Witam. Chciałem prosić o pomoc.
Silnik po rozgrzaniu do około 60 st. zaczyna kopcić na niebiesko. Efekt "mcdonalds". W miarę rozgrzewania objawy sie nasilają. Turbina sprawdzona na "oko", posiada lekkie luzy. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale wydaje mi się, że jest ok. Silnik słabo wkręca sie na obroty. Na 4 biegu, przy gazie do "dechy" max. 3000 obr. Zauważyłem, jeszcze jeden objaw, otóż jest twardy pedał hamulca (jakby nie było wspomagania). Nie jestem fachowcem i nie mam pojęcia czy oba objawy mają ze soba cos wspólnego. Proszę o pomoc. Być może któryś z Was doświadczył takiej awarii i bedzie w stanie mi pomóc. Z góry dziękuję.
[ AFB 2.5 150 KM] Silnik kopci po rozgrzaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 sie 2012, 22:42
- Lokalizacja: Konin
miałem podobny problem - co prawda mój nie kopcił ale spaliny ostro śmierdziały (silnik ajm), pedał ham. również dziwnie reagował i telepało sinikiem czy gaszeniu i rozruchu
okazało się, że króciec na vakumpompie jest obluzowany - odtłuściłem go starannie benzyną ekstrakcyjną i "obkleiłem" klejem temperaturoodpornym - jak ręką odjął
okazało się, że króciec na vakumpompie jest obluzowany - odtłuściłem go starannie benzyną ekstrakcyjną i "obkleiłem" klejem temperaturoodpornym - jak ręką odjął
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Re: Silnik kopci po rozgrzaniu
Miałem podobny problem, nie twierdze, że to samo jest u Ciebie, ale objawy te same, po zmianie na 3,4 bieg max 3 - 3,5k obrotów i koniec. Powodem były przypieczone łopatki turbiny, po wyczyszczeniu jak ręką odjął.guitarsman pisze:Na 4 biegu, przy gazie do "dechy" max. 3000 obr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 sie 2012, 22:42
- Lokalizacja: Konin
Turbina jest sprawdzona. Nie ejstem oczywiście fachowcem, ale wygląda nieźle. Dziękuję za podpowiedzi. Jutro będę grzebał. Dam znac czy nastapiły jakieś postępy. Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-09-04, 20:34 ]
Witam. Sorki że piszę z opóźnieniem. Więc od poczatku. Sprawdziłem instalacje podcisnieniową. Nie widac zadnych uszkodzeń. Wymieniłem przewód wychodzacy z pompy Vacu. Bez zmian. Pedał hamulca twardy, samochód nie wkreca sie na obroty i kopci. Wyjałem dzis pompe Vacu. Mam nadzieję ja jutro sprawdzic. Czy moze mi ktos powiedzieć jakie podcisnienie powinna dawać? Jakie wartości. Bede bardzo wdzięczny. Jesli okaże się pompa jest ok. Niewiem co dalej
. Dziękuje za zainteresowanie tematem i pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-09-04, 20:34 ]
Witam. Sorki że piszę z opóźnieniem. Więc od poczatku. Sprawdziłem instalacje podcisnieniową. Nie widac zadnych uszkodzeń. Wymieniłem przewód wychodzacy z pompy Vacu. Bez zmian. Pedał hamulca twardy, samochód nie wkreca sie na obroty i kopci. Wyjałem dzis pompe Vacu. Mam nadzieję ja jutro sprawdzic. Czy moze mi ktos powiedzieć jakie podcisnienie powinna dawać? Jakie wartości. Bede bardzo wdzięczny. Jesli okaże się pompa jest ok. Niewiem co dalej

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
guitarsman
vacumpompe to najlepiej sprawdzic zamontowana na silniku.... powinna wytwarzac podcisnienie minimum -0.8 (wiecej = lepiej). Podobno idealnie byloby miec -1.0 bar.
Dokladniej to wlasnie takie podcisnienie powinno sie utrzymywac w instalacji .... jak jest szczelna. Kolejna rzecza, ktora warto sprawdzic to jak szybko podcisnienie sie odbuduje po naglym ubytku (np nacisniecie hamulca, zdjecie i zalozenie wezyka....)
pierwszy test jaki mozna zrobic to 'metoda paluszka'.... na zdjetym wezyku zasilajacym (np ten z zaworkiem zwrotnym) wezyk powinien sie wyraznie przyssac do palca.
Objawy, jakie raportujesz (brak mocy, twardy pedal hamulca) wskazuja wprost na problemy z utrzymaniem podcisnienia w instalacji. Obecnie (poniewaz pompa i tak jest juz wyjeta) to poczekaj na jej test i jak bedzie sprawna - szukaj opisanym powyzej sposobem dziury w instalacji. Oczywiscie najwygodniej byloby posiadac vacumometr - za ekstra stowke (nawet niecala) ale nie jest niezbedny.
vacumpompe to najlepiej sprawdzic zamontowana na silniku.... powinna wytwarzac podcisnienie minimum -0.8 (wiecej = lepiej). Podobno idealnie byloby miec -1.0 bar.
Dokladniej to wlasnie takie podcisnienie powinno sie utrzymywac w instalacji .... jak jest szczelna. Kolejna rzecza, ktora warto sprawdzic to jak szybko podcisnienie sie odbuduje po naglym ubytku (np nacisniecie hamulca, zdjecie i zalozenie wezyka....)
pierwszy test jaki mozna zrobic to 'metoda paluszka'.... na zdjetym wezyku zasilajacym (np ten z zaworkiem zwrotnym) wezyk powinien sie wyraznie przyssac do palca.
Objawy, jakie raportujesz (brak mocy, twardy pedal hamulca) wskazuja wprost na problemy z utrzymaniem podcisnienia w instalacji. Obecnie (poniewaz pompa i tak jest juz wyjeta) to poczekaj na jej test i jak bedzie sprawna - szukaj opisanym powyzej sposobem dziury w instalacji. Oczywiscie najwygodniej byloby posiadac vacumometr - za ekstra stowke (nawet niecala) ale nie jest niezbedny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 sie 2012, 22:42
- Lokalizacja: Konin
Witam. Pompa Vacum sprawdzona. Sprawna. Po zamontowaniu sprawdziłem szczelność serwa. Wszytsko w porządku. Po sprawdzeniu wszystkich przewodów, które okazały sie sprawne, wpadłem na pomysł sprawdzenia membran. Okazało się membrana w zaworze turbiny "nie trzyma". Wymieniłem zawór i dzis czeka mnie montaż. Oczywiście dam znać jak przebiegła naprawa. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-09-06, 21:49 ]
Witam. Wszystko zamontowane. Niestety objawy bez zmian.
Masakra jakaś. Silnik kręci sie podczas jazdy do 3 tyś., kopcąc przy tym jak parowóz. Zdemontowałem turbinę. Okazuje się że w przewodzie wychodzącym z turbiny po stronie zimnej pełno oleju. Dzwoniłem do faceta, który sprzedał mi turbinę. Stwierdził, że na pewno olej zalega w intercoolerze i stąd takie objawy. Zgłupiałem. Tylko co z tą mocą? Pomózcie, proszę.
[ Dodano: 2012-09-06, 21:49 ]
Witam. Wszystko zamontowane. Niestety objawy bez zmian.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka