[ INNY] (AWT) 1,8T slaba reakcja na pedal gazu przy 2 tyś ob
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
- Lokalizacja: knurow
[ INNY] (AWT) 1,8T slaba reakcja na pedal gazu przy 2 tyś ob
Witam serdecznie, mam niemaly problem z moja a6, mianowicie autko duzo (jak mi sie wydaje) pali: przy jezdzie bardzo spokojnej 50% trasa do 110km/h i 50 % miasto raczej bez korków (mala miejscowosc) spala ok 14 litrów, wedlug specyfiki silnik dysponuje maxymalnym momentem gdzies juz od 1,5k obrotów ja jadac na 3 biegu przy 2 tys wciskam pedal i reakcja jest jakby mial max 60km i to bez wzgledu czy wcisne do spodu czy tylko 1cm zbiera sie jednakowo, roznice czuc dopieropo ok 3,5 tys. silnik wydaje mi sie ze jest w dobrej kondycji, niebierze oleju jest cichy (az za bardzo bo nie slychac wogole turbiny tak jak w dieslach) a predkosc jaka osiaglem to 220km/h i to w miare szybko. wolne obroty sa chociaz jak sie dobrze przypatrzy szczałka delikatnie drga ale prawie niezauwazalnie (trzeba przylozyc nos do deski:)
robilem logi z przeplywomierza ale nie umie ich przerobic na wykres tak jak wy je prezentujecie:) proszę was o pomoc na jakie wartosci zwrocic uwage z vagu (temp silnika jest ok) dodam ze wymienialem ostatnio czujnik g28 bo wyskakiwal blad i nie chcial odpalac ale teraz juz ten problem minal.
[ Dodano: 2012-06-13, 16:31 ]
sonda jest raczej ok bo na przegladzie analizator pokazywal równe 1,000 a co 0,02%
robilem logi z przeplywomierza ale nie umie ich przerobic na wykres tak jak wy je prezentujecie:) proszę was o pomoc na jakie wartosci zwrocic uwage z vagu (temp silnika jest ok) dodam ze wymienialem ostatnio czujnik g28 bo wyskakiwal blad i nie chcial odpalac ale teraz juz ten problem minal.
[ Dodano: 2012-06-13, 16:31 ]
sonda jest raczej ok bo na przegladzie analizator pokazywal równe 1,000 a co 0,02%
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Aby wkleić logi skorzystaj z tego http://vaglog.rtnet.pl/
A na początek trzeba zalogować dynamicznie grupy 002, 005, 006, 013, 025, 115, 118.
Warto zrobić jednocześnie log grupy 002 z 115 i 118 bo będzie można zobaczyć przepływomierz, czas wtrysku i doładowanie.
A na początek trzeba zalogować dynamicznie grupy 002, 005, 006, 013, 025, 115, 118.
Warto zrobić jednocześnie log grupy 002 z 115 i 118 bo będzie można zobaczyć przepływomierz, czas wtrysku i doładowanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
- Lokalizacja: knurow
dziekuje bardzo za expresową odpowiedź, mam jeszcze tylko pytanie czy da sie zrobic te wszystkie parametry w jednym ogu? bo u mnie w vagu mozna dodac chyba tylko maksymalnie 4 wartości....
[ Dodano: 2012-06-13, 21:04 ]
chodzi mi o to zeby tylko raz męczyć silnik pod maksymalnym obciążeniem do odcięcia:)
[ Dodano: 2012-06-13, 21:04 ]
chodzi mi o to zeby tylko raz męczyć silnik pod maksymalnym obciążeniem do odcięcia:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie. Za jednym podejściem tylko trzy grupy.deviltomek pisze: czy da sie zrobic te wszystkie parametry w jednym ogu?
Myślę że nie będzie się aż tak męczyłdeviltomek pisze:chodzi mi o to zeby tylko raz męczyć silnik pod maksymalnym obciążeniem do odcięcia:)

Ale jak już tak bardzo się o niego martwisz
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Może przed logami sprawdź czy nie masz jakichś nieszczelności, czy podciśnienia są całe i szczelne, a przede wszystkim czy zawór n75 pracuje (czy po podaniu napięcia zmienia kierunki przepływu), bo może tu jest problem z niepracującą prawidłowo turbiną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
- Lokalizacja: knurow
log ktory niedawno udalo miie zrobic... zrobie jeszcze inne jak sie wypogodzi ale wydaje mi sie ze przeplywomierz niedomaga....co o tym myslicie? Log (0 - 002,006,010)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
- Lokalizacja: knurow
wlasnie mam problem z lokalizacją tych zaworów w moim silniku
ten n75 podejzewam ze to to przykrecone od dolu do kolektora ssacego?? ale ten DV to nie wiem....
[ Dodano: 2012-06-19, 10:58 ]
Panowie tragedia:) chcialem wlasnie zrobic logi i sie okazalo ze moj vag dziala tylko do 25 kanalu (wersja testowa:( ale nie tracac dnia chcialem cos porobic i postanowilem powymieniac przewody podcisnieniowe. na poczatek jeden miedzy kolektorem ssącym a jakims dziwnym elektrozaworem pod kolektorem ssącym (są dwa - do czego nie wiem) drugi wymienilem z tego drugiego elektrozaworu pod kolektorem a taką srebrną puszką z tylu silnika w okolicy nastawiaka rozrządu(tez nie wiem co to), jak sciągłem przewód z kolektora (ten z przodu silnika) i dmuchlem w niego to nie bylo czuc oporu a powietrze uciekalo takim jakby krótkim odpowietrznikiem przy tym drugim elektrozaworze pod kolektorem tak ma byc? jutro postaram sie wymienic ten dlugi przewod miedzy tym elektrozaworem pod kolektorem a czymstam w okolicach turba:) (tez nie wiem gdzie idzie bo nie widac z pod maski)

[ Dodano: 2012-06-19, 10:58 ]
Panowie tragedia:) chcialem wlasnie zrobic logi i sie okazalo ze moj vag dziala tylko do 25 kanalu (wersja testowa:( ale nie tracac dnia chcialem cos porobic i postanowilem powymieniac przewody podcisnieniowe. na poczatek jeden miedzy kolektorem ssącym a jakims dziwnym elektrozaworem pod kolektorem ssącym (są dwa - do czego nie wiem) drugi wymienilem z tego drugiego elektrozaworu pod kolektorem a taką srebrną puszką z tylu silnika w okolicy nastawiaka rozrządu(tez nie wiem co to), jak sciągłem przewód z kolektora (ten z przodu silnika) i dmuchlem w niego to nie bylo czuc oporu a powietrze uciekalo takim jakby krótkim odpowietrznikiem przy tym drugim elektrozaworze pod kolektorem tak ma byc? jutro postaram sie wymienic ten dlugi przewod miedzy tym elektrozaworem pod kolektorem a czymstam w okolicach turba:) (tez nie wiem gdzie idzie bo nie widac z pod maski)
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
http://img528.imageshack.us/img528/1124/p1010718k.jpgdeviltomek pisze: silnik dysponuje maxymalnym momentem gdzies juz od 1,5k obrotów ja jadac na 3 biegu przy 2 tys wciskam pedal i reakcja jest jakby mial max 60km i to bez wzgledu czy wcisne do spodu czy tylko 1cm zbiera sie jednakowo, roznice czuc dopieropo ok 3,5 tys.
Także wcale nie jest tak, że masz moment max nisko jak w dieselu


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
- Lokalizacja: Łódź
[/quote]Także wcale nie jest tak, że masz moment max nisko jak w dieselu Poza tym ja mam dokładnie tak samo. W ogóle wrażenia z jazdy tym silnikiem wg mnie są denne, bo nic w środku nie czuć. Aż myślałem, że coś mam popsute. Mój mechanik akurat nabył G-Techa akcelerometr, więc wpadłem zmierzyć czasy. 3 jazdy na benie, średni czas 0-100 8.61s, a na gazie 8.91. Także za kierownicą nie czuć nic, a auto niby idzie. W sumie chyba wolałbym, żeby było na odwrót, to bardziej cieszyłby jazdą;p Także taka chyba charakterystyka a6 w 1.8T jest Ale co do spalania to rzeczywiście spore masz.
generalnie jak masz 8sek z czymś to na drodze min 10 sek to auto nowe ma 10 sek do100etki fabryczne,no i wkreca sie od min3 tys jak juz chodzi od4,5-5,5 tolata fajnie.
Ale pamiętajcie to jest duze auto inaczej sie czujesz przyspieszenie niz w civic czy innym lzejszym moedelu.
Po przesiadce z diesla AVB 101PS w passacie, faktycznie ten silnik nie jedzie, mimo 2 sek szybciej do setki 
Takie odczucie.
Ale nie raz juz mnie zaskoczyl gdy na 4tym biegu podjezdzalem pod gorke w miescie, gdzie w tym samym miejscu poprzednim autem musialbym miec 3ke wbita.
60km/h i obroty duzo ponizej 2tysrpm. Dieselek by sie juz lekko meczyl, a ten nic
Negatywne zaskoczenie mam zawsze gdy patrze na pomiar spalania, szczegolnie przy normlanym ruszaniu (c.a. 50-70l/100km)
Tiptronic.

Takie odczucie.
Ale nie raz juz mnie zaskoczyl gdy na 4tym biegu podjezdzalem pod gorke w miescie, gdzie w tym samym miejscu poprzednim autem musialbym miec 3ke wbita.
60km/h i obroty duzo ponizej 2tysrpm. Dieselek by sie juz lekko meczyl, a ten nic

Negatywne zaskoczenie mam zawsze gdy patrze na pomiar spalania, szczegolnie przy normlanym ruszaniu (c.a. 50-70l/100km)

Tiptronic.