[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Wymiana uszczelnienie wału korbowe
[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Wymiana uszczelnienie wału korbowe
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wycieku oleju, nie byłem pewien skąd on wycieka, w końcu zdecydowałem się na wizytę u Pana Daneckiego w Piekarach ÂŚląskich ponieważ powiedział że zlokalizuje mi ten wyciek. Okazuje się, że silnik wszędzie wygląda ładnie, sucho, jedynie co uważa to musi puszczać tylny simering wału korbowego. Pan Danecki powiedział mi cenę za tę wymianę, jednak jestem ciekaw czy da się to samemu ogarnąć (ewentualnie w dwie osoby) w kanale?
Poniżej podam link do tematu gdzie opisywałem już objawy i tam są zdjęcia:
-afb-25-150-km-a6-c5-ubywa-duzo-oleju-a ... t44081.htm
Czy ten simerring ma taki nr: 018409399B
Czy do wymiany będzie konieczne wyciągnięcie skrzyni biegów czy może ta wymiana może się odbywać jak na tej stronie:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html
Może jest ktoś z mojego regionu (Zabrza) i chciałby pomóc przy wymianie?
Pozdrawiam i dziękuje
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wycieku oleju, nie byłem pewien skąd on wycieka, w końcu zdecydowałem się na wizytę u Pana Daneckiego w Piekarach ÂŚląskich ponieważ powiedział że zlokalizuje mi ten wyciek. Okazuje się, że silnik wszędzie wygląda ładnie, sucho, jedynie co uważa to musi puszczać tylny simering wału korbowego. Pan Danecki powiedział mi cenę za tę wymianę, jednak jestem ciekaw czy da się to samemu ogarnąć (ewentualnie w dwie osoby) w kanale?
Poniżej podam link do tematu gdzie opisywałem już objawy i tam są zdjęcia:
-afb-25-150-km-a6-c5-ubywa-duzo-oleju-a ... t44081.htm
Czy ten simerring ma taki nr: 018409399B
Czy do wymiany będzie konieczne wyciągnięcie skrzyni biegów czy może ta wymiana może się odbywać jak na tej stronie:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html
Może jest ktoś z mojego regionu (Zabrza) i chciałby pomóc przy wymianie?
Pozdrawiam i dziękuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
MajkelMS,
temat jest do ogarniecia, lecz jest niesamowicie upierdliwy i czasochlonny. Poniewaz aby miec pewnosc ze bedzie dobrze po wymianie (tzn bez wyciekow), nalezy (oprocz wygrzebania skrzyni biegow) odkrecic gorna mise olejowa.... a biorac pod uwage 'uroki' naszych v6, przy okazji wypadaloby rowniez wymienic uszczelke pod przednia klapka z simmeringiem (rozpinajac caly rozrzad).
Mysle ze tylko kompleksowa naprawa da Ci gwarancje sukcesu.... w kazdym innym przypadku moze sie okazac ze bedziesz robil to jeszcze raz.
Absolutnie nie chcialem zniechecac Cie do przedniej zabawy przy wykonaniu tego wszystkiego... ale mocno zastanow sie czy nie 'oddac sie' w rece doswiadczonego mechanika w wymienionym przez Ciebie warsztacie.
temat jest do ogarniecia, lecz jest niesamowicie upierdliwy i czasochlonny. Poniewaz aby miec pewnosc ze bedzie dobrze po wymianie (tzn bez wyciekow), nalezy (oprocz wygrzebania skrzyni biegow) odkrecic gorna mise olejowa.... a biorac pod uwage 'uroki' naszych v6, przy okazji wypadaloby rowniez wymienic uszczelke pod przednia klapka z simmeringiem (rozpinajac caly rozrzad).
Mysle ze tylko kompleksowa naprawa da Ci gwarancje sukcesu.... w kazdym innym przypadku moze sie okazac ze bedziesz robil to jeszcze raz.
Absolutnie nie chcialem zniechecac Cie do przedniej zabawy przy wykonaniu tego wszystkiego... ale mocno zastanow sie czy nie 'oddac sie' w rece doswiadczonego mechanika w wymienionym przez Ciebie warsztacie.
tx-didi
Poniżej podaje link do temtu gdzie opisywałem co było robione przy aucie, wg mnie te rzeczy o których piszesz to zostawły już wymienione. Jak możesz to przeczytaj ten link.
-afb-25-150-km-a6-c5-ubywa-duzo-oleju-a ... t44081.htm
Załóżmy że cieknie mi tylko z tego simeringa na połączenu silnika i skrzyni to czy możesz mi tx-didi powiedzieć (lub ktoś inny) czy jako laik (nigdy tego nie robiłęm sam dam rade) to zrobić. Może jakiś opis co mam robić po kolei i zy ten simerring ma taki nr: 018409399B (pisałem wcześniej)? Ten opis na stronie o któej pisałem w pierwszym pście będzie przydatny?
Pozdrawiam
Poniżej podaje link do temtu gdzie opisywałem co było robione przy aucie, wg mnie te rzeczy o których piszesz to zostawły już wymienione. Jak możesz to przeczytaj ten link.
-afb-25-150-km-a6-c5-ubywa-duzo-oleju-a ... t44081.htm
Załóżmy że cieknie mi tylko z tego simeringa na połączenu silnika i skrzyni to czy możesz mi tx-didi powiedzieć (lub ktoś inny) czy jako laik (nigdy tego nie robiłęm sam dam rade) to zrobić. Może jakiś opis co mam robić po kolei i zy ten simerring ma taki nr: 018409399B (pisałem wcześniej)? Ten opis na stronie o któej pisałem w pierwszym pście będzie przydatny?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
MajkelMS,
podtrzymuje swoja wypowiedz biorac pod uwage tylko tylny simmering walu korbowego. Simmering ten wystepuje wraz z aluminiowym deklem, z ktorym stanowi integralna czesc. Dodatkowo, ze wzgledu na specjalny typ simmeringu (bezsprezynkowy z dluga wargą, samozaciskajaca sie) w zestawie jest specjalna 'nakladka' umozliwiajaca prawidlowe osadzenie simmeringu. Mozna kupic sam simmering..... nawet w ktyms z postow pawelk600 podawal jego numer....
Osobiscie mysle ze sposob zamocowania simmeringu w deklu (zwulkanizowany), jego srednica (duza), oraz to, ze czestym miejscem wycieku jest nie sam simmering tylko uszczelka pod deklem (dwa osobiscie ogladane przypadki - pokrycie 100%), wskazuje ze jedynym skutecznym sposobem pozbycia sie wycieku jest wymiana calego dekla (wraz z simmeringiem....)
a teraz trudniejsza czesc: w celu wymiany owego dekla nalezy: (w uproszczeniu)
a) wymontowac skrzynie biegow i (w Twoim przypadku) kolo zamachowe.
b) zdemontowac 'oprzyrzadowanie': alternator, rozrusznik, kompresor klimatyzacji
c) zdemontowac dolna mise olejowa i naped pompy oleju oraz walka wyrownowazajacego
d) zdemontowac pompe oleju i walek
e) zdemontowac gorna mise olejowa
i dopiero wtedy masz pewnosc ze uszczelnienie sie powiedzie.... (oczywiscie pod warunkiem ze po drodze sie 'czegos' nie zepsuje....)
Co naturalne powyzsze odnosi sie tylko do wymiany calego dekla (wraz z simmeringiem) - gdyby (hipotetycznie) wymienic sam simmering, wystarczy zrealizowac punkt a) - nie wiem jaki 'plan' naprawy przedstawiono Ci w warsztacie, w ktorym byles - ale jezeli tylko dysponuja technika wymiany samego simmeringu (tzn bez dekla) to bezwzglednie skorzystalbym z ich uslug..... oczywiscie pod warunkiem ze to simmering 'popuszcza' a nie uszczeleczka.... (tylko jak sie o tym przekonac bez 'wyrwania' skrzyni biegow - nie wiem)
Oczywiscie kuszac sie na zrobienie calosci - rownie bezwzglednie robilbym sam - chocby dlatego ze nie przepuscilbym okazji do 'pomacania' korbowodow..... - goraco polecam zorganizowanie sobie samochodu zastepczego, gdyz, jak widac, robota nie jest na jeden weekend....
podtrzymuje swoja wypowiedz biorac pod uwage tylko tylny simmering walu korbowego. Simmering ten wystepuje wraz z aluminiowym deklem, z ktorym stanowi integralna czesc. Dodatkowo, ze wzgledu na specjalny typ simmeringu (bezsprezynkowy z dluga wargą, samozaciskajaca sie) w zestawie jest specjalna 'nakladka' umozliwiajaca prawidlowe osadzenie simmeringu. Mozna kupic sam simmering..... nawet w ktyms z postow pawelk600 podawal jego numer....
Osobiscie mysle ze sposob zamocowania simmeringu w deklu (zwulkanizowany), jego srednica (duza), oraz to, ze czestym miejscem wycieku jest nie sam simmering tylko uszczelka pod deklem (dwa osobiscie ogladane przypadki - pokrycie 100%), wskazuje ze jedynym skutecznym sposobem pozbycia sie wycieku jest wymiana calego dekla (wraz z simmeringiem....)
a teraz trudniejsza czesc: w celu wymiany owego dekla nalezy: (w uproszczeniu)
a) wymontowac skrzynie biegow i (w Twoim przypadku) kolo zamachowe.
b) zdemontowac 'oprzyrzadowanie': alternator, rozrusznik, kompresor klimatyzacji
c) zdemontowac dolna mise olejowa i naped pompy oleju oraz walka wyrownowazajacego
d) zdemontowac pompe oleju i walek
e) zdemontowac gorna mise olejowa
i dopiero wtedy masz pewnosc ze uszczelnienie sie powiedzie.... (oczywiscie pod warunkiem ze po drodze sie 'czegos' nie zepsuje....)
Co naturalne powyzsze odnosi sie tylko do wymiany calego dekla (wraz z simmeringiem) - gdyby (hipotetycznie) wymienic sam simmering, wystarczy zrealizowac punkt a) - nie wiem jaki 'plan' naprawy przedstawiono Ci w warsztacie, w ktorym byles - ale jezeli tylko dysponuja technika wymiany samego simmeringu (tzn bez dekla) to bezwzglednie skorzystalbym z ich uslug..... oczywiscie pod warunkiem ze to simmering 'popuszcza' a nie uszczeleczka.... (tylko jak sie o tym przekonac bez 'wyrwania' skrzyni biegow - nie wiem)
Oczywiscie kuszac sie na zrobienie calosci - rownie bezwzglednie robilbym sam - chocby dlatego ze nie przepuscilbym okazji do 'pomacania' korbowodow..... - goraco polecam zorganizowanie sobie samochodu zastepczego, gdyz, jak widac, robota nie jest na jeden weekend....
Dzięki tx-didi
Wg mnie to chyba za dużo jak na mnie, chyba że bym robił tylko punkt "a". W warsztacie u Pana Daneckiego powiedzieli że wymienią sam simmering i mówili tylko o wyciąganiu skrzyni, cena 400 zł + sam simmering. Do tego coś słychać u mnie jak jadę, ciągły metaliczny dźwięk jakby jakieś łożysko, myślalem że jakieś na połączeniu silnika i skrzyni (coś takiego gdzieś tu czytałem że ktoś tak miał) ale Pan Danecki po przejechaniu się autem powiedział że to na pewno jakieś ostatnie łożysko w skrzyni słychać (jak w czasie jazdy na jakim kolwiek biegu lewarek zmiany biegów się dociśnie w bok to słychać to jeszcze mocniej), za tę usługę powiedział dodatkowo 300 zł + to co będzie w szkrzyni. Dużo to wszystko dla mnie jak narazie, dlatego chciałem próbować sam wymienić ale tylko ten simmering czyli wyciągnąć skrzynie. Jednak nie wiem czy sam dam radę pierwszy raz to robiąc, żebym czegoś nie popsół...
Wg mnie to chyba za dużo jak na mnie, chyba że bym robił tylko punkt "a". W warsztacie u Pana Daneckiego powiedzieli że wymienią sam simmering i mówili tylko o wyciąganiu skrzyni, cena 400 zł + sam simmering. Do tego coś słychać u mnie jak jadę, ciągły metaliczny dźwięk jakby jakieś łożysko, myślalem że jakieś na połączeniu silnika i skrzyni (coś takiego gdzieś tu czytałem że ktoś tak miał) ale Pan Danecki po przejechaniu się autem powiedział że to na pewno jakieś ostatnie łożysko w skrzyni słychać (jak w czasie jazdy na jakim kolwiek biegu lewarek zmiany biegów się dociśnie w bok to słychać to jeszcze mocniej), za tę usługę powiedział dodatkowo 300 zł + to co będzie w szkrzyni. Dużo to wszystko dla mnie jak narazie, dlatego chciałem próbować sam wymienić ale tylko ten simmering czyli wyciągnąć skrzynie. Jednak nie wiem czy sam dam radę pierwszy raz to robiąc, żebym czegoś nie popsół...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
MajkelMS,
nie potrafie odpowiedziec .... olalbym to dokad przechodzi przeglady (ile tego cieknie ?, pojedyncze kropelki tylko jak silnik wlaczony....) - nawet nie cieknie - tylko znaczy teren....
Jest jeszcze jedno ryzyko - ze sprawe pogorszysz i bedziesz musial wowczas cos z tym zrobic....
jezeli sie podejmiesz nie zapomnij kupic nowych śrub do kola zamachowego (sa jednorazowe - dokrecajac delikatnie przeciagasz gwinty - dla automatu jest to 60 Nm + 90 stopni, dla manuala wiecej - chyba 180 stopni - tylko jak pragne zdrowia - upewnij sie, zebys nie poprzeciagal tych śrub!!)
nie potrafie odpowiedziec .... olalbym to dokad przechodzi przeglady (ile tego cieknie ?, pojedyncze kropelki tylko jak silnik wlaczony....) - nawet nie cieknie - tylko znaczy teren....
Jest jeszcze jedno ryzyko - ze sprawe pogorszysz i bedziesz musial wowczas cos z tym zrobic....
jezeli sie podejmiesz nie zapomnij kupic nowych śrub do kola zamachowego (sa jednorazowe - dokrecajac delikatnie przeciagasz gwinty - dla automatu jest to 60 Nm + 90 stopni, dla manuala wiecej - chyba 180 stopni - tylko jak pragne zdrowia - upewnij sie, zebys nie poprzeciagal tych śrub!!)
Ostatnio zmieniony 19 paź 2012, 07:15 przez tx-didi, łącznie zmieniany 1 raz.
tx-didi
O przegląd się nie martwię, zawsze przed można ładnie umyć. Nawet na parkingu pod autem tego nie zauważam, jednie może krople widać jak wiszą po długiej jeździe, powiem tak, poszło mi około 3,5 litra na dolewki przez 10 tysięcy km. I chyba tylko tam cieknie bo wszędzie jest sucho...
Możesz spojrzeć jeszcze na moje logi?:)
a6-c5-prosze-o-ocene-logow-statycznych- ... htm#546348
Dzięki
O przegląd się nie martwię, zawsze przed można ładnie umyć. Nawet na parkingu pod autem tego nie zauważam, jednie może krople widać jak wiszą po długiej jeździe, powiem tak, poszło mi około 3,5 litra na dolewki przez 10 tysięcy km. I chyba tylko tam cieknie bo wszędzie jest sucho...
Możesz spojrzeć jeszcze na moje logi?:)
a6-c5-prosze-o-ocene-logow-statycznych- ... htm#546348
Dzięki
tx-didi Dzięki
Powtórzenie logu 011BS ma na celu wyeliminowanie zapchanego katalizatora? Jak tak to poinformuję Cię że nie mam już go. A czy mógłbyś powiedzieć mi coś odnośnie podłączenia ciśnienia doładowania o którym pisałem w temacie logów na samym końcu? Czy faktycznie mam coś tam źle podłączone oraz czy z podmiany zaworków n18 i n75 cos pokazało?
Pozdrawiam
Powtórzenie logu 011BS ma na celu wyeliminowanie zapchanego katalizatora? Jak tak to poinformuję Cię że nie mam już go. A czy mógłbyś powiedzieć mi coś odnośnie podłączenia ciśnienia doładowania o którym pisałem w temacie logów na samym końcu? Czy faktycznie mam coś tam źle podłączone oraz czy z podmiany zaworków n18 i n75 cos pokazało?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
tak, mialo na celu wyeliminowanie katalizatora .... skoro go juz wyeliminowales , to zla wiadomosc jest taka, ze turbinie (dokladniej przestawianiu zmiennej geometrii) bedziesz musial sie przygladnac. Instalacja podcisnieniowa jest raczej szczelna (poniewaz egr sie przestawia bez problemow), 'haczy' sie turbina... sam miales okazje sie przekonac, ze podmiana zaworkow nie wniosla nic szczegolnego (tzn egr nadal przestawia sie bez zarzutu, turbo nadal niemrawo).
Osobiscie podjalbym wysilek aby w 100% upewnic sie ze caly dolot jest szczelny (czasem sparciale węże sa ok na pierwszy rzut oka, a po bliższym zbadaniu wyłażą dziury - czarne dymki z wydechu moga byc trudno dostrzegalne dla kierowcy w czasie jazdy) - oraz gdy badanie szczelnosci nic nie wykaze, wzialbym 'na stół' turbine... w zaleznosci od przeprowadzanych napraw w przeszlosci (byla/nie byla regenerowana) albo bym wyczyscil samodzielnie albo oddal do profesjonalnego warsztatu....
Niepokoj wzbudza rowniez wskazanie jednego wtryskiwacza - wspomniane juz przez kolegow - nim rowniez w najblizszym czasie nalezy sie zajac,
ale wg mnie wyjecie i ewentualne sprawdzenie/regeneracje wstryskiwacza - ma sens tylko wowczas, gdy do kontroli oddasz wszystkie. Jezeli 'kuracjia wzmacniajaca' przez stp/liqui-moly/mixol nie przynosi poprawy, nie ma co odwlekac ...
Nigdy nie mialem okazji sprobowac na sobie 'czyszczenia przez spalanie' za pomoca specjalnych urzadzen (podlacza sie to bezposrednio do pompy i silnik pracuje tylko na tym specyfiku) - ale slyszalem pozytywne opinie, wiec moze warto jeszcze to zastosowac ?
Osobiscie podjalbym wysilek aby w 100% upewnic sie ze caly dolot jest szczelny (czasem sparciale węże sa ok na pierwszy rzut oka, a po bliższym zbadaniu wyłażą dziury - czarne dymki z wydechu moga byc trudno dostrzegalne dla kierowcy w czasie jazdy) - oraz gdy badanie szczelnosci nic nie wykaze, wzialbym 'na stół' turbine... w zaleznosci od przeprowadzanych napraw w przeszlosci (byla/nie byla regenerowana) albo bym wyczyscil samodzielnie albo oddal do profesjonalnego warsztatu....
Niepokoj wzbudza rowniez wskazanie jednego wtryskiwacza - wspomniane juz przez kolegow - nim rowniez w najblizszym czasie nalezy sie zajac,
ale wg mnie wyjecie i ewentualne sprawdzenie/regeneracje wstryskiwacza - ma sens tylko wowczas, gdy do kontroli oddasz wszystkie. Jezeli 'kuracjia wzmacniajaca' przez stp/liqui-moly/mixol nie przynosi poprawy, nie ma co odwlekac ...
Nigdy nie mialem okazji sprobowac na sobie 'czyszczenia przez spalanie' za pomoca specjalnych urzadzen (podlacza sie to bezposrednio do pompy i silnik pracuje tylko na tym specyfiku) - ale slyszalem pozytywne opinie, wiec moze warto jeszcze to zastosowac ?
Dzięki za dokładne opisy
Stosowanie bezpośrednio środków do czyszczenia wtrysków to mówisz o czymś takim:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac3 ... 60e11.html
Gdzieś na forum widziałem link do filmika jak co gdzie podłączyć.
Jest sens zrobić taki eksperyment że odłączę przepływkę i zobaczę czy auto będzie lepiej jeździć czy nie ma sensu?
Pozdrawiam
Stosowanie bezpośrednio środków do czyszczenia wtrysków to mówisz o czymś takim:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac3 ... 60e11.html
Gdzieś na forum widziałem link do filmika jak co gdzie podłączyć.
Jest sens zrobić taki eksperyment że odłączę przepływkę i zobaczę czy auto będzie lepiej jeździć czy nie ma sensu?
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga