Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AVF 1.9 131 KM] Drżenie (stuknięcie) przy odpalaniu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

[ AVF 1.9 131 KM] Drżenie (stuknięcie) przy odpalaniu

Post autor: r_afaello » 30 wrz 2012, 10:39

Cześć.
Mam taki objaw (od dawna i w zasadzie nie pamiętam czy w momencie kiedy go kupowałem było lepiej ale coś mi się kojarzy że było) przy odpalaniu i gaszeniu auta.
Odpalam (temperatura silnika bez znaczenia) i czuję jakby pojedyncze rzucenie silnikiem (stuknięcie) wyraźnie odczuwalne w całej kabinie.
Przy gaszeniu także (aczkolwiek tu czasami zdarzy mu się zgasnąć miękko) jest rzucenie silnikiem.

Wchodziłem pod auto i poduszki (wizualnie, bez testów bo nie mam kanału jedynie postawiłem na pieńkach żeby wejść) całe i chyba w porządku (skrzynia i silnik).
EGR wyciągałem i czyściłem, klapę (gaszak) podczas gaszenia kolega starał sie docisnąć i nic to nie zmieniało więc wykluczam EGR i klape gaszącą.
Każdy mechanik nie widząc nawet auta w ciemno stawia diagnozę że to 2mas.
Dodam że miałem wcześniej AFN w passacie B5 i tam 2mas zaczął się objawiać (gaszenie było też z rzucaniem ale tam klapy gaszącej nie było) drganiami przy przyspieszaniu a tu nic takiego nie występuje.
Jedynie przy odpalaniu i gaszeniu, oczywiście na wolnych obrotach takze odczuwam drgania większe niż rok temu gdy kupowałem auto ale nieporównywalne są do tych przy odpalaniu/gaszeniu
Filtry i olej nówka.
Vag - sprawdzałem korekcje - i są w normie, pompki też.

Ktoś może podpowiedzieć jak to jest w waszych autach (z tym silnikiem) ?

homer0315
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 02 lip 2009, 17:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: homer0315 » 30 wrz 2012, 13:37

Witam
Moge powiedzieć tylko tyle że mam podobnie i tez nie wiem o co tu chodzi, albo coś jest do wymiany (ale nie wiem co) albo ten typ tak ma :P
U mnie najbardziej odczuwam w momencie wyłączenia silnika

Błędów na kompie nie ma, wszystko wymieniane na czas

Awatar użytkownika
danielmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: danielmarek » 30 wrz 2012, 13:41

Być może dwumasowe koło zamachowe.

Awatar użytkownika
KrzysiekR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 sie 2012, 23:41
Lokalizacja: zach-pom.

Post autor: KrzysiekR » 30 wrz 2012, 14:53

Ja stawiam na poduszki pos skrzynią lub silnikiem. Spróbuj jeszcze zgasić lub zapalić auto z wcisnietym sprzegłeł. jak zatelepie to poduszki'a do wymiany.

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 30 wrz 2012, 17:56

Z wciśniętym sprzęgłem z reguły odpalam (jakieś takie przyzwyczajenie, nie wiem czy to prawidłowo) i te drgnięcie/stuknięcie występuję. Dzisiaj przy gaszeniu było o jakieś 50% lżej niż zawsze (ale też odczuwalnie). Czy gdyby to był ów nieszczęsny 2mas to mogło by być tak że raz jest lepiej a raz gorzej?
A te poduszki to bez kanału idzie jakoś sprawdzić? ÂŻadna nie cieknie.

Awatar użytkownika
KrzysiekR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 sie 2012, 23:41
Lokalizacja: zach-pom.

Post autor: KrzysiekR » 30 wrz 2012, 19:15

Wbij na nieodpalonym silniku 2 lub 3 bieg, otwórz maskę o0d silnika i autem pchaj do przodu do tyłu i bedziesz widział czy silnik lub skrzynia sie równo trzyma

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 01 paź 2012, 07:03

Ciekawy sposób. Jak wrócę z pracy to przetestuję. Rozumiem, że ani mm niema prawa się podnosić?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 paź 2012, 10:08

r_afaello pisze:Ciekawy sposób. Jak wrócę z pracy to przetestuję. Rozumiem, że ani mm niema prawa się podnosić?
Tego niie mozesz oczekiwać. Silnik nie jest przecież przyspawany na sztywno :)

Minimalnie na poduszkach zawsze go (nawet reką) poruszysz. Chodzi o to, czy będzie to pukniecie <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 05 paź 2012, 08:47

Dobra trochę późno (nie miałem kiedy) ale sprawdziłem.
Auto zgaszone, wrzucony 3 bieg, bez ręcznegok, maska podniesiona
Bujam autem gapiąc się na silnik, ruch auta to może 3-5cm a silnik wykazuje ruchy minimalne (może za słabo szarpałem). Towarzyszył temu dźwięk z tyłu silnika ale nie żadne stuknięcie tylko jakbym słyszał co się dzieje w skrzyni, trudno opisać (może nagram).
Jednak muszę coś sprecyzować, że te puknięcie które opisałem w pierwszym poście to może źle określiłem. nie chodziło mi o dźwięk jakby metal o metal walną tylko w momencie odpalania czuć pojedyncze rzucenie/bujnięcie silnikiem i głuche puknięcie spowodowane zapewne tym bujnięciem.
Podobna sytuacja jest przy gaszeniu.
Może namówię żonę aby nakręciła jak bujam autem to może chociaż po weryfikacji nagrania da się jakoś wykluczyć (lub nie) poduszki bo wiadome że opisywanie dźwięku nie jest najłatwiejsze.

mg-maciek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 lip 2012, 22:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: mg-maciek » 19 paź 2012, 09:43

trochę to zawsze bujnie w każdym
jednak miałem mocniejsze bujanie w AJM-mie kiedyś gdy obluzował sie kruciec na vakum pompie
podciśnienie było, auto normalnie jeździło, nawet klapka gaszenia chodziła ale jak się później okazało nie dociskała wystarczająco
naprawa polegała na zakupie kleju temperaturoodpornego, odtłuszczeniu króćca i oklejeniu go dookoła po uprzednim ściągnięciu z niego wężyka
pomogło jak ręką odiął - pomysłów też było tysiąc gdzieś na forum vw a rozwiązanie okazało się banalne
sprawdź jeśli jest lekki luz wyczuwalny na króćcu to jesteś w domu
Obrazek

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 19 paź 2012, 09:54

No tu chyba coś może być w tym.
jak kupiłem auto (rok temu) to od razu wyczyściłem sobie egr i kolektor ssący.
Jak już miałem zdemontowane rury to zauważyłem że ten króciec o którym piszesz był jakby ruchomy (luźny). Ruszając nim żadnego syczenia nie było więc założyłem że mimo luzu jest szczelny i jedyne co zrobiłem to obsmarowałem (niewiem czy dokładnie) silikonem wysokotemperaturowym i obwinąłem taśmą.

Więc może trop właściwy.
Ale jest jedno ale. Podczas gaszenia kolega dociskał ręką wodzik od klapy gaszącej i twierdził, że dochodzi do końca (efekt się nie zmienił).
Druga rzecz .Rozumiem wpływ nieszczelności na klapę gaszącą i gaszenie silnika ale odnośnie odczuwalnego bujnięcia przy odpalaniu to jakoś nie bardzo widzę związek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga