Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AUK 3.2 256 KM] 3.2 fsi jaki olej zalać?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 wrz 2012, 17:09

Tomas pisze:Preparat czysci ale i zarazem "rozszczelnia"silnik płuka nagar w starych silnikach ,do przebiegu 200tk nie powinno byc problemu ale ja tez jestem zwolennikiem zeby nie stosowac "takich wynalazkow" <uoee>
Mój ma prawie 260k km na szafie i płukankę robię, co więcej, po zastosowaniu płukania, spadło zużycie oleju :), swoje pewnie też zrobił olej, ale pierwsze zalanie LM, to trochę podpijał, teraz po 12k km od wymiany nadal miałem ponad min, więc dolałem 1/2 litra dla świętego spokoju :)
Płukałem LM Pro EngineFlush.

Pabel

Numer silnika AUK 3.2 256KM 3.2 FSI

Post autor: Pabel » 27 wrz 2012, 17:21

Tomas pisze:Rozrząd sprawa jest znana, ale coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu ze jak lejesz dobry olej i nie robisz longlife to przebieg 300-400 tys jest normą bez ingerencji w silnik ,te wszystkie przypadki "padania napinaczy"itd.są w autach o duzych przebiegach tylko oczywiscie kazdy ma igielke i wierzy w swoje 100-180 tys przebiegu na blacie i stąd jest ten problem :| bez urazy oczywiscie
Tomku... oby tak było... ale jest niestety wiele przykładów, że niestety nie jest tak jak piszesz... ja swoje auto mam prawie od nowości, a znam od nowości... i chciałbym nie mieć problemów z rozrządem... o ile teraz przy 93k jest idealnie, o tyle nie mam pewności, że przy 200k też tak będzie... stąd moje zabiegi... poza tym, wszyscy wiemy, że w tym silniku lubi zbierać się nagar... a taki preparat choć część usunie <okok> Olej zmieniam co mniej niż 15kkm...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 wrz 2012, 17:30

Pabel pisze: taki preparat choć część usunie Olej zmieniam co mniej niż 15kkm
Nie część a cały syf z silnika wymyje, mój olej jest nadal jasny, a ma 12k km, bez tego w tej chwili byłby czarny jak smoła :(

Z tym olejem, to nie przesadzaj, wystarczy jak raz na 15k zmienisz, ale lej LL :)

Pabel

Numer silnika AUK 3.2 256KM 3.2 FSI

Post autor: Pabel » 27 wrz 2012, 17:44

Zagór, no ja używam Motul X-MAX 5W-30 i chwalę sobie <okok> :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 wrz 2012, 17:47

Ja się jakoś do LM przekonałem, lałem do A4 i teraz też leję, Motula lałem baardzo dawno temu....był taki LeMans, ale to był silnik z piekła rodem ;)

Pabel

Numer silnika AUK 3.2 256KM 3.2 FSI

Post autor: Pabel » 27 wrz 2012, 17:59

Zagór, nie wykluczam, że kiedyś przeniosę się na LM... ale narazie jakoś nie widzę takiej potrzeby... a co do preparatu to widzę, że nie jestem osamotniony w jego używaniu <okok>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 27 wrz 2012, 20:34

Tomas pisze:Rozrząd sprawa jest znana, ale coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu ze jak lejesz dobry olej i nie robisz longlife to przebieg 300-400 tys jest normą bez ingerencji w silnik ,te wszystkie przypadki "padania napinaczy"itd.są w autach o duzych przebiegach tylko oczywiscie kazdy ma igielke i wierzy w swoje 100-180 tys przebiegu na blacie i stąd jest ten problem :| bez urazy oczywiscie
pierwszy silnik w moim aucie padł po niecałych 80 tyś (poprzedni właściciel)
drugi miał przejechane niewiele więcej - 106 tyś gdy przeskoczył rozrząd
sprawdzone serwisie ;p
nie ma reguły, a wada jest faktem

Karolczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
Imię: Marek
Rocznik: 2013
Moje auto: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Karolczak » 27 wrz 2012, 21:27

Panowie rozumiem, że jedna taka buteleczka preparatu 250ml wystarczy do przepłukania naszego silnika? Niby w Millers piszą, że na 6l silnik taka buteleczka wystarczy, więc nie ma sensu dokupować 2-gą i niewiele z niej dolać :)

Pabel

Numer silnika AUK 3.2 256KM 3.2 FSI

Post autor: Pabel » 27 wrz 2012, 21:31

Karolczak, ja dokupowałem :) Wolałem zrobić zgodnie z instrukcją aby być przekonanym, że zadziała <okok>

Karolczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
Imię: Marek
Rocznik: 2013
Moje auto: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Karolczak » 27 wrz 2012, 22:23

0x4B25A pisze:Karolczak, ja dokupowałem :) Wolałem zrobić zgodnie z instrukcją aby być przekonanym, że zadziała <okok>
OK 0x4B25A skoro tak mówisz, to ja też kupię 2 buteleczki - w końcu to nie majątek ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 wrz 2012, 07:51

Karolczak, dokładnie tak... ew. w serwisie gdzie robisz wymianę, podpytaj czy nie mają pozostałości z innych autek... tylko nie wlewaj wszystkiego z drugiego opakowania <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 wrz 2012, 17:16

Ja wlałem dwie puszki a jedna niby na 5l oleju, i co?? i nic :), panowie, to orientacyjna miara, wiadomo,żeby nie przesadzić i nie wlać 2 puszek na 3l oleju, ale w dużym V6/V8 spokojnie 1 1/2 puchy można lać :)

Pabel

Numer silnika AUK 3.2 256KM 3.2 FSI

Post autor: Pabel » 28 wrz 2012, 18:06

Zagór pisze:dużym V6/V8 spokojnie 1 1/2 puchy można lać
Też tak myślę, że półtorej puszki będzie <okok>

Karolczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
Imię: Marek
Rocznik: 2013
Moje auto: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Karolczak » 19 paź 2012, 15:08

Witam kolegów. W końcu jestem po wymianie oleju i wcześniejszej płukance. Płukankę zrobiłem tym środkiem:


olej na jaki się zdecydowałem to Millers Oils XF Longlife 5w30 i już widać różnicę w pracy na zimnym silniku. Czas oczywiście pokaże co to za olej i czy ta płukanka faktycznie coś dała ale myślę, że tak. Dziękuję za cenne wskazówki :)

Pabel

Numer silnika AUK 3.2 256KM 3.2 FSI

Post autor: Pabel » 19 paź 2012, 15:18

Karolczak pisze:Millers Oils XF Longlife 5w30
Dla 'bezpieczeństwa' doradzał bym robić jednak serwis olejowy co 15kkm <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja