[ AEB 1.8 150 KM] Panowie jestem już bezradny STRASZNY MUÂŁ!!
[ AEB 1.8 150 KM] Panowie jestem już bezradny STRASZNY MUÂŁ!!
Witam Panowie
Jednocześnie chciałbym się przedstawić i pozdrowić wszystkich użytkowników a6-teczek.
Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Moje auto to audi a6 c5 1.8T AEB 150KM quattro 98r.
Kupiłem go 2 tygodnie temu i od początku był strasznym mułem.
Okazało się, że nie było w ogóle założonego czujnika n75, był ułamany króciec.
Podpiąłem go pod kompa i wywaliło mi dwa błędy:
1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75
przerwa na wyjściu
515 Czujnik Halla -G 40
przerwa lub zwarcie do plusa
Pomyślałem kupie nowy zawór n75 i będzie bajka.
Założyłem go dzisiaj i dup......
Co ciekawe kiedy skasuje błędy, błąd 1262 się nie pojawia, dopiero jak się chociaż kawałek przejadę to znowu wywala go a auto jak było mułem tak nadal jest.
Jeszcze jako ciekawostkę dodam, że jak dzisiaj rano wyjeżdżałem na zimnym silniku (jeszcze bez założonego tego zaworu) to auto szatan przy górnym zakresie obrotów (przy niskich obrotach szarpał i tak jakby się zalewał) a teraz z tym zaworem już tak nie szarpie ale osiągi ma porównywalne z corsą 1.2.
Dzwoniłem do faceta który mi ten zawór sprzedał z pretensjami, że jest uszkodzony bo nadal wyrzuca mi błąd 1262 a on twierdzi, że może być przepływomierz, że to nie wina n75.
Sam już nie wiem, proszę o pomoc co mam sprawdzić jeszcze, nie wiem.
Mam kabel i Polski Vag 4.9 może jakieś propozycje?
Dodam jeszcze, że auto faluje na obrotach (nie pracuje idealnie równo) jak dojeżdżałem do skrzyżowania to mi nawet zgasł, przy hamowaniu do zera, spadają mocno obroty.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Jednocześnie chciałbym się przedstawić i pozdrowić wszystkich użytkowników a6-teczek.
Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Moje auto to audi a6 c5 1.8T AEB 150KM quattro 98r.
Kupiłem go 2 tygodnie temu i od początku był strasznym mułem.
Okazało się, że nie było w ogóle założonego czujnika n75, był ułamany króciec.
Podpiąłem go pod kompa i wywaliło mi dwa błędy:
1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75
przerwa na wyjściu
515 Czujnik Halla -G 40
przerwa lub zwarcie do plusa
Pomyślałem kupie nowy zawór n75 i będzie bajka.
Założyłem go dzisiaj i dup......
Co ciekawe kiedy skasuje błędy, błąd 1262 się nie pojawia, dopiero jak się chociaż kawałek przejadę to znowu wywala go a auto jak było mułem tak nadal jest.
Jeszcze jako ciekawostkę dodam, że jak dzisiaj rano wyjeżdżałem na zimnym silniku (jeszcze bez założonego tego zaworu) to auto szatan przy górnym zakresie obrotów (przy niskich obrotach szarpał i tak jakby się zalewał) a teraz z tym zaworem już tak nie szarpie ale osiągi ma porównywalne z corsą 1.2.
Dzwoniłem do faceta który mi ten zawór sprzedał z pretensjami, że jest uszkodzony bo nadal wyrzuca mi błąd 1262 a on twierdzi, że może być przepływomierz, że to nie wina n75.
Sam już nie wiem, proszę o pomoc co mam sprawdzić jeszcze, nie wiem.
Mam kabel i Polski Vag 4.9 może jakieś propozycje?
Dodam jeszcze, że auto faluje na obrotach (nie pracuje idealnie równo) jak dojeżdżałem do skrzyżowania to mi nawet zgasł, przy hamowaniu do zera, spadają mocno obroty.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
kolego to temat rzeka... pierwsza rzecz to posprawdzac szczelnosc przewodow podcisnieniowych... nastepnie logi dynamiczne zrobic aby wykluczyc przeplywke lub ja odlaczyc i zobaczyc czy bedzie poprawa... ja mialem przypadek ulamanej dzwigienki od gruszki przy turbinie i wlasnie tak mulil
sprawdz te rzeczy i potem dalej idziemy w temat 


polskim Vagiem nie wiem czy sie da... Vag-com trzeba miec i masz na naszym forum (Diagnostyka VAG) specjalny dział gdzie bedzie opisane jak to robic...
aha i odlaczyles przeplywke calkowicie aby sprawdzic czy bedzie poprawa?
aha i odlaczyles przeplywke calkowicie aby sprawdzic czy bedzie poprawa?
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto 
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
Jeżeli chodzi o przepływomierz to nie wiem czy dobre wtyczki odłączyłem koło filtra powietrza takie dwie od góry koło siebie, kiedy je odłączyłem to nie mogłem zapalić i zalałem kompletnie auto.
Ogólnie mocno mnie to auto wkurza, nie jedzie płynnie, szarpie, przy hamowaniu faluje na obrotach (obroty prawie spadają do zera) no i zero mocy - muł niesamowity a w dodatku spala mi jakieś 15l na 100km!!!
Fajnie by było jakby ktoś naprawdę kumaty z moich okolic zajrzał mi do tego auta i zdiagnozował co jest z nim nie tak bo ja już nie mam siły na ten samochód.
A czy jest możliwe że założyłem ten czujnik n75 i niby jest dobry a nadal mi wywala ten błąd 1262?
No i o co chodzi z tym drugim błędem halla?
Ogólnie mocno mnie to auto wkurza, nie jedzie płynnie, szarpie, przy hamowaniu faluje na obrotach (obroty prawie spadają do zera) no i zero mocy - muł niesamowity a w dodatku spala mi jakieś 15l na 100km!!!
Fajnie by było jakby ktoś naprawdę kumaty z moich okolic zajrzał mi do tego auta i zdiagnozował co jest z nim nie tak bo ja już nie mam siły na ten samochód.
A czy jest możliwe że założyłem ten czujnik n75 i niby jest dobry a nadal mi wywala ten błąd 1262?
No i o co chodzi z tym drugim błędem halla?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Odpiąłeś złe wtyczki, prawdopodobnie od modułu zapłonowego.Trybek pisze:Jeżeli chodzi o przepływomierz to nie wiem czy dobre wtyczki odłączyłem koło filtra powietrza takie dwie od góry koło siebie, kiedy je odłączyłem to nie mogłem zapalić i zalałem kompletnie auto.
Przepływomierz to pojedyncza wtyczka na dolocie powietrza za obudową filtra.
Co do n75 to sam możesz go sprawdzić czy działa, podajesz mu 12v i powinien wtedy zadziałać zmieniając kierunek przepływu.
Co do diagnostyki to będziesz mógł sam zdiagnozować z pomocą forum, kabelek już masz tylko musisz zaopatrzyć się w lepszy program, np vag 311 dostępny w necie, bo tym co masz to nawet czasami błędy pokazuje niezgodnie z rzeczywistością.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2012, 21:02 przez Forum Audi A7, łącznie zmieniany 1 raz.
O kurde dzięki za info, to dałem ciała, jutro przyjże się temu dokładniej.
Jeszcze jedno, nie wymieniałem jeszcze filtra powietrza, ale nie chce mi się wierzyć, że przez ten filtr by robił takie cyrki.
Może zapchany wydech np. katalizator, może filtr paliwa? Może świece? Wychodzi na to, że będę musiał wymienić połowę auta, żeby dowiedzieć się co jest nie tak.
Może wiecie kto jest szpecem z moich okolic WIELKOPOLSKA aby opanował mi ten samochód?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Jeszcze jedno, nie wymieniałem jeszcze filtra powietrza, ale nie chce mi się wierzyć, że przez ten filtr by robił takie cyrki.
Może zapchany wydech np. katalizator, może filtr paliwa? Może świece? Wychodzi na to, że będę musiał wymienić połowę auta, żeby dowiedzieć się co jest nie tak.
Może wiecie kto jest szpecem z moich okolic WIELKOPOLSKA aby opanował mi ten samochód?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam ponownie
Dzisiaj sprawdziłem przepływomierz, na początku wypiąłem wtyczkę i nawet na obroty mi nie chciał wejść (od razu wywalił mi błąd przepływomierza).
Wyciągnąłem go (był czysty).
Obstawiał, że to na pewno nie problem przepływomierza.
Wkurza mnie teraz to, że nie wiem czy ten zawór n75 nie kupiłem uszkodzony bo cały czas wywala mi ten błąd.
Jeżeli chodzi o filtr powietrza był mocno zasyfiony, kupiłem nowy ale oczywiście to i tak nic nie dało.
Dzisiaj jeszcze jak zczytałem kody błędów wyrzucił mi błąd czujnika temperatury.
(Dla ciekawostki dodam, że jak ją kupiłem był ułamany z tyłu króciec gdzie wchodzi ta niebieska wtyczka i kupiłem kompletny króciec łącznie z nowym czujnikiem, oczywiście używany) - może też go kupiłem uszkodzonego już?
Te auto mnie totalnie już załamuje...
Może jest ktoś z okolic wielkopolski kto zna te auta bardzo dobrze i mógłby mi go zrobić bo Ja nie mam pomysłów.
Kupić jeszcze raz te elementy ale teraz nowe? A jeżeli to nie to?
Aha mam jeszcze program vag com 208.1 PL i czyta mi te same błędy
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Dzisiaj sprawdziłem przepływomierz, na początku wypiąłem wtyczkę i nawet na obroty mi nie chciał wejść (od razu wywalił mi błąd przepływomierza).
Wyciągnąłem go (był czysty).
Obstawiał, że to na pewno nie problem przepływomierza.
Wkurza mnie teraz to, że nie wiem czy ten zawór n75 nie kupiłem uszkodzony bo cały czas wywala mi ten błąd.
Jeżeli chodzi o filtr powietrza był mocno zasyfiony, kupiłem nowy ale oczywiście to i tak nic nie dało.
Dzisiaj jeszcze jak zczytałem kody błędów wyrzucił mi błąd czujnika temperatury.
(Dla ciekawostki dodam, że jak ją kupiłem był ułamany z tyłu króciec gdzie wchodzi ta niebieska wtyczka i kupiłem kompletny króciec łącznie z nowym czujnikiem, oczywiście używany) - może też go kupiłem uszkodzonego już?
Te auto mnie totalnie już załamuje...
Może jest ktoś z okolic wielkopolski kto zna te auta bardzo dobrze i mógłby mi go zrobić bo Ja nie mam pomysłów.
Kupić jeszcze raz te elementy ale teraz nowe? A jeżeli to nie to?
Aha mam jeszcze program vag com 208.1 PL i czyta mi te same błędy
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Trybek,Trybek pisze:Wkurza mnie teraz to, że nie wiem czy ten zawór n75 nie kupiłem uszkodzony bo cały czas wywala mi ten błąd.
Pisałem wyżej jak możesz go sprawdzić czy jest sprawny.
Co do czujnika temp również możesz go sprawdzić, jakie ma wskazania w blokach pomiarowych vag. Najlepiej gdy silnik będzie wystudzony po dłuższym postoju, sprawny czujnik powinien mieć wskazania zbliżone do temperatury otoczenia.
Jak pisałem u mnie obroty spadały poniżej 800 przy brudnej przepustnicy. Bez względu na to czy robiłem to na postoju, czy jadąc np 100km/h i wciskając sprzęgło. Objaw był taki że obroty spadały do 600-500 i wracały do 800.Zagór pisze:Mycie przepustnicy ma sens, przy problemach z biegiem jałowym, na pracę silnika w obciążeniu nie wpłynie.
Jedyne co można sprawdzić w przepustnicy to działanie TPS.
Ale to było w moim samochodzie, może tutaj jest inaczej. Dla spokojnego snu, sprawdziłbym przepustnicę (czystość) i jej działanie w VAG.
Jeżeli chodzi o ten zawór n75 przed chwilą go sprawdzałem. Podłączyłem kable z aku plus i minus i nie było żadnego brzęczenia tylko takie pstyknięcie kiedy dokładałem przewody.grzemo pisze:Trybek,Trybek pisze:Wkurza mnie teraz to, że nie wiem czy ten zawór n75 nie kupiłem uszkodzony bo cały czas wywala mi ten błąd.
Pisałem wyżej jak możesz go sprawdzić czy jest sprawny.
Co do czujnika temp również możesz go sprawdzić, jakie ma wskazania w blokach pomiarowych vag. Najlepiej gdy silnik będzie wystudzony po dłuższym postoju, sprawny czujnik powinien mieć wskazania zbliżone do temperatury otoczenia.
Na dodatek teraz mam problem z kablem i programem vag com 311.2
Wywala mi że nie może się połączyć ze sterownikiem i pyta czy ponowić (próbowałem się połączyć z 5 razy pod rząd i nic).
Panowie z góry przepraszam, że pytam ale jeżeli już jakimś cudem ponownie się podłącze pod Vaga to jak dokładnie sprawdzić ten czujnik temp. silnika? Gdzie się dokładnie w tym programie to sprawdza?
Jeżeli chodzi o przepustnice będę musiał się też za to zabrać (muszę poczytać jak to zrobić i ją przeczyszczę)
A może jeszcze świece też mogą być do wymiany? Też może muszę świece wymienić?
Dodatkowo napiszę, że auto pochłania paliwo nawet teraz z 20l/100km pali!!!!
Zatankowałem za 50zł i zrobiłem 21km i znowu mi się rezerwa zapaliła!!!
Aha i jeszcze jedno, może z temat z innej beczki ale dzisiaj zaczęło mi coś pukać w prawym kole, podczas hamowania i przyspieszania coś tam stuknie. (pewnie tuleja jakaś na wahaczu)?
Już załamuje mnie ten samochód.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-09-30, 13:39 ]
Działanie TPS? Możesz mnie poinformować dokładniej jak to sprawdzić?Zagór pisze:Jedyne co można sprawdzić w przepustnicy to działanie TPS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
[quote="Trybek"]Jeżeli chodzi o ten zawór n75 przed chwilą go sprawdzałem. Podłączyłem kable z aku plus i minus i nie było żadnego brzęczenia tylko takie pstyknięcie kiedy dokładałem przewody. [/quote
I jeśli zmienił kierunek przepływu to jest ok.
Musisz po kolei sprawdzać i eliminować poszczególne elementy odpowiedzialne. Zacznij od sprawdzenia wszystkich przewodów podciśnienia czy są całe i czy dolot jest szczelny, przyjrzyj się odmie czy nie jest popękana.
Daj znać o efektach to będziemy dalej działać.
I jeśli zmienił kierunek przepływu to jest ok.
Musisz po kolei sprawdzać i eliminować poszczególne elementy odpowiedzialne. Zacznij od sprawdzenia wszystkich przewodów podciśnienia czy są całe i czy dolot jest szczelny, przyjrzyj się odmie czy nie jest popękana.
Daj znać o efektach to będziemy dalej działać.