Witam .
Przyszedl czas na wymiane oleju i w zwiazku z tym chcialem sprobowac olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 504 00 / 507 00
Dotychczas od nowosci auto do 210000 km smigalo na elf 5W-30 chyba tez 504.00/507.00 lub 506.01 w kazdym razie na long life wlewanym w ASO w Belgii
Po 210000 km zmienilem na elf 5W-30 505.01 ale jakos nie jestem bardzo zadowolony gdyz zaraz po wymianie olej robi sie czarny i jego temperatura jest tez wyzsza o okolo 10° wedlug wskaznika na blacie a po dluzszej szybszej jezdzie w granicach 180 200kmh temperatura wskakuje na okolo 120°
Napisze odrazu ze ASO belgia juz nie wlewa elf long life tylko przeszli na wspolprace z castrolem i teraz na long life sprzedaja edge
a olej 505.01 wciaz jest od elf-a
ok to juz wszystko wiecie ...
Ale teraz powstaje pytanie gdyz producent mobila pisze ze :
" Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
BMW: Longlife 04
MB-Approval: 229.31/229.51
Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla): 504 00 / 507 00
Porsche: C30
Chrysler: MS-11106
Peugeot/CitroĂŤn Automobiles: B71 2290, B71 2297
AvtoVAZ: Group "Luxe"
AAE: Standard STO 003-05, Group B6
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów:
ACEA: C2, C3
API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN
JASO DL-1
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających:
API CF
Volkswagen (silniki benzynowe): 502 00 / 503 00 / 503 01
Volkswagen (silniki Diesla): 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01 "
no i niby jest OK ale na koncu producent dodaje ze :
"" Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006 ""
No jak to rozumiec ?
Na szukajce MOBIL-a pokazuje mi ten olej do 1.9TDI 96kw PD
Koledzy co o tym myslicie ?
[ AVF 1.9 131 KM] Wymiana oleju
[ AVF 1.9 131 KM] Wymiana oleju
Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, 21:59 przez AndreCh, łącznie zmieniany 1 raz.
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Nie chodzilo mi o 180 czy dwiescie kilometrow lecz o predkosc 180 do 200kmh przez jakies dwadziescia do piecdziesieciu kilometrow przy zew temperaturze +-30°C...
Ostatnio robilem okolo 5000km i przy jezdzie do 150kmh olej trzyma sie w granicach 100° ale przed przejsciem na 505.01 bylo troche mniej
Motule czy jakies inne odpadaja bo mieszkam w Belgii a tego tutaj nigdzie nie ma wiec tylko internet gdzie za przesylke zaplace tyle samo co za olej wiec odpada a mobila mam za 78€ za 5 litrow wiec nie szukam innego
Ale w temacie chodzi mi glownie o zrozumienie lub tez wlasciwa interpretacje tego oto wpisu :
"" Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006 ""
W kazdym razie dzieki .
Ostatnio robilem okolo 5000km i przy jezdzie do 150kmh olej trzyma sie w granicach 100° ale przed przejsciem na 505.01 bylo troche mniej
Motule czy jakies inne odpadaja bo mieszkam w Belgii a tego tutaj nigdzie nie ma wiec tylko internet gdzie za przesylke zaplace tyle samo co za olej wiec odpada a mobila mam za 78€ za 5 litrow wiec nie szukam innego
Ale w temacie chodzi mi glownie o zrozumienie lub tez wlasciwa interpretacje tego oto wpisu :
"" Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006 ""
W kazdym razie dzieki .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga