[ A6 C5] Falowanie i Szarpania Multitronic
[ A6 C5] Falowanie i Szarpania Multitronic
Witam
Gdy jadę stałą prędkością obroty potrafią mi falować tzn, przy 70km/h przy 1400rpm obroty skaczą 1400-1500 zrobi tak z 2 razy pod rząd i jest na jakąś minutę spokój i znów powtórka.
Tylko na rozgrzanym silniku gdy powoli ruszam (np w korku) gdy przerzuca biegi z 2 na 3 lekko szarpnie. Wczoraj po raz pierwszy gdy ruszałem ze świateł mocno szarpnął z 1 na 2 , i z 2 na 3 . Było to raz i jednorazowo. Co może być tego powodem?? Olej Czy coś poważniejszego??
Jakie są objawy padniętego sterownika?? Lub/i tarczek
Jak zrobić adaptacje skrzyni (sterownika)?? i czy można to zrobić w domowych warunkach??
Gdy jadę stałą prędkością obroty potrafią mi falować tzn, przy 70km/h przy 1400rpm obroty skaczą 1400-1500 zrobi tak z 2 razy pod rząd i jest na jakąś minutę spokój i znów powtórka.
Tylko na rozgrzanym silniku gdy powoli ruszam (np w korku) gdy przerzuca biegi z 2 na 3 lekko szarpnie. Wczoraj po raz pierwszy gdy ruszałem ze świateł mocno szarpnął z 1 na 2 , i z 2 na 3 . Było to raz i jednorazowo. Co może być tego powodem?? Olej Czy coś poważniejszego??
Jakie są objawy padniętego sterownika?? Lub/i tarczek
Jak zrobić adaptacje skrzyni (sterownika)?? i czy można to zrobić w domowych warunkach??
Czegoś nie rozumiem mianowicie jak na P mam jechać do przodu?? Czy chodziło tu o D4. Po podłączeniu akumulatora odpal silnik, załącz P i ruszaj do przodu. Po męsku n i po zatrzymaniu się (po odcinku 20-50 m) przytrzymaj hamulec na 20 sekund (cały czas na D). Ten czas jest potrzebny skrzyni na zapisanie w pamięci. Jeżeli tego nie zrobisz to adaptacja nie zostanie zapisana. Następnie zmień na N i po chwili na R (skrzynia spokojnie zmieni ciśnienie ) i przejedź jakieś 20 m (wystarczy), następnie trzymaj znowu na hamulcu 20 sekund (cały czas jesteś na R). Adaptacja zakończona. Przejdź sobie na N i D. Możesz jechać.
Po podłączeniu akumulatora wrzucić D i jechać mocno do przodu, zatrzymać się i przytrzymać hamulec na 20sekund. Wrzucić N , po chwili R i znów jechać i zatrzymać się i przytrzymać hamulec. Dobrze to zrozumiałem??
[ Dodano: 2011-06-08, 14:10 ]
Byłem dziś u mechanika od skrzyni biegów. Zmienił mi olej i jest troszkę lepiej tzn nie szarpie przy zmianie biegów.
Sprawdził mi sterowniki i też są O.K.
Powiedział mi że obroty falują bo jest spadek ciśnienia i jest to usterka mechaniczna dlatego musi cała skrzynie wyciągnąć i patrzeć
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
To znaczy ze jesli olej w skrzyni stracil swoje wlasciwosci i wymienisz na nowy, moze pomoc. Ale jezeli masz usterke mechaniczna to tylko naprawa skrzyni pomoze Poczytaj na forum jest mnostwo tematow z Multitronic, powinienem raczej powiedziec tematow z problemami Problemow w Twojej skrzyni moze byc caly wór, bez VAGA sie pewnie nie obejdzie by wstepnie zdiagnozowac usterke.
Jest na forum kilku kolegow co sie znaja na temacie i powinni pomoc w przyblizonej diagnozie.
Jest na forum kilku kolegow co sie znaja na temacie i powinni pomoc w przyblizonej diagnozie.
skrzynia szarpie jak się troszkę rozgrzeje olej, szarpie tak jak by zmieniała biegi w trybie automatu i jak przełączę w tryb manualny to pokazuje, że jest 6-ścio stopniowa(wiem że to skrzynia bezstopniowa)podczas zmiany następuje takie zbicie obrotów i szarpnięcie do tego poniżej 2tyś obrotów, obroty silnika falują o 100-200 systematycznie przy utrzymywaniu stałej prędkości
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Kolego czapla3d - w Twoim przypadku skrzynka do remontu (wymiana oleju jeśli pomoże to tylko na chwilę). Można zacząć od podłączenia kompa i sprawdzenia bloków pomiarowych jednak tam znajdzie się tylko wskazówki a nie info co padło. Tak czy inaczej z tymi objawami jeśli jesteś pewny silnika to skrzynia na stół.
...jeśli nie masz do mnie daleko to wpadaj. Podłączymy kompa, przejadę się i poszukamy nieprawidłowości.
...jeśli nie masz do mnie daleko to wpadaj. Podłączymy kompa, przejadę się i poszukamy nieprawidłowości.
Witam, rozumiem na odległość postawienie bliższej diagnozy jest maksymalnie utrudnione. Wpisane ma kolega Wielkopolskie czyli strzelam PoznaĂą okolice. Myślę, że bez mechanika się i tak nie obejdzie poszukam jakiegoś szpeca od automatów w Toruniu. Serdeczne dzięki za odpowiedź w ogóle. Jeśli już coś zacznę robić i znać będę diagnozę miejscowego szamana to napiszę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Moje objawy identyczne, jutro jadę do Gdańska na ekspertyzę. Wymiana oleju nic nie pomogła.
[ Dodano: 2012-08-18, 09:32 ]
A więc, po wizycie, błędy w skrzyni to P0730 P0717 P0722, co oznaczają jedną usterkę mechaniczną i dwie elektroniczne, koszt został wyceniony na 5000zł. Niezależnie co będzie po otwarciu skrzyni nie przekroczy tej kwoty, co o tym sądzicie? I dodatkowo jeden błąd w silniku nr 01375 którego pan nie mógł mi wyjaśnić, może ktoś z was będzie wiedział ?
[ Dodano: 2012-08-18, 09:32 ]
A więc, po wizycie, błędy w skrzyni to P0730 P0717 P0722, co oznaczają jedną usterkę mechaniczną i dwie elektroniczne, koszt został wyceniony na 5000zł. Niezależnie co będzie po otwarciu skrzyni nie przekroczy tej kwoty, co o tym sądzicie? I dodatkowo jeden błąd w silniku nr 01375 którego pan nie mógł mi wyjaśnić, może ktoś z was będzie wiedział ?
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Kolego Agent4 - rozwiązanie problemów z Twoją skrzynią należy ropocząć od przywrócenia sterownika skrzyni do żywych. Jest szansa że naprawa sterownika + wymiana ATF (jeśli nie masz udokumentowanej wcześniejszej) załatwi sprawę...
Nie wiem na jakiej podstawie wyceniono naprawę na 5k bez zaglądnięcia do skrzyni (zresztą wzmianka, że zapłacisz 5 tyś. bez względu na to co jeszcze będzie uszkodzone w skrzyni już powinna dać Ci do myślenia). W zaproponowanym przeze mnie scenariuszu powinieneś zamknąć się w kwocie nieco powyżej 1000zł.
Nie wiem na jakiej podstawie wyceniono naprawę na 5k bez zaglądnięcia do skrzyni (zresztą wzmianka, że zapłacisz 5 tyś. bez względu na to co jeszcze będzie uszkodzone w skrzyni już powinna dać Ci do myślenia). W zaproponowanym przeze mnie scenariuszu powinieneś zamknąć się w kwocie nieco powyżej 1000zł.
Nie zdecydowała się na naprawę bo to nieuczciwe, ze strony tego mechanika, co do sterownika czyli komputera skrzyni biegów myślę że o to Ci chodziło, znajduje się on w skrzyni biegów, więc chyba nikt się nie podejmie się tego za około 1000zł.Bart-S pisze:Kolego Agent4 - rozwiązanie problemów z Twoją skrzynią należy ropocząć od przywrócenia sterownika skrzyni do żywych. Jest szansa że naprawa sterownika + wymiana ATF (jeśli nie masz udokumentowanej wcześniejszej) załatwi sprawę...
Nie wiem na jakiej podstawie wyceniono naprawę na 5k bez zaglądnięcia do skrzyni (zresztą wzmianka, że zapłacisz 5 tyś. bez względu na to co jeszcze będzie uszkodzone w skrzyni już powinna dać Ci do myślenia). W zaproponowanym przeze mnie scenariuszu powinieneś zamknąć się w kwocie nieco powyżej 1000zł.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga