Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ARE 2.7 250 KM] zalane olejem cała prawa strona auta

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Entliczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:05
Lokalizacja: Podlasie

[ ARE 2.7 250 KM] zalane olejem cała prawa strona auta

Post autor: Entliczek » 23 sie 2012, 21:29

Witam
Od 2 dni jestem właścicielem allroad-a 2,7 Biturbo. Mam w nim kilka rzeczy do zrobienia. Jednak w chwili obecnej najbardziej dla mnie palącym tematem jest zachlapane całe prawe (po stronie pasażera) przednie nadkole (wnęka koła) zachlapanie "ciągnie" się po bocznych listwach z dołu auta i jest jeszcze dość zachlapane tylna wnęka. Nie wiem skąd coś takiego może być ale proszę o podpowiedź.

Z góry dziękuję
EntliczekPetliczek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 sie 2012, 22:36

zdejmij rurę ssącą z turbo i patrz ile oleju ci się wyleje.
ubywa oliwy?

Entliczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:05
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Entliczek » 23 sie 2012, 23:16

OK. Niestety moim problemem jest brak wystarczającej wiedzy mechanicznej więc będę musiał to zrobić u jakiegoś mechanika. Podstawową kwestią jest czy mogę sie poruszać autem (dojechać do warsztatu). Auto do mnie nie "krzyczy" jakimiś komunikatami na wyświetlaczu, sprawia wrażenie, że nic się nie zmieniło.
Jeśli chodzi o poziom oleju w silniku to na bagnecie jest OK. We wtorek sprawdzałem auto w aso i nie stwierdzono żadnych błędów/nieprawidłowości w pracy turbiny, zawieszenia czy innej mechaniki. Jedyne co stwierdzono to konieczność wymiany czujnika G235 (to już umówiłem z audi, chyba nawet wymienię 2), oraz muszę zajrzeć do skrzyni bo jest tam problem z konwerterem (o tym również wiedziałem przy zakupie. A dziś taka właśnie niespodzianka.
Czyli to może turbina wyrzucać olej? Wiem, że może ciec ale aż tak? Zewnętrzna część wnęki koła cała zachlapana, wewnętrzna sucha. Trochę dziwnie to wygląda. Widać, że coś jest mokrawo na środku auta ale nie kapie na ziemię.
EntliczekPetliczek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 sie 2012, 23:32

jeśli dobrze rozumiem to nadkola nad samymi kołami są zabrudzone?

Entliczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:05
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Entliczek » 23 sie 2012, 23:42

Dokładnie. Miechy pneumatyki są suche. Osłona przegubu też wydaje się być nienaruszona, tarcza hamulcowa i wewnętrzna strona felgi też suche opona też jest sucha. Jedynie nad oponą na całej długości wnęki koła jest olej oraz zachlapany cały bok po całej długości auta do tylnego koła. Wrażenie jest takie jakbym przejechał przez kałużę oleju (ale nie wyobrażam sobie tego).
EntliczekPetliczek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 sie 2012, 23:50

podejrzewałem przegub, ale skoro mówisz,że gumy całe to raczej nie.
jest prawdopodobne, że przejechałeś rzeczywiście po jakimś oleju i opona ci to rozbryzgała po całym nadkolu.proponuję, żebyś to wytarł do czystego i jeździł dalej. skoro oliwy w silniku ci nie ubywa to obserwuj tylko to nadkole.m być może to tylko fałszywy alarm.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 24 sie 2012, 00:13

Ciekawy przypadek. Jeżeli to miałby być olej z silnika, to jedyny pomysł, jaki mi przychodzi do głowy to poluzowana opaska na dolnym króćcu prawego intercoolera, lub dziurawy intercooler.

ps. widzę metyoo, że mamy bliźniacze auta ;) założyłeś już LPG?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Entliczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:05
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Entliczek » 24 sie 2012, 09:32

Dziękuję za zainteresowanie. Rano od razu podjechałem do zakładu gdzie podniesiono mi auto. Mechanik nie stwierdził żadnych wycieków, uszkodzeń mogących spowodować takie "zalanie" olejem więc jak napisał metyoo i mówią mechanicy musiałem w coś wjechać. Zmyliła mnie kompletnie sucha i bez śladów oleju na powierzchni opona.
EntliczekPetliczek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 sie 2012, 09:56

ps. widzę metyoo, że mamy bliźniacze auta ;) założyłeś już LPG?
ano, rzeczywiście bliźniaki ;)
tak, założyłem instalkę, LPGTech 316+Hanki+2x AC R01... wszystko piknie lata, a spalanie to bardzo miłe zaskoczenie ;)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 24 sie 2012, 10:45

Z ciekawości zapytam, jak z tym spalaniem, bo moja podobno pali za mało jak na 300-konny motor ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 sie 2012, 11:25

ja mam póki co serię, żeby nauczyć się tym autem jeździć, ale przyjdzie i czas na chipsa ;)

spalanie w trasie 1600km (same autostrady) 11,2ltr/100, przy prędkości 130km/h na tempomacie, przy 160-180km/h (bez tempomatu) spalanie wzrosło do ok 14,5-15ltr/100

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 24 sie 2012, 11:36

Oooo, to Twoja jest bardziej popsuta nawet ;) , u mnie wychodzi nieco więcej, ale kółka 255 i przełączanie na LPG przy 15*C reduktora, więc obecnie praktycznie od razu pracuje na LPG.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 sie 2012, 13:23

no u mnie o wiele węższe kapciochy, bo tylko 225. gaz przełącza przy 30*, ale to ulegnie niedługo zmianie, bo w poprzednim aucie miałem ustawione na 20* i było ok, więc w tym też tak ustawię...
aaa spalanie matematycznie obliczane, nie brane z fisa, choć ten pokazywał podobne wartości.

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 23 sty 2013, 18:37

Troszkę odkopuję temat.

Kolejny Allroad 2.7 biturbo z Podlasia...

Czy ubywa oleju? ciężko mi stwierdzić bo od kupna przejechałem nim ok 500 km; Auto niby ładne zadbane, ale wiedziałem, że parę rzeczy trzeba zrobić i największą zagadką są teraz turbiny.

Po zdjęciu przewodów przy intercoolerze zlane z lewej i z prawej strony prawie równo po około 100 gram oleju.
Auto nie dymi. Czy taka ilość jest poważna czy przez dłuższy czas ma prawo się tyle zebrać przy aucie przy przelocie około 290 tysięcy... przejadę teraz 1000 km i zobaczę ile oleju się zbierze.

Ogólnie na podłodze w garażu po całej nocy skapnie na ziemię z 5 kropel oleju. Na pewno leci po silniku gdzieś z góry, ale ciężko mi powiedzieć czy od turbin czy jeszcze wyżej.

Ostatecznie: Jaka wartość dolewanego oleju jest do przyjęcia pomiędzy wymianami? (10 000 km).

Poprzedni właściciel jeździł na shellu 5w40...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 sty 2013, 00:40

Jeśli jeździsz agresywniej i wykorzystujesz to co masz pod maską, wlej w50 - dłużej zachowuje lepkość, kiedy oliwa już się mocno rozgrzeje, a to przekłada się na lepsze smarowanie turbin <okok>
Standardem w V6 Audi są cieknące uszczelki pod pokrywami zaworów i za wałkami rozrządu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga