Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Problem ze uruchomieniem auta

Elektryka
ODPOWIEDZ
Simpson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 17:34
Lokalizacja: Szczecin

[A6 C5] Problem ze uruchomieniem auta

Post autor: Simpson » 27 lip 2012, 19:18

Witam,
Jestem już całkiem długo na forum, ale nie zwracałem się jeszcze z prośbą o pomoc, bo wszystko znajdowałem w poprzednich tematach. :) Do dzisiaj, ale po kolei...

Jakiś czas temu zauważyłem, że po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do końca (na rozruch) auto się odpalało, ale kluczyk nie wracał na pozycję zapłonu, tylko zacinał się gdzieś pomiędzy. Rozrusznik się wyłączał, silnik działał, ale ani kierunkowskazy ani klakson ani wycieraczki nie działały. Aby było okej trzeba było delikatnie cofnąć kluczyk do pozycji zapłonu i wtedy zaskakiwało. Znalazłem tutaj na forum opis podobnej sytuacji i wyglądało na to, że kostka stacyjki była uszkodzona.

Nie zmartwiony specjalnie tym, że coś nie działa (skoro mogłem sobie z tym poradzić raz dwa) nie robiłem nic. Wczoraj jednak jadąc całkiem szybko autem w tym 35 stopniowym upale po nierównej drodze ekspresowej musiałem zatankować... Nieświadomy niczego wysiadłem, zatankowałem gaz, zapłaciłem, wsiadam, kluczyk w stacyjkę, przekręcam a tu nic. Raz, drugi, piąty, dziesiąty i dalej nic. Zwyczajnie nie mogłem auta odpalić... Nie mogę na 100% potwierdzić, czy słyszałem elektromagnes w rozruszniku czy nie (zdawało się, że tak...), dlatego pole możliwości jest większe. Odpaliłem auto na pych i pojechałem do domu.

Tam z kolei próbowałem jeszcze raz uruchomić auto i dalej nic. Tym razem na pewno nie było żadnego pyknięcia (a przecież elektromagnes jest całkiem głośny). Stwierdziłem jednak, że wymienię kostkę stacyjki co też zrobiłem dzisiaj. Rozebrałem wszystko, wymieniłem i chciałem sprawdzić, a tu nic. To samo, co wcześniej. Kluczyk chodzi co prawda tym razem poprawnie, tj. sam cofa z rozruchu na zapłon, ale elektromagnes (a tym samym silnik) nie zaskakuje. Stąd kilka pytań do Was:

1. i najważniejsze: Co to może być? :)
2. Czy jest możliwość pominięcia stacyjki w taki sposób, aby uruchomić silnik? Które przewody trzeba by zewrzeć ze sobą aby mieć pewność, że na przewód idący do elektromagnesu w rozrusznika dało się odpowiednie napięcie?
3. Czy dozwolone jest zwarcie przewodów wokół rozrusznika w taki sposób, że przewód idący bezpośrednio z akumulatora rozdzielamy odpowiednio grubym przewodem i dajemy na wejście elektromagnesu? Czy jest to dopuszczalne czy jednak natężenie prądu z akumulatora (rzędu 200A) jest zbyt wysokie i może uszkodzić elektromagnes?

Na koniec wspomnę tylko, że około 2 miesiące temu wymieniałem elektromagnes w rozruszniku na zupełnie nowy, a jakieś 5 miesięcy temu szczotki w rozruszniku. Nie miałem do tej pory żadnych problemów z odpalaniem, żadnego "zawachania" ze strony rozrusznika, by współpracować :) Po prostu nagle auto przestało odpalać.

To chyba tyle. Opisałem wszystko, co może moim zdaniem pomóc, ale oczywiście odpowiem na wszystkie pytania. Wszystkim, którzy przeczytają i pomyślą jak pomóc z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 30 lip 2012, 19:30

Jeśli stacyjka jest dobra, a na dodatek wynieniłes co bylo zle to pozostaje rozrusznik sprawdzic. Można łatwo sprawdzic czy działa "na krótko": musisz połączyć dwie sruby na elektromagnesie tak aby zastapic zworę w nim. Tym zobaczysz czy rozrusznik dziala. Gdyby to szczotki sie zawiesily czy mialy przerwe to chodziaz bendiks by stukal o czym mowiles. A jesli u Ciebie nie ma zadego odzewu po probie uruchomienia kluczykiem to sprawdz najpierw czy z elektromagnesu (automatu rozrusznika) nie wypial sie kabelek ktory przychodzi od stacyjki i daje impuls do zadzialania automatu co w efekcie zwiera dwie sruby i powoduje naped wirnika rozrusznika.Kabelek ten mozesz miec w postaci kostki, wsuwki lub srubki. Dla ułatwienia dodaje zdjecia pogladowe. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga