Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Rozruch zimnego silnika

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Mateusz Foru A6

Rozruch zimnego silnika

Post autor: Mateusz Foru A6 » 28 sie 2012, 01:00

Witam,

Po przeczytaniu tematu o olejach przyszła mi taka myśl do głowy... Jak dbamy o o nasz silnik przy rozruchu na zimno?
Jak powinien wyglądać rozruch na zimno i co robicie przez pierwsze 30-60s po uruchomieniu silnika?

Ci co zwracają na to uwagę być może jest to dla nich banalne i oczywiste, ale zachęcam do wypowiedzenia się, aby uświadomić (tym którzy nie mają zielonego pojęcia co się dzieje np. na panewkach i rozrządzie podczas rozruchu w temp. np. -5 st. C), że jest to ważna sprawa.

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 28 sie 2012, 01:27

Wiadomo zimny olej = gesty olej = gorsze smarowanie, a co za tym idzie panewki i wszystko inne cierpi i to bardzo. A minusowe temperatury jeszcze bardziej sie do tego przyczyniaja nim olej nabierze odpowiedniej temperatury. Ja w zimie zawsze dbam o to zeby silnik chodzil i sie grzal jak najdluzej ;) Za ten czas spokojnie mozna poodgarniac sobie auto, wydrapac szyby itp itd. No i wiadomo jak to przy kazdym silniku od razu gaz do dechy to nie zdrowo

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 28 sie 2012, 10:38

Lato.
Staram się i mam taki nawyk, że po odpaleniu odczekuję min. 5 sek. Po tym czasie obroty silnika stabilizują się na wartości 900 i wtedy ruszam.

Zima
Podobnie jak kolegaMaRRcin929, uruchamiam silnik wcześniej a potem odgarniam śnieg. Jeśli śniegu nie ma to także czekam do minimum wyrównania obrotów albo kilka sekund dłużej.

Silnik 1.4D choć z 1994 roku, mam zalany olejem Tedex 5w40 SM/CF.

Zastanawiam się jeszcze czy te 5 sek to wystarczająco, aby olej dotarł przynajmniej do większości węzłów tarcia w silniku?

Jak myślicie, w pierwszej fazie po rozruchu(chodzi mi tu o czas rozgrzania silnika do temp. ok 90 st. C) już podczas jazdy w jakim zakresie obrotów utrzymywać pracę silnika, aby były one dla niego najzdrowsze?

Czy silnik np V6 TDI, 1.9 TDI PD, czy dowolny wolnossący Diesel będzie miał ten zakres obrotów inny?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 sie 2012, 12:50

Ja obojętnie zima czy lato, daję ok. 30 sek. silnikowi na rozruch... szczególnie, że mam stromy wyjazd z garażu podziemnego...

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 28 sie 2012, 21:03

Ja też daję slnikowi czas na rozlanie się oleju. 30 sec wystarczy w lato. W zime mozna poczekac az obroty sie ustabilizuja. I staram sie nie przekraczac 2000 obr/min nim wskazowka nie ruszy z miejsca.
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 29 sie 2012, 13:57

Lato, pierwsze odpalenie (najczęściej rano) czekam aż obroty się ustabilizują, następne rozruchy - czekam około 30 sek.
Zima, podobnie jak matikemk, odpalam auto, zgarniam śnieg itd...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja