witam nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moj temat czyli ginący olej z silnika i kopcenie!!!
srawa wyglada tak autko nie kopci na zimnym silniku, tylko na rozgrzanym ale przy ruszaniu ze skrzyzowania pusci chmurke i to wszystko i to nie zawsze!! sprawdzana była kompresja 12 bar na wszystkich tłokach a oleju uciekło 700 ml na ok 1500 km.pytanie jest takie jak powykluczać pierscienie a moze turbo juz sie koĂączy po czym to poznac co sprawdzić. pozdrawiam i oczekuje pomocy z waszej strony!!!
[ AEB 1.8 150 KM] ginacy olej i niewielkie kopcenie!!!
dobra kompresja na tlokach nie musi odzwierciedlać zużytych pierścieni olejowych.
każdy pierścien spełnia swoja role,
kompresyjny i pomocniczy moga byc w dobrym stanie a zapiecze Ci sie olejowy i juz masz braki w silniku.
olej przepuszczany przez pierścienie moze dodatkowo uszczelnić gary i stąd dobre sprężanie.
mozesz na wszelki wypadek sprawdzić drożność odmy czy nie robi sie ciśnienie w silniku i nie wyrzuca oleju
przez turbine do wydechu.
każdy pierścien spełnia swoja role,
kompresyjny i pomocniczy moga byc w dobrym stanie a zapiecze Ci sie olejowy i juz masz braki w silniku.
olej przepuszczany przez pierścienie moze dodatkowo uszczelnić gary i stąd dobre sprężanie.
mozesz na wszelki wypadek sprawdzić drożność odmy czy nie robi sie ciśnienie w silniku i nie wyrzuca oleju
przez turbine do wydechu.
auto ma z ksiażka 176 tys ale wiecie jak to jest ksiazke mozna kupic!!! przy chamowaniu nie kopci ostatnio jechałem za moja zona i tyko zakopcił przy ruszaniu ze skrzyzowania a pozniej widzałem jak przyspiesza i nic sie nie działo nie kopci. dziwne a duzo jest roboty przy odmie
? macie jakis schemat jak to sie robi??

karol
odme masz pod kolektorem ssącym po prawej stronei silnika, takie plastikowe kolanko (pod ktorym jest tez taka siateczka którą tez wypadałoby sprawdzić), które wychodzi w strone grodzi silnika i przechodząc w metalowa rurke opasa cały silnik aż do rury wychodzacej z filtra powietrza do turbo.karolmi25 pisze:....duzo jest roboty przy odmie? macie jakis schemat jak to sie robi??
miałem już nieprzyjemność ją czyścić w zime bo zamarzla ale w lato to raczej marne szanse żeby to było przyczyna...
[ Dodano: 2012-07-24, 22:38 ]
jakby miał przypchana odme to wystarczy ze jak odkreci korek na pracujacym silniku to uslyszy psikniecie jakby gazowany napój otwierałpiecka9 pisze:....przygazuj trochę jak odleci to odma zapchana
a wtedy chmury z wydechu pozazdrościłby mu nawet rozyyebany jelcz
