Co jakiś czas zapala mi się kontrolka silnika Auto wg mnie normalnie jeździ, nic mu się nie dzieje, no ale coś mu nie gra Szukałem na forum - pewnie czyszczenie EGR-a lub cos z Dpf-em .. Ale czy dobrze odczytuje?
001025 - Układ recyrkulacji spalin: natężenie przepływu za małe
P0401 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
witam u mnie tez wychodzi taki sam blad na vagcom ale nie zapala mi sie controlka silnika
tez myslalem o wymyciu EGR ale na poczatek udroznie te rurke.
[ Dodano: 2012-10-10, 18:33 ]
Przemcio pisze:zyzio, potrzeba torx 30 i 15minut roboty
jak otworzysz maske po prawej stronie od razu przy pasie przednim masz srebrne kolanko które łączy sie z EGR i leci w dół samochodu wystarczy je wyciągnąć i udrożnić i błąd znika automatycznie
1:05 widać dokładnie pod wlewem oleju
mowisz o takim grubym kolanku co do dolu idzie `polaczony grubym, gumowym wezem a z bolu odchodzi taka rurka powleczona siateczka metalawa?? to ktory element udroznic-te kolanko czy rurke z siateczka .
rozkręciłem, wyczyściłem - nie były bardzo zapchane .. dzisiaj podpiąłem pod kompa, skasowałem błąd, po około 20k - dalej to samo:( Nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Przemcio, właśnie je czyściłem - zapchane kto wie jak nie było, wyczyściłem i dalej kicha
[ Dodano: 2012-11-11, 20:19 ]
wczoraj dobrałem się do egr-a - czysto... Dzisiaj z ciekawości wrzuciłem logowanie - wykres ze skanera - odczyt danych wybrałem : m.in. czujnik położenia przepustnicy (17) O dziwo, gdy wyskoczył błąd - jego wartość nie zmieniała się mimo przyspieszenia, zwolnienia, wartość pozostałych wybranych wartości ulegała zmianie ( 11 - ciśnienie w kolektorze dolotowym, 12 obroty silnika, 16 ilość powietrza zasysanego. Pytanie - czy cośz nim nie tak, czy po prostu po wystąpieniu błędu następuje jego zamrożenie?
Błąd: Dane tego błędu są ciut wcześniej zgrane niż te co na wykresie
001025 - Układ recyrkulacji spalin: natężenie przepływu za małe
P0401 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Przebieg: 247127 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.11.11
Czas: 18:51:36
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1470 /min
Moment obrotowy: 132.6 Nm
Prędkość: 25.8 km/h
Cykl pracy: 60.8 %
Cykl pracy: 20.9 %
Ilość powietrza/Obr.: 552.3 mg/suw
Cykl pracy: 31.6 %
Dane z ramki zamrożonej dla adresu 7E8
PID02 Dla tego błędu zapisano dane w ramce zamrożonej: P0401
PID04 Obliczona wartość obciążenia: 43.5 %
PID05 Temperatura płynu chłodzącego: 71 *C
PID11 Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 122 kPa abs
PID12 Obroty silnika: 1483 /min
PID13 Prędkość pojazdu: 26 km/h
PID15 Temeratura powietrza zasysanego: 28 *C
PID16 Ilość powietrza zasysanego: 42.69 g/s
PID17 Czujnik położenia przepustnicy: 31.0 %
Odświeżam temat.
Od kilku tygodni włącza mi sie check, po jakims czasie wyłącza, Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.
Mam tylko jeden jedyny błąd.
001025 - Układ recyrkulacji spalin: natężenie przepływu za małe
Wszystkie podciśnienia i egr wydaje się ze pracuje ok. Cały układ oraz egr oraz przepływomierz był dosyć czysty. Dwa zawory(ten przy egr oraz przy chłodnicy) podmieniłem z innego auta. Dalej to samo.
Ogólnie nic złego sie nie dzieje , ale ta kontrolka mnie po prostu denerwuje.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q