[ TIP+Q] Tryb S
[ TIP+Q] Tryb S
Panowie czy może ktoś mi napisać jak działą skrzynia w trybie S. Mają ją nowsze modele i się zastanawiam czy w tym trybie skrzynia poźniej przerzuca biegi oraz czy w trybie pedał na maxa ciągnie do odcinki czy jednak standardowo przy czwerwonym polu obrotomierza zmiania bieg.
[ Dodano: 2012-08-28, 21:42 ]
Czyżby nikt z forumowiczy nie miał skrzynki z pozycją S?!
[ Dodano: 2012-08-28, 21:42 ]
Czyżby nikt z forumowiczy nie miał skrzynki z pozycją S?!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
W trybie S skrzynia zachowuje się bardziej agresywnie i przerzuca biegi później (większe spalanie) . W trybie pedał przyspieszenia w podłogę ciągnie do czerwonego pola i przełącza nic nadzwyczajnego.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Po co ma ciągnąć do odcinki to strata tylko zanim odetnie. U mnie zmienia bieg na czerwonym polu czyli ponad 6 tys. obr w momencie przed odcinką czyli tak że ona nie jest odczuwalna. I to właśnie jest najlepszy moment do zmiany biegu.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Różni się , inaczej pracuje lock-upvax pisze:No to lipa, bo myślałem że pociągnie do odcinki.piotrek24dm pisze:W trybie pedał przyspieszenia w podłogę ciągnie do czerwonego pola i przełącza nic nadzwyczajnego.
Czyli tak naprawde jeśli mamy pedał w podłodze to tryb S niczym się nie różni od trybu D.
Kolego przeciez to normalne, że jak pisze "do odcinki w sprincie" to znaczy tuż przed nią (wiadome jest, ze jak go zdusi to gdzie tu mowa o sprincie). To, że przed czerwony polem zrzuca u ciebie nie oznacza, że tak jest najszybciej a tylko najbezpieczniej dla ciebie i twoich podzespołów.piotrek24dm pisze:Po co ma ciągnąć do odcinki to strata tylko zanim odetnie. U mnie zmienia bieg na czerwonym polu czyli ponad 6 tys. obr w momencie przed odcinką czyli tak że ona nie jest odczuwalna. I to właśnie jest najlepszy moment do zmiany biegu.
Obroty maja bardzo duże znaczenie. Im wyższe w benzynie tym lepiej tak jak napisałem wyżej śmoc = moment * obroty (dobrym przyklądem są silniki hondy tam widać jak na dłoni co znaczą obroty w wolnossocych jednostkach).
Przykład z naszego podwórka to silniki w S6 C5 mają właśnie podniesione limitery w SPAM do zwyklego 4.2 co rwónież wpływa na osiągi (nie bede wspominał o gratach bo to oczywiste).
[ Dodano: 2012-09-10, 09:42 ]
Chcesz powiedzieć, że C5 miały już elektroniczne sterowanie sprzęgłem konwentera (oj nie za wczesne lata?)Zagór pisze:Różni się , inaczej pracuje lock-up
Kolego odnosząc się do danych w twoim profilu, czyli rok produkcji auta 1998 Z tego co wiem to w tych rocznikach nie było jeszcze trybu Sport.piotrek24dm pisze:Po co ma ciągnąć do odcinki to strata tylko zanim odetnie. U mnie zmienia bieg na czerwonym polu czyli ponad 6 tys. obr w momencie przed odcinką czyli tak że ona nie jest odczuwalna. I to właśnie jest najlepszy moment do zmiany biegu.
No chyba ze mówisz o całkiem innym aucie niż masz w profilu.
Odnośnie trybu sport moim zdaniem jest to bardzo fajna opcja jesli chodzi np o sciganie sie z kim po trasie lub w miesice.
Tryb D w takich przypadkach jest troche denerwujący, bo skrzynia cały czas włącza nam wyzszy bieg.
W przypadku trybu S skrzynia utrzymuje cały czas wysokie obroty + moim zdaniem szybciej zmienia biegi.
Jeśli chodzi o czerwone pole to jak najbardziej w trybie S skrzynia przeciga grubo na czerwone pole i moim zdaniem jest to wystraczajacy zabieg.
Ostatecznie ja bardzo polecam tryb S do agresywnej jazdy lub tak jak wspomniałem idealnie nadaje sie do scigania z kimś.
Na co dzień najlepszy jest tryb D i wygodna jazda automatem.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
No ja trybo sport nie posiadam. Możliwe że fajna opcja. Ale nie jest aż tak potrzebna dla mnie ponieważ mój tryb D wykrywa również styl jazdy jeżeli chwile pojadę agresywniej i raptownie zacznę jechać ekonomicznie to skrzynia chwilę jeszcze trzyma wysokie obroty w razie gdybym się zdecydował na dalsza jazdę w stylu agresywniejszym. No wiadomo że pewnie po coś jest ten tryb S że jest lepszy ale ja się nie wypowiem ponieważ takim autem nie jeździłem.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Z tego co wiem od właściciela S6 C5 to w trybie S skrzynia trzyma obroty >3500rpm czyli już po przestawieniu wałków rozrządu.
Co do szybkości zmiany i przeciągania na obrotach to się nie wypowiem, bo nie mam S ale u mnie na D/Tip zmienia biegi przy ok 7000-7100rpm więc raczej wysoko jak na taki silnik :P Wątpię aby S miała coś do prędkości i momentu zmiany, bo to nie jest Ferrari/BMW M/itp
W poprzednim samochodzie zmieniałem biegi przy 8000rpm ale to była.... wspomniana Honda
Jak się nie ma S to jedyna opcja na szybką jazdę po mieście to typ manualnej zmiany biegów
Co do szybkości zmiany i przeciągania na obrotach to się nie wypowiem, bo nie mam S ale u mnie na D/Tip zmienia biegi przy ok 7000-7100rpm więc raczej wysoko jak na taki silnik :P Wątpię aby S miała coś do prędkości i momentu zmiany, bo to nie jest Ferrari/BMW M/itp
W poprzednim samochodzie zmieniałem biegi przy 8000rpm ale to była.... wspomniana Honda
Jak się nie ma S to jedyna opcja na szybką jazdę po mieście to typ manualnej zmiany biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Można zmienić na tzw. Old Tiptronic Strategy (jak kodowane nie wiem, ale jest w necie) - ale ja nie polecam, jeśli komuś miła skrzynia i 5k za jej naprawęvax pisze:Po jakim przekodowaniu rozwiń temat bo moja przyjmuje tylko kodowanie z/bez DSP.truckman pisze:Blade05, ltryb recznej zmiany jest chyba najlepszy, jeszcze po przekodowaniu to juz w ogole jak zmienia biegi kiesy my tego chcemy
Chyba, że piszesz o modyfikacji w eeprom sterownika.
Wtedy zapnie np 4 na 3 tak, że na trójce obroty wyskoczą z czerwonego
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga