zbiorniczku wyrównawczym, takie oka, niczym w rosole. A najprawdopodobniej jest to spowodowane jednak rdzą w układzie chłodniczym. W płynie jest maź rdzawa i twarde czarne kawałki czegoś raczej metalowego. Mogę się mylić ale taki scenariusz chyba byłby lepszy :) Poza tym nie mam żadnych problemów ze skrzynią. Nie dogrzewa mi silnika, okazało się że mam padnięty termostat (sprawdzałem na vagu). W korkach mi się przegrzewał, ale wymieniłem wiatrak klimy, bo też był padnięty, może teraz nie będzie się przegrzewał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja