[ AQD 2.8 193 KM] Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
u mnie kiedyś po uszkodzeniu miski olejowej zleciał cały olej po przekręceniu kluczyka na fisie nie wyskoczyło nic wiadomo silnika nie odpalałem nawet bo wiedziałem że cały olej wyleciał... więc nie wiem jak ta kontrolka od ostrzeżenia miałaby działać
też mi bierze trochę oleju ale ostatnio sprawdzam co jakiś czas to prawie nic nie ubywa no a wiadomo silniki te lubią się trochę pocić a mi dodatkowo jeszcze spawy na tej misce olejowej trochę przepuszczają i czasami trochę skapnie... więc raczej wszystko w normie
też mi bierze trochę oleju ale ostatnio sprawdzam co jakiś czas to prawie nic nie ubywa no a wiadomo silniki te lubią się trochę pocić a mi dodatkowo jeszcze spawy na tej misce olejowej trochę przepuszczają i czasami trochę skapnie... więc raczej wszystko w normie
_________________________________ Audi Quattro______________________________
A juz sie martwilem ze czujnik nie dziala albo go nie ma...
Dzisiaj na trasie (nie wiem czy to z powodu upalow) wychlal tyle oleju ze jednak stwierdzil ze pokaze mi KONEWKE...
A ze mialem tylko 200ml LM musialem dolac to co znalazlem na pobliskiej stacji... olej orlen platinium.
W poniedzialek wymiana z plukaniem, jest cudownie chyba kupie 20 litrowy baniak LM do bagaznika na dolewki
Dzisiaj na trasie (nie wiem czy to z powodu upalow) wychlal tyle oleju ze jednak stwierdzil ze pokaze mi KONEWKE...
A ze mialem tylko 200ml LM musialem dolac to co znalazlem na pobliskiej stacji... olej orlen platinium.
W poniedzialek wymiana z plukaniem, jest cudownie chyba kupie 20 litrowy baniak LM do bagaznika na dolewki
Witam !
Jeżeli chla ci olej to bardzo brzydko. Zmierz sobie szczelność cylindrów (nie mylić z kompresją). Jeśli ci wyjdzie OK. to prawdopodobnie pierścienie olejowe do wymiany. Często się tak dzieje gdy zagotujesz motor. Ewentualnie przebieg jest słuszny. W jednym i drugim przypadku trzeba rozbierać górę i dół silnika. Dodatkowo zawsze coś wyjdzie na dokładkę.
pzdr
Jeżeli chla ci olej to bardzo brzydko. Zmierz sobie szczelność cylindrów (nie mylić z kompresją). Jeśli ci wyjdzie OK. to prawdopodobnie pierścienie olejowe do wymiany. Często się tak dzieje gdy zagotujesz motor. Ewentualnie przebieg jest słuszny. W jednym i drugim przypadku trzeba rozbierać górę i dół silnika. Dodatkowo zawsze coś wyjdzie na dokładkę.
pzdr
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
czyli jednak masz czujnik... ale zapaliła się żółta konewka ostrzegawcza?Maduser pisze:A juz sie martwilem ze czujnik nie dziala albo go nie ma...
Dzisiaj na trasie (nie wiem czy to z powodu upalow) wychlal tyle oleju ze jednak stwierdzil ze pokaze mi KONEWKE...
A ze mialem tylko 200ml LM musialem dolac to co znalazlem na pobliskiej stacji... olej orlen platinium.
W poniedzialek wymiana z plukaniem, jest cudownie chyba kupie 20 litrowy baniak LM do bagaznika na dolewki
A wycieków nie masz? Spróbuj zalać olej Valvoline MaxLife - powinno pomóc, tak wogóle to na jakim oleju jeździsz?
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Ja miałem kiedyś A4 2.8 30v 99 rok.Kupiłem z przebiegiem 50 tyś.(dwuletnie auto, prawie nówka) Jeździłem na castrolu long 0-30.Z racji mojego "młodego wieku" dawałem ostro w palnik.non stop decha do czerwonego pola Jak sprzedawałem, miała ponad 100tys. Nie dolewałem oleju, zmieniałam co 10 tys.Czujnika poziomu oleju nie miała , celowo przy wymianie wlałem mało oleju by sprawdzić.Odpaliłem na chwilkę i nie pokazało małej ilości oleju.Było to dla mnie dziwne, bo a4 2.8q tanim samochodem nie było, a tu taka nieuzasadniona oszczędność firmy!Podobno przy poliftowych A6 wszytskie z fisem mają poziom oleju. Co prawda mitem jest to , że wszystkie v-ki audi łykają olej. Mam teraz 3.0 i tez nic nie dolewam a śmigam na mobilu 0-40, wspólnik ma 2.8 30v 330tys przebiegu , dolewa 0,5l co 5tys przebiegu i tez jeździ na pełnym syntetyku.Koledzy z forum, którzy mają v8 twierdza , ze wina leży po uszczelniaczy. Twardnieją gumki jak zmienia się z oleju syntetycznego na półsyntetyk.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
Nie pojawilo sie zadne STOP tylko czerwona konewa wiec zjazd natychmiast do pitstopu, odczekanie 15 minut, sprawdzenie poziomu (nie wiem gdzie ten silnik chowa olej ale go nie bylo), dolewka orlenu platinium 10w-40 (0.5 litra), konewka znika, po 40km znowu czerwona konewka, odczekanie 15 minut w pitstopie, dolewka 0.3-0.4 litra orlen platinium, konewka znika. Dalsza jazda bez problemu.
Sprawdzenie poziomu oleju dzien pozniej, jakies 0.5cm powyzej gornej kreski na bagnecie... (dolane 0.8-0.9 litra tak wynika z ilosci w butelce)
Olej pierwotny w silniku Liqui-Moly 10W-40 MoS2.
Co moze byc przyczyna niskiego cisnienia jesli to nie byl jednak dramatycznie niski poziom oleju ?
Moge domniemywac ze w momencie pierwszego pojawienia sie czerwonej konewy poziom oleju byl w okolicach troche powyzej minimum.
Sprawdzenie poziomu oleju dzien pozniej, jakies 0.5cm powyzej gornej kreski na bagnecie... (dolane 0.8-0.9 litra tak wynika z ilosci w butelce)
Olej pierwotny w silniku Liqui-Moly 10W-40 MoS2.
Co moze byc przyczyna niskiego cisnienia jesli to nie byl jednak dramatycznie niski poziom oleju ?
Moge domniemywac ze w momencie pierwszego pojawienia sie czerwonej konewy poziom oleju byl w okolicach troche powyzej minimum.
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Może to jednak pompa oleju nie domaga u Ciebie? przy niskim poziomie oleju jest ostrzeżenie konewka pomarańczowa.Maduser pisze:Nie pojawilo sie zadne STOP tylko czerwona konewa wiec zjazd natychmiast do pitstopu, odczekanie 15 minut, sprawdzenie poziomu (nie wiem gdzie ten silnik chowa olej ale go nie bylo), dolewka orlenu platinium 10w-40 (0.5 litra), konewka znika, po 40km znowu czerwona konewka, odczekanie 15 minut w pitstopie, dolewka 0.3-0.4 litra orlen platinium, konewka znika. Dalsza jazda bez problemu.
Sprawdzenie poziomu oleju dzien pozniej, jakies 0.5cm powyzej gornej kreski na bagnecie... (dolane 0.8-0.9 litra tak wynika z ilosci w butelce)
Olej pierwotny w silniku Liqui-Moly 10W-40 MoS2.
Co moze byc przyczyna niskiego cisnienia jesli to nie byl jednak dramatycznie niski poziom oleju ?
Moge domniemywac ze w momencie pierwszego pojawienia sie czerwonej konewy poziom oleju byl w okolicach troche powyzej minimum.
czerwona oznacza raczej problem ze zbyt słabym ciśnieniem oleju!
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
stawiam, że to pompa oleju ma zbyt niskie ciśnienie, lecz może być tez uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.Można zaryzykować i wybrać najpierw tańszą opcje - wymianę czujnika
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga