Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Falowanie i Szarpania Multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

[ A6 C5] Falowanie i Szarpania Multitronic

Post autor: emcetdbc » 06 cze 2011, 19:30

Witam <luzik>

Gdy jadę stałą prędkością obroty potrafią mi falować tzn, przy 70km/h przy 1400rpm obroty skaczą 1400-1500 zrobi tak z 2 razy pod rząd i jest na jakąś minutę spokój i znów powtórka.

Tylko na rozgrzanym silniku gdy powoli ruszam (np w korku) gdy przerzuca biegi z 2 na 3 lekko szarpnie. Wczoraj po raz pierwszy gdy ruszałem ze świateł mocno szarpnął z 1 na 2 , i z 2 na 3 . Było to raz i jednorazowo. Co może być tego powodem?? Olej ?? Czy coś poważniejszego??

Jakie są objawy padniętego sterownika?? Lub/i tarczek ??

Jak zrobić adaptacje skrzyni (sterownika)?? i czy można to zrobić w domowych warunkach?? :)

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 06 cze 2011, 20:01

dzięki będę wdzięczny jeśli to wrzucisz :) Czekam !

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 07 cze 2011, 06:55

4. Po podłączeniu akumulatora odpal silnik, załącz P i ruszaj do przodu. Po męsku n i po zatrzymaniu się (po odcinku 20-50 m) przytrzymaj hamulec na 20 sekund (cały czas na D). Ten czas jest potrzebny skrzyni na zapisanie w pamięci. Jeżeli tego nie zrobisz to adaptacja nie zostanie zapisana. Następnie zmień na N i po chwili na R (skrzynia spokojnie zmieni ciśnienie ) i przejedź jakieś 20 m (wystarczy), następnie trzymaj znowu na hamulcu 20 sekund (cały czas jesteś na R). Adaptacja zakończona. Przejdź sobie na N i D. Możesz jechać.
Czegoś nie rozumiem mianowicie jak na P mam jechać do przodu?? Czy chodziło tu o D ??

Po podłączeniu akumulatora wrzucić D i jechać mocno do przodu, zatrzymać się i przytrzymać hamulec na 20sekund. Wrzucić N , po chwili R i znów jechać i zatrzymać się i przytrzymać hamulec. Dobrze to zrozumiałem??

[ Dodano: 2011-06-08, 14:10 ]
Byłem dziś u mechanika od skrzyni biegów. Zmienił mi olej i jest troszkę lepiej tzn nie szarpie przy zmianie biegów.
Sprawdził mi sterowniki i też są O.K.
Powiedział mi że obroty falują bo jest spadek ciśnienia i jest to usterka mechaniczna dlatego musi cała skrzynie wyciągnąć i patrzeć

czapla3d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 lut 2012, 14:50
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czapla3d » 20 cze 2012, 14:11

co znaczy, że troszkę lepiej po wymianie oleju? Mam Audi A6 2.5tdi AYM i mam ten sam problem, obroty falują i szarpie jak głupia jakaś. Szukam rozwiązania

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 21 cze 2012, 13:24

To znaczy ze jesli olej w skrzyni stracil swoje wlasciwosci i wymienisz na nowy, moze pomoc. Ale jezeli masz usterke mechaniczna to tylko naprawa skrzyni pomoze :( Poczytaj na forum jest mnostwo tematow z Multitronic, powinienem raczej powiedziec tematow z problemami :) Problemow w Twojej skrzyni moze byc caly wór, bez VAGA sie pewnie nie obejdzie by wstepnie zdiagnozowac usterke.
Jest na forum kilku kolegow co sie znaja na temacie i powinni pomoc w przyblizonej diagnozie.

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 21 cze 2012, 14:46

To szarpanie wystepuje w trybie sekwencyjnym? Piszesz,ze wystepuje przy zmianie biegow,a przeciez multi nie ma biegow :)

Moim zdaniem powinienes wymienic olej,60 % ze to jest przyczyna.

Jak ze skrzynia - jest po modyfikacji sprzegla na 6cio plytkowe,kiedy wymieniany byl olej,jaki przebieg oryginalny?

czapla3d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 lut 2012, 14:50
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czapla3d » 29 cze 2012, 17:01

skrzynia szarpie jak się troszkę rozgrzeje olej, szarpie tak jak by zmieniała biegi w trybie automatu i jak przełączę w tryb manualny to pokazuje, że jest 6-ścio stopniowa(wiem że to skrzynia bezstopniowa)podczas zmiany następuje takie zbicie obrotów i szarpnięcie do tego poniżej 2tyś obrotów, obroty silnika falują o 100-200 systematycznie przy utrzymywaniu stałej prędkości

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 29 cze 2012, 22:50

Jest na forum specjalista - Bart-s - moze on sie wypowie,a napewno podejmie sie diagnozy/naprawy.

czapla3d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 lut 2012, 14:50
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czapla3d » 02 lip 2012, 08:01

w takim razie czekam na podpowiedź co to za cholerstwo tam siedzi

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 04 lip 2012, 22:29

Kolego czapla3d - w Twoim przypadku skrzynka do remontu (wymiana oleju jeśli pomoże to tylko na chwilę). Można zacząć od podłączenia kompa i sprawdzenia bloków pomiarowych jednak tam znajdzie się tylko wskazówki a nie info co padło. Tak czy inaczej z tymi objawami jeśli jesteś pewny silnika to skrzynia na stół.

...jeśli nie masz do mnie daleko to wpadaj. Podłączymy kompa, przejadę się i poszukamy nieprawidłowości.

czapla3d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 lut 2012, 14:50
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czapla3d » 05 lip 2012, 08:15

Witam, rozumiem na odległość postawienie bliższej diagnozy jest maksymalnie utrudnione. Wpisane ma kolega Wielkopolskie czyli strzelam PoznaĂą okolice. Myślę, że bez mechanika się i tak nie obejdzie poszukam jakiegoś szpeca od automatów w Toruniu. Serdeczne dzięki za odpowiedź w ogóle. Jeśli już coś zacznę robić i znać będę diagnozę miejscowego szamana to napiszę.


Pozdrawiam

porek333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 lip 2011, 20:18
Lokalizacja: Greenhithe

Post autor: porek333 » 17 lip 2012, 17:39

I jakie są dalsze losy tej skrzyni?????

Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 16 sie 2012, 14:19

Moje objawy identyczne, jutro jadę do Gdańska na ekspertyzę. Wymiana oleju nic nie pomogła.

[ Dodano: 2012-08-18, 09:32 ]
A więc, po wizycie, błędy w skrzyni to P0730 P0717 P0722, co oznaczają jedną usterkę mechaniczną i dwie elektroniczne, koszt został wyceniony na 5000zł. Niezależnie co będzie po otwarciu skrzyni nie przekroczy tej kwoty, co o tym sądzicie? I dodatkowo jeden błąd w silniku nr 01375 którego pan nie mógł mi wyjaśnić, może ktoś z was będzie wiedział ?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 11 wrz 2012, 01:45

Kolego Agent4 - rozwiązanie problemów z Twoją skrzynią należy ropocząć od przywrócenia sterownika skrzyni do żywych. Jest szansa że naprawa sterownika + wymiana ATF (jeśli nie masz udokumentowanej wcześniejszej) załatwi sprawę...

Nie wiem na jakiej podstawie wyceniono naprawę na 5k bez zaglądnięcia do skrzyni (zresztą wzmianka, że zapłacisz 5 tyś. bez względu na to co jeszcze będzie uszkodzone w skrzyni już powinna dać Ci do myślenia). W zaproponowanym przeze mnie scenariuszu powinieneś zamknąć się w kwocie nieco powyżej 1000zł.

Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 19 wrz 2012, 10:11

Bart-S pisze:Kolego Agent4 - rozwiązanie problemów z Twoją skrzynią należy ropocząć od przywrócenia sterownika skrzyni do żywych. Jest szansa że naprawa sterownika + wymiana ATF (jeśli nie masz udokumentowanej wcześniejszej) załatwi sprawę...

Nie wiem na jakiej podstawie wyceniono naprawę na 5k bez zaglądnięcia do skrzyni (zresztą wzmianka, że zapłacisz 5 tyś. bez względu na to co jeszcze będzie uszkodzone w skrzyni już powinna dać Ci do myślenia). W zaproponowanym przeze mnie scenariuszu powinieneś zamknąć się w kwocie nieco powyżej 1000zł.
Nie zdecydowała się na naprawę bo to nieuczciwe, ze strony tego mechanika, co do sterownika czyli komputera skrzyni biegów myślę że o to Ci chodziło, znajduje się on w skrzyni biegów, więc chyba nikt się nie podejmie się tego za około 1000zł. :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga