Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEL 2.5 140 KM] 2,5 TDI AEL Pytanie o parę "drobnoste

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
ManiekMazowsze
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2012, 13:13
Lokalizacja: Mazowsze

[ AEL 2.5 140 KM] 2,5 TDI AEL Pytanie o parę "drobnoste

Post autor: ManiekMazowsze » 07 sie 2012, 23:50

czy drobnostek to się okaże...:D



Cześć,

od razu zaznaczam, że specjalistą nie jestem:)

Mam pytanie apropo swojego kopciucha, ponieważ jest parę rzeczy które są, a któych być nie powinno;) chodzi o wężyk z taką gruszką idący od IC do EGR(zdj nr 1), jak dokładnie nazywa się ta gruszka(rzecz jasna nie ma jej na zdjęciu), podczas jazdy słychać piszczenie, jak ujmę gaz przestaje, znalazłem na forum, że to EGR, ale spod części kolektora wydechowego do którego dochodzi rurka od EGR widać wyciek oleju(zdj nr 2) czym to może być spowodowane, i czy olej w tym miejscu czegoś złego nie wróży? turbo ogólnie suche, tylko z tego miejsca leci olej, oleju trochę wpierdziela ale to pewnie przez ten wyciek oraz wyciek na chłodniczce oleju, i na tym dziubku od IC, ale jak go rano odpalę to kopci trochę na niebiesko, a potem tylko taki szary, bardziej czarny lekki dymek(z tego co wiem AEL tak lubi:), w lusterku nie widać dymu, mam wyciek płynu chłodniczego z tyłu silnika, z takiego króćca co wchodzi do głowicy, jak on się dokładnie nazywa bo nigdzie nie mogę znaleźć, a chciałbym go wymienić, czy przez ten wyciek może trzymać na wskaźniku temp 91-93 C,temp na tej drugiej kresce od lewej, to chyba 90 C? oleju w płynie nie ma, jak i płynu w oleju, rura od turba do kolektora ssącego trochę osmalona olejem(z tego co wiem może tam trochę być) zauważyłem też że troszkę płynu zbiera się przy jakimś czujniku, który jest w bloku niedaleko sprężarki od klimy jak mi się zdaje(jasna wtyczka) czy to czujnik temp?, do tego trochę słabo pali jakby po kilku obrotach, jak miałem 80 1.9tdi to paliła od strzała, a tutaj łe łe łe łe wrum, byłem ostatnio na vag wykazało tylko czujnik głowicy wtrysku sterującego, ale kontrolka od świec raz mryga, raz nie, podejrzewam, że mogła zaśniedzieć wtyczka bo tak kontrolka mrygała by cały czas, jutro postaram się to sprawdzić, ogólnie auto jeździ, ale wydaje mi się, że te usterki mają duży wpływ na przyspieszenie i z tych zachipowanych podobno(jak mówił poprzedni właściciel) 160KM robi sie 130-140KM? Dodam, że po odpaleniu na zimnym klepią uszczelniacze, jak się rozgrzeje prawie nic ich nie słychać Proszę o jakąkolwiek pomoc, najlepiej namiar na dobrego magika od AELi, w mazowieckim.

Przebieg aktualny 343 902( od wymiany rozrządu i oleju 1600km) olej Mobil Super 2000 10W40 (tylko, że w zwykłym opakowaniu, bez diesel w nazwie, czyli jakby do benzyny ale spełnia normę dla diesla). Niby autem jeżdzę na codzień do pracy i wszystko jest ok, pomijając jak dla mnie trochę słabego buta(wiadomo duże nadwozie, ale i tak wydaje mi się, że coś jest nie tak)te drobne wycieki i te odpalanie, bo zawsze czy na ciepłym(chociaż czasem zaskoczył za drugim obrotem) a tak jest tylko łe łe łe łe :D po drugim obrocie już jakby chciał załapać ale jednak rozrusznik musi jeszczę zakręcić więc to on może zaczynać dawać o sobie znać?

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, 17:02 przez ManiekMazowsze, łącznie zmieniany 6 razy.

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 09 sie 2012, 13:43

kolego rzyga z dzióbka bo brakuje ci tam przewodu ciśnieniowego, który ma iść do egr-u, piszesz, że "...że był wypięty przewód z takiego gumowego węża który jest między kolektorem dolotowym a pokrywą zaworów, a wąż odchodził od jakiegoś zaworka umiejscowionego za osłoną paska od pompy wtryskowej(może to jego wina?)..." czyli, pewnie chodzi ci o cienki twardy przewód ciśnieniowy(lub podciśnieniowy, bo nigdy nie wiem jaki to jest), który idzie z tyłu do zaworu barycznego sterującego turbiną, a taki defakto ten od twojego dzióbka do EGR też jest z tym wszystkim połączony, więc musisz sprawdzić wszystkie ciśnieniówki od barycznego i gdzie ci idą (jeżeli w ogóle ja jeszcze masz) powinny być 3 dwa od góry 1 od dołu zaworu barycznego...ale z głowy ci nie powiem jak mają być połączone, kiedyś się z tym bawiłem, jak chcesz spojżę do swojego i się odezwę....pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja