witam,
od kilku dni mam problem z tipem od razu napiszę, że w A4 B5 2000r AJM.
Przy upale i przejechaniu około 30km gdy temp. oleju skrzyni na desce rozdzielczej osiągnie około 80-90 st. C to po wrzuceniu R gdy zapnie bieg zatrzęsie autem tak z 3-4 razy (około 2sek). Po około 2 sek. wszystko wraca do normy i można normalnie cofnąć. Gdy wrzucę na N i znowu wrócę na R problem wraca.
Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny na desce rozdzielczej. Jeśli temp. na desce jest poniżej 80 st. C to wszystko jest ok.
Z pozostałymi biegami wszytko ok, redukuje dobrze, kick-down działa, lock-up, też. Gdyby nie ten wsteczny to wszystko było by ok.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
autotayczna skrzynia tiptronic na wstecznym za/ trzęsie aute
Panowie... być może problem jest z olejem, a dokładniej z jego jakością... gdy jest zimny - gęstszy, prawidłowo pełni funkcje robocze... kiedy się rozgrzeje - robi się rzadszy...
Nie wiem jak jest u Was, ale u mnie jest jedna chłodnica do chłodzenia i silnika i skrzyni biegów (oleju). Czasem zdarzają się wewnętrzne przecieki, a glikol w oleju skrzyni biegów, może powodować właśnie takie dziwne zachowania... oczywiście to tylko taka mała sugestia, aby przeprowadzić tzw. próbę glikolową...
Nie wiem jak jest u Was, ale u mnie jest jedna chłodnica do chłodzenia i silnika i skrzyni biegów (oleju). Czasem zdarzają się wewnętrzne przecieki, a glikol w oleju skrzyni biegów, może powodować właśnie takie dziwne zachowania... oczywiście to tylko taka mała sugestia, aby przeprowadzić tzw. próbę glikolową...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Podstawowa rzecz to poziom oleju w skrzyni, proponuję sprawdzić poziom jeśli nie było sprawdzane w ostatnim czasie. A jesli w ogóle nie był zmieniany od kąd go masz to może się nadawać do wymiany.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2012, 22:03 przez Konrad 78, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
górka w moim przypadku nie ma znaczenia. Parkuję na płaskim, a na wzniesieniu najpierw ręczny, a potem lewarek na R i nigdy nie mam problemu z przerzuceniem biegu.
Olej sprawdzę w tym tygodniu u mechanika. Był wymieniany 3 lata temu cały, wraz z miską olejową, która rozwaliła się o Polską, nierówną drogą:).
Na VAGu, nie błędów w silniku i skrzyni.
[ Dodano: 2012-08-16, 22:45 ]
.....pudło. Oleju było za mało 100ml. Tak więc przyczyna problemu to na pewno nie brak oleju.
górka w moim przypadku nie ma znaczenia. Parkuję na płaskim, a na wzniesieniu najpierw ręczny, a potem lewarek na R i nigdy nie mam problemu z przerzuceniem biegu.
Olej sprawdzę w tym tygodniu u mechanika. Był wymieniany 3 lata temu cały, wraz z miską olejową, która rozwaliła się o Polską, nierówną drogą:).
Na VAGu, nie błędów w silniku i skrzyni.
[ Dodano: 2012-08-16, 22:45 ]
grzemo pisze:Za niski poziom olejudaniel1997 pisze: zaparkowałem auto na stromej górce wsiadam do auta R i auto słabo ciągnie jeszcze raz na N i R i poszło ciekawe co jest przyczyną
.....pudło. Oleju było za mało 100ml. Tak więc przyczyna problemu to na pewno nie brak oleju.
Witam, jestem za granica i mam problem ze automatem , jak wyprzededzalem chyba wyskoczył bieg i w środku było czuć spalenIzne troszke , następnie się zatrzymaliśmy i zacząłem używać biegów 1,2,3. Gdy dojechalem do domu sprawdziłem czy jest wsteczny i Czy działa drive i jest ok, ale nie wiem co robić? Czy mogę tak jeździć , do polski mam wrócić dopiero za miesiąc i nie wiem czy dojade na prom, a w Szwecji naprawa skrzyni jest bardzo droga, proszę o pomoc( audi a6 1.9 tdi skrzynia bez tiptronic, ma P N R D 3 2 1 )
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga