Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Napinacze rozrządu A6C6 3.0

Silniki wysokoprężne
Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

[ BMK 3.0 224 KM] Napinacze rozrządu A6C6 3.0

Post autor: Laser » 12 sie 2012, 18:35

Witam

W sobotę rano odebrałem auto od mechanika po wymianie napinaczy.
Wymienione dwa górne i jeden dolny taki mały.
U mechanika po całonocnym postoju zapalił bez hałasu.
Pod domem postał ze dwie godziny i podczas zapalania grzechot rozrządu powrócił.
Pytanie do znawców tematu bo mi ręce opadły:
Czy może to być na napinacz od łańcucha pompy olejowej i wałka?
Czy może trzeba wymienić ten długi ślizgacz?
Co to może jeszcze być ?

Dodam że hałas ( kiedy się pojawia bo nie zawsze) pojawia się około 2-3 s.po zapaleniu trwa około 3-4 s i milknie.

Pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 sie 2012, 18:49

Laser, jak byś przeczytał choć jeden temat o napinaczach łańcucha rozrządu w Audi A6 C6 (V6), to byś nigdy nie zgodził się na takie marnowanie swoich pieniędzy <zalamka>

Rozrząd wymieniamy całościowo! Częściowa wymiana to zwykła kpina i wyciąganie pieniędzy. Aż nie chce mi się wierzyć, że 'mechanik' wyjął silnik aby wymienić dolny napinacz (o ile to wogóle zrobił), a nie wymienił pozostałych elementów i łańcuchów! :(

A hałas powodują łańcuchy (których nie wymieniłeś), których napinacze nie mogą już prawidłowo napiąć, gdyż są wyciągnięte...

Poglądowo zamieszczam mechanim rozrządu w Twoim silniku:

Obrazek

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 13 sie 2012, 07:42

Ile Cię kosztowała ta "naprawa" ?

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 13 sie 2012, 09:00

2x 500 gorne napinacze
150 dolny
Wymiana 800
Szarpali skrzynie biegow silnik zostal w samochodzie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 sie 2012, 09:33

Laser, tak czy inaczej, odpowiedź dlaczego tak jest, masz zawartą w moim poście... w dobrym serwisie (nie ASO) pełna i kompletna wymiana rozrządu to koszt ok. 7k PLN... same ORI części to ok. 4k PLN...

Lepiej zrobić coś raz a dobrze, niż po kilka razy to samo... niestety...

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 13 sie 2012, 10:35

0x4B25A,

A co to czesci Ori i czym roznia sie od czesci na przyklad z intercasu lub foty?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 sie 2012, 11:02

Laser pisze:0x4B25A,

A co to czesci Ori i czym roznia sie od czesci na przyklad z intercasu lub foty?
ORI - czyli oryginalne Audi... z poprawionymi napinaczami <okok>

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 13 sie 2012, 11:14

Nie wiem co to za mechanicy byli ale jak już wyjeli skrzynie to dlaczego nie wymienili tego największego napinacza na samym dole który ciągnie cały rozrząd???????
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 sie 2012, 11:16

krzycho2626, dobre pytanie... niestety do tak poważnych napraw biorą się ludzie, którzy nie mają o tym zbyt wiele pojęcia (o tych silnikach) ;| ÂŻeby chociaż robili to za darmo...

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 13 sie 2012, 11:45

Ten duzy napinacz jest od pompy olejowej
Od lancucha co ciagnie caly rozrzad jest wlasnie ten maly po prawej stronie i on wlasnie zostal wymieniony

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 sie 2012, 11:54

Laser, moim zdaniem Twój problem jest 'rozwiązany'... znasz przyczynę, teraz pozostaje kwestia co z tym dalej zrobić... czy robić znów remont (ale tym razem kompleksowy), czy jeździć póki co i potem sprzedać jakiemuś nieświadomemu człowiekowi... ;|

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 sie 2012, 12:47

Piotruś pisze:Kolejny raz nakłaniasz ludzi do wydawania tysięcy złotych bez rzetelnej analizy problemu i uzasadnienia merytorycznego
Nie nakłaniam nikogo do niczego... podpowiadam tylko możliwe scenariusze... a to różnica... poza tym, sam doskonale wiesz, że wymienianie tylko poszczególnych elementów rozrządu, jest niewłaściwym działaniem... co więcej... sam o tym nie raz mówiłeś!

A co do wspomnianej 'analizy problemu'... to chyba kolega wspomniał, że nie robił tego kowal, tylko mechanik...

Laser, dodatkowo... można jeszcze sprawdzić sprawność pompy olejowej... oczywiście przy założeniu, że są to sprawy czysto 'rozrządowe'... ale po to pojechałeś do mechanika, aby pomógł także zlokalizować przyczynę problemu...

Piotr... jeśli masz ochotę na dyskusję, to zapraszam do wymiany zdań na PW... bo już któryś raz widzę 'atakowanie' moich wypowiedzi...

Podsumowując moje wypowiedzi chodzi o to, aby przy wymianie rozrządu postępować kompleksowo... to wszystko!

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 13 sie 2012, 19:20

Temat cenowo ogarnięty:
Ceny części z serwisu:
Napinacze górne 2 x 670
Napinacz dolny 250
Silizgi 2 x70
1 x 140
Duży ślizg z napinaczem
ten od pompy i wałka 280
ÂŁańcuchy 4x 280
-----------------
3270
Po wielu rozmowach z mechanikami również w serwisach nikt nie spotkał się jeszcze
z wyciągniętym którymkolwiek łańcuchem.
Oczywiście nie twierdze że się nie zdarza .
także traktowanie rozrządu kompleksowo wydaje mi się stratą pieniędzy.
Każdy przypadek należy interpretować indywidualnie.
Poza tym w większości przypadków wymiana górnych napinaczy które można wymienić
bez wyciągania silnika pomaga i silnik pracuje normalnie.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 13 sie 2012, 20:37

Laser pisze:Temat cenowo ogarnięty:
Ceny części z serwisu:
Napinacze górne 2 x 670
Napinacz dolny 250
Silizgi 2 x70
1 x 140
Duży ślizg z napinaczem
ten od pompy i wałka 280
ÂŁańcuchy 4x 280
-----------------
3270
Po wielu rozmowach z mechanikami również w serwisach nikt nie spotkał się jeszcze
z wyciągniętym którymkolwiek łańcuchem.
Oczywiście nie twierdze że się nie zdarza .
także traktowanie rozrządu kompleksowo wydaje mi się stratą pieniędzy.
Każdy przypadek należy interpretować indywidualnie.
Poza tym w większości przypadków wymiana górnych napinaczy które można wymienić
bez wyciągania silnika pomaga i silnik pracuje normalnie.
KOlego...to, ze po wymianie gornych napinaczy wg Ciebie problem nie istnieje "bo ich nie slychac" wcale nie znaczy, ze udalo Ci sie z tym wygrac...

Teraz akurat nie pamietam kto to pisal...raczej ktos ogarniety ( wydaje mi sie, ze Piotrek, ale reki nie dam sobie uciac... ) jak znajde to wkleje...


p.s. tutaj oraz strone wczesniej masz wszystko ladnie opisane :
a6-c6-30-tdi-jak-poznac-konczacy-sie-ro ... 15,105.htm

mariooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:36
Lokalizacja: katowice

Post autor: mariooo » 14 sie 2012, 06:39

Kolego laser a jak u ciebie z wtryskiwaczami??? Pytam dla tego bo miałem raz klienta któremu pięknie lały dwa wtryski i fantastycznie rozrzedziły olej czego następstwem było hałasowanie rozrządu (zaworki zwrotne w napinaczach nie były w stanie utrzymać ciśnienia), po wymianie oleju a zlałem go ponad 11l !!!!! problem znikł. Oczywiście wymiana wtrysków najpierw. POZDRO
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga