[ AKE 2.5 180 KM] początek układu wtryskowego
[ AKE 2.5 180 KM] początek układu wtryskowego
witam mam taki problem że w sobotę przyjechałem z włoch i zrobiłem 1700km i było wszystko dobrze
następnego dnia pojechałem coś załatwić przyjechałem zostawiłem samochód pod domem następnego dnia wstałem wsiadłem do samochodu a tu nie chce zapalić pokręciłem trochę i nic otworzyłem maskę i w wężyku co podaje z filtra do pompy paliwo nie było nic ropy była pusta zaprowadziłem samochód do mechanika i mechanik po podłączeniu komputera wykazał POCZÂĄTEK UKÂŁADU WTRYSKOWEGO i dodał ze nie jest pompiażem i nic mi nie poradzi zabrałem samochód i zasięgnołem rady innego mechanika i powiedział ze początek układu wtryskowego zaczyna się od pompki w zbiorniku paliwa i wykręcił ja i powiedział ze zatarta to pojechałem i kupiłem nowa zamiennik kosztował 340zł bo nowa orginalna prawie 600zł wymieniona została dziś ale nadal nic samochód nie odpala czy to może być pompa wtryskowa zepsuta??
następnego dnia pojechałem coś załatwić przyjechałem zostawiłem samochód pod domem następnego dnia wstałem wsiadłem do samochodu a tu nie chce zapalić pokręciłem trochę i nic otworzyłem maskę i w wężyku co podaje z filtra do pompy paliwo nie było nic ropy była pusta zaprowadziłem samochód do mechanika i mechanik po podłączeniu komputera wykazał POCZÂĄTEK UKÂŁADU WTRYSKOWEGO i dodał ze nie jest pompiażem i nic mi nie poradzi zabrałem samochód i zasięgnołem rady innego mechanika i powiedział ze początek układu wtryskowego zaczyna się od pompki w zbiorniku paliwa i wykręcił ja i powiedział ze zatarta to pojechałem i kupiłem nowa zamiennik kosztował 340zł bo nowa orginalna prawie 600zł wymieniona została dziś ale nadal nic samochód nie odpala czy to może być pompa wtryskowa zepsuta??
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
cypis, a dobry ten mechanik
moze podsuniesz mu ten temat a6-c5-25-tdi-v6-afb-odpowietrzanie-pomp ... t11004.htm
napisz pozniej co i jak


napisz pozniej co i jak

mechanik może i dobry dziś próbowałem kręcić trochę i zobaczyć czy coś się zmieniło ale nic a taki układ sam się nie odpowietrzy jak sie kręci rozrusznikiem na naładowanej baterii
[ Dodano: 2012-08-15, 10:14 ]
przeraża mnie myśl ze to pompa wtryskowa a to już jest koszt dziś święto a odpowietrzanie układu paliwowego w audi święta nie obchodzi

[ Dodano: 2012-08-15, 10:14 ]
przeraża mnie myśl ze to pompa wtryskowa a to już jest koszt dziś święto a odpowietrzanie układu paliwowego w audi święta nie obchodzi

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Ja kiedys też robiłem pompe ale jak mi siadła to paliwo miałem.Szkoda auta ciekaw jestem czy plak by pomógl wiem ze tego sie nie stosuje ale ja musiałem byłem poza domem już 3 lata po regeneracji i jest super.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia
Kolaga ma na myśli "odpalanie na plaka". Ekstremalne wyjście ale skuteczne. Zdejmujesz rure dolotową powietrza za przepływomierzem, dwie osoby: jedna kręci rozrusznikiem a druga pryska w dolot aż auto odpali. Jak już załapie chwile trzeba przytrzymac na małych obrotach. Po tym pompa sama powinna się odpowietrzyć.
Nie polecam tego rozwiązania a tylko objaśniam co kolega wyżej miał na myśli.
Nie polecam tego rozwiązania a tylko objaśniam co kolega wyżej miał na myśli.
A że zadam takie głupie pytanie paliwo to masz w zbiorniku 
jeśli chodzi o plaka zdejmujesz rurę dolotową najlepiej przy samym kolektorze ssącym jeden kręci rozrusznikiem a drugi delikatnie psika plakiem do metalowej rury nie za dużo żeby nie zblokować silnika. i powinien zapalić chwile go potrzymać na plaku powinien zassać paliwo.
z plakiem trzeba uważać bo można sobie szkód narobić
Ja polecam matowy bo praca silnika jest miększa
uprzedzam zeby za długo na plaku nie trzymać bo zapiekają się końcówki wtryskiwaczy
W silnikach 2.5 TDI te rozwiązanie polecają pompiarze oczywiście z umiarem

jeśli chodzi o plaka zdejmujesz rurę dolotową najlepiej przy samym kolektorze ssącym jeden kręci rozrusznikiem a drugi delikatnie psika plakiem do metalowej rury nie za dużo żeby nie zblokować silnika. i powinien zapalić chwile go potrzymać na plaku powinien zassać paliwo.
z plakiem trzeba uważać bo można sobie szkód narobić

Ja polecam matowy bo praca silnika jest miększa
uprzedzam zeby za długo na plaku nie trzymać bo zapiekają się końcówki wtryskiwaczy
W silnikach 2.5 TDI te rozwiązanie polecają pompiarze oczywiście z umiarem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
myslicie ze jak zaprowadzi do mechanika to nie użyje plaka nawet nie bedzie sie cackal chyba ze bedzie go pilnował,albo sam sobie jakos poradzi ja probowalem odpowietrzac jak kiedyś pisał na forum chyba Piotruś i nie odpalil tylko plak pomogl ale decyzja juz nalezy do własciciela.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
minos mam prawie pełny bak ponad 40 litrów
zadam pytanie takie czy jak by był zepsuty sterownik od pompy to dawła by pompa rope na wtryski??
teraz zaczynam odpowietrzać układ paliwowy tak że mam kompresor dorobiony korek odkręcam rurki od wtrysków i dmucham az nie będzie leciała sama ropa bo teraz to pompuje piane
a z tym plakiem to też dobry motyw tylko ze ja sam tego nie będę robił bo napewno naprawie jeszcze lepiej :D
zadam pytanie takie czy jak by był zepsuty sterownik od pompy to dawła by pompa rope na wtryski??
teraz zaczynam odpowietrzać układ paliwowy tak że mam kompresor dorobiony korek odkręcam rurki od wtrysków i dmucham az nie będzie leciała sama ropa bo teraz to pompuje piane
a z tym plakiem to też dobry motyw tylko ze ja sam tego nie będę robił bo napewno naprawie jeszcze lepiej :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
cypis, nic z tego nie będzie.cypis pisze:teraz zaczynam odpowietrzać układ paliwowy tak że mam kompresor dorobiony korek odkręcam rurki od wtrysków i dmucham az nie będzie leciała sama ropa bo teraz to pompuje piane
Po pierwsze musiałbyś czymś zaślepić odpowietrzenie zbiornika paliwa (kompresja ci tamtędy ucieknie), a po drugie (jeśli punkt pierwszy udałoby się jakoś załatwić) kompresja jaką wytworzysz będzie działała w dwie strony- zasilanie i powrót paliwa. Tak więc mamy układ zamknięty- ciśnienie będzie ale paliwo nie popłynie w żadną stronę.
O pojawieniu się paliwa na wtryskach też możesz zapomnieć- pompa na to nie pozwoli.
ps. Mógłbyś spróbować jedynie zacisnąć powrót paliwa z dwóch stron filtra, i zdjąć jeden z przewodów przelewowych wtrysków i wtedy pompować- ale czy to zadziała nie wiem- nigdy tego nie robiłem, czysta teoria. I ostrożnie z tym ciśnieniem- nie przeholuj. Sądzę że sposób odpowietrzenia podany w linku wcześniej jest najbardziej optymalny i bezpieczny. pzdr.
A z drugiej strony gdyby to zadziałało (teoria) może udało by się zlokalizować nieszczelność (wyciek)

panowie udało się zrobione był zapowietrzony mekimchanik nie wiedział co jest ale z moja głową zajdzie daleko :P
dziękuje wszystkim za podpowiedzi
[ Dodano: 2012-08-20, 12:32 ]
panowie i znów to samo brak paliwa z wężyku paliwowym i samochód stoi
co to może być
[ Dodano: 2012-08-21, 16:09 ]
już mechanik doradził co jest zaworek zwrotny przy pompie nie trzymał :D
[ Dodano: 2012-09-10, 21:29 ]
h..a ta stara kur.. nadal się zapowietrza jutro jade do mechanika ma mi wymienić wszystkie wężyki od baku do pompy i powroty i hu. ja płace :D
dziękuje wszystkim za podpowiedzi
[ Dodano: 2012-08-20, 12:32 ]
panowie i znów to samo brak paliwa z wężyku paliwowym i samochód stoi

[ Dodano: 2012-08-21, 16:09 ]
już mechanik doradził co jest zaworek zwrotny przy pompie nie trzymał :D
[ Dodano: 2012-09-10, 21:29 ]
h..a ta stara kur.. nadal się zapowietrza jutro jade do mechanika ma mi wymienić wszystkie wężyki od baku do pompy i powroty i hu. ja płace :D
jak sie zapowietrza to moze być kilka przyczyn
1. zobacz czy przy wtryskach nie ma śladów ropy, które wskazywały by na nieszczelność
2. sprawdz wężyki od przelewu te gumowe przy wtryskach jak tutaj dostatnie się powietrze to będzie zapowietrzało pompę
3. dodatkowo jak wyjdzie coś z powyższych sprawdz miedziane podkładki od krućców wężyków gumowych czasami należy je wymienić.
4. sprawdz mocowanie węży przy filtrze paliwa, czasami tutaj może zssać powietrze i też zapowietrzyć nam pompe
Przez te gumowe wężyki możemy nabawić się sporo problemów, jak np ciągłe zapowietrzanie lub utrata paliwa. Zamiast do niego trafia na asfalt.
1. zobacz czy przy wtryskach nie ma śladów ropy, które wskazywały by na nieszczelność
2. sprawdz wężyki od przelewu te gumowe przy wtryskach jak tutaj dostatnie się powietrze to będzie zapowietrzało pompę
3. dodatkowo jak wyjdzie coś z powyższych sprawdz miedziane podkładki od krućców wężyków gumowych czasami należy je wymienić.
4. sprawdz mocowanie węży przy filtrze paliwa, czasami tutaj może zssać powietrze i też zapowietrzyć nam pompe
Przez te gumowe wężyki możemy nabawić się sporo problemów, jak np ciągłe zapowietrzanie lub utrata paliwa. Zamiast do niego trafia na asfalt.