Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] ogrzewanie kokpitu - zglupialem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bombee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

[A6 C5] ogrzewanie kokpitu - zglupialem

Post autor: Bombee » 15 gru 2008, 18:24

nie wdajac sie w szczegoly i dlugie opowiesci, szybko przechodze do konkretnej tresci:
- auto wziete "w testy"
- na trasie z Krakowa do Warszawy dolany plyn chlodniczy (migala lampka), weszlo 1L
- w aucie ziab jak jasny gwint do predkosci 140 - powyzej mile ciepelko

nastepnie warsztat i wymienione (sroda):
- paski klimy i alternatora zmienione (fart chcial, ze pekl pasek od klimy i zrzucil od alternatora tuz pod warsztatem)
- zmieniony plyn chlodniczy, odpowietrzony
- teoretycznie super...
... i znowu ziab...

... nastepny dzien znowu warsztat... (czwartek)
- zmieniony termostat (temperatura plywala - nagrzewal sie do 90st, spadal do 70st. i tak w kolko)
- teoretycznie super...
... i znowu ziab...

... nastepny dzien znowu warsztat... (piatek)
- gosc powiedzial, zeby dolac plynu do odmulenia, umowilismy sie na jutro (wtorek) i tak zrobilem... wczoraj. Dolalem plynu, odpalilem, przegazowalem (1500-2000obr/min) przez ~10 min. Mile ciepelko plynelo, nawet slyszalem, ze cos "sie przelalo" w komorze silnika, mysle sobie - "no! nareszcie". Pojechalem na spot... Wracajac...
... znowu ziab!!!
Nosz kur... cze blaszka!

... nastepny dzien - dzisiaj...
- rano odpalilem auto i do przejechania 5 km bylo tak nijak... pozniej ziab...
- wracam z pracy... ziab...
- pomyslalem - przegazuje, to sie odetka...
- przegazowalem - na odcinku moze 1 km - obroty 3000, zmina biegu... 3000, zmina biegu...
- temperatura plynu chlodniczego skoczyla do 110st :shock: :shock: :shock: :shock:
- podjechalem pod dom otwieram maske, a tam cala prawa strona silnika zalana plynem chlodniczym :shock: :shock: :shock: :shock:

help! помощь! hilfe! aider! pomocy!

Jutro jade oddac auto do przeplukania nagrzewnicy, ale moze wcale to nie to i znowu 120 w bloto... znaczy w nagrzewnice :-(

Dodam jeszcze, ze mechanior powiedzial, ze jak po czyszczeniu nagrzewnicy nie pomoze, to moze byc walnieta uszczelka pod glowica :-( mam nadzieje, ze to nie to :-?
mialo byc 1,9 TDI Sedan, jest 2,5 TDI Avant
:)
http://www.motostat.pl/user_images/890/icon1.png

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 426
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 15 gru 2008, 18:53

Kolego trochę informacji więcej jaki motor kod motoru ,czy wymieniałeś pompę wody

Awatar użytkownika
marcinos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:48
Lokalizacja: Żywiec/Frankfurt/Wrocław

Post autor: marcinos82 » 15 gru 2008, 19:04

hmmm ciekawy przypadek, mistrzu powiedz jaka masz temp. silnika podczas jazdy, jezeli nie utrzymuje jej w 90st. to teoretycznie powinien to byc termostat z tego ze aze wzgledu ze termostat sie nie zamyka i utrzymymuje cały czas tzw duży obieg < cały układ chlodzenia łacznie z chlodnicą>.Jest mozliwosc ze temp.ci podskoczy podczas dociągania na obroty ale zaraz spada. Jezeli nie termostat to moze coś zwiazanego z jego sterowaniem.
Jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie bo gdyby był walniety kanał wodny w głowicy autko kopciilo by ci na biało,i napewno ubywało by ci płynu w układzie ......
Ja mialem cos podobnego jak kupywałem niunie w De z tym ze u mnie tez nie reagowała na ciepło jak i na zimno, wiec zaraz kazałem sprawdzić uklad dopili płynu do klimy i wszystko smiga do tej pory....
Jestem bardzo ciekawy co to sie twojej niuni stało
pozdro 3mam kciuki aby wkońcu cię niunia dogrzala w przeciwnym wypadku trzaaa jakas serwisantke se soba wozic :)

Awatar użytkownika
Bombee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Bombee » 15 gru 2008, 19:07

silnik 1.9 tdi 98 rocznik,
kod - gdzie go szukac?
popma wody musiala byc wymieniana, bo nawet mechanior mowil, ze wyglada na wymieniana.

czy kopci... no chyba nie - przynajmniej nie jakos strasznie. Pierwszy raz mam "dizla", ale wydaj mi sie, ze widzialem bardziej kopcace ;-)
mialo byc 1,9 TDI Sedan, jest 2,5 TDI Avant
:)
http://www.motostat.pl/user_images/890/icon1.png

Awatar użytkownika
Bombee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Bombee » 15 gru 2008, 20:45

W takim razie kod to AFN.
Mechanior mi mowil, ze przewod wchodzacy w nagrzewnice jest cieply a wychodzacy chlodny.
Dodatkowo waz, ktory idzie miedzy chlodnica a silnikiem (zaznaczony na zdjeciu) jest twardy, a po odkreceniu wlewu plynu chlodzacego robi sie miekki :-/
Waz (zbiorniczek plynu jeszcze dzis rano byl na MAX):
Obrazek
Z pospiechu zaznaczylem nie ten waz :-)
Oczywiscie chodzi o ten nizej.

A tak wyglada teraz oslona pod silnikiem (zalana plynem :-/):
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 gru 2008, 22:46 przez Bombee, łącznie zmieniany 2 razy.
mialo byc 1,9 TDI Sedan, jest 2,5 TDI Avant
:)
http://www.motostat.pl/user_images/890/icon1.png

Awatar użytkownika
marcinos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:48
Lokalizacja: Żywiec/Frankfurt/Wrocław

Post autor: marcinos82 » 15 gru 2008, 22:01

Reakcja węza po odkreceniu zbiorniczka prawidłowa,ale na rany boskie nie rob nigdy tego przy nagrzanym silniku mozesz ponieść bardzo przykre i bolense skutki, a jezeli widac plyn i zdecydowanie stwierdzasz ze ci go ubywa a autko nie kopci na bialo poprostu zdemontuj obudowe dolnią silnika zabierz dobra lampe, luknij od dołu nawet na pracującym silniku, moze byc sucho jak motor nie pracuje, w przypadku gdy zaczyna wytwarzać sie ciśnienie i pompa zaczyna pracować moze pojawiac sie wyciek :)

Awatar użytkownika
Bombee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Bombee » 15 gru 2008, 22:04

marcinos82 pisze:any boskie nie rob nigdy tego przy nagrzanym silniku
wiem, wiem czym to grozi - zrobilem kiedys (jak bylem mlody) fontanne w vw transporterze :-D

[ Dodano: 2008-12-16, 09:48 ]
No coz - "malenstwo" odstawione do mechaniora - chyba sprawdza sie najgorszy scenariusz :-( czyli walnieta uszczelka pod glowica <beczy2>
Na "sikanie" plynu chlodniczego powiedzial, ze jak wdmuchuje z cylindra powietrze w uklad, to sie zapowietrza, dostaje cisnienia i ze zbiorniczka wywala plyn zaworkiem bezpieczenstwa <smuty>
No coz - za wymiane uszczelki, lacznie z planowaniem glowicy, robocizna, plynem, odpowietrzaniem... czyli jednym slowem - calosc - 700 zl.
Duzo/nieduzo... szkoda.

[ Dodano: 2008-12-16, 16:55 ]
diagnoza zapadla :-(
uszczelka pod glowica is dead
calosc wyjdzie ciut wiecej - kolo 1000, bo bedzie jeszcze glowica sprawdzana na szczelnosc (czy nie jest peknieta).

amen :-?
mialo byc 1,9 TDI Sedan, jest 2,5 TDI Avant
:)
http://www.motostat.pl/user_images/890/icon1.png

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 20 gru 2008, 19:31

:oops: żal przed świętami :oops:

Awatar użytkownika
Bombee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Bombee » 26 gru 2008, 12:45

No to auto odebrane.
Uszczelka wymieniona, glowica splanowana, nagrzewnica przeplukana - wszystko dziala ze az milo :-) Nareszcie czuje sie frajde z jezdzenia... no i cieplo :-)
Na szczescie gniazda zaworow podobno igielka, tylko uszczelniacze zostaly wymienione. Przy okazji zostalo wyczuszczone turbo, ale (cytat) "puszcza troche olejem i przyda sie regeneracja".
Za calosc zaplacilem 1050 zl.
Do zrobienia oprocz turbo jest jeszcze wyczyszczenie przed latem intercoolera i chyba cos jest nie tak w okolicach alternatora - jest przekoszony pasek i dla tego mogl spasc wczesniej ("malenstwo" dostalo kiedys w nosa i moglo sie cos skrzywic, ale mechanior mowi, ze nie jakos mocno, bo pod spodem nie widac zeby cos bylo robione). Do tego dochodzi za jakies max 10.000 wymiana paska rozrzadu. Poza tym - wszystko cacy.

censored, przebieg to ~224.000, ale kto go tam wie ;-) Ogolnie mechanik mowi, ze jak zrobie rozrzad i ten pasek to az pozazdroscic :-) bo od strony mechanicznej jest naprawde extra.

Tak wiec nie zostaje nic innego jak rozkoszowac sie komfortowa jazda :mrgreen:

P.s.
no i pali okolo 6L w miescie :-D
mialo byc 1,9 TDI Sedan, jest 2,5 TDI Avant
:)
http://www.motostat.pl/user_images/890/icon1.png

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl