Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 08 wrz 2012, 23:45

Piotruś pisze:
Pablo200 pisze:do wymiany kolego :>
Kolekurs, ja nie wiem jakimi kryterriami kieruje się Pablo200, ale na moje oko (a wypiłem jak narazie tylko jednego browara) wszystkie wartości kalibracyjne mieszczą się w fabrycznych normach.

Gdyby przy takich odczytach kwalifikować wtryski do wymiany, to 85% A6 i A8 całkiem niepotrzebnie powinno przerwać eksploatację i napierać na serwisy od 5.oo jutrzejszego poranka ... .

Inna sprawa, ze jeśli chciałbyś rzeczywiście dowiedzieć się czegoś konkretnego nt. wtryskiwaczy, to powinieneś je wybudować i oddać do sprawdzenia w renomowanym Bosch'u.
Wartości -32 -30 świadczą że lada dzień wtrysk padnie.
Sprawdz jaki masz poziom oleju od wymiany do wymiany.
Widziałem już wypalone tłoki przy -36 -38 więc dlatego rekomenduje wymiane.

MarcinA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:56
Lokalizacja: Wawka

Post autor: MarcinA » 13 wrz 2012, 21:10

Koledzy powiedzcie mi bo czegoś nie ogarniam. Od ojca samochód nówka sztuka 2.0 TDI 170KM CFGB piezo. Auto zaraz po wyjeździe z salonu przebieg ok 500km miał mniej wiecej takie czasy na 4 wtryskach :

-12
-2
- nieistotne

-9
-3
- nieistotne

-14
-5
- nieistotne

-6
-7
- nieistotne

Po ok tysiącu kilometrów :

Czasy bardzo podskoczyły. Zacząłem monitorować sprawę. I co się okazuje.

wtrysk pierwszy po 5 tyś miał -22, -11 po czym po 10 tyś -37, -15 po czym po 20 tyś spadło znów na -19, -8.

Zaobserwowałem ze wtryski jedne rosną o 10-15 a inne maleją o to wartość. I nie jest tak ze wszytkie maleją albo wszytkie rosną. Jeden zmaleje o 10 a drugi urośnie o np o 13.

Myślałem ze jak sie psuja to tylko idą w góre do -45,-15 i do śmieci. A tu sie okazuje ze potrafią z -40 zejść do -20 w przeciagu nawet 1 tysiąca km i nic nie robiąc jezdzac tak samo i tankując tylko paliwo na tej samej stacji. Zauważyłem też ze dawki na wtryskach nie wazne jakie sa czasy sa prawie takie same między 0,05 a 0,50.

Ktoś mi to wytłumaczy o co tu chodzi ?

Dlaczego wartości rosna i maleją znów rosną i maleją i czy dla 2.0 nie ma czasem innych wartości granicznych ?

Bardzo dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2012-09-14, 20:21 ]
I co nikt nie wie ?

Od dłuższego czasu szukam czegoś na ten temat. I nigdzie w sieci nie znalazłem czegoś takiego jak wy tu opisujecie. Zastanawiam się czy ktoś sobie tego z palca nie wyssał i teraz wszyscy to papugują. Pytałem nawet 2 tunerów i oni stwierdzili ze albo słyszeli albo wyczytali właśnie na forum audi. To jest ciekawe bo jeżeli tak nie jest z tymi czasami to ktoś może wyskoczyć z dużej gotówki niepotrzebnie wierząc ślepo w to co przeczyta.

Arek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: Arek_ » 16 wrz 2012, 15:33

Witam,
i ja sprawdziłem wtryski tylko nie wiem jak zinterpretować odczyt więc wrzucę tutaj co wyszło, może ktoś pomoże :) Odczyt zrobiłem na postoju, na nagrzanym silniku- wcześniej zrobiłem na niedogrzanym i wartości były całkiem inne ale to chyba błędne odczyty.
Odczyty z rozgrzanego silnika:

15:20:26 Group 013
0.19 mg/str Inj. Quantity
-0.14 mg/str Inj. Quantity
-0.33 mg/str Inj. Quantity


15:20:26 Group 014
0.19 mg/str Inj. Quantity
0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.19 mg/str Inj. Quantity


15:21:42 Group 072
0.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
-2.0 ms Time Corr.


15:21:42 Group 073
4.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


15:21:42 Group 074
12.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


15:22:36 Group 075
0.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


15:22:36 Group 076
20.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


15:22:36 Group 077
12.0 ms Time Corr.
10.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.

MarcinA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:56
Lokalizacja: Wawka

Post autor: MarcinA » 16 wrz 2012, 19:50

Widzisz Arku wedle tego co tu ktos napisal powinienes miec 5 wtrysk do wymiany. Wartosc 22 na drugim czasie. A 3 wtrysk zbliza sie do 15 stki. Przy czym u ciebie sa na + a nie na - chyba ze nie wpisales minusa. Jesli na + to podobno sa zapieczone. Ale niestety jak widzisz nikt nie powie czy tak jest. Ktos wyssał chyba sobie z palca te wartosci i wpisal. Teraz ludzie zmieniala wtryski wzorujac sie na tych parametrach. Arku jaki przebieg i czy masz od ńowosci czy sprowadzane ?

Arek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: Arek_ » 16 wrz 2012, 22:41

MarcinA pisze:Widzisz Arku wedle tego co tu ktos napisal powinienes miec 5 wtrysk do wymiany. Wartosc 22 na drugim czasie. A 3 wtrysk zbliza sie do 15 stki. Przy czym u ciebie sa na + a nie na - chyba ze nie wpisales minusa. Jesli na + to podobno sa zapieczone. Ale niestety jak widzisz nikt nie powie czy tak jest. Ktos wyssał chyba sobie z palca te wartosci i wpisal. Teraz ludzie zmieniala wtryski wzorujac sie na tych parametrach. Arku jaki przebieg i czy masz od ńowosci czy sprowadzane ?
wartości przepisane bez błedów ;) tak myślałem że pewnie zapieczone i dziś wlałem jakiegoś stp do wtrysków, zobaczymy czy będą jakieś zmiany ;) Auto ma 170tysięcy przebiegu, nie jestem pierwszym właścicielem ale przebieg oryginalny, z ciągłością serwisów w aso.

MarcinA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:56
Lokalizacja: Wawka

Post autor: MarcinA » 17 wrz 2012, 21:14

Arku nie bym Cie zalamal ale jak z niemiec to nie licz na taki przebieg :)

Mam cala rodzine w DE i sa tam mieszkalem kilka lat. Niestety jest tak ze auto jezdzi i jak ma 60 tys skreca sie na 30 jedzie na olej do ASO potem robi kolejne 60 skreca na 60 i do ASO. W ksiazce masz 60 a auto ma juz 120. Oczywiscie miedzyczasie oleje robi sie badz nie w innym warsztacie poza ASO. Auto ma historie ńiewielki przebieg ale tylko w ksiazce. Sorki takie sa realia. W DE srednio 100 tys na rok robisz jak masz prace w tym samym landzie jak w innym to 150.

Arek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: Arek_ » 17 wrz 2012, 21:56

Auto salon polska ;)

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 18 wrz 2012, 08:20

W roczniku 2005 powinno się dać odczytać przebieg ze sterownika(chyba ,że jest to auto z 2004 a modelowo 2005) .Ostatnio wgrywałem soft 5150 i polaka do auta z 2005 roku ,na liczniku 166 tyś w sterowniku 330 z kawałkiem.

Sory za małe ot.
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 18 wrz 2012, 17:32

no niestety nie w kazdym sie da odczytac.ja mam z piatego,modelowo szosty i lipa.rowniez sorki za ot.

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 20 wrz 2012, 18:33

Koledzy rzućcie okiem i na moje odczyty, wszystkie dawki mam dodatnie, czytając ten temat widzę, że mam zapieczone wtryski i zastanawiam się czy w moim przypadku czyszczenie coś pomoże???
Dodatkowo, jaki wpływ na zużycie paliwa oraz przyspieszenie mają zapieczone wtryski?
Group 013
0.00 mg/str Inj. Quantity
0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.14 mg/str Inj. Quantity
Group 014
-0.24 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity

Group 072
6.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
Group 073
16.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
Group 074
32.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
18.0 ms Time Corr.
Group 075
16.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
Group 076
4.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
Group 077
14.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.

pozdro ;)

Koledzy napiszcie co o tym sądzicie.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, 21:27 przez fabricjo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zpl27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:05
Lokalizacja: Police

Post autor: zpl27 » 20 wrz 2012, 20:55

witam
jestem po wymianie wtrysków,
wtryski używki sprawdzone na maszynie
wymianę przeprowadziłem sam łatwa i przyjemna robota, na kodowanie pojechałem do mechanika bo w trakcie kodowania zdechł mój kabelek
po przejechaniu 1000 km zrobiłem odczyt zapisanych wartości
proszę o komentarz
Załączniki
na takim sprzĂŞcie sprawdzaÂłem
na takim sprzĂŞcie sprawdzaÂłem
DSC00506.JPG
kliknij na zdjĂŞcie
kliknij na zdjĂŞcie

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 24 wrz 2012, 22:24

OK

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 30 wrz 2012, 15:24

Koledzy rzućcie okiem i na moje odczyty, wszystkie dawki mam dodatnie, czytając ten temat widzę, że mam zapieczone wtryski i zastanawiam się czy w moim przypadku czyszczenie coś pomoże???
Dodatkowo, jaki wpływ na zużycie paliwa oraz przyspieszenie mają zapieczone wtryski?
Group 013
0.00 mg/str Inj. Quantity
0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.14 mg/str Inj. Quantity
Group 014
-0.24 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity

Group 072
6.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
Group 073
16.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
Group 074
32.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
18.0 ms Time Corr.
Group 075
16.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
Group 076
4.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
Group 077
14.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
Koledzy napiszcie co o tym sądzicie.

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 paź 2012, 18:16

są plusowe , więc zrobiłbym kurację STP (2-3x więcej niż zalecają) bo wtryski są zapieczone , oczywiście wcześniej wypadałoby je od nowa zakodować , żeby pojawiły się zera. Potem wiadomo 1000km i vcds-chwila prawdy , powinno być dobrze.

[ Dodano: 2012-10-03, 18:20 ]
zpl27, pięknie Ci ta wymiana wyszła , ja też zapodałem 100% pewne używki , były trochę tańsze od nowych , a to przy 6 sztukach robi różnicę. Prejechałem już ponad jakieś 1100km od wymiaany i kodowania , i wszędzie zera , tylko na jednym wtrysku wskoczyło +2ms , 0ms , 0ms :D

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 03 paź 2012, 18:36

slg, 500km temu zacząłem dolewać do paliwa dodatku czyszczącego wtryski, pojeżdżę jeszcze trochę i zrobię znów logi ;)
Dodatkowo, zamierzam pojechać na czyszczenie metodą opisywaną w temacie, ale to pod koniec miesiąca, wtedy zobaczę jak to jest faktycznie.
Czy zapieczone w wtryski powodują zwiększone spalanie albo też utratę mocy?
pozdro ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga