[ AGA 2.4 165 KM] Pekajaca śruba napinacza
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
[ AGA 2.4 165 KM] Pekajaca śruba napinacza
Witam kolegow mam taki problem ze juz 3 raz pekla mi sruba napinacza paska klinowego.
Nie wiem co jest grane bo kupowalem sruby twarde ktore powinny wytrzymac dosc duze obciazenie a srednio pada mi tak raz na miesiac?
Moze macie pomysl co jest grane?
Chcialem wymienic caly napinacz ale nie wiem czy to cos zmieni.
Dodam ze sruba zawsze sie urywa przy koncu czyli koncowka zostaje w srodku silnika i zawsze jest duzy problem zeby ją wyciagnac.
I na dodatek zawsze musze sciagac caly przód
Teraz chce to zrobic ostatni raz zeby juz sie z tym nie meczyc ale za bardzo nie wiem co sprawdzic i jaka jest przyczyna pekania tej sruby i ewentualnie co wymienic zeby juz sie to nie zdarzało.
Nie wiem co jest grane bo kupowalem sruby twarde ktore powinny wytrzymac dosc duze obciazenie a srednio pada mi tak raz na miesiac?
Moze macie pomysl co jest grane?
Chcialem wymienic caly napinacz ale nie wiem czy to cos zmieni.
Dodam ze sruba zawsze sie urywa przy koncu czyli koncowka zostaje w srodku silnika i zawsze jest duzy problem zeby ją wyciagnac.
I na dodatek zawsze musze sciagac caly przód
Teraz chce to zrobic ostatni raz zeby juz sie z tym nie meczyc ale za bardzo nie wiem co sprawdzic i jaka jest przyczyna pekania tej sruby i ewentualnie co wymienic zeby juz sie to nie zdarzało.
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Pierwsz sruba byla wkrecona wlasnie orginalna ale uzywana z innego napinacza a dwie pozostale byly o twardosci 10.9 to dosc dobra twardosc bo w hurtowni juz wiekszej twardosci nie mieli a w ASO dostane taka srube??
Bo jak pytalem sie w zwyklej hurtowni motoryzacyjnej to powiedzieli mi ze tylko razem z napinaczem za okolo 200zl
Bo jak pytalem sie w zwyklej hurtowni motoryzacyjnej to powiedzieli mi ze tylko razem z napinaczem za okolo 200zl
- Piotrek KNB
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
- Lokalizacja: Kraków / Hereford
Witam. Moim zdaniem powinieneś pokusić się o kompletny napinacz. Ale oprócz samej wyminay sprawdź dobrze wszystkie rolki czy nie mają jakiś nietypowych oporów, no i czy podczas pracy nie ma jakich kolwiek wibracji na pasku (równo i płynnie zasuwa)
Zrób napinacz kompletny raz a dobrze Pozdrawiam i powodzenia
Zrób napinacz kompletny raz a dobrze Pozdrawiam i powodzenia
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Tu nie chodzi o to gdzie sruby sa tansze bo to i tak groszowy wydatek ale sek jest w tym czy taka srube mozna kupic w serwisie?? Bo w motoryzacyjnym niema takich srub a kupowalem w hurtowni srub bo nigdzie indziej nie moglem dostac.
W hurtowni motoryzacyjnej powiedzieli mi ze srube trzeba kupic razem z napinaczem bo osobno oni nie sprzedaja ale spróbuje w ASO tak jak mówicie moze tam dostane.
Długosc paska raczej jest prawidlowa bo samochod jezdzil na tym pasku ponad rok i nic sie nie dzialo ale na wszelki wypadek kupilem tez nowy pasek i teraz zaloze nowy pasek i chcial bym to zrobic juz ostatni raz i dobrze zeby wiecej razy nie rozbierac calego przodu
W hurtowni motoryzacyjnej powiedzieli mi ze srube trzeba kupic razem z napinaczem bo osobno oni nie sprzedaja ale spróbuje w ASO tak jak mówicie moze tam dostane.
Długosc paska raczej jest prawidlowa bo samochod jezdzil na tym pasku ponad rok i nic sie nie dzialo ale na wszelki wypadek kupilem tez nowy pasek i teraz zaloze nowy pasek i chcial bym to zrobic juz ostatni raz i dobrze zeby wiecej razy nie rozbierac calego przodu
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
- Piotrek KNB
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
- Lokalizacja: Kraków / Hereford
Tak z ciekawości jak będziesz miał oba paski luźne to porównaj ich długości skoro masz już nowy kupiony. Raczej mało prawdopodobne co by różne były . ale nigdy nie wiadomo. Nie jestem pewien odnośnie rolki pompy klimatyzacji a właściwie samej pompy. Czy jak przyspieszałeś gwałtownie to miałeś klimę włączoną? - Może dodatkowy opór daje. hmm W momencie gdy pompa klimy jest włączona to wtedy jest opór większy. Napewno jak założysz nowy pasek wraz z napinaczem i nową śrubą to niech ktoś przygazuje delikatnie a ty obserwuj jak sie zachowuje pasek. Możesz również popatrzeć na biegu jałowym jak pracuje bez klimy i w momencie gdy ktoś załączy klimę. Chodzi mi o to czy masz jakiś większy skok na pasku. A jeszcze jedno - jak przodek rozbierasz i odciągasz pas przedni to nie odpinasz węży i innych takich? Wtedy jest lepiej jak wszystko zostaje bo można silnik uruchomić i zaobserwować właśnie jak się ten napinacz z paskiem zachowuje. Czyli jak jutro dostajesz śrubę to walczysz z tematem dalej .
Mam nadzieję że sie uda tym razem zaleczyć problem. Daj znać jak poszło
Pozdrawiam
Mam nadzieję że sie uda tym razem zaleczyć problem. Daj znać jak poszło
Pozdrawiam
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Własnie nie pamietam za bardzo czy mialem wlaczona klime czy nie ale wydaje mi sie ze mialem bo przewaznie jezdze z wlaczona. Mam sciagniety caly przod razem z chlodnica tzn chlodnica jest podlaczona ale odczepiona z gornego weza tak aby lezala na ziemi. Musialem ja odlaczyc bo jak ulamala sie ta sruba to koncowka zostala w srodku i bede musial to rozwiercic zeby wyciagnac bo inaczej nie da rady
Jutro jade odebrac tą srube i bede walczyl, mam nadzieje ze tym razem mi nie peknie i nie bede znow musial sciagac przodu a tym bardziej ze idzie zima a niestety nie posiadam garażu i musze sie meczyc na dworze
Dzieki wszystkim za podpowiedzi i dam znac co i jak jutro lub w czwartek
Jutro jade odebrac tą srube i bede walczyl, mam nadzieje ze tym razem mi nie peknie i nie bede znow musial sciagac przodu a tym bardziej ze idzie zima a niestety nie posiadam garażu i musze sie meczyc na dworze
Dzieki wszystkim za podpowiedzi i dam znac co i jak jutro lub w czwartek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga