Witam,
Niedawno stałem się posiadaczem A6 C5 2,7 biT (AJK) Avant z Q. Skończyły mi się szczotki w rozruszniku lub się zawieszają. Byłem pod samochodem aby oblukać co i jak, ale nie mogę go znaleźć . Nie miałem zbyt dużo czasu, a silnik był bardzo gorący i nie chciałem wkładać łap żeby go namierzyć - miałem ze sobą tylko światło z flesza telefonu, a już się ściemniało - nie ściągnełem osłony silnika, bo nie miałem 10 pod ręką. Mam wszystkie schematy itd tego silnika, ale na żadnym go nie ma <szok> , czy któryś z kolegów mógłby mi pomóc??? Jak ktoś ma zdjęcie zamontowanego na silniku to już w ogóle rewelka.
[A6 C5 2,7 T Q AJK] Rozrusznik
Witam
Rozrusznik w A6 to nie jest sprawa prosta.
Widziałem kilka opcji, jednak osobiście uważam, że najszybsza droga
to zdjęcie zderzaka odchylenie pasa przedniego i po zdjęciu alternatora
można wyjąć rozrusznik. Dostęp do jednej ze śrub jest od strony nadkola.
(na innych postach znajdziesz szczegółową instrukcję).
Rozrusznik w A6 to nie jest sprawa prosta.
Widziałem kilka opcji, jednak osobiście uważam, że najszybsza droga
to zdjęcie zderzaka odchylenie pasa przedniego i po zdjęciu alternatora
można wyjąć rozrusznik. Dostęp do jednej ze śrub jest od strony nadkola.
(na innych postach znajdziesz szczegółową instrukcję).
Mógłbyś podać mi linka? Próbowałem sam coś znaleźć przez szukajkę, ale mi za bardzo nie wychodzi.
Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to rozrusznik znajduje się na wysokości połowy prawego koła, po między głowicą, a miską olejową na bloku za alternatorem. Nie ma tam dostępu od dołu? Znalazłem filmik ale od 2,8 i tam koleś dostał się z boku po zdjęciu koła. Z tego co patrzyłem to u mnie chyba tak prosto to nie będzie.
Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to rozrusznik znajduje się na wysokości połowy prawego koła, po między głowicą, a miską olejową na bloku za alternatorem. Nie ma tam dostępu od dołu? Znalazłem filmik ale od 2,8 i tam koleś dostał się z boku po zdjęciu koła. Z tego co patrzyłem to u mnie chyba tak prosto to nie będzie.
dobrze że masz kanał lub podnośnik + zdjąć koło i nadkole + przerobić sobie nasadkę 16 na mała grzechotke tzn. wbić w niego 8 bądz jakąc inna pasującą, w 2,4 wysjmowałęm w2,7bitmysle ze bedzie trudniej lecz dojscie od dołu i od nadkola sprytne rece i pomodzone narzedzia dadzą rade, a i jeszcze klucz płasko oczkowy 16 musisztroszke wygiąć (zrobić na nim taki przeskok minimalny jak na kluczach fajkowych tylko że mały przeskok)
Sądząc po opisach i schematach to bez elektromechanika się nie obędzie. Nie chcę grzebać przy tym silniku bo jest dla mnie zbyt skomplikowany. RP (1.8 8V) w golfie II i AXR (1.9 TDI) w golfie IV miałem opanowany, ale V6 i to Quattro biturbo to dla mnie czarna magia. Już jestem umówiony na jutro ze znajomym, do którego dzwoniłem z objawami i to no mi powiedział, że z opisu to prawdopodobnie szczotki, elektromechanik z dużym doświadczeniem i specjalizacją w audi. Nie mam zaufania do mechaników i większość rzeczy robiłem sam, ale tu będę musiał mu zaufać.
W 2.7 jest jeszcze turbina i ona może przeszkadzać, aby dojść do rozrusznika z boku tak jak w 2.4. Jak będę mógł być przy demontażu to opiszę co i jak. Może da mi zrobić zdjęcia to wstawię dla potomności.
W 2.7 jest jeszcze turbina i ona może przeszkadzać, aby dojść do rozrusznika z boku tak jak w 2.4. Jak będę mógł być przy demontażu to opiszę co i jak. Może da mi zrobić zdjęcia to wstawię dla potomności.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga