Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] Wycieranie się popychaczy zaworów i wałków

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

[ AWX 1.9 131 KM] Wycieranie się popychaczy zaworów i wałków

Post autor: scaraab » 07 wrz 2012, 15:44

Szukałem w szukajce i nie znalazłem. Kumpel ma paszczaka AWX 2003r, 260tyś przebiegu. Od jakiegoś czasu ciężko odpalał. Jak nasz mechanik robił rozrząd (gdzieś przy 220tyś) to mówił że koło od wałków coś ciężko chodzi. No i przy dzisiejszym przebiegu zaczęły się bardzo głośne stuki. W końcu zdemontowali głowice o co się okazało: wytarte szklanki, wałki rozrządu. Do wymiany głowica, jeden wałek i szklanki oraz oczywiście uszczelki itd... Zaczęli (kumpel i mechanik) główkować i mechanik (też kumpel) doszedł do wniosku że prędzej czy później w każdym silniku TDI 130km to się dzieje. Jaka była przyczyna awarii: otóż w przypadku mojego kolegi zapchały się kanały olejowe w szklankach i podczas nacisku przez krzywkę nie cały olej wychodził ze szklanki, zmniejszał amplitudę ugięcia a więc zwiększał tarcie krzywka-popychacz. No i się stało. Kolega ma auto od przebiegu 190tyś. Lał castrola i mobila syntetyki. Nie wiadomo co było lane wcześniej w reichu. Może longlify, może normalne ale na pewno syntetyki w serwisach bo kupił auto pewne. No i zaczynam się bać. Ja kupiłem przy 140tyś mam 190tyś i zaczynam się zastanawiać czy przy 210tyś jak będę robił rozrząd nie uchylić dekla i sprawdzić co i jak u mnie. Moje pytanie: czy mieliście takie przypadki jako użytkownicy/mechanicy? Przy jakich przebiegach/olejach/interwałach serwisowych?
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

Mahrid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:30
Lokalizacja: Frankfurt

Post autor: Mahrid » 08 wrz 2012, 09:15

Kolego Scaraab
Przypadek o jakim tu piszez niestety ale wcale nie jest odosobniony, gdyz silniki 1.9 tdi (AWX, AVF) borykaja sie z problemem "podniszczenia" walkow rozrzadu, ale z tego co wiem nie chodzi tu o wycieranie sie krzywki w ten sposob jak nastepuje to w niektorych silnikach 2,5 tdi v6, ale raczej o rozklepywanie sie krzywki. Mialem kilka razy okazje zobaczyc taki walek i golym okiem widac ze krzywka w miejscu styku z popychaczem jest wyraznie szersza,patrzac na nia z gory widac ze jest w ksztalcie "trojkata, stozka".Opini przyczyny tego stanu rzeczy jest wiele, ja przychylam sie do tej ze wina tego jest niedpowiedni olej, albo zbyt dlugi iterwal wymiany (np. tryb longlife), co do "zbawiennego" dzialania oleju w trybie longlife, to jest wiele wyczerpujacych tematow na tym forum. Na logike rzecz biarac, kiepski lub zuzyty olej nie tworzy odpowiedniego filmu olejowego i dochodzi do przegzania sie materialu na styku krzywka -popychacz i moze to powodowac opisywany efekt, a dodatkowo walek rozrzadu w tych silnikach jest mocno obciazony bo napedza pompowtryskiwacze ale czy to dodatkowo w polaczeniu z kiepskim olejem wspomaga "podniszczenie"walka tego nie wiem, moze inni wypowiedza sie na ten temat.
A co do wymiany popychaczy, to powinno sie je wymieniac co 120tys.
No chyba ze rozleca sie wczesniej <lol>

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 08 wrz 2012, 09:22

Mahrid pisze:A co do wymiany popychaczy, to powinno sie je wymieniac co 120tys.
Aaa tego nie wiedziałem... Jest to napisane w instrukcjach serwisowych??
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga