Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach

Silniki benzynowe
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 paź 2012, 07:30

daniel1997 pisze:Witam panowie czym do dziadostwo umyć muszę zdemontować kolektor ssący i mam zamiar zabrać się za czyszczenie zaworów.
Danielu... myślę, że albo coś dedykowanego do usuwania osadu np. tym czym się czyści przepustnice, albo naftą itp. <mysli>

cebo0650 pisze:Mysle ze nie duzo to da, ten srodek nie dostanie sie do zaworow.
Ten środek czyści wszystko to, do czego dochodzi olej... sugerujesz, że zawory i ich gniazda nie są smarowane? Wydaje mi się, że powinny <okok>

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 15 paź 2012, 09:05

Ja czyscilem swoje i uwierzcie ze bylo ciezko strasznie to usunac jedynie cos tam lekko puszczalo po preparatach do czyszczenia gaznikow ale widze ze po czyszczeniu przestal brac olej,nie ma problemow z odpalaniem rano a moc szczerze nie odczulem zeby byla wieksza.
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 paź 2012, 09:09

Panowie... a jaka jest procedura tego czyszczenia? Zdjęcie kolektora i co dalej? Psikanie środkami chemicznymi do wnętrza? Przecież to wpadnie do cylindra <mysli>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 paź 2012, 09:24

Trzeba odsysać zawartość :)
A co do płukanki, nie ma szans :(
Jest jeszcze takie urządzenie LM - JetClean, ma program oczyszczania zaworów w FSI.
http://www.liqui-moly.pl/jct.html
Jakby co wiem kto ma, mogę załatwić jakąś forumową zniżkę :)
Ma też endoskop, więc... można by spojrzeć przed i po.

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 15 paź 2012, 09:32

Ja czyscilem tak ze perzelek psikanie a pozniej szmatka wycieralem to co zostalo w jednej komorze cylinder byl nie zamkniety wiec tam staralem sie lekko jedynie psiknac i wyczyscic
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 paź 2012, 09:35

koffie, wydaje mi się, że 'profi' maszyna powinna w lepszy sposób wykonać to zadanie... ale dzięki za informacje... a co musiałeś demontować? Tylko kolektor?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 paź 2012, 09:41

0x4B25A pisze:Zagór, pomysł jest... ale mam dopiero 94kkm... więc powinno być jeszcze w miarę <okok> Chociaż...

Podeślij proszę na PW +/- koszty takiej zabawy i czy jest z tym dużo rozbierania... :|
ÂŻadnego rozbierania, a o koszty, dowiem się i dam znać.

Moim zdaniem lepiej zrobić częściej, mniej syfu do rozpuszczenia.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 paź 2012, 09:51

Zagór pisze:ÂŻadnego rozbierania, a o koszty, dowiem się i dam znać.

Moim zdaniem lepiej zrobić częściej, mniej syfu do rozpuszczenia.
Super <okok> Ale kolektor to musisz ściągnąć...

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 15 paź 2012, 10:21

sciagasz kolektor z gory podesle Ci link tam jest wszytsko dokladnie pokazane ja sie wlasnie kierowalem tym i jest dokladnie tak samo,pozatym ja mialem 60 tys km a jak bys zobaczyl jaki syf szok wiec wcale sie nie sugeruj przebiegiem ze masz dopiero 94 bo ja bym powiedzial az 94
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2764902
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 15 paź 2012, 15:18


Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 paź 2012, 15:23

0x4B25A pisze:
Zagór pisze:ÂŻadnego rozbierania, a o koszty, dowiem się i dam znać.

Moim zdaniem lepiej zrobić częściej, mniej syfu do rozpuszczenia.
Super <okok> Ale kolektor to musisz ściągnąć...
Czyszczenie maszyną tego nie wymaga, wjeżdżasz podpina auto pod urządzenie, odpala proces czyszczenia i już.
Nie wiem czy da radę tym endoskopem zajrzeć, bo to dość daleko, może da się obejrzeć choć zawory dwóch cylindry najbliższych przepustnicy, wtedy do zdjęcia tylko przepustnica, a jak chcesz obejrzeć wszystkie cylindry, no to trzeba kolektor zwalić :(

[ Dodano: 2012-10-15, 15:25 ]
coolmen77 pisze:zastanawiam się nad ym środkiem:
http://www.wynns.pl/top/do%20benzyny/23 ... 0POWER.php
Jakoś mi tylko jedno nie pasuje w opisie - rozpuszcza gumę, więc co się stanie z gumowymi elementami dolotu??, chyba że podasz go bezpośrednio za przepustnicę.

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 15 paź 2012, 15:58

Ja po calym czyszczeniu uzylem tego preparatu ale powiem tez szczerze ze jak czyscilem i widzialem jak ciezko to schodzi to wiem ze zaden preparat z tym sie nie upora tylko najlepsza metoda recznie i caly czas trwanie od rana i na wieczor autko gotowe wbrew pozorom tam nie ma zadnej filozofi
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 15 paź 2012, 19:51

Witam panowie chyba jednak zdecyduje się na nafte i wyczyszczony syf będe wydmuchiwał kompresorem myśle, że jak dostanie się nafta do cylindra to tragedi nie będzie jest tłusta i zostanie spalona.Ostatnio miałem zdemontowany kolektor i widziałem jak to wygląda nalot był delikatny ale jestem zmuszony rozebrać wszystko jeszcze raz aby wymienić wszystkie uszczelki na dolocie bo moje kochane fsi łapie lewe powietrze.Postaram się zrobić foto tego zabiegu i czy nafta dała rade ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 paź 2012, 07:59

Pamiętajcie Panowie o uszczeleczkach na każdy cylinder pod kolektor (silnik 3.2)... one w ASO kosztują jakieś 12PLN za komplet o ile pamiętam... albo nawet mniej <okok>

Zagór pisze:Czyszczenie maszyną tego nie wymaga, wjeżdżasz podpina auto pod urządzenie, odpala proces czyszczenia i już.
Nie wiem czy da radę tym endoskopem zajrzeć, bo to dość daleko, może da się obejrzeć choć zawory dwóch cylindry najbliższych przepustnicy, wtedy do zdjęcia tylko przepustnica, a jak chcesz obejrzeć wszystkie cylindry, no to trzeba kolektor zwalić
Dziękuję za informacje <okok> Przydało by się, aby ktoś się wypowiedział, kto czyścił taką maszyną i sprawdzał potem jak to wygląda w środku...

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 17 paź 2012, 06:24

Nie widze jak czyszczenie taka maszyna moze cos w naszym wypadku dac. Takie czyszczenie polega na tym ze przez wtryski pod cisnieniem podaje sie preparat czyszacy, ale w naszych silnika taki preparat nigdy by nie mial bezposredniego styku z zaworami.

Tak wyglada wtrysk w naszych silnikach: VIDEO

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga