Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BLB 2.0 103 KM] Nagły spadek mocy, cykanie i kontrolka sil

Silniki wysokoprężne
escobar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 wrz 2011, 15:55
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

[ BLB 2.0 103 KM] Nagły spadek mocy, cykanie i kontrolka sil

Post autor: escobar » 21 sie 2012, 22:26

Witam wszystkich forumowiczów...
Dzisiaj po udanym wypoczynku urlopowym udałem sie w drogę do domu...i aby nie było za miło po przejechaniu ok 40 km dało się usłyszeć takie delikatne, miarowe (wraz ze wzrostem obrotów) "cykanie", jakby spaliny z nieszczelnego układu wychowego...poza tym wszystko było OK...po ok 150 km i małej przerwie na kawę, po przejechaniu kilku kilometrów samochód stracił moc (tzn. jechał ale przyśpieszanie porównywalne do Poloneza)...cykanie z czasem robiło sie coraz głośniejsze aż w końcu po przejechaniu kolejnych 150 km ,pod domem zapaliła mi się kontrolka silnika...
Czt ktoś z Was miał może podobny przypadek lub wie co może być przyczyną ?

I tak na koniec udanego urlopu straciłem w miarę dobry humor:(

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję

PS
Kod silnika BLB i zdaje sie powinno być jeśli 103 to KW
U mnie i tak troche wyżej bo turbina CAHA pod maską...
Ostatnio zmieniony 25 sie 2012, 23:15 przez escobar, łącznie zmieniany 1 raz.

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 23 sie 2012, 07:47

dwie rzeczy do sprawdzenia , zawór egr albo turbina , stawiam na to pierwsze
nie czyścić , bo pewnie ząbki się wyłamały , od razu wymienić na nową :)
GPW

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 23 sie 2012, 08:19

ja proponuje podlaczyc pod kompa i odczytac bledy.

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 24 sie 2012, 00:29

od egr auto nie cyka lecz traci cala moc i bardzo dymi wiec to odpada. koniecznie jest podpiecie kompa .

wwlA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2012, 13:35
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: wwlA6 » 24 sie 2012, 13:40

U mnie takie coś spowodowane było dziurawą rurką od intercoolera czy coś takiego a już turbiny nowej szukałem, na allegro ok. 150zł, ja kupowałem w serwisie to ok. 400zł

Niech Ci mechanik sprawdzi :)

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 24 sie 2012, 18:31

Arrni pisze:od egr auto nie cyka lecz traci cala moc i bardzo dymi wiec to odpada. koniecznie jest podpiecie kompa .
cyka cyka , zależy co rozumiesz że auto cyka i nie całą moc bo auto jednak ale jedzie ale muli a co do dymu to pierwsze słyszę :|
GPW

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 24 sie 2012, 23:47

a co do dymu to pierwsze slyszysz ? a wiesz wogole od czego jest EGR ? co to za zawor ? cykac to Ci moze ale silniczek otwarte zamkniete hehe przy wlaczonym silniku tego sie nieda uslyszec.

escobar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 wrz 2011, 15:55
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: escobar » 25 sie 2012, 23:19

Ciepło Panowie, ciepło...
Puścił spaw takiej rurki w chłodnicy recyrkulacji spalin i zamiast do turbiny spaliny szły pod maskę.
Teraz to już tylko problem z kupieniem tego ustrojstwa, w A4 silnik ułożony inaczej a do A6 z tym silnikiem części jak na lekarstwo bo przy tym samochodzie taki w miarę słaby silnik nie jest za często spotykany...
Po dwóch dniach usilnych poszukiwań pozostanie mi chyba serwis i wydatek ok. 1 400 zł :(

Po wielkich poszukiwaniach używka znaleziona, pacjent wyleczony wszystko wrocilo do poprzedniego stanu.
Wszystkim dziękuję za sugestie i uwagi, temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga