Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AGA 2.4 165 KM] Pekajaca śruba napinacza

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

[ AGA 2.4 165 KM] Pekajaca śruba napinacza

Post autor: 19Maaarcin89 » 06 paź 2012, 20:26

Witam kolegow mam taki problem ze juz 3 raz pekla mi sruba napinacza paska klinowego.
Nie wiem co jest grane bo kupowalem sruby twarde ktore powinny wytrzymac dosc duze obciazenie a srednio pada mi tak raz na miesiac?
Moze macie pomysl co jest grane?
Chcialem wymienic caly napinacz ale nie wiem czy to cos zmieni.
Dodam ze sruba zawsze sie urywa przy koncu czyli koncowka zostaje w srodku silnika i zawsze jest duzy problem zeby ją wyciagnac.
I na dodatek zawsze musze sciagac caly przód :(
Teraz chce to zrobic ostatni raz zeby juz sie z tym nie meczyc ale za bardzo nie wiem co sprawdzic i jaka jest przyczyna pekania tej sruby i ewentualnie co wymienic zeby juz sie to nie zdarzało.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 paź 2012, 20:37

Kup śrubę w ASO, będzie miała odpowiednią twardość, możliwe że te które kupujesz są zbyt miękkie :(

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 06 paź 2012, 21:53

Pierwsz sruba byla wkrecona wlasnie orginalna ale uzywana z innego napinacza a dwie pozostale byly o twardosci 10.9 to dosc dobra twardosc bo w hurtowni juz wiekszej twardosci nie mieli a w ASO dostane taka srube??
Bo jak pytalem sie w zwyklej hurtowni motoryzacyjnej to powiedzieli mi ze tylko razem z napinaczem za okolo 200zl

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 06 paź 2012, 23:55

Witam. Moim zdaniem powinieneś pokusić się o kompletny napinacz. Ale oprócz samej wyminay sprawdź dobrze wszystkie rolki czy nie mają jakiś nietypowych oporów, no i czy podczas pracy nie ma jakich kolwiek wibracji na pasku (równo i płynnie zasuwa) :)
Zrób napinacz kompletny raz a dobrze :) Pozdrawiam i powodzenia
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 07 paź 2012, 09:47

2 razy poszedl ten napinacz przy gwałtownym przyspieszaniu a nie przy normalniej jezdzie. Czyli cos tam nie wytrzymuje obciazenia... tak myslalem ze moze blokuje sie jakas rolka? Od alternatora lub klimy? Tylko jak to sprawdzic bo niby rolki normalnie sie kreca bez zadnego oporu

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 07 paź 2012, 13:29

Tu nie chodzi o to gdzie sruby sa tansze bo to i tak groszowy wydatek ale sek jest w tym czy taka srube mozna kupic w serwisie?? Bo w motoryzacyjnym niema takich srub a kupowalem w hurtowni srub bo nigdzie indziej nie moglem dostac.
W hurtowni motoryzacyjnej powiedzieli mi ze srube trzeba kupic razem z napinaczem bo osobno oni nie sprzedaja ale spróbuje w ASO tak jak mówicie moze tam dostane.
Długosc paska raczej jest prawidlowa bo samochod jezdzil na tym pasku ponad rok i nic sie nie dzialo ale na wszelki wypadek kupilem tez nowy pasek i teraz zaloze nowy pasek i chcial bym to zrobic juz ostatni raz i dobrze zeby wiecej razy nie rozbierac calego przodu <nerwus> :[

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 08 paź 2012, 21:10

Dzisiaj pojechalem do serwisu i zamowilem srube ale bedzie dopiero w srode. Cena 16zl ale mam nadzieje ze ta juz nie peknie

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 09 paź 2012, 10:00

Tak z ciekawości jak będziesz miał oba paski luźne to porównaj ich długości skoro masz już nowy kupiony. Raczej mało prawdopodobne co by różne były :). ale nigdy nie wiadomo. Nie jestem pewien odnośnie rolki pompy klimatyzacji a właściwie samej pompy. Czy jak przyspieszałeś gwałtownie to miałeś klimę włączoną? - Może dodatkowy opór daje. hmm W momencie gdy pompa klimy jest włączona to wtedy jest opór większy. Napewno jak założysz nowy pasek wraz z napinaczem i nową śrubą to niech ktoś przygazuje delikatnie a ty obserwuj jak sie zachowuje pasek. Możesz również popatrzeć na biegu jałowym jak pracuje bez klimy i w momencie gdy ktoś załączy klimę. Chodzi mi o to czy masz jakiś większy skok na pasku. A jeszcze jedno - jak przodek rozbierasz i odciągasz pas przedni to nie odpinasz węży i innych takich? Wtedy jest lepiej jak wszystko zostaje bo można silnik uruchomić i zaobserwować właśnie jak się ten napinacz z paskiem zachowuje. Czyli jak jutro dostajesz śrubę to walczysz z tematem dalej :).
Mam nadzieję że sie uda tym razem zaleczyć problem. Daj znać jak poszło
Pozdrawiam <okok>
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 09 paź 2012, 19:05

Własnie nie pamietam za bardzo czy mialem wlaczona klime czy nie ale wydaje mi sie ze mialem bo przewaznie jezdze z wlaczona. Mam sciagniety caly przod razem z chlodnica tzn chlodnica jest podlaczona ale odczepiona z gornego weza tak aby lezala na ziemi. Musialem ja odlaczyc bo jak ulamala sie ta sruba to koncowka zostala w srodku i bede musial to rozwiercic zeby wyciagnac bo inaczej nie da rady ;/
Jutro jade odebrac tą srube i bede walczyl, mam nadzieje ze tym razem mi nie peknie i nie bede znow musial sciagac przodu a tym bardziej ze idzie zima a niestety nie posiadam garażu i musze sie meczyc na dworze ;/ ;)
Dzieki wszystkim za podpowiedzi i dam znac co i jak jutro lub w czwartek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga