Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AQD 2.8 193 KM] Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o

Silniki benzynowe
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 lip 2012, 11:15

Faktycznie bywały czujniki poziomu oleju <szok> Niestety w instrukcji nie mam 39 strony i nie wiem, co oznaczają te gwiazdki przy pozycjach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 25 lip 2012, 12:44

przyznacie że wstyd w tego typu aucie braku tego elementu... biedny stary Scenic kolegi przy zapalaniu pokazuje stan oleju :)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 25 lip 2012, 12:45

u mnie kiedyś po uszkodzeniu miski olejowej zleciał cały olej po przekręceniu kluczyka na fisie nie wyskoczyło nic <uoee> wiadomo silnika nie odpalałem nawet bo wiedziałem że cały olej wyleciał... więc nie wiem jak ta kontrolka od ostrzeżenia miałaby działać

też mi bierze trochę oleju ale ostatnio sprawdzam co jakiś czas to prawie nic nie ubywa no a wiadomo silniki te lubią się trochę pocić a mi dodatkowo jeszcze spawy na tej misce olejowej trochę przepuszczają i czasami trochę skapnie... więc raczej wszystko w normie <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Maduser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maduser » 28 lip 2012, 22:09

A juz sie martwilem ze czujnik nie dziala albo go nie ma...
Dzisiaj na trasie (nie wiem czy to z powodu upalow) wychlal tyle oleju ze jednak stwierdzil ze pokaze mi KONEWKE...
A ze mialem tylko 200ml LM musialem dolac to co znalazlem na pobliskiej stacji... olej orlen platinium.
W poniedzialek wymiana z plukaniem, jest cudownie chyba kupie 20 litrowy baniak LM do bagaznika na dolewki <wnerw>

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 28 lip 2012, 22:54

Witam !
Jeżeli chla ci olej to bardzo brzydko. Zmierz sobie szczelność cylindrów (nie mylić z kompresją). Jeśli ci wyjdzie OK. to prawdopodobnie pierścienie olejowe do wymiany. Często się tak dzieje gdy zagotujesz motor. Ewentualnie przebieg jest słuszny. W jednym i drugim przypadku trzeba rozbierać górę i dół silnika. Dodatkowo zawsze coś wyjdzie na dokładkę.
pzdr

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 29 lip 2012, 12:50

Maduser pisze:A juz sie martwilem ze czujnik nie dziala albo go nie ma...
Dzisiaj na trasie (nie wiem czy to z powodu upalow) wychlal tyle oleju ze jednak stwierdzil ze pokaze mi KONEWKE...
A ze mialem tylko 200ml LM musialem dolac to co znalazlem na pobliskiej stacji... olej orlen platinium.
W poniedzialek wymiana z plukaniem, jest cudownie chyba kupie 20 litrowy baniak LM do bagaznika na dolewki <wnerw>
czyli jednak masz czujnik... ale zapaliła się żółta konewka ostrzegawcza?
A wycieków nie masz? Spróbuj zalać olej Valvoline MaxLife - powinno pomóc, tak wogóle to na jakim oleju jeździsz?

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 29 lip 2012, 15:21

Ja miałem kiedyś A4 2.8 30v 99 rok.Kupiłem z przebiegiem 50 tyś.(dwuletnie auto, prawie nówka) Jeździłem na castrolu long 0-30.Z racji mojego "młodego wieku" dawałem ostro w palnik.non stop decha do czerwonego pola ;p Jak sprzedawałem, miała ponad 100tys. Nie dolewałem oleju, zmieniałam co 10 tys.Czujnika poziomu oleju nie miała , celowo przy wymianie wlałem mało oleju by sprawdzić.Odpaliłem na chwilkę i nie pokazało małej ilości oleju.Było to dla mnie dziwne, bo a4 2.8q tanim samochodem nie było, a tu taka nieuzasadniona oszczędność firmy!Podobno przy poliftowych A6 wszytskie z fisem mają poziom oleju. Co prawda mitem jest to , że wszystkie v-ki audi łykają olej. Mam teraz 3.0 i tez nic nie dolewam a śmigam na mobilu 0-40, wspólnik ma 2.8 30v 330tys przebiegu , dolewa 0,5l co 5tys przebiegu i tez jeździ na pełnym syntetyku.Koledzy z forum, którzy mają v8 twierdza , ze wina leży po uszczelniaczy. Twardnieją gumki jak zmienia się z oleju syntetycznego na półsyntetyk.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Maduser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maduser » 29 lip 2012, 16:33

Nie pojawilo sie zadne STOP tylko czerwona konewa wiec zjazd natychmiast do pitstopu, odczekanie 15 minut, sprawdzenie poziomu (nie wiem gdzie ten silnik chowa olej ale go nie bylo), dolewka orlenu platinium 10w-40 (0.5 litra), konewka znika, po 40km znowu czerwona konewka, odczekanie 15 minut w pitstopie, dolewka 0.3-0.4 litra orlen platinium, konewka znika. Dalsza jazda bez problemu.
Sprawdzenie poziomu oleju dzien pozniej, jakies 0.5cm powyzej gornej kreski na bagnecie... (dolane 0.8-0.9 litra tak wynika z ilosci w butelce)
Olej pierwotny w silniku Liqui-Moly 10W-40 MoS2.
Co moze byc przyczyna niskiego cisnienia jesli to nie byl jednak dramatycznie niski poziom oleju ?
Moge domniemywac ze w momencie pierwszego pojawienia sie czerwonej konewy poziom oleju byl w okolicach troche powyzej minimum.

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 29 lip 2012, 16:49

Maduser pisze:Nie pojawilo sie zadne STOP tylko czerwona konewa wiec zjazd natychmiast do pitstopu, odczekanie 15 minut, sprawdzenie poziomu (nie wiem gdzie ten silnik chowa olej ale go nie bylo), dolewka orlenu platinium 10w-40 (0.5 litra), konewka znika, po 40km znowu czerwona konewka, odczekanie 15 minut w pitstopie, dolewka 0.3-0.4 litra orlen platinium, konewka znika. Dalsza jazda bez problemu.
Sprawdzenie poziomu oleju dzien pozniej, jakies 0.5cm powyzej gornej kreski na bagnecie... (dolane 0.8-0.9 litra tak wynika z ilosci w butelce)
Olej pierwotny w silniku Liqui-Moly 10W-40 MoS2.
Co moze byc przyczyna niskiego cisnienia jesli to nie byl jednak dramatycznie niski poziom oleju ?
Moge domniemywac ze w momencie pierwszego pojawienia sie czerwonej konewy poziom oleju byl w okolicach troche powyzej minimum.
Może to jednak pompa oleju nie domaga u Ciebie? przy niskim poziomie oleju jest ostrzeżenie konewka pomarańczowa.
czerwona oznacza raczej problem ze zbyt słabym ciśnieniem oleju!

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 29 lip 2012, 17:05

stawiam, że to pompa oleju ma zbyt niskie ciśnienie, lecz może być tez uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.Można zaryzykować i wybrać najpierw tańszą opcje - wymianę czujnika
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 29 lip 2012, 19:47

Witam !
Ustal najpierw jakie masz ciśnienie oleju. W miejsce czujnika wkręć manometr mechaniczny i na wolnych na zagrzanym nie może być mniej jak 0,8 atm.
pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga