[ AAH 2.8 174 KM] Silnik nie odpala na benzynie
[ AAH 2.8 174 KM] Silnik nie odpala na benzynie
Witam.
Mam następujący problem.
Dzisiaj po wymianie oleju w skrzyni automatycznej pojechałem na autostradę.
Po przejechaniu paru kilometrów przy prędkości około 140 km/h silnik stracił moc i okazało się że nie dostaje paliwa, natomiast na gazie chodzi normalnie.
Po dojechaniu do domu posprawdzałem bezpieczniki pod maską i po stronie kierowcy. wszystkie są sprawne. Pompa pompuje paliwo do listwy wtryskowej ale silnik nie zapala ani jak jest zimny ani jak jest nagrzany. Po przełączeniu z gazu na paliwo od razu gaśnie.
Co może być przyczyną takiego stanu skoro na gazie auto chodzi normalnie. Instalacja 1 generacji.
Bardzo proszę o pomoc w tj sprawie bo nie wiem co dalej robić a wpakowałem w to auto tyle serca i pieniędzy że szkoda mi go sprzedawać.
Dodam jeszcze iż po całej tej sytuacji zaczął mi strasznie hałasować wydech. Prawdopodobnie rozpadł się któryś z katalizatorów w środku.
Auto miało alarm ale 2 miesiące temu go zdemontowałem i było wszystko ok.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Mam następujący problem.
Dzisiaj po wymianie oleju w skrzyni automatycznej pojechałem na autostradę.
Po przejechaniu paru kilometrów przy prędkości około 140 km/h silnik stracił moc i okazało się że nie dostaje paliwa, natomiast na gazie chodzi normalnie.
Po dojechaniu do domu posprawdzałem bezpieczniki pod maską i po stronie kierowcy. wszystkie są sprawne. Pompa pompuje paliwo do listwy wtryskowej ale silnik nie zapala ani jak jest zimny ani jak jest nagrzany. Po przełączeniu z gazu na paliwo od razu gaśnie.
Co może być przyczyną takiego stanu skoro na gazie auto chodzi normalnie. Instalacja 1 generacji.
Bardzo proszę o pomoc w tj sprawie bo nie wiem co dalej robić a wpakowałem w to auto tyle serca i pieniędzy że szkoda mi go sprzedawać.
Dodam jeszcze iż po całej tej sytuacji zaczął mi strasznie hałasować wydech. Prawdopodobnie rozpadł się któryś z katalizatorów w środku.
Auto miało alarm ale 2 miesiące temu go zdemontowałem i było wszystko ok.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
A czy może być tak że wtryski dostają za małe napięcie i dla tego nie można uruchomić auta a jeśli tak to jakie powinno to napięcie być.
sterownik od gazy wygląda mnie więcej jak męski portfel? Ja mam coś takiego na ścianie grodziowej komory silnika. Nigdzie indzie nie znalazłem nic co nie jest oryginalnie z tego auta więc wnioskuje że chodzi właśnie o to. Rozumiem że jeśli przewody od wtrysków idą najpierw do sterownika lpg a następnie do samych wtrysków. Trzeba po prostu je odłączyć i połączyć razem.
sterownik od gazy wygląda mnie więcej jak męski portfel? Ja mam coś takiego na ścianie grodziowej komory silnika. Nigdzie indzie nie znalazłem nic co nie jest oryginalnie z tego auta więc wnioskuje że chodzi właśnie o to. Rozumiem że jeśli przewody od wtrysków idą najpierw do sterownika lpg a następnie do samych wtrysków. Trzeba po prostu je odłączyć i połączyć razem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dokładnie, musisz założyć te wtyczki które były przed montażem lpg na wtryskach pb.robert571 pisze: Rozumiem że jeśli przewody od wtrysków idą najpierw do sterownika lpg a następnie do samych wtrysków. Trzeba po prostu je odłączyć i połączyć razem.
Oczywiście nie można pomylić kolejności. Jeśli będzie poprawa to masz przyczynę, a jeśli nie to podłączysz wtyczki tak jak było, a będzie przynajmniej wyeliminowany sterownik lpg z poszukiwań przyczyn usterki.
Czy podpinając się pod kompa nie ułatwiło by to sprawy z szukaniem usterki ?
Zastanawiam się na kupnem czegoś takiego http://allegro.pl/vag-kkl-usb-adapter-o ... 63983.html
Czy taki kabelek coś mi da czy jest to raczej lipa i nie wart inwestować kasy w niego.
Odłączyłem sterownik lpg od wtrysków i podpiąłem oryginalną instalację. Nic to nie zmieniło poza tym że auto nie chciało zapalić na gazie.
Po ponownym podpięciu sterownika na gazie zapalił ale dalej pozostał problem z benzyną.
Sprawdziłem napięcie jakie dochodzi do wtrysków i wyniosło 12v.
Teraz nie wiem czy padło sterowanie wtryskami o ile takowe jest albo jakieś czujniki lub też ciśnienie paliwa.
Z tym ostatnim będzie największy problem bop nie mam jak tego sprawdzić a chwilowy deficyt w portfelu uniemożliwia mi wymiany wszystkiego.
Zastanawiam się na kupnem czegoś takiego http://allegro.pl/vag-kkl-usb-adapter-o ... 63983.html
Czy taki kabelek coś mi da czy jest to raczej lipa i nie wart inwestować kasy w niego.
Odłączyłem sterownik lpg od wtrysków i podpiąłem oryginalną instalację. Nic to nie zmieniło poza tym że auto nie chciało zapalić na gazie.
Po ponownym podpięciu sterownika na gazie zapalił ale dalej pozostał problem z benzyną.
Sprawdziłem napięcie jakie dochodzi do wtrysków i wyniosło 12v.
Teraz nie wiem czy padło sterowanie wtryskami o ile takowe jest albo jakieś czujniki lub też ciśnienie paliwa.
Z tym ostatnim będzie największy problem bop nie mam jak tego sprawdzić a chwilowy deficyt w portfelu uniemożliwia mi wymiany wszystkiego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Normalne że nie odpalił na gazie, ale dzięki temu zabiegowi wiemy że sterownik lpg nie miesza w emulacji wtrysków.robert571 pisze:Odłączyłem sterownik lpg od wtrysków i podpiąłem oryginalną instalację. Nic to nie zmieniło poza tym że auto nie chciało zapalić na gazie.
Będzie działał i może coś podpowiedzieć, może zapisał się jakiś błąd w sterowniku.robert571 pisze:Zastanawiam się na kupnem czegoś takiego http://allegro.pl/vag-kkl...2549863983.html
A filtr paliwa był w ogóle wymieniany
Ciśnienie paliwa zmierzysz manometrem u mechanika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Kabelek zamówiony w sobotę rano więc myślę że około środy powinien być.
W między czasie może uda mi się wymienić regulator ciśnienia.
[ Dodano: 2012-09-04, 22:25 ]
Regulator ciśnienia wymieniony na boscha.
Przy próbie odpalenia silnik próbował zagadać ale nie zapalił tylko co jakiś czas jak by łapał małą dawkę paliwa.
Kabelek jeszcze nie przyszedł więc dalej nic nie wiadomo.
[ Dodano: 2012-09-06, 13:27 ]
kabelek podpięty i zero błędów w komputerze silnika. Już nie wiem co dalej robić.
Robiłem jeszcze coś takiego jak test wyjść i wszystko było ok.
Jedyne co to przy teście pompa paliwa pracowała przez jakieś 45 sekund i po zakończeniu testu auto odpaliło na benzynie ale zaraz zgasło.
[ Dodano: 2012-09-12, 16:49 ]
Pompa wymieniona na oryginalną.
Co prawda pompa jest z demontażu z silnika 2,3 ale na niej wszystko chodziło a tu dalej nic.
Paliwo dochodzi ale dalej silnik nie chce pracować.
Przyczyna dalej nie odnaleziona i pomysłów na dalsze działanie brak.
W między czasie może uda mi się wymienić regulator ciśnienia.
[ Dodano: 2012-09-04, 22:25 ]
Regulator ciśnienia wymieniony na boscha.
Przy próbie odpalenia silnik próbował zagadać ale nie zapalił tylko co jakiś czas jak by łapał małą dawkę paliwa.
Kabelek jeszcze nie przyszedł więc dalej nic nie wiadomo.
[ Dodano: 2012-09-06, 13:27 ]
kabelek podpięty i zero błędów w komputerze silnika. Już nie wiem co dalej robić.
Robiłem jeszcze coś takiego jak test wyjść i wszystko było ok.
Jedyne co to przy teście pompa paliwa pracowała przez jakieś 45 sekund i po zakończeniu testu auto odpaliło na benzynie ale zaraz zgasło.
[ Dodano: 2012-09-12, 16:49 ]
Pompa wymieniona na oryginalną.
Co prawda pompa jest z demontażu z silnika 2,3 ale na niej wszystko chodziło a tu dalej nic.
Paliwo dochodzi ale dalej silnik nie chce pracować.
Przyczyna dalej nie odnaleziona i pomysłów na dalsze działanie brak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Akumulator odłączyłem na jakąś godzinę bo i tak musiałem go podładować.
Po podłączeniu efekt był taki że auto dalej nie działa na Pb. Jedyne co to przy próbie odpalenia wystrzeliło z tłumika.
Gdzie znajdują się jakieś czujniki które sterują momentem podania iskry oraz dawki paliwa.
Może któryś z nich padł i dla tego auto pracuje tylko na gazie. Sam już nie wiem co dalej robić.
Po podłączeniu efekt był taki że auto dalej nie działa na Pb. Jedyne co to przy próbie odpalenia wystrzeliło z tłumika.
Gdzie znajdują się jakieś czujniki które sterują momentem podania iskry oraz dawki paliwa.
Może któryś z nich padł i dla tego auto pracuje tylko na gazie. Sam już nie wiem co dalej robić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Więc tak.
Jeśli chodzi o krokowca to jeśli się nie mylę to on odpowiada za pracę na wolnych obrotach a odpalając auto na gazie i trzymając silnik na wysokich obrotach to po przełączeniu na gaz silnik od razu gaśnie. Poza tym instalacja gazowa nie ma swojego silniczka krokowego więc przypuszczam iż korzysta z tego w silniku. Co do jakiegoś zabezpieczenia to auto miałem rozebrane praktycznie w całości i wszystko co nie było w nim oryginalne odłączyłem i samochód dalej działał więc raczej wykluczam taką możliwość chyba że coś psuje instalacja gazowa. Może coś nie przełącza się tak jak powinno i dla tego jest taki problem ale nie bardzo wiem gdzie tego szukać. Co do sterownika silnika to czy jeśli byłby uszkodzony to VAG by się do niego zalogował? Gdzieś czytałem że jest to niemożliwe jeśli sterownik jest uszkodzony. Myślę jeszcze nad czujnikami położenia wału i jeszcze mechanik powiedział mi że jest jakiś impulsator który odpowiada za iskrę i to może być jego wina ale nie wiedział dokładnie bo się takimi rzeczami nie zajmuje. Na 100% usterka jest powiązana z wybuchem paliwa bo na chwilkę przed wystąpieniem usterki rozwalił się środek katalizatora. Myślę jeszcze nad tym czy jest możliwe sytuacja taka w której instalacja gazowa jest uszkodzona i po przełączeniu na benzynę podaje dalej gaz i dla tego silnik nie chce pracować.
[ Dodano: 2012-10-28, 19:41 ]
Sterownik silnika wymieniony i dalej nic.
Jeśli można prosić o jakieś info gdzie znajdują się wszystkie czujniki odpowiedzialne za wtrysk i zapłon.
Wpadłem na pomysł że któryś z nich nie działa prawidłowo i albo iskra albo wtrysk paliwa jest w niewłaściwym momencie.
Jedyne co się zmieniło po wymianie sterownika to silnik przy próbie odpalenia daje oznaki życia.
Jeśli chodzi o krokowca to jeśli się nie mylę to on odpowiada za pracę na wolnych obrotach a odpalając auto na gazie i trzymając silnik na wysokich obrotach to po przełączeniu na gaz silnik od razu gaśnie. Poza tym instalacja gazowa nie ma swojego silniczka krokowego więc przypuszczam iż korzysta z tego w silniku. Co do jakiegoś zabezpieczenia to auto miałem rozebrane praktycznie w całości i wszystko co nie było w nim oryginalne odłączyłem i samochód dalej działał więc raczej wykluczam taką możliwość chyba że coś psuje instalacja gazowa. Może coś nie przełącza się tak jak powinno i dla tego jest taki problem ale nie bardzo wiem gdzie tego szukać. Co do sterownika silnika to czy jeśli byłby uszkodzony to VAG by się do niego zalogował? Gdzieś czytałem że jest to niemożliwe jeśli sterownik jest uszkodzony. Myślę jeszcze nad czujnikami położenia wału i jeszcze mechanik powiedział mi że jest jakiś impulsator który odpowiada za iskrę i to może być jego wina ale nie wiedział dokładnie bo się takimi rzeczami nie zajmuje. Na 100% usterka jest powiązana z wybuchem paliwa bo na chwilkę przed wystąpieniem usterki rozwalił się środek katalizatora. Myślę jeszcze nad tym czy jest możliwe sytuacja taka w której instalacja gazowa jest uszkodzona i po przełączeniu na benzynę podaje dalej gaz i dla tego silnik nie chce pracować.
[ Dodano: 2012-10-28, 19:41 ]
Sterownik silnika wymieniony i dalej nic.
Jeśli można prosić o jakieś info gdzie znajdują się wszystkie czujniki odpowiedzialne za wtrysk i zapłon.
Wpadłem na pomysł że któryś z nich nie działa prawidłowo i albo iskra albo wtrysk paliwa jest w niewłaściwym momencie.
Jedyne co się zmieniło po wymianie sterownika to silnik przy próbie odpalenia daje oznaki życia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga