Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AAH 2.8 174 KM] Silnik nie odpala na benzynie

Silniki benzynowe
robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

[ AAH 2.8 174 KM] Silnik nie odpala na benzynie

Post autor: robert571 » 29 sie 2012, 19:33

Witam.

Mam następujący problem.

Dzisiaj po wymianie oleju w skrzyni automatycznej pojechałem na autostradę.
Po przejechaniu paru kilometrów przy prędkości około 140 km/h silnik stracił moc i okazało się że nie dostaje paliwa, natomiast na gazie chodzi normalnie.
Po dojechaniu do domu posprawdzałem bezpieczniki pod maską i po stronie kierowcy. wszystkie są sprawne. Pompa pompuje paliwo do listwy wtryskowej ale silnik nie zapala ani jak jest zimny ani jak jest nagrzany. Po przełączeniu z gazu na paliwo od razu gaśnie.
Co może być przyczyną takiego stanu skoro na gazie auto chodzi normalnie. Instalacja 1 generacji.
Bardzo proszę o pomoc w tj sprawie bo nie wiem co dalej robić a wpakowałem w to auto tyle serca i pieniędzy że szkoda mi go sprzedawać.
Dodam jeszcze iż po całej tej sytuacji zaczął mi strasznie hałasować wydech. Prawdopodobnie rozpadł się któryś z katalizatorów w środku.
Auto miało alarm ale 2 miesiące temu go zdemontowałem i było wszystko ok.


Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 sie 2012, 21:36

robert571 pisze: Pompa pompuje paliwo do listwy wtryskowej ale silnik nie zapala ani jak jest zimny ani jak jest nagrzany. Po przełączeniu z gazu na paliwo od razu gaśnie.
Może za słabo pompuje, warto sprawdzić jakie podaje ciśnienie. Bądź padł regulator paliwa.

robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 30 sie 2012, 07:31

Niestety nie mam jak sprawdzić jakie ciśnienie pompa podaje. A jak można sprawdzić ten regulator ? Rozumiem że chodzi o tą małą puszeczkę na końcu listwy wtryskowej. Myślałem jeszcze że może jest jakiś sterownik od wtrysków który mógł paść albo przekaźnik ale nie bardzo wiem gdzie go szukać.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 sie 2012, 10:32

Co do sterownika to sygnał na wtryski pb obecnie idzie przez sterownik lpg, mogła paść emulacja.
Można to sprawdzić poprzez podpięcie oryginalnych wtyczek na wtryski pb aby wykluczyć ewentualną usterkę sterownika lpg.

robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 30 sie 2012, 15:57

A czy może być tak że wtryski dostają za małe napięcie i dla tego nie można uruchomić auta a jeśli tak to jakie powinno to napięcie być.
sterownik od gazy wygląda mnie więcej jak męski portfel? Ja mam coś takiego na ścianie grodziowej komory silnika. Nigdzie indzie nie znalazłem nic co nie jest oryginalnie z tego auta więc wnioskuje że chodzi właśnie o to. Rozumiem że jeśli przewody od wtrysków idą najpierw do sterownika lpg a następnie do samych wtrysków. Trzeba po prostu je odłączyć i połączyć razem.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 sie 2012, 20:37

robert571 pisze: Rozumiem że jeśli przewody od wtrysków idą najpierw do sterownika lpg a następnie do samych wtrysków. Trzeba po prostu je odłączyć i połączyć razem.
Dokładnie, musisz założyć te wtyczki które były przed montażem lpg na wtryskach pb.
Oczywiście nie można pomylić kolejności. Jeśli będzie poprawa to masz przyczynę, a jeśli nie to podłączysz wtyczki tak jak było, a będzie przynajmniej wyeliminowany sterownik lpg z poszukiwań przyczyn usterki.

robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 31 sie 2012, 11:12

Czy podpinając się pod kompa nie ułatwiło by to sprawy z szukaniem usterki ?
Zastanawiam się na kupnem czegoś takiego http://allegro.pl/vag-kkl-usb-adapter-o ... 63983.html
Czy taki kabelek coś mi da czy jest to raczej lipa i nie wart inwestować kasy w niego.
Odłączyłem sterownik lpg od wtrysków i podpiąłem oryginalną instalację. Nic to nie zmieniło poza tym że auto nie chciało zapalić na gazie.
Po ponownym podpięciu sterownika na gazie zapalił ale dalej pozostał problem z benzyną.
Sprawdziłem napięcie jakie dochodzi do wtrysków i wyniosło 12v.
Teraz nie wiem czy padło sterowanie wtryskami o ile takowe jest albo jakieś czujniki lub też ciśnienie paliwa.
Z tym ostatnim będzie największy problem bop nie mam jak tego sprawdzić a chwilowy deficyt w portfelu uniemożliwia mi wymiany wszystkiego.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 31 sie 2012, 19:18

robert571 pisze:Odłączyłem sterownik lpg od wtrysków i podpiąłem oryginalną instalację. Nic to nie zmieniło poza tym że auto nie chciało zapalić na gazie.
Normalne że nie odpalił na gazie, ale dzięki temu zabiegowi wiemy że sterownik lpg nie miesza w emulacji wtrysków.
robert571 pisze:Zastanawiam się na kupnem czegoś takiego http://allegro.pl/vag-kkl...2549863983.html
Będzie działał i może coś podpowiedzieć, może zapisał się jakiś błąd w sterowniku.

A filtr paliwa był w ogóle wymieniany ??
Ciśnienie paliwa zmierzysz manometrem u mechanika.

robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 01 wrz 2012, 06:49

Wszystkie filtry były wymieniane jakieś 4 miesiące temu na firmy kneht.
Jedyne czego nie wymieniałem to świece i przewody ale skoro pali na gazie to raczej nie to jest winne.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 wrz 2012, 21:53

robert571 pisze:Wszystkie filtry były wymieniane jakieś 4 miesiące temu na firmy kneht.
To trzeba czekać na kabelek, może vag coś podpowie.

robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 02 wrz 2012, 21:18

Kabelek zamówiony w sobotę rano więc myślę że około środy powinien być.
W między czasie może uda mi się wymienić regulator ciśnienia.

[ Dodano: 2012-09-04, 22:25 ]
Regulator ciśnienia wymieniony na boscha.
Przy próbie odpalenia silnik próbował zagadać ale nie zapalił tylko co jakiś czas jak by łapał małą dawkę paliwa.
Kabelek jeszcze nie przyszedł więc dalej nic nie wiadomo.

[ Dodano: 2012-09-06, 13:27 ]
kabelek podpięty i zero błędów w komputerze silnika. Już nie wiem co dalej robić.
Robiłem jeszcze coś takiego jak test wyjść i wszystko było ok.
Jedyne co to przy teście pompa paliwa pracowała przez jakieś 45 sekund i po zakończeniu testu auto odpaliło na benzynie ale zaraz zgasło.

[ Dodano: 2012-09-12, 16:49 ]
Pompa wymieniona na oryginalną.
Co prawda pompa jest z demontażu z silnika 2,3 ale na niej wszystko chodziło a tu dalej nic.
Paliwo dochodzi ale dalej silnik nie chce pracować.
Przyczyna dalej nie odnaleziona i pomysłów na dalsze działanie brak.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 wrz 2012, 21:15

Teraz dopiero zauważyłem że masz pierwszą generację lpg.
Spróbuj przed odpaleniem odłączyć na kilka minut akumulator i napisz jaki był efekt.

robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 15 wrz 2012, 06:59

Akumulator odłączyłem na jakąś godzinę bo i tak musiałem go podładować.
Po podłączeniu efekt był taki że auto dalej nie działa na Pb. Jedyne co to przy próbie odpalenia wystrzeliło z tłumika.
Gdzie znajdują się jakieś czujniki które sterują momentem podania iskry oraz dawki paliwa.
Może któryś z nich padł i dla tego auto pracuje tylko na gazie. Sam już nie wiem co dalej robić.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 wrz 2012, 19:01

Ciężko jest naprawiać przez internet ale jeśli układ paliwowy jest sprawny, to pozostaje jeszcze krokowiec, lub działa jakieś zabezpieczenie i odcina pracę na pb, jeszcze jest sterownik silnika który mógł paść.

robert571
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2012, 08:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 16 wrz 2012, 14:20

Więc tak.
Jeśli chodzi o krokowca to jeśli się nie mylę to on odpowiada za pracę na wolnych obrotach a odpalając auto na gazie i trzymając silnik na wysokich obrotach to po przełączeniu na gaz silnik od razu gaśnie. Poza tym instalacja gazowa nie ma swojego silniczka krokowego więc przypuszczam iż korzysta z tego w silniku. Co do jakiegoś zabezpieczenia to auto miałem rozebrane praktycznie w całości i wszystko co nie było w nim oryginalne odłączyłem i samochód dalej działał więc raczej wykluczam taką możliwość chyba że coś psuje instalacja gazowa. Może coś nie przełącza się tak jak powinno i dla tego jest taki problem ale nie bardzo wiem gdzie tego szukać. Co do sterownika silnika to czy jeśli byłby uszkodzony to VAG by się do niego zalogował? Gdzieś czytałem że jest to niemożliwe jeśli sterownik jest uszkodzony. Myślę jeszcze nad czujnikami położenia wału i jeszcze mechanik powiedział mi że jest jakiś impulsator który odpowiada za iskrę i to może być jego wina ale nie wiedział dokładnie bo się takimi rzeczami nie zajmuje. Na 100% usterka jest powiązana z wybuchem paliwa bo na chwilkę przed wystąpieniem usterki rozwalił się środek katalizatora. Myślę jeszcze nad tym czy jest możliwe sytuacja taka w której instalacja gazowa jest uszkodzona i po przełączeniu na benzynę podaje dalej gaz i dla tego silnik nie chce pracować.

[ Dodano: 2012-10-28, 19:41 ]
Sterownik silnika wymieniony i dalej nic.
Jeśli można prosić o jakieś info gdzie znajdują się wszystkie czujniki odpowiedzialne za wtrysk i zapłon.
Wpadłem na pomysł że któryś z nich nie działa prawidłowo i albo iskra albo wtrysk paliwa jest w niewłaściwym momencie.
Jedyne co się zmieniło po wymianie sterownika to silnik przy próbie odpalenia daje oznaki życia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga