Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Kąt wtrysku. Dość nietypowy problem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Camper_1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 paź 2012, 01:27
Lokalizacja: Elgin

[ AFB 2.5 150 KM] Kąt wtrysku. Dość nietypowy problem

Post autor: Camper_1989 » 12 paź 2012, 02:18

Witam
Wybaczcie ze się jeszcze nie przedstawiłem ale chciałem gdzieś opisać swój problem przed oddaniem sie w objęcia mojej pościeli.

Posiadam a6 kombi 2.5 tdi v6 afb z 1998 roku, skrzynia manual i napęd tylko na przód. Autko chodzi bez zarzutu tylko po długim postoju odpala jakby zapłon był zbyt wczesny, jak już ożyje to chodzi normalnie. ÂŚwiece jak najbardziej nowe. Już ustawiałem kąt w identycznej a4 i tam komputer pokazywał zmiany oraz silnik zmieniał charakterystykę pracy. A tutaj, no cóż zgłupiałem.

Do rzeczy. Auto rozgrzane, podłączam vaga i pokazuje 2.0 atdc i obciążenie cold start valve ok 65% (moc była, troszkę dymek ponieważ katalizatora się pozbyłem, analiza spalin na przeglądzie bez zarzutu, spalanie nawet poniżej 6l przy oszczędnej jeździe). Podłączyłęm inny komputer (delphi) i też pokazuje 2.0 vag także pokazywał 60 jednostek w tdi timing. Kąt zmienia się po dodaniu gazu oraz testowanie nastawnika zmienia brzmienie silnika czyli raczej chodzi. Problem w tym że nieważne jak przestawiałem położenie koła kąt zawsze był 2.0 (z drobną oscylacją) i zmieniał się tylko przy dodaniu gazu, silnik pracował bez zmian, brzmiał i cykał jak przed rególacją. Nawet opóźniłem zapłon do tego stopnia że ledwo odpalił, zadymił jak czołg na biało i jak tylko komputer pokazał że kąt wrócił na 2.0 silniczek jak by nigdy nic. Jedyna rzecz jaka ulegała zmianie to cold start valve. Im bardziej opóźniałem tym mniej procent obciążenia było. Zacząłem z 65% a znudziłem się przy 25% jak zaczął bardzo ciężko odpalać.

Niestety oddanie auta w ręce mehanika nie wchodzi w grę. Siedzę w szkocji i za rególację konta wołają w przeliczeniu ponad 500zł do 1000zł. Nie dotkną się dopuki nie zmienią całego rozrządu na mój koszt.

Logów nie jestem narazie wstanie wkleić ale mogę opisać wszystko co trzeba.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 12 paź 2012, 09:35

jakies bledy Kolego ?

Z tego co niedawno bylo napisane na forum, ze powodem braku odpowiedzi na regulacje kata wtrysku moze byc :
1. walniety sterownik w pompie
2. walniety wtryskiwacz sterujacy

Niech mnie ktos poprawi jak pisze glupoty :P

Camper_1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 paź 2012, 01:27
Lokalizacja: Elgin

Post autor: Camper_1989 » 12 paź 2012, 11:29

michok pisze:jakies bledy Kolego ?

Z tego co niedawno bylo napisane na forum, ze powodem braku odpowiedzi na regulacje kata wtrysku moze byc :
1. walniety sterownik w pompie
2. walniety wtryskiwacz sterujacy

Niech mnie ktos poprawi jak pisze glupoty :P
Sterowniki w pompie działają. Csw zmienia parametry podczas regulacji a nastawnik zmieniał kąt wtrysku podczas testu w Delphi. Tylko dlaczego sam się koryguje do 2.0 i chodzi jakby nigdy nic. Jedyne błędy to od poduchy silnika i wartość doładowania przekroczyła zakres.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 12 paź 2012, 11:40

regulacje kata wtrysku przeprowadzales jak to jest opisane na forum ?

Camper_1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 paź 2012, 01:27
Lokalizacja: Elgin

Post autor: Camper_1989 » 12 paź 2012, 12:21

michok pisze:regulacje kata wtrysku przeprowadzales jak to jest opisane na forum ?
Tak, na prawym wałku jest koło którym opozniasz albo przyspieszasz moment wtrysku. Wszystko robione ma rozgrzanym silniku z kompem w lapie. Jak mówiłem rok temu ustawiałem a4 z afb i tam zostawiłem 1.0atdc. Silnik reagował na regulacje ponieważ albo klekotal, stukal, dymil jak zle było. A tutaj komputer mówi ze sterownik chce 2.0atdc i pompa sama ustawia się na 2.0 nieważne ze tak go opoznilem ze ledwo odpalale jak tylko przeszedł do jałowego to silniczek mruczy jak zawsze. W bawić setings w grupie 000 też się nie zmienia, oscyluje delikatnie 59-60 jednostek niezależnie od położenia kolka na walku.

Spotkałem się z takim zachowaniem tylko z silnikami pd, tam sam silnik sobie ustawia kąt a tylko reguluje się synchronizację walka.

maestro100

Post autor: maestro100 » 13 paź 2012, 12:02

Camper_1989, co ty kombinujesz <lol> . Przecież wszystko jest w porządku- ECU dąży do kąta zapisanego w mapach i tak się dzieje- zmienia się tylko wysterowanie. To jaki masz kąt możesz podejrzeć w 004 BS. W zwykłym 004 widzisz aktualny kąt wymagany przez ECU. Jeśli twój program nie widzi (nie pozwala) na wykonanie 004BS, reguluj tak aby w 004 na ciepłym silniku wysterowanie było na 100%. I już.

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 13 paź 2012, 12:11

maestro100, Ma racje ! <okok> Wykonaj BS (wszystko na forum)
To tak jakbys ustawial kat na zimnym silnku gdy wymaga jakies 12BTDC, musisz ustawic go statycznie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja