[ ARE 2.7 250 KM] zalane olejem cała prawa strona auta
[ ARE 2.7 250 KM] zalane olejem cała prawa strona auta
Witam
Od 2 dni jestem właścicielem allroad-a 2,7 Biturbo. Mam w nim kilka rzeczy do zrobienia. Jednak w chwili obecnej najbardziej dla mnie palącym tematem jest zachlapane całe prawe (po stronie pasażera) przednie nadkole (wnęka koła) zachlapanie "ciągnie" się po bocznych listwach z dołu auta i jest jeszcze dość zachlapane tylna wnęka. Nie wiem skąd coś takiego może być ale proszę o podpowiedź.
Z góry dziękuję
Od 2 dni jestem właścicielem allroad-a 2,7 Biturbo. Mam w nim kilka rzeczy do zrobienia. Jednak w chwili obecnej najbardziej dla mnie palącym tematem jest zachlapane całe prawe (po stronie pasażera) przednie nadkole (wnęka koła) zachlapanie "ciągnie" się po bocznych listwach z dołu auta i jest jeszcze dość zachlapane tylna wnęka. Nie wiem skąd coś takiego może być ale proszę o podpowiedź.
Z góry dziękuję
EntliczekPetliczek
OK. Niestety moim problemem jest brak wystarczającej wiedzy mechanicznej więc będę musiał to zrobić u jakiegoś mechanika. Podstawową kwestią jest czy mogę sie poruszać autem (dojechać do warsztatu). Auto do mnie nie "krzyczy" jakimiś komunikatami na wyświetlaczu, sprawia wrażenie, że nic się nie zmieniło.
Jeśli chodzi o poziom oleju w silniku to na bagnecie jest OK. We wtorek sprawdzałem auto w aso i nie stwierdzono żadnych błędów/nieprawidłowości w pracy turbiny, zawieszenia czy innej mechaniki. Jedyne co stwierdzono to konieczność wymiany czujnika G235 (to już umówiłem z audi, chyba nawet wymienię 2), oraz muszę zajrzeć do skrzyni bo jest tam problem z konwerterem (o tym również wiedziałem przy zakupie. A dziś taka właśnie niespodzianka.
Czyli to może turbina wyrzucać olej? Wiem, że może ciec ale aż tak? Zewnętrzna część wnęki koła cała zachlapana, wewnętrzna sucha. Trochę dziwnie to wygląda. Widać, że coś jest mokrawo na środku auta ale nie kapie na ziemię.
Jeśli chodzi o poziom oleju w silniku to na bagnecie jest OK. We wtorek sprawdzałem auto w aso i nie stwierdzono żadnych błędów/nieprawidłowości w pracy turbiny, zawieszenia czy innej mechaniki. Jedyne co stwierdzono to konieczność wymiany czujnika G235 (to już umówiłem z audi, chyba nawet wymienię 2), oraz muszę zajrzeć do skrzyni bo jest tam problem z konwerterem (o tym również wiedziałem przy zakupie. A dziś taka właśnie niespodzianka.
Czyli to może turbina wyrzucać olej? Wiem, że może ciec ale aż tak? Zewnętrzna część wnęki koła cała zachlapana, wewnętrzna sucha. Trochę dziwnie to wygląda. Widać, że coś jest mokrawo na środku auta ale nie kapie na ziemię.
EntliczekPetliczek
Dokładnie. Miechy pneumatyki są suche. Osłona przegubu też wydaje się być nienaruszona, tarcza hamulcowa i wewnętrzna strona felgi też suche opona też jest sucha. Jedynie nad oponą na całej długości wnęki koła jest olej oraz zachlapany cały bok po całej długości auta do tylnego koła. Wrażenie jest takie jakbym przejechał przez kałużę oleju (ale nie wyobrażam sobie tego).
EntliczekPetliczek
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
podejrzewałem przegub, ale skoro mówisz,że gumy całe to raczej nie.
jest prawdopodobne, że przejechałeś rzeczywiście po jakimś oleju i opona ci to rozbryzgała po całym nadkolu.proponuję, żebyś to wytarł do czystego i jeździł dalej. skoro oliwy w silniku ci nie ubywa to obserwuj tylko to nadkole.m być może to tylko fałszywy alarm.
jest prawdopodobne, że przejechałeś rzeczywiście po jakimś oleju i opona ci to rozbryzgała po całym nadkolu.proponuję, żebyś to wytarł do czystego i jeździł dalej. skoro oliwy w silniku ci nie ubywa to obserwuj tylko to nadkole.m być może to tylko fałszywy alarm.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Ciekawy przypadek. Jeżeli to miałby być olej z silnika, to jedyny pomysł, jaki mi przychodzi do głowy to poluzowana opaska na dolnym króćcu prawego intercoolera, lub dziurawy intercooler.
ps. widzę metyoo, że mamy bliźniacze auta
założyłeś już LPG?
ps. widzę metyoo, że mamy bliźniacze auta
![;) ;)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko.gif)
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Dziękuję za zainteresowanie. Rano od razu podjechałem do zakładu gdzie podniesiono mi auto. Mechanik nie stwierdził żadnych wycieków, uszkodzeń mogących spowodować takie "zalanie" olejem więc jak napisał metyoo i mówią mechanicy musiałem w coś wjechać. Zmyliła mnie kompletnie sucha i bez śladów oleju na powierzchni opona.
EntliczekPetliczek
Troszkę odkopuję temat.
Kolejny Allroad 2.7 biturbo z Podlasia...
Czy ubywa oleju? ciężko mi stwierdzić bo od kupna przejechałem nim ok 500 km; Auto niby ładne zadbane, ale wiedziałem, że parę rzeczy trzeba zrobić i największą zagadką są teraz turbiny.
Po zdjęciu przewodów przy intercoolerze zlane z lewej i z prawej strony prawie równo po około 100 gram oleju.
Auto nie dymi. Czy taka ilość jest poważna czy przez dłuższy czas ma prawo się tyle zebrać przy aucie przy przelocie około 290 tysięcy... przejadę teraz 1000 km i zobaczę ile oleju się zbierze.
Ogólnie na podłodze w garażu po całej nocy skapnie na ziemię z 5 kropel oleju. Na pewno leci po silniku gdzieś z góry, ale ciężko mi powiedzieć czy od turbin czy jeszcze wyżej.
Ostatecznie: Jaka wartość dolewanego oleju jest do przyjęcia pomiędzy wymianami? (10 000 km).
Poprzedni właściciel jeździł na shellu 5w40...
Kolejny Allroad 2.7 biturbo z Podlasia...
Czy ubywa oleju? ciężko mi stwierdzić bo od kupna przejechałem nim ok 500 km; Auto niby ładne zadbane, ale wiedziałem, że parę rzeczy trzeba zrobić i największą zagadką są teraz turbiny.
Po zdjęciu przewodów przy intercoolerze zlane z lewej i z prawej strony prawie równo po około 100 gram oleju.
Auto nie dymi. Czy taka ilość jest poważna czy przez dłuższy czas ma prawo się tyle zebrać przy aucie przy przelocie około 290 tysięcy... przejadę teraz 1000 km i zobaczę ile oleju się zbierze.
Ogólnie na podłodze w garażu po całej nocy skapnie na ziemię z 5 kropel oleju. Na pewno leci po silniku gdzieś z góry, ale ciężko mi powiedzieć czy od turbin czy jeszcze wyżej.
Ostatecznie: Jaka wartość dolewanego oleju jest do przyjęcia pomiędzy wymianami? (10 000 km).
Poprzedni właściciel jeździł na shellu 5w40...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga