Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Silnik kopci po rozgrzaniu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
guitarsman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2012, 22:42
Lokalizacja: Konin

[ AFB 2.5 150 KM] Silnik kopci po rozgrzaniu

Post autor: guitarsman » 29 sie 2012, 23:12

Witam. Chciałem prosić o pomoc.
Silnik po rozgrzaniu do około 60 st. zaczyna kopcić na niebiesko. Efekt "mcdonalds". W miarę rozgrzewania objawy sie nasilają. Turbina sprawdzona na "oko", posiada lekkie luzy. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale wydaje mi się, że jest ok. Silnik słabo wkręca sie na obroty. Na 4 biegu, przy gazie do "dechy" max. 3000 obr. Zauważyłem, jeszcze jeden objaw, otóż jest twardy pedał hamulca (jakby nie było wspomagania). Nie jestem fachowcem i nie mam pojęcia czy oba objawy mają ze soba cos wspólnego. Proszę o pomoc. Być może któryś z Was doświadczył takiej awarii i bedzie w stanie mi pomóc. Z góry dziękuję.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 sie 2012, 07:17

zacznij od sprawdzenia calej instalacji podcisnieniowej (lacznie z wydajnoscia vacumpompy)

mg-maciek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 lip 2012, 22:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: mg-maciek » 30 sie 2012, 10:27

miałem podobny problem - co prawda mój nie kopcił ale spaliny ostro śmierdziały (silnik ajm), pedał ham. również dziwnie reagował i telepało sinikiem czy gaszeniu i rozruchu
okazało się, że króciec na vakumpompie jest obluzowany - odtłuściłem go starannie benzyną ekstrakcyjną i "obkleiłem" klejem temperaturoodpornym - jak ręką odjął
Obrazek

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Re: Silnik kopci po rozgrzaniu

Post autor: lukidb » 30 sie 2012, 19:38

guitarsman pisze:Na 4 biegu, przy gazie do "dechy" max. 3000 obr.
Miałem podobny problem, nie twierdze, że to samo jest u Ciebie, ale objawy te same, po zmianie na 3,4 bieg max 3 - 3,5k obrotów i koniec. Powodem były przypieczone łopatki turbiny, po wyczyszczeniu jak ręką odjął.

guitarsman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2012, 22:42
Lokalizacja: Konin

Post autor: guitarsman » 30 sie 2012, 20:47

Turbina jest sprawdzona. Nie ejstem oczywiście fachowcem, ale wygląda nieźle. Dziękuję za podpowiedzi. Jutro będę grzebał. Dam znac czy nastapiły jakieś postępy. Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-09-04, 20:34 ]
Witam. Sorki że piszę z opóźnieniem. Więc od poczatku. Sprawdziłem instalacje podcisnieniową. Nie widac zadnych uszkodzeń. Wymieniłem przewód wychodzacy z pompy Vacu. Bez zmian. Pedał hamulca twardy, samochód nie wkreca sie na obroty i kopci. Wyjałem dzis pompe Vacu. Mam nadzieję ja jutro sprawdzic. Czy moze mi ktos powiedzieć jakie podcisnienie powinna dawać? Jakie wartości. Bede bardzo wdzięczny. Jesli okaże się pompa jest ok. Niewiem co dalej :-(. Dziękuje za zainteresowanie tematem i pozdrawiam.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 05 wrz 2012, 09:05

guitarsman
vacumpompe to najlepiej sprawdzic zamontowana na silniku.... powinna wytwarzac podcisnienie minimum -0.8 (wiecej = lepiej). Podobno idealnie byloby miec -1.0 bar.
Dokladniej to wlasnie takie podcisnienie powinno sie utrzymywac w instalacji .... jak jest szczelna. Kolejna rzecza, ktora warto sprawdzic to jak szybko podcisnienie sie odbuduje po naglym ubytku (np nacisniecie hamulca, zdjecie i zalozenie wezyka....)

pierwszy test jaki mozna zrobic to 'metoda paluszka'.... na zdjetym wezyku zasilajacym (np ten z zaworkiem zwrotnym) wezyk powinien sie wyraznie przyssac do palca.

Objawy, jakie raportujesz (brak mocy, twardy pedal hamulca) wskazuja wprost na problemy z utrzymaniem podcisnienia w instalacji. Obecnie (poniewaz pompa i tak jest juz wyjeta) to poczekaj na jej test i jak bedzie sprawna - szukaj opisanym powyzej sposobem dziury w instalacji. Oczywiscie najwygodniej byloby posiadac vacumometr - za ekstra stowke (nawet niecala) ale nie jest niezbedny.

guitarsman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2012, 22:42
Lokalizacja: Konin

Post autor: guitarsman » 06 wrz 2012, 15:23

Witam. Pompa Vacum sprawdzona. Sprawna. Po zamontowaniu sprawdziłem szczelność serwa. Wszytsko w porządku. Po sprawdzeniu wszystkich przewodów, które okazały sie sprawne, wpadłem na pomysł sprawdzenia membran. Okazało się membrana w zaworze turbiny "nie trzyma". Wymieniłem zawór i dzis czeka mnie montaż. Oczywiście dam znać jak przebiegła naprawa. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-09-06, 21:49 ]
Witam. Wszystko zamontowane. Niestety objawy bez zmian. :-( Masakra jakaś. Silnik kręci sie podczas jazdy do 3 tyś., kopcąc przy tym jak parowóz. Zdemontowałem turbinę. Okazuje się że w przewodzie wychodzącym z turbiny po stronie zimnej pełno oleju. Dzwoniłem do faceta, który sprzedał mi turbinę. Stwierdził, że na pewno olej zalega w intercoolerze i stąd takie objawy. Zgłupiałem. Tylko co z tą mocą? Pomózcie, proszę.

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 09 wrz 2012, 22:36

myślę ze masz zapchaną odmę
Obrazekhttps://a6klub.pl/viewtopic.php?t=7047

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja