[ A6 C5] Zmulenie auta i wysokie wskazanie spalania
[ A6 C5] Zmulenie auta i wysokie wskazanie spalania
Koledzy, od jakis paru dni mam taki problem, ze odpalam auto (bez problemow), wrzucam bieg i auto ledwo rusza, jakby je cos trzymalo. Mam wrazenie, ze tez nim jakos bardziej trzesie i jakby mial sie zdlawic (jednak nie gasnie), obroty jakos dziwnie niskie. Dodaje gazu- wchodzi na obroty bez problemow. OK, jak juz sie szczesliwie wytocze z parkingu jazda na wprost- silnik kreci do wysokich obrotow tak jakos do 3000 i powyzej a jedzie niezbyt szybko. Skrzynia tip-tronic. Gaz traktowany delikatnie, bez butowania of cozz aby sterownik skrzyni nie mylil intencji kierowcy jako mocnego przyspieszania. No i oczywiscie na fisie wskazania spalania rzedu 39 l potem spada do 26 i zatrzymuje sie na 15-16l. Dodam, ze tak samo jest i na LPG jak i PB.
Zrobilem rundke po okolicy, spalanie (wskazanie) nie spadlo natomiast silniczek pracuje miarowo i bez trzesienia jak zawsze do tej pory, zadnych obcych dzwiekow. Poziom oleju w normie. Paliwo ze Statoil.
Jaka jest odleglosc klockow hamulcowych od tarcz? Bo mam wrazenie, ze prawie dotykaja tarczy. Przednie mocno cieple wiec moze to one trzymaja auto???? Chociaz jak tocze sie "hamujac silnikiem" nie zauwazylem, zeby wytracal predkosc jakos szczegolnie szybko.
Ma ktos jakas teorie co mu dolega???
Zrobilem rundke po okolicy, spalanie (wskazanie) nie spadlo natomiast silniczek pracuje miarowo i bez trzesienia jak zawsze do tej pory, zadnych obcych dzwiekow. Poziom oleju w normie. Paliwo ze Statoil.
Jaka jest odleglosc klockow hamulcowych od tarcz? Bo mam wrazenie, ze prawie dotykaja tarczy. Przednie mocno cieple wiec moze to one trzymaja auto???? Chociaz jak tocze sie "hamujac silnikiem" nie zauwazylem, zeby wytracal predkosc jakos szczegolnie szybko.
Ma ktos jakas teorie co mu dolega???
Dzis dokladniej zbadalem sprawe. Okazuje sie, ze to zmulenie na starcie wystepuje, kiedy jedzie jeszcze na benzynie. Jak sie rozgrzeje to przelacza sie na gaz a wtedy juz jest OK. Rozgrzalem go na postoju zanim ruszylem az przelaczyl sie na gaz. Bez problemu ruszylem z miejsca postoju i wytoczylem sie na expresowke. Przegonilem go pol trasy na gazie i powrot na parking na benzynie. Wyraznie gorzej jechal, troche wyzsze obroty na obrotomierzu, przyspieszac przyspieszal. Tak przejechalem 8 km. Po zatrzymaniu na parkingu caly czas na benzynie na wolnych, wrzucone "P" obroty falowaly, a autem lekko trzeslo. Kiedy przelaczylem na LPG wszystko wracalo do normy- obroty ani nie drgnely, idealnie stala wskazowka w miejscu, zadnych drgan.
Poprzednio napisalem, ze tak samo jest na PB jak i LPG ale to chyba wynikalo, ze bylo wtedy bardzo zimno i jednak na gaz sie nie przelaczyl tylko caly czas jechal na benzynce.
Poprzednio napisalem, ze tak samo jest na PB jak i LPG ale to chyba wynikalo, ze bylo wtedy bardzo zimno i jednak na gaz sie nie przelaczyl tylko caly czas jechal na benzynce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
W piatek go podlacze- mam nadzieje, ze cos podpowie komputer.
Na elektrodzie jakis facet chyba mial podobny problem bo pisal: "Witam serdecznie. Zimny silnik zapala na benzynie lecz obroty falują i jest słaby. Po przełączeniu silnika na gaz jest wszystko Ok. Po osiągnięci temperatury około 90 stopni, wyłączeniu silnik nie odpala na benzynie. Dziękuję za wszelkie sugestie. Co do numeru silnika nie jestem pewny bo napisy były lekko przytarte. Pozdrawiam. Zapomniałem napisać Silnik 2,4 ALF039065 - gaz sekwencja."
lecz qrna nie doczekal sie odpowiedzi ani sam nic wiecej nie napisal - szkoda ...
Moze to jakis uklad zasilania np. filtr paliwa lub pompa?
Na elektrodzie jakis facet chyba mial podobny problem bo pisal: "Witam serdecznie. Zimny silnik zapala na benzynie lecz obroty falują i jest słaby. Po przełączeniu silnika na gaz jest wszystko Ok. Po osiągnięci temperatury około 90 stopni, wyłączeniu silnik nie odpala na benzynie. Dziękuję za wszelkie sugestie. Co do numeru silnika nie jestem pewny bo napisy były lekko przytarte. Pozdrawiam. Zapomniałem napisać Silnik 2,4 ALF039065 - gaz sekwencja."
lecz qrna nie doczekal sie odpowiedzi ani sam nic wiecej nie napisal - szkoda ...
Moze to jakis uklad zasilania np. filtr paliwa lub pompa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Kolego a weź jeszcze wyłącz całkowicie klimatyzację. Wiem, że to może być głupie ale raz w życiu miałem jednorazową taką akcje, że wyjeżdzałem z podwórka, gaz do dechy a on na pierwszym biegu w ogóle prawie nie jechał - wyłączyłem klimę i ruszył z kopyta jakby nigdy nic 
Do teraz się zastanawiam co to mogło być ?

Do teraz się zastanawiam co to mogło być ?

kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
No, mam nadzieje, ze w piatek uda mi sie cos na podstawie odczytu z VAG-COM 3.11 ustalic blizej.
A z VAG COM 3.11 to jak najlepiej odczytac??? Ogolny scan auta???
Hehehe a klima faktycznie byla wlaczona- tryb eco, 22stC
Niestety moje auto nie jest jezdzone codziennie- ma dosc dlugie przestoje- czy to tez ma jakies znaczenie?
Nowe info:
Kolega podpia kompa i powiedzial, ze sa przerwania na swiecach wiec czeka mnie ich wymiana no i kabel WN
Jak te przerwania zdiagnozowal? VAG-COMem czy programem do gazu? (bo jest gazownikiem rowniez). Czy fakt, ze auto nieregularnie jezdzi ma wplyw na to, ze swiece zwalone i kabel czy moge miec czyste sumienie bo po prostu czas robi swoje?????
A z VAG COM 3.11 to jak najlepiej odczytac??? Ogolny scan auta???
Hehehe a klima faktycznie byla wlaczona- tryb eco, 22stC
Niestety moje auto nie jest jezdzone codziennie- ma dosc dlugie przestoje- czy to tez ma jakies znaczenie?
Nowe info:
Kolega podpia kompa i powiedzial, ze sa przerwania na swiecach wiec czeka mnie ich wymiana no i kabel WN

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Raczej nie była włączona, ale nie powinno mieć to znaczenia.borussia_CK pisze:Hehehe a klima faktycznie byla wlaczona- tryb eco, 22stC
W Twoim silniku nie ma możliwości diagnozy missfire poprzez wskazania jako błąd vag. Ale można je zdiagnozować poprzez interpretację logów lub prościej poprzez osc programu do lpg.borussia_CK pisze:Jak te przerwania zdiagnozowal? VAG-COMem czy programem do gazu? (bo jest gazownikiem rowniez).
Zacznij na początek od wymiany samych świec, mniejszy koszt a może być na razie wystarczający.
Tak, bo on gazownikiem jest, to mogl softem do LPG zrobic.
Na ile $$$ musze byc nastawiony za swiece? Nie chce jakis super duper ale tez zeby nie bylo scheissu. No a jak beda kable to ile to $$$???
[ Dodano: 2012-10-14, 17:08 ]
Przychodzi mi na mysl, ze skoro na benzynie faluje nawet jak sie rozgrzeje a na gazie jest w stabilnie to moze to jest ciezsza sprawa niz swiece i kable WN- a mianowicie wtryski benzyny padly???
Czy jazda na gazie niszczy wtryskiwacze benzyny???
Na ile $$$ musze byc nastawiony za swiece? Nie chce jakis super duper ale tez zeby nie bylo scheissu. No a jak beda kable to ile to $$$???
[ Dodano: 2012-10-14, 17:08 ]
Przychodzi mi na mysl, ze skoro na benzynie faluje nawet jak sie rozgrzeje a na gazie jest w stabilnie to moze to jest ciezsza sprawa niz swiece i kable WN- a mianowicie wtryski benzyny padly???
Czy jazda na gazie niszczy wtryskiwacze benzyny???