Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Końcówka wtryskiwacza BOSCH

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 07 wrz 2012, 13:29

Linki, które wrzuciłem są raczej od inżynierów praktyków, więc im teoria powinna zgadzać się z praktyką <luzik>

Nie wiem, jaki Ty masz sterownik szerokopasmówki, więc nie wiem w jaki sposób się go kalibruje. W każdym bądź razie tę kalibrację trzeba co jakiś czas wykonać, bo inaczej wskazania będą przekłamane. Ja w swoim sterowniku mam tzw. kalibrację "free air", i dopóki ekolodzy nie doniosą, że maleje nam ilość tlenu w powietrzu ;) , to taka kalibracja jest najdokładniejsza.
Sterowniki używające rezystora kalibracyjnego wbudowanego we wtyczkę sondy zaczynają coraz bardziej przekłamywać wraz ze starzeniem się sondy.
AFR stechio praktycznie się nie przekłamuje, bo właściwie wtedy sonda pracuje jak zwykła wąskopasmówka - im dalej od stechio, tym gorzej.

Jeżeli więc Twój sterownik umożliwia kalibrację, to ją wykonaj i może wtedy Twoje AFR=12 przesunie się w kierunku 12.5 :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 wrz 2012, 17:10

Mam 2 zestawy Innovate MTXL nie caly rok kalibrowalny i AEM nowka niekalibrowalny, pokazija to samo a sa to znane bardzo dobre kity, nie samorobki.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 07 wrz 2012, 19:56

Więc na 99% pokazują dobrze.

Za każdym urządzeniem stoją jacyś ludzie - konstruktorzy, więc jako ciekawostkę napiszę, że poczytałem sobie o tej Innovate MTXL i w swojej "samoróbie" też mam zastosowany patent z przełączaniem prądu - tak było o wiele prościej i wynik prawie natychmiast dostępny. Tyle, że Bosch nie zaleca takiego sterowania ;) - cytat z bosch'a "an excessive pumping voltage with wrong polarization can destroy the pumping cell of the sensor" . Ja się bałem, że to przełączanie uwali sondę natychmiast, więc powoli zwiększałem prąd, aż do wartości, żeby sonda miała użyteczny zakres pomiarowy. Myślałem, że takie uproszczenie sterowania skróci żywotność sondy, a tu taka niespodzianka - Innovate robi tak samo, i jeszcze podaje same plusy takiego rozwiązania <lol>

Patent, który zastosowali na pomiar temperatury celi też ciekawy, chociaż również poza specyfikacją Bosch'a, więc musieli chyba sporo sond przebadać, żeby po pierwsze znaleźć zależność pomiędzy rezystancją celi i pompy i, co ważniejsze, potwierdzić, że ta zależność jest powtarzalna.

ps. koniec OT o AFR i lambdach w temacie "Końcówka wtryskiwacza BOSCH" ;) Zabieram się za komercjalizacje mojego sterownika <rotfl>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 wrz 2012, 21:58

zbig_wwl pisze:Więc na 99% pokazują dobrze.
Chciałeś powiedzieć na 100%

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 wrz 2012, 02:44

100% nie wypadało napisać, bo to by oznaczało, że ktoś się myli - albo inżynierowie Innovate, od których kupiłeś sondę, albo inżynierowie Innovate, którzy twierdzą, że AFR=12.5 (przedział 12-13) jest optymalny ( http://www.innovatemotorsports.com/resources/rich.php ), albo Ty, który twierdzisz, że powinno być bardziej podlane.
Więc myślę, że 99% jest OK ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 wrz 2012, 12:14

Miałem na myśli wiarygodność wskazań zestawów Innovate MTXL i AEM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja