Cześć , mam krótkie pytanko mianowicie czy przy wymianie skrzyni tiptronik (identyczny zamiennik)
należy również wymienić sterownik pod siedzeniem kierowcy .
Mowa oczywiście o zgodności tabliczek znamionowych .
Lub też czy w przypadku pozostawienia starego sterownika musi on byś zaktualizowany "zgrany" z wymienioną również używaną skrzynią ?
Audi a6c5
Skrzynia TipTronic
z silnikiem 2,5TDI Quattro
[ TIP+Q] Skrzynia + sterownik
[ TIP+Q] Skrzynia + sterownik
Ostatnio zmieniony 23 lip 2012, 18:11 przez cropp1, łącznie zmieniany 1 raz.
Spore zamieszanie / Awaria skrzyni - w dalszym ciągu zero wn
Pytam ponieważ ojciec jest na etapie wymiany skrzyni .
Sprawa jest dosyć skomplikowana
Według opini diagnosty skrzynia do wymiany
- objawy = oroty rosną , auto nie jedzie (opis w sporym streszczeniu
)
Wkażdym razie sprawa wygląda następująco ,
Mechanik wymienił skrzynie na dokładnie taką jak w orginale .
w 80% niby wszystko było ok , dlatego w 80% ponieważ mechanior stwierdził że trzeba podpiąć sie laptopem i odpowiednio zgrać skrzynie .
W czasie oczekiwania na speca od komputerka można było samochodem się poruszać lecz wymagało to nie typowego ustawienia drążka .
Nietypowego hmm .. ciężko to opisać , ojciec żeby poruszać się autem musiał że tak powiem nie do koĂąca dojeżdżać do pozycji D , delikatnie przesuwając dźwignie aż do uzyskania statusu D na wyświetlaczu .
Po oddaniu auta mechanior stwierdził że nie są w stanie odpowiednio zgrać pracy skrzyni .
Po kolejnym tel. dostaliśmy info o zalanym.
OK a więc wymieniono sterownik , pochodził on z tego samego auta co zakupiona skrzynia .
niestety dalej problem .
W takiej sytuacji prawdopodobnie mechanik wyszedł z założenia że skoro po wymianie skrzyni i próbie uruchomienia na uszkodzonym sterowniku pod siedzeniem uległ uszkodzeniu sterownik z wnętrza skrzyni .
A więc w takiej sytuacji odkręcili miskę ze starej skrzyni i wyjęli cały ten element który znajduje się tuż pod filtrem .
Po wymianie problem nadal nie znikał .
W takim składzie auta działa następująco 1,2, bieg ok na przy próbie przejścia na 4 bieg ekranik od biegów na zegarach zapala się na czerwono .
Na tą chwile auto znajduje się u jakiegoś elektronika ponieważ zastanawiają się czy nie ma uszkodzeĂą na instalacji.
Co myślicie o takiej sytuacji czy jest to prawdopodobne i czy ktoś zna podobne zdarzenia .
Sprawa trwa ponad 2 miesiące .
Masakra .Bardzo proszę o poradę bo już włosy siwieją na głowie .
Sprawa jest dosyć skomplikowana
Według opini diagnosty skrzynia do wymiany
- objawy = oroty rosną , auto nie jedzie (opis w sporym streszczeniu

Wkażdym razie sprawa wygląda następująco ,
Mechanik wymienił skrzynie na dokładnie taką jak w orginale .
w 80% niby wszystko było ok , dlatego w 80% ponieważ mechanior stwierdził że trzeba podpiąć sie laptopem i odpowiednio zgrać skrzynie .
W czasie oczekiwania na speca od komputerka można było samochodem się poruszać lecz wymagało to nie typowego ustawienia drążka .
Nietypowego hmm .. ciężko to opisać , ojciec żeby poruszać się autem musiał że tak powiem nie do koĂąca dojeżdżać do pozycji D , delikatnie przesuwając dźwignie aż do uzyskania statusu D na wyświetlaczu .
Po oddaniu auta mechanior stwierdził że nie są w stanie odpowiednio zgrać pracy skrzyni .
Po kolejnym tel. dostaliśmy info o zalanym.
OK a więc wymieniono sterownik , pochodził on z tego samego auta co zakupiona skrzynia .
niestety dalej problem .
W takiej sytuacji prawdopodobnie mechanik wyszedł z założenia że skoro po wymianie skrzyni i próbie uruchomienia na uszkodzonym sterowniku pod siedzeniem uległ uszkodzeniu sterownik z wnętrza skrzyni .
A więc w takiej sytuacji odkręcili miskę ze starej skrzyni i wyjęli cały ten element który znajduje się tuż pod filtrem .
Po wymianie problem nadal nie znikał .
W takim składzie auta działa następująco 1,2, bieg ok na przy próbie przejścia na 4 bieg ekranik od biegów na zegarach zapala się na czerwono .
Na tą chwile auto znajduje się u jakiegoś elektronika ponieważ zastanawiają się czy nie ma uszkodzeĂą na instalacji.
Co myślicie o takiej sytuacji czy jest to prawdopodobne i czy ktoś zna podobne zdarzenia .
Sprawa trwa ponad 2 miesiące .
Masakra .Bardzo proszę o poradę bo już włosy siwieją na głowie .
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
ogólnie cały opisy skomplikowanyPo oddaniu auta mechanior stwierdził że nie są w stanie odpowiednio zgrać pracy skrzyni .
Po kolejnym tel. dostaliśmy info o zalanym.
to może od początku była wina sterownika który był zalany, a nie skrzyni
sterowniki muszą być takie same, jedna literka inna i nie będzie działać
zgrać nikt nic nie zgra, bo trzeba przelutować nie jeden element, aby działał na inny, ogólnie skomplikowane
sterowników na aledrogo sporo do diesli, nowy niestety ok 1000 ojro