[ AEB 1.8 150 KM] Panowie jestem już bezradny STRASZNY MUÂŁ!!
Witam
Jest jeszcze coś co zauważyłem,
Przy kolektorze od góry jest taki przewód który mam puszczony luźno i jest obcięty tzn. nigdzie nie dochodzi.
I przy dole przy sankach też z dołu odchodzi dokładniej gdzieś od elementu Bypass Valve i też jest urwany w pewnym momencie.
Domyślam się że jest to ten sam przewód tylko ucięty?
to jest link o który mi przewód dokładnie chodzi
http://www.google.pl/imgres?q=1.8t+aeb& ... =102&ty=58
Jest jeszcze coś co zauważyłem,
Przy kolektorze od góry jest taki przewód który mam puszczony luźno i jest obcięty tzn. nigdzie nie dochodzi.
I przy dole przy sankach też z dołu odchodzi dokładniej gdzieś od elementu Bypass Valve i też jest urwany w pewnym momencie.
Domyślam się że jest to ten sam przewód tylko ucięty?
to jest link o który mi przewód dokładnie chodzi
http://www.google.pl/imgres?q=1.8t+aeb& ... =102&ty=58
to wlasnie sa te przewody podcisnieniowe o czym wspominalem na poczatku... i PROBLEM rozwiazany :P przy spadku mocy pierwsza rzecz jaka sie robi to sprawdza sie i zmienia na nowe
w AEB idzie on od kolektora do zaworu DV... mozesz dac zwykly paliwowy 3.2mm lub 3.5mm
a6-c5-24pytanie-o-lacznik-wydechu-vt274 ... w=previous
aha kolego jak swiec nie zmieniales to tez zmien (NGK PFR6Q,vline nr37)

a6-c5-24pytanie-o-lacznik-wydechu-vt274 ... w=previous
aha kolego jak swiec nie zmieniales to tez zmien (NGK PFR6Q,vline nr37)
No to fajnie by było jakby to tylko to było.Dagoth pisze:to wlasnie sa te przewody podcisnieniowe o czym wspominalem na poczatku... i PROBLEM rozwiazany :P przy spadku mocy pierwsza rzecz jaka sie robi to sprawdza sie i zmienia na nowew AEB idzie on od kolektora do zaworu DV... mozesz dac zwykly paliwowy 3.2mm lub 3.5mm
a6-c5-24pytanie-o-lacznik-wydechu-vt274 ... w=previous
aha kolego jak swiec nie zmieniales to tez zmien (NGK PFR6Q,vline nr37)
Ale czy tylko ten przewód byłby powodem nierównej pracy silnika i takiego spalania? Pokazywał by na kompie uszkodzony n75 i czujnik halla no i teraz czujnik temp.?
Nie wiem.
Ma zbadać i zobaczyć auto od a do z. Podobno robił kiedyś już te silniki więc zobaczymy.
Na razie dziękuję za informacje (do świec też będę mu kazał zajrzeć no i jeszcze ten zapach zgniłych jaj jak sie zamuli, może jeszcze kat zapchany)?
Zobacze i dam znać.
Pozdrawiam
obroty sa sterowane powietrzem tak samo spalanie moze byc przez to wieksze... te silniki sa slabo oczujnikowane i ciezko zdiagnozowac niektore bledy :P
i w AEB ten elektrozawor idzie kolo DV wiec jak najbarsziej jak przewod przerwany to nie bedzie dzialal... ja caly miesiac szukalem przyczyny zamulonego silnika w passacie AEB
i w AEB ten elektrozawor idzie kolo DV wiec jak najbarsziej jak przewod przerwany to nie bedzie dzialal... ja caly miesiac szukalem przyczyny zamulonego silnika w passacie AEB

Panowie witam ponownie
Jeszcze nie dałem do tego magika co miał mi sprawdzić to auto (wizytę przesunąłem na poniedziałek) bo pomyślałem, że przewód mogę sam kupić i zamienić więc tak zrobiłem. (ugryzłbym się w tyłek jakby się okazało, że to tylko ten przewodzik i wykasowałby mnie 200zł)
Kupiłem z metra, na kanale dokładnie zdjąłem ten dv i założyłem dokładnie od dv do kolektora nowy przewód, ładnie zacisnąłem opaskami i duuuuu.......pa!!!
Nadal nierówno pracuje (może chociaż teraz troszkę lepiej ale może już sam sobie wmawiam) i nadal zero mocy, muł jak choler........
Podłączyłem go znowu do kompa i o dziwo teraz już nie wywala mi błędu n75 tylko czujnik halla i czujnik temperatury:
515 Czujnik Halla -G 40
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Kupiłem inny czujnik i założyłem go z tyłu (ten niebieski przy ścianie grodziowej na króćcu) i nadal zero poprawy.
Ja już poważnie mam dosyć tego auta, co nie zrobię to i tak żadnej poprawy.
Jak jeszcze miałem ten dv w rękach to zacząłem dmuchać w niego (z jednej strony nie mogłem grama powietrza wdmuchnąć a z drugiej jak dmuchałem to powietrze uciekało tą cienką rureczką co jest do niej wkładany ten przewód) tak ma być? Czy może jest uszkodzony?
Nie wiem już sam.... proszę doradźcie mi coś jeszcze ale z tego co widzę to jeszcze zostały mi świece do zobaczenia i może zapchany katalizator? No albo turbina coś.....
Auto ląduje w poniedziałek u majstra bo mi już się nerwy skończyły na tego mojego złomka.
Pozdrawiam
Jeszcze nie dałem do tego magika co miał mi sprawdzić to auto (wizytę przesunąłem na poniedziałek) bo pomyślałem, że przewód mogę sam kupić i zamienić więc tak zrobiłem. (ugryzłbym się w tyłek jakby się okazało, że to tylko ten przewodzik i wykasowałby mnie 200zł)
Kupiłem z metra, na kanale dokładnie zdjąłem ten dv i założyłem dokładnie od dv do kolektora nowy przewód, ładnie zacisnąłem opaskami i duuuuu.......pa!!!
Nadal nierówno pracuje (może chociaż teraz troszkę lepiej ale może już sam sobie wmawiam) i nadal zero mocy, muł jak choler........
Podłączyłem go znowu do kompa i o dziwo teraz już nie wywala mi błędu n75 tylko czujnik halla i czujnik temperatury:
515 Czujnik Halla -G 40
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Kupiłem inny czujnik i założyłem go z tyłu (ten niebieski przy ścianie grodziowej na króćcu) i nadal zero poprawy.
Ja już poważnie mam dosyć tego auta, co nie zrobię to i tak żadnej poprawy.
Jak jeszcze miałem ten dv w rękach to zacząłem dmuchać w niego (z jednej strony nie mogłem grama powietrza wdmuchnąć a z drugiej jak dmuchałem to powietrze uciekało tą cienką rureczką co jest do niej wkładany ten przewód) tak ma być? Czy może jest uszkodzony?
Nie wiem już sam.... proszę doradźcie mi coś jeszcze ale z tego co widzę to jeszcze zostały mi świece do zobaczenia i może zapchany katalizator? No albo turbina coś.....
Auto ląduje w poniedziałek u majstra bo mi już się nerwy skończyły na tego mojego złomka.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam ponownie
Dałem wczoraj te audi tak jak pisałem do tego mechanika.
Przed chwilą do mnie zadzwonił i odkrył "amerykę" że jest czujnik halla do wymiany i żadnych więcej mu błędów nie wyrzuca. Niby wtedy daje zły impuls itp. i może być to powodem słabych osiągów.
Nie wie czy to ma wpływ na moc..... normalnie facet mnie już załamuje, myślałem, że lepiej podejdzie do tematu. Podobno sprawdził wszystko i niby jest ok. (jestem ciekawy)
Kazał mi kupić ten czujnik i go założy (to też sam mogłem zrobić a pewnie wykasuje mnie za to 200zł)
Jak kupie ten czujnik i pojadę mu to zawieźć to spytam się czy sprawdził chociaż tą dv-ke, świece, pompe paliwa, przewody, czujnik temperatury silnika i ten n75 (mogę założyć się, że olał temat i sugeruje się tylko tym błędem halla)
Co wy na to? (nie mam już siły na to auto)
Jeszcze jedno pytanie, jaki ten czujnik halla muszę kupić do tego mojego złoma? Obojętnie jaki czy muszę się trzymać do modelu aeb?
Pozdrawiam
kupiłem ten:
http://allegro.pl/audi-a4-vw-b5-1-8t-cz ... 64599.html
Dałem wczoraj te audi tak jak pisałem do tego mechanika.
Przed chwilą do mnie zadzwonił i odkrył "amerykę" że jest czujnik halla do wymiany i żadnych więcej mu błędów nie wyrzuca. Niby wtedy daje zły impuls itp. i może być to powodem słabych osiągów.
Nie wie czy to ma wpływ na moc..... normalnie facet mnie już załamuje, myślałem, że lepiej podejdzie do tematu. Podobno sprawdził wszystko i niby jest ok. (jestem ciekawy)
Kazał mi kupić ten czujnik i go założy (to też sam mogłem zrobić a pewnie wykasuje mnie za to 200zł)
Jak kupie ten czujnik i pojadę mu to zawieźć to spytam się czy sprawdził chociaż tą dv-ke, świece, pompe paliwa, przewody, czujnik temperatury silnika i ten n75 (mogę założyć się, że olał temat i sugeruje się tylko tym błędem halla)
Co wy na to? (nie mam już siły na to auto)
Jeszcze jedno pytanie, jaki ten czujnik halla muszę kupić do tego mojego złoma? Obojętnie jaki czy muszę się trzymać do modelu aeb?
Pozdrawiam
kupiłem ten:
http://allegro.pl/audi-a4-vw-b5-1-8t-cz ... 64599.html
Jak zmienisz czujnik halla i siwece(bo to podstawa) to daj znac... czujnik halla moze dawac takie objawy... w starszych konstrukcjach na cieplym silniku gasnie a w 1.8T praca silnika wyglada jakby cewka padła...
jak posprawdzales wszystkie podcisnienia i po wymianie tych rzeczy bedzie zle to zostanie do wymiany tylko przepływka (przeplywkla zdrowa powinna mierzyc około 120g/s przy 5000obr/min)
to co kupiles to czujnik położenia wałka rozrządu czyli czujnik Halla BOSCH 0 232 101 024
jak posprawdzales wszystkie podcisnienia i po wymianie tych rzeczy bedzie zle to zostanie do wymiany tylko przepływka (przeplywkla zdrowa powinna mierzyc około 120g/s przy 5000obr/min)
to co kupiles to czujnik położenia wałka rozrządu czyli czujnik Halla BOSCH 0 232 101 024
Chyba facet pomylił się w opisie bo też patrzyłem i nie ma takich z końcówką 81B a pisał wyraźnie w ogłoszeniu że od 1.8t aeb 98 rok więc musi pasowaćDagoth pisze:kupiles 058905181B a powinno byc 058905161B ale moze jakas zmiana byla w nr czesci :P albo koles zle przepisal z czesci :P
jak dobrze pamietam to AUDI A3/A4/A6/A8/TT;SEAT ALHAMBRA/IBIZA III/TOLEDO II;SKODA OCTAVIA;VW BORA/PASSAT byly takie same czujniki halla wiec jak to od a4 to bedzie pasowac :P
[ Dodano: 2012-10-09, 14:15 ]
A jakie to ma znaczenie w moim przypadku?error pisze:kolego a jaki masz rozmiar felgi w tej audi?
Mam oryginalne alu 15 cali
bo wczoraj jechałem a4 kombi z tym samym silnikiem co u mnie 1.8t i w porównaniu do mojej a6 to rakieta, ale kumpel ma 16" a ja 18", dlatego będę starał sie zmienić na mniejsze, mysle ze przyspieszenie tez sie u mnie poprawi bo wcale rewelacji te 150km nie robiąTrybek pisze:Chyba facet pomylił się w opisie bo też patrzyłem i nie ma takich z końcówką 81B a pisał wyraźnie w ogłoszeniu że od 1.8t aeb 98 rok więc musi pasowaćDagoth pisze:kupiles 058905181B a powinno byc 058905161B ale moze jakas zmiana byla w nr czesci :P albo koles zle przepisal z czesci :P
jak dobrze pamietam to AUDI A3/A4/A6/A8/TT;SEAT ALHAMBRA/IBIZA III/TOLEDO II;SKODA OCTAVIA;VW BORA/PASSAT byly takie same czujniki halla wiec jak to od a4 to bedzie pasowac :P
[ Dodano: 2012-10-09, 14:15 ]A jakie to ma znaczenie w moim przypadku?error pisze:kolego a jaki masz rozmiar felgi w tej audi?
Mam oryginalne alu 15 cali
Tylko weź pod uwagę, że między a4 a a6 jest różnica w masie i to duża no i może twoją a6 też coś boli?error pisze:bo wczoraj jechałem a4 kombi z tym samym silnikiem co u mnie 1.8t i w porównaniu do mojej a6 to rakieta, ale kumpel ma 16" a ja 18", dlatego będę starał sie zmienić na mniejsze, mysle ze przyspieszenie tez sie u mnie poprawi bo wcale rewelacji te 150km nie robią
Ja swoją jak na początku miała jeszcze zadatki na jechanie to ze startu wciskała mnie w fotel aż sam nie dowierzałem że tak się zbiera (dodam tylko, że moja jest z quattro) ale teraz jak widzisz nie mogę sobie z nią poradzić i na tą chwilę pozostaje mi tylko wymienić ten czujnik halla i świece i nie mam już pomysłów.
[ Dodano: 2012-10-10, 18:53 ]
Witam ponownie
Dzisiaj już dostałem pocztą ten czujnik halla (okazało się tak jak mówiliśmy, że facet się pomylił i zamias 161B napisał 181B) więc czujnik pasuje na 100%
Zawiozłem go do majstra, potwierdził, że jest dobry i da mi znać co i jak.
I teraz Panowie uważajcie co się okazało!
Dostałem przed chwilą telefon od niego, że wie co się stało z moją audi.
Okazało się, że rozrząd był przestawiony (teraz pytanie to po co Ja kupowałem ten czujnik?) Uważa, że mój czujnik był słabszy i też trzeba było go wymienić (tutaj na pewno ściemnia, bo na pewno wywalał błąd czujnika halla przez ten przestawiony rozrząd)
Teraz podobno silnik ożył ale się jeszcze nią nie przejechał.
Kupiłem ją z Niemiec z delikatnie uderzonym przodem i pewnie od uderzenia się przestawił i po zrobieniu jej od tego czasu tak z nią walczę.
Dodam jeszcze, że muszę wymienić uszczelkę pod kapą (powiedział mi że kosztuje 100zł)??? Zgodziłem się oczywiście żeby również od razu mi ją wymienił.
Twierdzi, że jutro już będę miał ją do obioru i będzie wszystko git.
Sam jestem ciekawy czy będzie wszystko już dobrze....
Kurde, zrobiłem nią jakieś 300km, dawałem jej po garach ostro, cały czas muliła dlatego ją testowałem i męczyłem, nic się nie stało, że tak długo jeździłem na przestawionym rozrządzie?
[ Dodano: 2012-10-11, 09:13 ]
Panowie proszę o opinie o ten rozrząd.