Cześć. A6 C4 V6 + gaz
Samochodem śmigam kilka lat i problem mam od początku, ale może teraz go naprawię....
Samochód kupiłem i od początku coś było nie tak.
Po krótkiej chwili jazdy lub postoju temp. cieczy na zegarze szła na max i czasem w korkach migał wskaźnik. zbyt wysokiej temp.
Na kodzie 51 na klimatroniku sprawdzałem temp. i był ok 90st.C. Tak śmigałem 2 lata.
Oczywiscie klima nie działała.
Postanowiłem ją naprawić, dobiłem i działa... ale tylko do momentu gdy temp. idzie w górę na max, ale tylko na wskaźniku na zegarze, bo w rzeczyswistości dochodzi dopiero do 90st.C.
Wymieniłem zegar na nowy, wymieniłem czujnik temp silnika i dalej nic.
Co mam zrobić? Jest jeszcze drugi czujnik temp. silnika? Może chodzi o czujnik temp cieczy? Może on padł.
[ ABC 2.6 150 KM] Złe wskazania temp. cieczy, klima nie dzia
[ ABC 2.6 150 KM] Złe wskazania temp. cieczy, klima nie dzia
A6 c4 2.6 1994
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Staszów
Jak siedzisz za kierownicą to masz czujnik 4-ro lub 3 pinowy wkręcony na rurce od wody przy prawej głowicy od strony grodzi. 4 pinowy to jest starsza wersja czujnika - wersja w pełni elektroniczna. Obecnie jest do kupienia jedynie wersja 3 pinowa - "mechaniczna". W czujniku 4 pinowym jest podawany "+" zasilający elektronikę czujnika, w przypadku czujnika 3 pinowego - z racji, że jest on "mechaniczny" - "+" nie występuję. Czujniki są zamienne.
Wywala ci klimatyzację, bo jeżeli czujnik "wyczuje" temperaturę powyżej 119* C to zapobiegawczo rozłącza sprężarkę klimatyzacji - w ten sposób zmniejsza obciążenie silnika żeby - w przypadku faktycznego przegrzewania - nie dobijać go jeszcze bardziej. Zapewne czujnik ci pada - piszesz, że na tablicy masz maks, czyli czujnik ci okłamuje - daje zawyżony odczyt temperatury, a co za tym idzie odcina sprężarkę klimatyzacji. Nie pamiętam dokładnie, ale w przypadku wykrycia temperatury powyżej 119* to czujnik daje na któryś pin sygnał masy.
U mnie mam na odwrót - czujnik mi nie działa, wskazówka temperatury cieczy leży na "min", czasem się załączy i mam temperaturę ok 100*. Z klimatyzacją mam problem mechaniczny i mi nie działa, a wskazania na tablicy na razie "olałem". Ktoś gdzieś na forum pisał, że wersję 4 pinową da się reanimować - po prostu elektronika pada (luty mogą puszczać) w środku i się robią jaja. Pisałem do niego na PW o jakieś wskazówki (chyba ktoś z forum audi 80), ale niestety bez odzewu. Zapewne trzeba by go rozciąć i dostać się do elektroniki wewnątrz, przelutować, dobrać odpowiedni termistor za pewnie kilka zł i tyle.
Co do wskazania na kanale 51 - daj sobie spokój. Klimatronic generalnie bierze temperaturę cieczy z czujnika G110, który w V6 .... nie był u nas montowany
. Jedynie wersje 4 i 5 cylindrowe mają gdzieś w pobliżu chyba chłodnicy czujnik G110 oraz wersje V6 z rynku amerykańskiego. W twoim i moim przypadku - co by się nie działo z rzeczywistą temperaturą cieczy - na kanale 51 w ciągu kilku minut będziesz miał 90*C.
Wymieniłeś pewnie czujnik cieczy ale przy lewej głowicy 2 pionowy - on daje informacje do ECU oraz ostrzega o przegrzaniu. 3/4 pinowy (wskaźnik temperatury na tablicy oraz rozłączanie awaryjne sprężarki klimatyzacji) też jest połączony z tym czujnikiem 2 pionowym - oba mogą ostrzegać o przegrzaniu - tak wynika ze schematów elektrycznych dostępnych w necie.
Chcesz sprawdzić temperaturę - podepnij Vag. Wchodzisz w "silnik" bloki pomiarowe "000" w polu nr 1 masz pomiar temperatury w jednostkach. W necie (a dokładnie na forum http://www.audiklub.org) znalazłem informację, że wartość 135 to 85°C a 160 to 110°C i do góry ....
jednostka /temperatura °C
135 85
136 86
137 87
138 88
139 89
140 90
141 91
142 92
143 93
144 94
145 95
146 96
147 97
148 98
149 99
150 100
151 101
152 102
153 103
154 104
155 105
156 106
157 107
158 108
159 109
160 110
Wentylatory u mnie na postoju włączają się przy 100°C (wartość 150) a wyłączają przy ok 97 °C (wartość 147). Dlatego tez możesz olać ten kanał 51 - w przypadku mojego V6 normalna temperatura to ok 95-100*, a nie 90*.
Teoretycznie, jeśli się upewnisz jaką masz rzeczywistą temperaturę cieczy - czyli będzie tak do ok 105* (upał, ostra jazda) maks to odepnij czujnik 3/4 pinowy i zobaczysz czy ci sprężarkę rozłączy - zapewne nie, bo nie będzie sygnału "masy" błędnie podawanego przez czujnik, a co za tym idzie sprężarka nie będzie rozłączona. Aby zachować wskazania na tablicy możesz podłączyć odpowiedni przewód czujnika 3/4 pinowego do odpowiedniego pinu czujnika 2 pinowego - oba mają zapewne - ale pewien nie jestem - taką samą rezystację w zależności od temperatury. Nowy czujnik 3/4 pinowy w aso chyba ok 350-400 zł.
Więcej o czujniku 3/4 pinowym i jego wpływie na klimatyzację - http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... oling.html
Wywala ci klimatyzację, bo jeżeli czujnik "wyczuje" temperaturę powyżej 119* C to zapobiegawczo rozłącza sprężarkę klimatyzacji - w ten sposób zmniejsza obciążenie silnika żeby - w przypadku faktycznego przegrzewania - nie dobijać go jeszcze bardziej. Zapewne czujnik ci pada - piszesz, że na tablicy masz maks, czyli czujnik ci okłamuje - daje zawyżony odczyt temperatury, a co za tym idzie odcina sprężarkę klimatyzacji. Nie pamiętam dokładnie, ale w przypadku wykrycia temperatury powyżej 119* to czujnik daje na któryś pin sygnał masy.
U mnie mam na odwrót - czujnik mi nie działa, wskazówka temperatury cieczy leży na "min", czasem się załączy i mam temperaturę ok 100*. Z klimatyzacją mam problem mechaniczny i mi nie działa, a wskazania na tablicy na razie "olałem". Ktoś gdzieś na forum pisał, że wersję 4 pinową da się reanimować - po prostu elektronika pada (luty mogą puszczać) w środku i się robią jaja. Pisałem do niego na PW o jakieś wskazówki (chyba ktoś z forum audi 80), ale niestety bez odzewu. Zapewne trzeba by go rozciąć i dostać się do elektroniki wewnątrz, przelutować, dobrać odpowiedni termistor za pewnie kilka zł i tyle.
Co do wskazania na kanale 51 - daj sobie spokój. Klimatronic generalnie bierze temperaturę cieczy z czujnika G110, który w V6 .... nie był u nas montowany

Wymieniłeś pewnie czujnik cieczy ale przy lewej głowicy 2 pionowy - on daje informacje do ECU oraz ostrzega o przegrzaniu. 3/4 pinowy (wskaźnik temperatury na tablicy oraz rozłączanie awaryjne sprężarki klimatyzacji) też jest połączony z tym czujnikiem 2 pionowym - oba mogą ostrzegać o przegrzaniu - tak wynika ze schematów elektrycznych dostępnych w necie.
Chcesz sprawdzić temperaturę - podepnij Vag. Wchodzisz w "silnik" bloki pomiarowe "000" w polu nr 1 masz pomiar temperatury w jednostkach. W necie (a dokładnie na forum http://www.audiklub.org) znalazłem informację, że wartość 135 to 85°C a 160 to 110°C i do góry ....
jednostka /temperatura °C
135 85
136 86
137 87
138 88
139 89
140 90
141 91
142 92
143 93
144 94
145 95
146 96
147 97
148 98
149 99
150 100
151 101
152 102
153 103
154 104
155 105
156 106
157 107
158 108
159 109
160 110
Wentylatory u mnie na postoju włączają się przy 100°C (wartość 150) a wyłączają przy ok 97 °C (wartość 147). Dlatego tez możesz olać ten kanał 51 - w przypadku mojego V6 normalna temperatura to ok 95-100*, a nie 90*.
Teoretycznie, jeśli się upewnisz jaką masz rzeczywistą temperaturę cieczy - czyli będzie tak do ok 105* (upał, ostra jazda) maks to odepnij czujnik 3/4 pinowy i zobaczysz czy ci sprężarkę rozłączy - zapewne nie, bo nie będzie sygnału "masy" błędnie podawanego przez czujnik, a co za tym idzie sprężarka nie będzie rozłączona. Aby zachować wskazania na tablicy możesz podłączyć odpowiedni przewód czujnika 3/4 pinowego do odpowiedniego pinu czujnika 2 pinowego - oba mają zapewne - ale pewien nie jestem - taką samą rezystację w zależności od temperatury. Nowy czujnik 3/4 pinowy w aso chyba ok 350-400 zł.
Więcej o czujniku 3/4 pinowym i jego wpływie na klimatyzację - http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... oling.html