[A6 C6] dziwny odglos
[A6 C6] dziwny odglos
Kurde 3 dzien z rzędu rano po odpaleniu samochodu przez jakies 10-15 sekund slysze po prawej stronie silnika siedząc za kierownicą dziwny odglos jakby jakas pompka się zalączyla glosno pracuje (buczy)i po 15 s.sie wylącza,na cieplym silniku juz tego nie ma -nie jest to paliwowa bo ta jest w baku ,co tam tak moze gwizdac?mechanik mi mowil ze tam jest jakies urzędzenie jakies filtr pdcisnieniowy powietrza ,ale wczesniej tego nie slyszalem :shock: ssanie to tez nie jest po ono się wylącza pozniej zresztą podnosi tylko obroty silnika
no raczej nie dzisiaj rano bylo 18*-jeszcze sprobuje jutro rano odpalic i podniesc maske i dokladnie zlokalizowac z skąd to slychac
ale w kabinie to (buczy )po prawej
[ Dodano: 2010-09-05, 09:42 ]
No i dzisiaj rano powylaczalem klime nawiewy itd.podnioslem mache i probowalem zlokalizowac skąd ten dzwiek dobiega-niestety w okolicach silnika tego nie slychac tylko w kabinie po prawej stronie w okolicach schowka cd ,po 15 sekundach wylączylo sie ale tak jakby to jakis silniczek byl lub turbinka tylko ze glosno buczy -jakies pomysly co tam moze byc? :shock:

[ Dodano: 2010-09-05, 09:42 ]
No i dzisiaj rano powylaczalem klime nawiewy itd.podnioslem mache i probowalem zlokalizowac skąd ten dzwiek dobiega-niestety w okolicach silnika tego nie slychac tylko w kabinie po prawej stronie w okolicach schowka cd ,po 15 sekundach wylączylo sie ale tak jakby to jakis silniczek byl lub turbinka tylko ze glosno buczy -jakies pomysly co tam moze byc? :shock:
No napewno to jest jakis silniczek bo jak sie wylącza to slychac jakby jakas turbinka sie wylączyla tylko co to jest i poco :mrgreen: ?Wczesniej tego nie mialem dlatego pytam ,tylko dopiero od tygodnia :shock: a moze jak filtr powietrza jest nie teges(przybrudzony) to sie to wlącza ,mam servis za 3 tys to zobacze czy dalej bedzie sie wlączac jak wymienie filtry
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
a próbowałeś włączać go i wyłączać przy różnych konfiguracjach nawiewu? chodzi mi o nadmuch na szybę, nogi etc. w tym ustrojstwie mocno coś nakombinowali, bo wlot w podszybiu otwiera się w sobie tylko znanym algorytmie (jak dla mnie bez logiki bo przy włączeniu nawiewu na szybę pozostaje zamkniety). Próbowałem to zgłębić przy odgrzybianiu klimy. Myślę, że najlepiej ściągnąć schowek jak do wymiany filtrów kabinowych, zdjąć podszybie i nasłuchiwać skoro stamtąd to słychać.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko mozliwe ze to jest pompa powietrza wtornego
Cytat:
Pompa ta odpowiedzialna jest za rozgrzanie katalizatorów do pracy.Jest to ściśle związane z normami emisji spalin bodajże od euro 3 już weszło.Jest to system powietrza dodatkowego i połączony jest z mylnie nazywanym w silnikach benzynowych systemem EGR to te zawory i gruszki metalowe spięte metalowym przewodem z tyłu głowic.System załącza się na kilkadziesiąt sekund po czym się wyłącza.
Jeśli nie działa pompa przy odpaleniu silnika może być uszkodzony przekaźnik lub bezpiecznik dostępne są one pod deklem puszki sterownika silnika na podszybiu strona kierowcy.
Cytat:
Pompa ta odpowiedzialna jest za rozgrzanie katalizatorów do pracy.Jest to ściśle związane z normami emisji spalin bodajże od euro 3 już weszło.Jest to system powietrza dodatkowego i połączony jest z mylnie nazywanym w silnikach benzynowych systemem EGR to te zawory i gruszki metalowe spięte metalowym przewodem z tyłu głowic.System załącza się na kilkadziesiąt sekund po czym się wyłącza.
Jeśli nie działa pompa przy odpaleniu silnika może być uszkodzony przekaźnik lub bezpiecznik dostępne są one pod deklem puszki sterownika silnika na podszybiu strona kierowcy.
- Waldek wrc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:24
- Lokalizacja: Holandia
- Waldek wrc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:24
- Lokalizacja: Holandia
- Waldek wrc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:24
- Lokalizacja: Holandia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 590
- Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
- Imię: Forum Audi Iwo
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
- Kontakt:
Waldek wrc, Pompa powietrza wtórnego ma za zadanie na zimnym silniku dostarczać dodatkowej ilości tlenu do kolektora w celu utlenienia niespalonych w komorze węglowodorów, co również powoduje szybsze nagrzewanie sie katalizatora i dopalanie spalin, silnik spełnia wtedy normy czystości spalin euro II.
Jest to urządzenie, które uruchamia się zaraz po odpaleniu zimnego silnika, bardzo często słychać wtedy nieprzyjemnie"wycie", niczym odkurzacz .
Jest to urządzenie, które uruchamia się zaraz po odpaleniu zimnego silnika, bardzo często słychać wtedy nieprzyjemnie"wycie", niczym odkurzacz .