[ A6 C5] Po zmianie silnika nie chce odpalić POMOCY !!! AUDI
[ A6 C5] Po zmianie silnika nie chce odpalić POMOCY !!! AUDI
Witam Jest to mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość a więc tak od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 2.5 TDI Qattro 180 km silnik AKE auto kupiłem jako uszkodzone z zajechanym silnikiem dokładnie to zatarły się rolki rozrządu przez co pasek sie zerwał i wiadomo co się stało z reszta, po zdjęciu pokryw okazało się że w lewej głowicy prawie wszystkie dźwigienki były połamane , wałki też były w tragicznym stanie tak wiec regeneracja głowic planowanie nowe wałki i cała reszta części wyszła by ponad 3 tyś postanowiłem poszukać nowy silnik który już założyłem wymieniłem rozrząd specjalnie musiałem zamówić blokady rozrządu bo u kilku mechaników z okolicy byłem się pytać czy posiadają takie blokady odpowiedzieli że mam sobie zaznaczyć pisakiem zdjąć pasek i założyć nowy i wsio he
po założeniu blokad wcześniej zakupionych założyłem pasek i resztę tak jak to powinno być zalałem silnik olejem ,g12 i próba odpalenia zakończyła się niepowodzeniem zapomniałem dodać że odpowietrzyłem pompę ale tak bez rezultatu Proszę o pomoc co może być przyczyną że samochód nie odpala trzeba skasować błędy ? czy nastroić pompę od nowa
Co robić
-
grzechu 031
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 167
- Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
- Lokalizacja: zielona góra
kod silnika to AKE taki sam jaki był załozony wcześniej krece silnik i zero reakcji czy musze skasować wszystkie błędy które pojawiły sie po uszkodzeniu rozrzadu w poprzednim silniku ? czy to nie ma znaczenia i powinien odpalić wszytsko ustawione zozrzad pompa według znaków ,paliwo dochodzi nie wiem co to może być 
No troche dziwne żeby pompa była walnieta poprzedni właściciel przed zajechaniem silnika jeździł audi i było ok , rozrząd ustawiłem na blokadach i pompa też zblokowana trzpieniem fi 6 z tego co pamietam pod kompa jeszcze nie był podłaczony od kiedy jest wstawiony nowy silnik jutro pojade po kumpla i zobaczymy co za błędy sie pokażą
-
jasper
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
silnik powinien sam zaskoczyć jeśli jest wszystko ok, załóżmy że rozrząd jest poprawnie ustawiony, po skasowaniu błędów jeśli się nie pokażą ponownie spróbuj odpalić, jeśli nie uda się, to powinieneś użyć plaka, zobaczyć czy twoje nastawy poprawnie działają, odkręć rurę dolotu i psiknij trochę plaka jak kolega będzie kręcił, powinien załapać i chwilkę podziałać na plaku, jeśli zassie paliwo powinien juz działać samodzielnie.
przy założeniu że wszystko zrobiłeś dobrze.
przy założeniu że wszystko zrobiłeś dobrze.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
Witam z samego rana sprawdziłem jeszcze raz rozrzad i zblokowałem pompe wszytsko było ok tak jak wcześniej no i próbowałem odpalić na tego plaka silnik zaczął chwytać za drugi razem strzelił do kolektora ssącego i dałem sobie spokój dzwoniłem do kumpla mówił że może być albo sterownik albo pompa walnieta jutro przyjedzie z kompem...
[ Dodano: 2012-10-09, 14:12 ]
Wkońcu udało mi sie odpalić na szczeście to nie wina ani sterownika ani pompy poprostu pompa była zapowietrzona samo odkrecanie śrub od wtrysków niec nie pomogło mimo że troche paliwo wyleciało nadal była zapowietrzona znalazłem ten post http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=56013 i jakos poradziłem sobie tylko bez pompki od roweru
miałem pompe do odsysania płynów próbowałem odpalić raz zachwycił za drógim razem odpalił bez problemu 
[ Dodano: 2012-10-09, 14:12 ]
Wkońcu udało mi sie odpalić na szczeście to nie wina ani sterownika ani pompy poprostu pompa była zapowietrzona samo odkrecanie śrub od wtrysków niec nie pomogło mimo że troche paliwo wyleciało nadal była zapowietrzona znalazłem ten post http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=56013 i jakos poradziłem sobie tylko bez pompki od roweru
-
jasper
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
Cieszę się że ci się udało, jednak pompa nie była odpowietrzona prawidłowo, co do stosowania plaka i szerokich obaw jego wpływu na vp44 nie będę się rozpisywał bo to nie miejsce na to, jego chwilowe użycie mialo spowodować sprawdzenie działania rozrządu, a nie uruchamiania silnika na siłe.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
No i tak tez było plakiem tylko sikłem żeby sprawdzić czy silnik wogóle sie odezwie nie wysikałem pół puszki z mysla o tym że samochod zachwyci po tej próbie z plakiem dopiero zastanawiałem sie co dalej czy pompa czy sterownik i natrafiłem na ten post z odpowietrzeniem pompy i to był ten problem teraz auto pali na strzała tylko jest jeszcze deden problem z którym musze sie uporać przy wykrecaniu świecy żarowej jedna sie ukreciła i przez co mam wrażenie ze ten jeden '' gar'' łapie dopiero o jeden obrót wałem później niż reszta ale tym sie zajmę w najblizszym czasie teraz poleruje lampy
pozdr.
Spróbuje sam to ogarnąć kupiłem wykretaki jak tym nie pójdzie to pobawie sie i przyspawam TIG-iem jakiś pręt fi 8 albo 10 tylko kiepskie dojście jest do świecy wysune elektrode na kilka cm węzykiem z boku podam argon i jakoś to wyczaruje
a jak nie da rady to ok 40 km ode mnie jest auto-szlif tam roba takie żeczy od reki za 100 zł ale to w ostateczności jak sam nic nie zdziałam










