A6 C6 pneumatyczne zawieszenie - sprawdzenie
A6 C6 pneumatyczne zawieszenie - sprawdzenie
Panowie,
W sobotę będe sprawdzał http://otomoto.pl/audi-a6-C25717330.html
w ASO i czy możecie podpowiedzieć mi na co mam zwórcić szczególną uwagę? Jak sprawdzić zawieszenie pnaumatyczne? od 2 dni szukam info po necie i zero.
Wlaściciel mi powiedział iż przy przejeżdzaniu przez wieksze wyboje czasami coś zatrzeszczy z tylu po prawej stronie auta dodajać ze może już być słaby amortyzator. jak to jest czy zawieszenie pneumatyczne morze trzeszczeć lub chrobotać? dla mnie to mogą być łączniki stabilizatora itd ale totalnie nie znam sie na zawieszeniu pneumatycznym dlatego proszę o podpowiedz jak sprawdzić takie zawieszenie
pozdro
W sobotę będe sprawdzał http://otomoto.pl/audi-a6-C25717330.html
w ASO i czy możecie podpowiedzieć mi na co mam zwórcić szczególną uwagę? Jak sprawdzić zawieszenie pnaumatyczne? od 2 dni szukam info po necie i zero.
Wlaściciel mi powiedział iż przy przejeżdzaniu przez wieksze wyboje czasami coś zatrzeszczy z tylu po prawej stronie auta dodajać ze może już być słaby amortyzator. jak to jest czy zawieszenie pneumatyczne morze trzeszczeć lub chrobotać? dla mnie to mogą być łączniki stabilizatora itd ale totalnie nie znam sie na zawieszeniu pneumatycznym dlatego proszę o podpowiedz jak sprawdzić takie zawieszenie
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
- Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie
Bardzo trudno określić na podstawie opisu co to może być. Dość dużo jeździłem Audi A8, a w niej jest tego samego typu zawieszenie, rano jak jest chłodno i pierwszy raz odpalasz auto to potrafi na początku, na pierwszych dwóch, trzech nierównościach zatrzeszczeć, taki jakby lekki pisk, trudno opisać ten dźwięk, po krótkiej przejażdżce to znika. Zawieszenie jest jednak trwałe, mój dobry znajomy przejechał na nim 280tkm od nowości na polskich drogach i w zasadzie nic się nie działo. A8 której czasami używam również ma już prawie 200tkm i też nic się nie dzieje. Być może trzeszczenie nie pochodzi od zawieszenie a np. z plastików bagażnika lub tylnej półki, dość często się to zdarza i jest mylące. Sam zastanawiałem się nad zakupem auta z ogłoszenia które przedstawiłeś, ostro negocjuj cenę bo to jednak jest 05 r. i 57tys. to trochę dużo za ten rocznik - moim zdaniem. Ale propozycja ciekawa, bardzo bogate wyposażenie. ÂŻyczę owocnych zakupów.
- FOSS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
- Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
- Kontakt:
Przy zawieszeniu pneumatycznym istotne jest przede wszystkim to pracuje poprawnie... sprawdzasz je poprzez ponoszenie i opuszczanie wybierając z menu zawieszenia "lift", "comfort" i "dynamic".
Kontroli dokonujesz na postoju przy uruchomionym silniku... auto nie może się zbyt długo zastanawiać nad tym co ma ze sobą zrobić... poziomowanie do nowych ustawień przez minutę albo dłużej może wskazywać na jakieś niedomagania.
Zwróć też uwagę na pracę kompresora... powinien pracować praktycznie bezgłośnie... jeżeli wyraźnie hałasuje to może to oznaczać zbliżający się kres jego żywotności.
Auto po całej nocy parkowania nie może opadać na żadną stronę... a opadanie w krótszym czasie niż noc to już pewna usterka w postaci nieszczelnego układu pneumatyki.
Co do ewentualnych skrzypień to zawieszenie pneumatyczne samo w sobie ich raczej nie generuje... ewentualne skrzypienia pojawiają się raczej od innych elementów zawieszenia... w A8 D3 zdarza się że przy mrozach odzywają się gumy przedniego stabilizatora ale takie rzeczy po prostu należy wymienić i już.
Jak kupujesz auto z pneumatyką to sprawdź dokładnie działanie zawieszenia bo o ile nie jest ono zbyt awaryjne to jednak ewentualne naprawy mogą być kosztowne... może nie drobne pierdółki w postaci przekaźników ale wymiany amortyzatorów czy kompresora już tak.
Kontroli dokonujesz na postoju przy uruchomionym silniku... auto nie może się zbyt długo zastanawiać nad tym co ma ze sobą zrobić... poziomowanie do nowych ustawień przez minutę albo dłużej może wskazywać na jakieś niedomagania.
Zwróć też uwagę na pracę kompresora... powinien pracować praktycznie bezgłośnie... jeżeli wyraźnie hałasuje to może to oznaczać zbliżający się kres jego żywotności.
Auto po całej nocy parkowania nie może opadać na żadną stronę... a opadanie w krótszym czasie niż noc to już pewna usterka w postaci nieszczelnego układu pneumatyki.
Co do ewentualnych skrzypień to zawieszenie pneumatyczne samo w sobie ich raczej nie generuje... ewentualne skrzypienia pojawiają się raczej od innych elementów zawieszenia... w A8 D3 zdarza się że przy mrozach odzywają się gumy przedniego stabilizatora ale takie rzeczy po prostu należy wymienić i już.
Jak kupujesz auto z pneumatyką to sprawdź dokładnie działanie zawieszenia bo o ile nie jest ono zbyt awaryjne to jednak ewentualne naprawy mogą być kosztowne... może nie drobne pierdółki w postaci przekaźników ale wymiany amortyzatorów czy kompresora już tak.
Panowie,
Dziekuje za podpowiedzi i bardzo mi to pomogło bo po pierwsze wiem jak na wstępie sprawdzać zawieszenie czyli zmieniać ustawienia zawieszenia i ma szybko reagować i pewnie też równo i nie może być ze jedna strona szybciej od drugiej?
Z drugiej strony troche mnie uspoiliscie pisząc ze zawieszenie pneumatyczne samo w sobie nie powinno generować trzeszczeń czy piskówi to oznacza iż w ASO maja poszukać przyczyn takiej sytuacji również w innych miejscach.
Jesli chodzi o cene 57KPLN to faktycznie dużo ale mam zamiar negocjować ostro no i może pare tys sie urwie. moja taka granica rozsadku to jest ok 53tys. co myslicie o tym?
pozdrawiam
Kamil
Dziekuje za podpowiedzi i bardzo mi to pomogło bo po pierwsze wiem jak na wstępie sprawdzać zawieszenie czyli zmieniać ustawienia zawieszenia i ma szybko reagować i pewnie też równo i nie może być ze jedna strona szybciej od drugiej?
Z drugiej strony troche mnie uspoiliscie pisząc ze zawieszenie pneumatyczne samo w sobie nie powinno generować trzeszczeń czy piskówi to oznacza iż w ASO maja poszukać przyczyn takiej sytuacji również w innych miejscach.
Jesli chodzi o cene 57KPLN to faktycznie dużo ale mam zamiar negocjować ostro no i może pare tys sie urwie. moja taka granica rozsadku to jest ok 53tys. co myslicie o tym?
pozdrawiam
Kamil
zobacz ile kosztuja takie auta za miedza,z takim przebiegiem,wyposazeniem itd.,dolicz akcyze i bedziesz widzial czy duzo,czy nie duzo...najwazniejsze zeby auto bylo pewne i stan techniczny byl w porzadku.ja osobiscie wole polozyc kilka tysi wiecej za taki samochod niz kupic ulepa i co chwile w niego ladowac. powodzenia
- FOSS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
- Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
- Kontakt:
Jeżeli jest tak samo jak w A8 to najpierw podnosi się tył a później przód... opuszcza się natomiast w kolejności odwrotnej czyli najpierw przód a później tył.kamirsen pisze:Dziekuje za podpowiedzi i bardzo mi to pomogło bo po pierwsze wiem jak na wstępie sprawdzać zawieszenie czyli zmieniać ustawienia zawieszenia i ma szybko reagować i pewnie też równo i nie może być ze jedna strona szybciej od drugiej?
Czasem, jeżeli podnosisz z pozycji "dynamic" od razu do "lift" może wystąpić podnoszenie "na raty" czyli trochę tył, później do tej samej wysokości przód, później znowuż tył dalej w górę i na koniec ponownie przód do tej samej wysokości co tył... i opuszczanie w odwrotnej kolejności analogicznie jak napisałem powyżej.
Auto stojące na w miarę równym poziomym podłożu nigdy nie podnosi się stronami... tzn. lewa inaczej i prawa inaczej.
Ponownie... jeżeli w A6 jest tak samo jak w A8 (tu niech mnie mądrzejsi poprawią bo w A6 taki "mondry" jeszcze nie jestem) to zawieszenia pneumatycznego możesz mieć dwie wersje... normalną i sportową...
w wersji sportowej auto jest fabrycznie obniżone o około 2cm i utwardzone w SPAM do wersji normalnej...
co ważniejsze, testując na postoju zawieszenie w wersji sportowej po przełączeniu z pozycji "comfort" na "dynamic" auto nie obniża się dodatkowo (ponieważ już fabrycznie stoi niżej) - zawieszenie normalne na postoju pomiędzy trybami "comfort" i "dynamic" zmienia swoją wysokość.
Dlatego też testując sprawność pneumatyki bawimy się przede wszystkim trybami "dynamic" i "lift".
Całość pisałem bazując na swojej wiedzy z modelu A8 D3 więc jeżeli ktoś wie, że w A6 C6 jest jednak coś inaczej to proszę mnie poprawić.
I to jest całkiem dobry wykładnik wartości auta... nie twierdzę, że na tym trzeba się koniecznie opierać bo specyfika rynku jest jednak zdecydowanie inna ale i tak to przysłowiowy kubeł zimnej wody i dobre wyjście do analizy co warto kupić i za ile.tomcio77 pisze:zobacz ile kosztuja takie auta za miedza,z takim przebiegiem,wyposazeniem itd.,dolicz akcyze i bedziesz widzial czy duzo,czy nie duzo...
W przypadku A6 C6 podobnie jak w A8 D3 oprócz wszystkich rzeczy już wielokrotnie opisywanych polecam szczególną uwagę zwrócić na elektronikę... warto aby w Twoim przyszłym aucie wszystko z elektroniki było sprawne bo samochody te napchane są tą elektroniką dosyć mocno a część usterek (opisywanych przez sprzedających jako ta przysłowiowa "poluzowana wtyczka na sterowniku") może przysporzyć kilka dodatkowych siwych włosów i kilka tysi w plecy.tomcio77 pisze:... najwazniejsze zeby auto bylo pewne i stan techniczny byl w porzadku.
To tak jak ja... takie niby przepłacanie może wydawać się głupie ale w dłuższym okresie czasu okazuje się to korzystniejsze niż doprowadzanie jakiegoś szrota do stanu używalności... oczywiście wszystko z głową bo oczywiście przepłacając warto wiedzieć za co dokładnie przepłacamytomcio77 pisze:ja osobiscie wole polozyc kilka tysi wiecej za taki samochod niz kupic ulepa i co chwile w niego ladowac.
FOSS dzieki wielkie za opisy. Troche mi sie rozjasniło i teraz przynajmniej wiem jak zabrać sie do sprawdzania.
Jedyna moje troska to to że auto przejechało 200 tyś km po polskich drogach:( chociaż właściciel twierdzi iż połowe tego dystansu zrobił na autstradach w niemczech ale skąd mogę mieć pewność iż mówi prawde? dlatego zakładam iż jeździł tylko w Polsce
Jedyna moje troska to to że auto przejechało 200 tyś km po polskich drogach:( chociaż właściciel twierdzi iż połowe tego dystansu zrobił na autstradach w niemczech ale skąd mogę mieć pewność iż mówi prawde? dlatego zakładam iż jeździł tylko w Polsce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
To wygląda na to, że pneumat jest ale w trybie awaryjnym.
Musiałbyś podpiąć vcds i sprawdzić błędy.
Taki jest efekt jak jest jakaś usterka - wszystkie tryby są nieaktywne...
Musiałbyś podpiąć vcds i sprawdzić błędy.
Taki jest efekt jak jest jakaś usterka - wszystkie tryby są nieaktywne...
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
Witam,
Panowie posiadam VCDS 15.7 prosze podpowiedzcie gdzie wejsc w VCDS aby podlaczyc sie to modulu pneumatyki. Na jakie wartoscie mierzone zwrócic uwagę na jakich kanalach ? Przymierzam sie do pewnej A6stki z 2009 roku która wypoaazona jest własnie w pneumatyke i przed zakupem chce ja dobrze sprawdzic bo wiem ze w razie W naprawy sa drogie ...
Panowie posiadam VCDS 15.7 prosze podpowiedzcie gdzie wejsc w VCDS aby podlaczyc sie to modulu pneumatyki. Na jakie wartoscie mierzone zwrócic uwagę na jakich kanalach ? Przymierzam sie do pewnej A6stki z 2009 roku która wypoaazona jest własnie w pneumatyke i przed zakupem chce ja dobrze sprawdzic bo wiem ze w razie W naprawy sa drogie ...