Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Tryb S

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

[ TIP+Q] Tryb S

Post autor: vax » 27 sie 2012, 15:33

Panowie czy może ktoś mi napisać jak działą skrzynia w trybie S. Mają ją nowsze modele i się zastanawiam czy w tym trybie skrzynia poźniej przerzuca biegi oraz czy w trybie pedał na maxa ciągnie do odcinki czy jednak standardowo przy czwerwonym polu obrotomierza zmiania bieg.

[ Dodano: 2012-08-28, 21:42 ]
Czyżby nikt z forumowiczy nie miał skrzynki z pozycją S?!

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 08 wrz 2012, 12:11

W trybie S skrzynia zachowuje się bardziej agresywnie i przerzuca biegi później (większe spalanie) <lol> . W trybie pedał przyspieszenia w podłogę ciągnie do czerwonego pola i przełącza nic nadzwyczajnego.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 08 wrz 2012, 12:14

piotrek24dm pisze:W trybie pedał przyspieszenia w podłogę ciągnie do czerwonego pola i przełącza nic nadzwyczajnego.
No to lipa, bo myślałem że pociągnie do odcinki.
Czyli tak naprawde jeśli mamy pedał w podłodze to tryb S niczym się nie różni od trybu D.

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 09 wrz 2012, 15:54

A w jakim celu ma ciagnac do odcinki? <mysli>

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 09 wrz 2012, 16:07

truckman pisze:A w jakim celu ma ciagnac do odcinki? <mysli>
W celu lepszego sprintu.
Po dociagnieciu do odcinki koleny bieg zaczyna ciąg na większej mocy w myśl "Moc silnika = moment obrotowy * obroty"

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 09 wrz 2012, 16:52

Po co ma ciągnąć do odcinki to strata tylko zanim odetnie. U mnie zmienia bieg na czerwonym polu czyli ponad 6 tys. obr w momencie przed odcinką czyli tak że ona nie jest odczuwalna. I to właśnie jest najlepszy moment do zmiany biegu.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 wrz 2012, 09:03

vax pisze:
piotrek24dm pisze:W trybie pedał przyspieszenia w podłogę ciągnie do czerwonego pola i przełącza nic nadzwyczajnego.
No to lipa, bo myślałem że pociągnie do odcinki.
Czyli tak naprawde jeśli mamy pedał w podłodze to tryb S niczym się nie różni od trybu D.
Różni się :), inaczej pracuje lock-up :)

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 10 wrz 2012, 09:40

piotrek24dm pisze:Po co ma ciągnąć do odcinki to strata tylko zanim odetnie. U mnie zmienia bieg na czerwonym polu czyli ponad 6 tys. obr w momencie przed odcinką czyli tak że ona nie jest odczuwalna. I to właśnie jest najlepszy moment do zmiany biegu.
Kolego przeciez to normalne, że jak pisze "do odcinki w sprincie" to znaczy tuż przed nią (wiadome jest, ze jak go zdusi to gdzie tu mowa o sprincie). To, że przed czerwony polem zrzuca u ciebie nie oznacza, że tak jest najszybciej a tylko najbezpieczniej dla ciebie i twoich podzespołów.

Obroty maja bardzo duże znaczenie. Im wyższe w benzynie tym lepiej :-) tak jak napisałem wyżej śmoc = moment * obroty (dobrym przyklądem są silniki hondy tam widać jak na dłoni co znaczą obroty w wolnossocych jednostkach).
Przykład z naszego podwórka to silniki w S6 C5 mają właśnie podniesione limitery w SPAM do zwyklego 4.2 co rwónież wpływa na osiągi (nie bede wspominał o gratach bo to oczywiste).



[ Dodano: 2012-09-10, 09:42 ]
Zagór pisze:Różni się , inaczej pracuje lock-up
Chcesz powiedzieć, że C5 miały już elektroniczne sterowanie sprzęgłem konwentera (oj nie za wczesne lata?)

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 10 wrz 2012, 10:30

piotrek24dm pisze:Po co ma ciągnąć do odcinki to strata tylko zanim odetnie. U mnie zmienia bieg na czerwonym polu czyli ponad 6 tys. obr w momencie przed odcinką czyli tak że ona nie jest odczuwalna. I to właśnie jest najlepszy moment do zmiany biegu.
Kolego odnosząc się do danych w twoim profilu, czyli rok produkcji auta 1998 Z tego co wiem to w tych rocznikach nie było jeszcze trybu Sport.
No chyba ze mówisz o całkiem innym aucie niż masz w profilu.

Odnośnie trybu sport moim zdaniem jest to bardzo fajna opcja jesli chodzi np o sciganie sie z kim po trasie lub w miesice.
Tryb D w takich przypadkach jest troche denerwujący, bo skrzynia cały czas włącza nam wyzszy bieg.
W przypadku trybu S skrzynia utrzymuje cały czas wysokie obroty + moim zdaniem szybciej zmienia biegi.
Jeśli chodzi o czerwone pole to jak najbardziej w trybie S skrzynia przeciga grubo na czerwone pole i moim zdaniem jest to wystraczajacy zabieg.

Ostatecznie ja bardzo polecam tryb S do agresywnej jazdy lub tak jak wspomniałem idealnie nadaje sie do scigania z kimś.
Na co dzień najlepszy jest tryb D i wygodna jazda automatem.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 wrz 2012, 10:31

vax pisze:
Zagór pisze:Różni się , inaczej pracuje lock-up
Chcesz powiedzieć, że C5 miały już elektroniczne sterowanie sprzęgłem konwentera (oj nie za wczesne lata?)
W skrzyni, w grupie 007 masz odpowiedź.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 18 wrz 2012, 19:46

No ja trybo sport nie posiadam. Możliwe że fajna opcja. Ale nie jest aż tak potrzebna dla mnie ponieważ mój tryb D wykrywa również styl jazdy jeżeli chwile pojadę agresywniej i raptownie zacznę jechać ekonomicznie to skrzynia chwilę jeszcze trzyma wysokie obroty w razie gdybym się zdecydował na dalsza jazdę w stylu agresywniejszym. <lol> No wiadomo że pewnie po coś jest ten tryb S że jest lepszy ale ja się nie wypowiem ponieważ takim autem nie jeździłem. :p
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 19 wrz 2012, 12:14

Z tego co wiem od właściciela S6 C5 to w trybie S skrzynia trzyma obroty >3500rpm czyli już po przestawieniu wałków rozrządu.

Co do szybkości zmiany i przeciągania na obrotach to się nie wypowiem, bo nie mam S ale u mnie na D/Tip zmienia biegi przy ok 7000-7100rpm więc raczej wysoko jak na taki silnik :P Wątpię aby S miała coś do prędkości i momentu zmiany, bo to nie jest Ferrari/BMW M/itp
W poprzednim samochodzie zmieniałem biegi przy 8000rpm ale to była.... wspomniana Honda <lol>

Jak się nie ma S to jedyna opcja na szybką jazdę po mieście to typ manualnej zmiany biegów ;)

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 19 wrz 2012, 13:50

Blade05, ltryb recznej zmiany jest chyba najlepszy, jeszcze po przekodowaniu to juz w ogole jak zmienia biegi kiesy my tego chcemy <okok>

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 19 wrz 2012, 14:45

truckman pisze:Blade05, ltryb recznej zmiany jest chyba najlepszy, jeszcze po przekodowaniu to juz w ogole jak zmienia biegi kiesy my tego chcemy <okok>
Po jakim przekodowaniu <mysli> rozwiń temat bo moja przyjmuje tylko kodowanie z/bez DSP.
Chyba, że piszesz o modyfikacji w eeprom sterownika.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 wrz 2012, 15:45

vax pisze:
truckman pisze:Blade05, ltryb recznej zmiany jest chyba najlepszy, jeszcze po przekodowaniu to juz w ogole jak zmienia biegi kiesy my tego chcemy <okok>
Po jakim przekodowaniu <mysli> rozwiń temat bo moja przyjmuje tylko kodowanie z/bez DSP.
Chyba, że piszesz o modyfikacji w eeprom sterownika.
Można zmienić na tzw. Old Tiptronic Strategy (jak kodowane nie wiem, ale jest w necie) - ale ja nie polecam, jeśli komuś miła skrzynia i 5k za jej naprawę :)
Wtedy zapnie np 4 na 3 tak, że na trójce obroty wyskoczą z czerwonego :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga