[ BMK 3.0 224 KM] Napinacze rozrządu A6C6 3.0
[ BMK 3.0 224 KM] Napinacze rozrządu A6C6 3.0
Witam
W sobotę rano odebrałem auto od mechanika po wymianie napinaczy.
Wymienione dwa górne i jeden dolny taki mały.
U mechanika po całonocnym postoju zapalił bez hałasu.
Pod domem postał ze dwie godziny i podczas zapalania grzechot rozrządu powrócił.
Pytanie do znawców tematu bo mi ręce opadły:
Czy może to być na napinacz od łańcucha pompy olejowej i wałka?
Czy może trzeba wymienić ten długi ślizgacz?
Co to może jeszcze być ?
Dodam że hałas ( kiedy się pojawia bo nie zawsze) pojawia się około 2-3 s.po zapaleniu trwa około 3-4 s i milknie.
Pozdrawiam
W sobotę rano odebrałem auto od mechanika po wymianie napinaczy.
Wymienione dwa górne i jeden dolny taki mały.
U mechanika po całonocnym postoju zapalił bez hałasu.
Pod domem postał ze dwie godziny i podczas zapalania grzechot rozrządu powrócił.
Pytanie do znawców tematu bo mi ręce opadły:
Czy może to być na napinacz od łańcucha pompy olejowej i wałka?
Czy może trzeba wymienić ten długi ślizgacz?
Co to może jeszcze być ?
Dodam że hałas ( kiedy się pojawia bo nie zawsze) pojawia się około 2-3 s.po zapaleniu trwa około 3-4 s i milknie.
Pozdrawiam
Laser, jak byś przeczytał choć jeden temat o napinaczach łańcucha rozrządu w Audi A6 C6 (V6), to byś nigdy nie zgodził się na takie marnowanie swoich pieniędzy
Rozrząd wymieniamy całościowo! Częściowa wymiana to zwykła kpina i wyciąganie pieniędzy. Aż nie chce mi się wierzyć, że 'mechanik' wyjął silnik aby wymienić dolny napinacz (o ile to wogóle zrobił), a nie wymienił pozostałych elementów i łańcuchów!
A hałas powodują łańcuchy (których nie wymieniłeś), których napinacze nie mogą już prawidłowo napiąć, gdyż są wyciągnięte...
Poglądowo zamieszczam mechanim rozrządu w Twoim silniku:
Rozrząd wymieniamy całościowo! Częściowa wymiana to zwykła kpina i wyciąganie pieniędzy. Aż nie chce mi się wierzyć, że 'mechanik' wyjął silnik aby wymienić dolny napinacz (o ile to wogóle zrobił), a nie wymienił pozostałych elementów i łańcuchów!
A hałas powodują łańcuchy (których nie wymieniłeś), których napinacze nie mogą już prawidłowo napiąć, gdyż są wyciągnięte...
Poglądowo zamieszczam mechanim rozrządu w Twoim silniku:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Nie nakłaniam nikogo do niczego... podpowiadam tylko możliwe scenariusze... a to różnica... poza tym, sam doskonale wiesz, że wymienianie tylko poszczególnych elementów rozrządu, jest niewłaściwym działaniem... co więcej... sam o tym nie raz mówiłeś!Piotruś pisze:Kolejny raz nakłaniasz ludzi do wydawania tysięcy złotych bez rzetelnej analizy problemu i uzasadnienia merytorycznego
A co do wspomnianej 'analizy problemu'... to chyba kolega wspomniał, że nie robił tego kowal, tylko mechanik...
Laser, dodatkowo... można jeszcze sprawdzić sprawność pompy olejowej... oczywiście przy założeniu, że są to sprawy czysto 'rozrządowe'... ale po to pojechałeś do mechanika, aby pomógł także zlokalizować przyczynę problemu...
Piotr... jeśli masz ochotę na dyskusję, to zapraszam do wymiany zdań na PW... bo już któryś raz widzę 'atakowanie' moich wypowiedzi...
Podsumowując moje wypowiedzi chodzi o to, aby przy wymianie rozrządu postępować kompleksowo... to wszystko!
Temat cenowo ogarnięty:
Ceny części z serwisu:
Napinacze górne 2 x 670
Napinacz dolny 250
Silizgi 2 x70
1 x 140
Duży ślizg z napinaczem
ten od pompy i wałka 280
ÂŁańcuchy 4x 280
-----------------
3270
Po wielu rozmowach z mechanikami również w serwisach nikt nie spotkał się jeszcze
z wyciągniętym którymkolwiek łańcuchem.
Oczywiście nie twierdze że się nie zdarza .
także traktowanie rozrządu kompleksowo wydaje mi się stratą pieniędzy.
Każdy przypadek należy interpretować indywidualnie.
Poza tym w większości przypadków wymiana górnych napinaczy które można wymienić
bez wyciągania silnika pomaga i silnik pracuje normalnie.
Ceny części z serwisu:
Napinacze górne 2 x 670
Napinacz dolny 250
Silizgi 2 x70
1 x 140
Duży ślizg z napinaczem
ten od pompy i wałka 280
ÂŁańcuchy 4x 280
-----------------
3270
Po wielu rozmowach z mechanikami również w serwisach nikt nie spotkał się jeszcze
z wyciągniętym którymkolwiek łańcuchem.
Oczywiście nie twierdze że się nie zdarza .
także traktowanie rozrządu kompleksowo wydaje mi się stratą pieniędzy.
Każdy przypadek należy interpretować indywidualnie.
Poza tym w większości przypadków wymiana górnych napinaczy które można wymienić
bez wyciągania silnika pomaga i silnik pracuje normalnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
KOlego...to, ze po wymianie gornych napinaczy wg Ciebie problem nie istnieje "bo ich nie slychac" wcale nie znaczy, ze udalo Ci sie z tym wygrac...Laser pisze:Temat cenowo ogarnięty:
Ceny części z serwisu:
Napinacze górne 2 x 670
Napinacz dolny 250
Silizgi 2 x70
1 x 140
Duży ślizg z napinaczem
ten od pompy i wałka 280
ÂŁańcuchy 4x 280
-----------------
3270
Po wielu rozmowach z mechanikami również w serwisach nikt nie spotkał się jeszcze
z wyciągniętym którymkolwiek łańcuchem.
Oczywiście nie twierdze że się nie zdarza .
także traktowanie rozrządu kompleksowo wydaje mi się stratą pieniędzy.
Każdy przypadek należy interpretować indywidualnie.
Poza tym w większości przypadków wymiana górnych napinaczy które można wymienić
bez wyciągania silnika pomaga i silnik pracuje normalnie.
Teraz akurat nie pamietam kto to pisal...raczej ktos ogarniety ( wydaje mi sie, ze Piotrek, ale reki nie dam sobie uciac... ) jak znajde to wkleje...
p.s. tutaj oraz strone wczesniej masz wszystko ladnie opisane :
a6-c6-30-tdi-jak-poznac-konczacy-sie-ro ... 15,105.htm
Kolego laser a jak u ciebie z wtryskiwaczami??? Pytam dla tego bo miałem raz klienta któremu pięknie lały dwa wtryski i fantastycznie rozrzedziły olej czego następstwem było hałasowanie rozrządu (zaworki zwrotne w napinaczach nie były w stanie utrzymać ciśnienia), po wymianie oleju a zlałem go ponad 11l !!! problem znikł. Oczywiście wymiana wtrysków najpierw. POZDRO
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
ori webasto podłączone do mmi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga